Onko kaikissa lapsiperheissä kuivausrumpu?

  • Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti
sh-äiti
Kaikki hehkuttaa sen ihanuutta ja tarpeellisuutta, miten sitä ilman ei tulisi enää toimeen. Meillä tehtiin vasta kodinhoitohuoneremppa ja mies kysyi haluanko sinne kuivausrummun, nyt olisi ollut sopiva sauma se huomioida remontissa, mutta edelleenkään en kokenut sitä tarpeellisena. Itse tarvitsen enempi kaappitilaa, mitä kuivausrumpua. Ja kyllä, meillä pyykkikone huutaa päivittäin, kolmen pienen lapsen äitinä pyykkiä tulee valtavasti, mutta sen verran meiltä löytyy vaihtovaatetta että pestyt vaatteet ehtii pyykkitelineessä kuivumaan.
 
meillä ei ole, mutta musta olis ihana, kun ei tarttis pyykkitelineeseen pyykkejä ripustaa. pyykkiteline on aina tiellä, eikä mahdu mihinkään. lisäksi pitää aina odottaa, että pyykki on kuivaa ennen kuin voi pestä lisää. meillä ei ole tilaa kuivattaa montaa koneellista pyykkiä.
 
"vieras"
Ennemminkin meillä on kuivausrumpu kissaperheenä kuin lapsiperheenä ;)
Lasten takia ei kuivausrummulle ole ollut tarvetta, mutta noiden karvaisten perheenjäsenten vuoksi rumpu on ollut ihan ehdoton hankinta. Kissat kun saavat nukkua yön meidän sängyssä, joudumme vaihtamaan lakanat melko usein karvojen vuoksi. Kuivausrummussa ne karvat lähtevät lakanoista parhaiten. Lisäksi niistä tulee ihanan pehmeitä, kuten myös pyyhkeistä.
 
3men äiti
Mielestäni nykyvaatteissa on niin paljon lycraa ja muita kumiaineita etten itse ole koskaan edes harkinnut kuivausrummun ostoa. Mitä sitä vaatteita turhaan pilaamaan? Toisaalta rumpu kerää hiukset ja nukat joten vaatteet sillä tavalla siistimpiä käyttöön. Kunnon ilmakuivatus tekee pyykistä raikkaat.
 
"Anne"
Ei meillä ainakaan ole. Ei ole tuntunut tarpeelliselta.
Pienessä wc:ssä pesukoneen päällä olisi aika massiivinen viritys.
Toisaalta kuivausteline mahtuu meillä ihan hyvin (pieni kaksio) ja 2koneellista (enempää ei ole tarvinnut koskaan kerralla pestä) saa ripustettua jos taiteilee joten ongelmaa ei sillä saralla ole.
 
Kurjenkello harmaana
Meillä on, mutta ei varmasti muuten olis, mutta kun oli aikoinaan kaksoset tulossa.....
Nykyisin kuivaan rummussa enimmäkseen vain pyyhkeet, tulee ihanan pehmeitä!
 
"mie"
Kui toinen lapsi syntyi, ostimme isomman pyykkikoneen. Syksyllä kun kolmonen tuli taloon, ostimme kuivausrummun :) Ja on oikein kätevä kapistus. Vaikka meillä onkin iso khh, johon mahtuu kaksikin kuivaustelinetta, niin minua rupes eniten ärsyttämään juurikin se, että ne kuivaustelineet olivat siellä esillä JOKA PÄIVÄ, koska pyykkiä oli pakko pestä joka päivä se koneellinen ainakin. Nyt oli kuivausrummun kanssa ihanaa, kun pyykkirumpa oli vaan yhtenä päivänä viikossa. Silloin pesin sen 5-6 koneellista ja viimeistään seuraavana aamuna oli kaikki kaapissa.
Hetkellä on ihanaa, kun pyykki kuivuu ulkona, niin ei kuivausrumpuakaan ei tarvi :)
 
"vieras"
Mielestäni on jotenkin kummallista, että ihmiset, jotka kuivausrumpua eivät omista, ovat ensimmäisenä sitä yleensä haukkumassa. Esimerkiksi juuri se, että vaatteet menevät pilalle, kun ne laittaa kuivausrumpuun. Ei ainakaan meillä ole yksikään vaate mennyt pilalle sen vuoksi, että olisi rumpuun laitettu. Energiansäästösyistä meilläkin kyllä rumpu on pääasiassa vaan petivaatteiden ja pyyhkeiden vuoksi.
 
"Mailis"
Meillä ei oo.. Eikä tuu. Vaikka lapsia viisi ja olis kai nopeempaa kuivata.
Energiataloudellisuus yhtenä syynä, toisena se etten tykkää kutistaa vaatteita. Ja koska pesutuvasta löytyy taloyhtiöllä, voin pyyhkeet/peitot ym käydä siellä rummuttamassa.. :)

Hyvin pärjää ilmankin.
 
"vieras"
Kertokaahan nyt joku kuivausrummun omistaja, kutistuuko ne vaatteet siellä rummussa? En minä ainakaan ole koskaan saanut yhtäkään vaatetta siellä kutistettu :D Toki en kaikkia vaatteita sinne laitakkaan.
 
Miuski harmailee
Meillä on ollut kuivausrumpu nyt 5 vuotta enkä pois antaisi. Ihanaa on, kun ei tarvii ripustella. Meillä on useampia siitepölyallergikkoja, joten kesäaikaan ei voi pyykkejä kuivata ulkona (mikä olisi kyllä muuten ihanaa). Ei tarvii joka päivä pestä pyykkiä, kun pyykkipäivinä voi tehokkaasti pestä useamman koneellisen ja saa kaikki kuivaksi saman päivänä aikana. Tykkään!!
 
gkd
Minäkin pidin sitä turhana kunnes hankin semmoisen. Kesällä kuivaan pääasiassa ulkona mutta talvisin/sadepäivinä on aivan korvaamaton. Meillä on kuusi henkeä ja jos kuivaisin kaikki sisällä niin kyllä olisi huono ilma kodissa.
 
"koi"
[QUOTE="vieras";23792011]Kertokaahan nyt joku kuivausrummun omistaja, kutistuuko ne vaatteet siellä rummussa? En minä ainakaan ole koskaan saanut yhtäkään vaatetta siellä kutistettu :D Toki en kaikkia vaatteita sinne laitakkaan.[/QUOTE]


Pesu kutistaa puuvilla vaatteita jonkun verran. Ei kuivausrumpu.
 
vdsvmsvm
Mä olen pessyt pyykin aina taloyhtiön pesutuvassa, ja siellä on kuivausrumpu, jota käytän. Vaatteet ei kutistu. Lakanat käytän aina mankelin kautta ennen kotiintuontia.
 
mulla kans
Meillä on ja en pystyisi elämään ilman sitä. Meillä on yksi lapsi ja 7 kissaa joten karvaa olisi vaatteissa ilman rumpua ihan älyttömät määrät, lisäksi kun oli kone huollossa viikon niin pyyhkeet yms kuivatin narulla niin niistä tuli ihan järkyttävän kovia koppuroita. Mun mielestä vaatteet vaan pysyy siistimmän näkösinä rummutettuina, ja suurinta osaa ei tartte silittää kunhan viikkaa heti kun tulee koneesta :)

Ja kröhöm meillä rumpuun menee kaikki, paitsi ulkopuvut ja taskuvaipat, ihan sama mitä vaatteessa lukee :D
 
"nanna"
Ei ole, eikä tule. Energiansäästö yks syy. Toinen se, että ne pyykit kuivuu kyllä telineessäkin talvella ja kesällä ulkona. Joskus myös talvella ulkona, esim. lakanat.
 

Yhteistyössä