Onko kaikissa lapsiperheissä kuivausrumpu?

• Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti
dfdf
[QUOTE="nanna";23792059]Ei ole, eikä tule. Energiansäästö yks syy. Toinen se, että ne pyykit kuivuu kyllä telineessäkin talvella ja kesällä ulkona. Joskus myös talvella ulkona, esim. lakanat.[/QUOTE]

Veit sanat suustani, paitsi etten juurikaan kuivata pyykkejä ulkona siitepölyn yms epäpuhtauksien takia. Tällä alueella on paljon puukiukaita ja takkoja, joista leviää nokea ja muita pienhiukkasia ilmaan.

Meillä on kolme kissaa, mutten ole silti nähnyt tarpeelliseksi hankkia kuivausrumpua. Olisimme saaneet sellaisen ilmaiseksi tuttavaltamme ja kylppäriremontin yhteydessä olisi tilaakin vapautunut. Halusin mielummin korkean kaapin kylppäriin ja päältä täytettävän pesukoneen.

Mä en luopuisi enää meidän kuivausrummusta, koska inhosin pyykinkuivaustelinettä joka piti olla esillä joka päivä jossain makuuhuoneista, koska kylppärissä ei mahdu kuivaamaan pyykkejä. Nyt kesän alkaessa olen tosi päättänyt että ainakin aurinkoisella kelillä pyykki kuivataan ulkona telineellä, jotta sähköä säästettäisiin hieman.

Meillä ei ole kun se ei mahdu pesuhuoneeseen. Heti kun vaan muutetaan tästä nykyisestä väliaikaisesta asunnosta pois niin kuivausrumpu on hankintalistalla. Mun äidillä on kuivausrumpu ja se on ihan unelma, pyykistä tulee ihanan pehmeitä ja pölyttömiä kun käyttää kuivausrumpua.

"Jenis"
Ei oo, ei tuu. Kolme lasta on ja aivan loistavasti on pärjätty ilmankin. Meillä on iso kodinhoitohuone/kylppäri, jossa mahtuu kuivaamaan sen verran pyykkiä narulla ku on tarvis. Hirveitä energiasyöppöjä ovat, ja talvella sisäilma on muutenkin niin kuivaa että narupyykistä on vaan hyötyä. Kesällä kuivataan enimmäkseen ulkona kamppeet.

"mama"
meidän perheessä on 4 henkilöä (ja kohta toivottavasti 5) sekä kissa.aikaisemmin olin kuivausrumpua vastaan ja hyvin pärjättiin kahdella pyykkinarulla, toinen khh:ssa ja toinen keittiössä.kyllä pärjättäisiin nytkin ilman, mutta kun tuo meidän kaivovesi on to-del-la kovaa ja sitä myötä myös pyyhkeet ja vaatteet.huuhteluaine ei ongelmaa ratkaissut.ulkona en tykkää kuivata, kun niihin tulee kaiken maailman ötökät ja roskat.eli ihan hyvä kapistus, mutta kyllä pärjäisi ilmankin.

Mielenkiinnolla luen. Mä olen harkinnut että ostettaisiin, pyykkikoneen päällä olisi sille paikka. Välillä pitäisi saada pestyä enemmän pyykkiä kuin koneellinen per päivä, nyt se on mahdotonta koska kuivaustila on rajallinen. Meillä on kuuden kilon kone ja ne vaatteet mahtuu just pyykkitelineelle, joka sitten onkin koko ajan esillä ja täynnä. Sen myötä khh on täynnä pölyä. Ulkona vaatteita ei voi kuivattaa koska ollaan siitepölyallergisia ja oireet on varsinkin miehellä kesäisin tosi pahat.

Eli joo, ilmankin pärjää, mutta kyllä se elämää helpottaisi. Paras olisi tietty kuivauskaappi, mut sitä ei taida saada asennettua helposti?

Tää ketju olikin ihan hyvää luettavaa, sillä esikoista odotan ja kaikki tutut jotka käy kylässä heti ekana kommentoi että "jaa, teilläkö ei VIELÄ ole kuivausrumpua" ja mä oon kauhulla alkanut ajatella että josko sitä ei kolmen hengen talous pärjää ilman sellasta vekotinta. Mutta ilmeisesti pärjää.

Mulla on noin 10 vuotta sitten ollut kuivausrumpu ja käytin sitä ehkä kerran vuodessa, en ole koskaan oikein oppinut sitä tarvitsemaan.

"vieras"
ON. ja en pärjää ilman. Kuus lasta,koira ja kissa. Helpottaa pyykkäämistä ku ei tarvi ripustella ja karvat tarttuu sihtiin. Ja samalla lämmittää kodaria ku puskee lämmintä ilmaa sinne. Ja mä vihaan sitä et niitä telineitä olis joka puolella taloa. Pesuhuonseeseen turhaa kerää kosteutta jos siellä kuivattaa.
Mä olin kans ennen vastaan mut en enään :D suosittelen kaikille. Ja aika vähän se vie energiaa ;)

ap,
Olen näköjään joskus aloittanut tällaisen ketjun:) Ja en, edelleenkään en tahtoisi kotiini kuivausrumpua. Ainut jolloin todella sitä kapistusta kaipaisin on oksennustautiajat, tai hirveä täitapaus, jolloin sai/saa pyykätä pilvin pimein, ja ei tahdo mihinkään kuivumaan mahtua.

"vieras"
On ja siksi,että meillä kuivuu vaatteet muuten niin hitaasti. Helpottaa monella tapaa kun on kuivuri. Kuivattaa samalla sisäilmaa ja vähentää bakteerien määrää kun saa kamppeet heti kuivaksi.

Yhteistyössä