G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

  • Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
tartsika
Mä luulin pienenä että aikuiset osaa kaikki maailman autoreitit ulkoa, kun kaikkiin paikkoihin vaan mentiin. Järkytyin kun näin kerran isin kattovan karttaa. Ja luulin myös että isi tietää kaiken ja pettymys oli suuri kun sain ensimmäisen "en tiedä"-vastauksen.
 
...........
Mä luulin joskus, että rössypottu on sama asia kuin röstiperuna, mutta rössypottu on vaan murresana sille. Kasvissyöjänä tää luulo olis voinut olla mulle kohtalokas, jos olisin iloisesti suostunut syömään rössypottua.

Mä näin pienenä tuon op-logon tyyliteltynä pöllönä: pyöreä oranssi pallo olis ollut vartalo, nuo pyöreät valkoiset rinkulat silmät ja tuo viiva olis ollut nenä.
 
.......
Minä luulin joskus työtä hakiessani, että osa-aikainen tarkoittaa samaa kuin määräaikainen. Fiksuna olen varmaan kirjoittanut työhakemuksiin jotain, että "Haen määräaikaista osa-aikatyötä ajalle xx.xx.xxxx. Työskentelisin mielelläni viitenä päivänä viikossa ja kahdeksan tuntia päivässä" tai jotain muuta yhtä älykästä. Ei ihmekään, kun silloin joskus oli vähän nihkeää tuo työn saanti.
 
......
Mä luulin, että ajokortti pitää olla aina mukana kun ajetaan autolla. Vasta viime talvena töissä selvisi, että poliisit kyllä näkee ne tiedot jostakin omalta koneeltaan, jos heidän pitää tarkistaa onko kuskilla ajokorttia. Paljon helpompaa on ollut sen jälkeen ajamaan lähtö, kun ei ole tarvinnut aina huolehtia lompakkoa mukaan kun käyn jossakin pistäytymässä autolla.
 
"sassu"
Mä luulin viime viikkoon asti että wepasto on mepasto. Tai no mä sanon vieläkin mepasto, enkä itseasiassa tiedä onko se "oikeasti" wepasto vai "vepasto". Eli siis sanon mepasto enkä tiedä mikä oikea versio on, mutta mun on kuulema väärin.
Ja kyrillisten aakkosten f-kirjain on kuin op:n merkki, varren pitäisi olla alhaalta vähän pidempi.
 
"vieras"
Kuulin vasta vähän aikaa sitten, että" än yy tee nyt" sanonnasta muodostuu NYT sana. :D
Sekotin pienempänä monesti Turkin ja Turun eli saatoin luulla, että Turkki on kaupunki Suomessa...
Luulin pikku lapsena, että raskaaksi tulee, kun popsii tabletin.
 
hip hei
[QUOTE="Mie";23718040]Mä luulin pienenä, että vauva on mahassa eli siis mahalaukussa. Ja ihmettelin, että raskaana ollessa ei voi oksentaa, kun se vauva tulis sit pois... Ja olin kauhuissani jos saisin vatsataudin raskaana ollessa :D

[/QUOTE]

Hiukan menee nyt vierestä, mutta meidän esikoinen ajatteli kanssa saman suuntaisesti, kun odotin kuopusta. Joulun aikaan aiheutti kovasti hilpeyttä kertomalla kaikille, että äiti on nielaissut vauvan niinkuin Mariakin (Jeesuksen morsmaikku), mutta että kohta äiti oksentaa sen... Hyvin oli päivähoidossa tarinat kuunneltu ja kuvaelmat katsottu :)
 
wepasto
[QUOTE="sassu";23997782]Mä luulin viime viikkoon asti että wepasto on mepasto. Tai no mä sanon vieläkin mepasto, enkä itseasiassa tiedä onko se "oikeasti" wepasto vai "vepasto". Eli siis sanon mepasto enkä tiedä mikä oikea versio on, mutta mun on kuulema väärin.
Ja kyrillisten aakkosten f-kirjain on kuin op:n merkki, varren pitäisi olla alhaalta vähän pidempi.[/QUOTE]

se on wepasto
 
Luulija vain...
Luulin 12-vuotiaana, etta naisen ematin jaa synnytyksen jalkeen yhta isoksi kuin sielta ulos putkahtanut vauva. Mietin, etta onpas se ihan kauhean iso reika siella alapaassa sitten koko loppu elaman ja sain kylmia vareita...
Koulussa oli juuri puhuttu ehkaisysta, seksista ja synnytyksesta yms.
Joten kuvittelin myos, etta miehen siemensyoksy on oikeasti niin voimakas kuin joku tulivuoren syoksy. Etta sielta peniksen paasta oikein pulppuaa nestetta muutama litra...
Samalla mietin, etta kondomit varmaan siina tilanteessa paisuvat ilmapallon kokoisiksi.
Juu, haloo. :)
 
Mä nyt en oikeastaan luullut mitään, mutta vasta tällä viikolla tajusin, mistä tulee sanan kätkytkuolema. En vain ollut aiemmin edes ajatellut mitä se tarkoittaa, muuta kuin vauvan selittämätönt kuolemaa.
 
nonono
Mä luulin, että ajokortti pitää olla aina mukana kun ajetaan autolla. Vasta viime talvena töissä selvisi, että poliisit kyllä näkee ne tiedot jostakin omalta koneeltaan, jos heidän pitää tarkistaa onko kuskilla ajokorttia. Paljon helpompaa on ollut sen jälkeen ajamaan lähtö, kun ei ole tarvinnut aina huolehtia lompakkoa mukaan kun käyn jossakin pistäytymässä autolla.
Itse luulen niin vieläkin. Tai siis tiedän, että ajokortti pitää olla aina mukana kun ajetaan autolla. Tiedot näkee kyllä rekisteristä, mutta poliisi voi kyllä tuosta halutessaan sakottaa.

Tässä tarvittaessa linkki:
Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Ja sama hieman selkokielisemmin:
Riihelä: Pitääkö ajokortti olla mukana? | Autokolumnit | Iltalehti.fi
 
Ken guru
Luulin 12-vuotiaana, etta naisen ematin jaa synnytyksen jalkeen yhta isoksi kuin sielta ulos putkahtanut vauva. Mietin, etta onpas se ihan kauhean iso reika siella alapaassa sitten koko loppu elaman ja sain kylmia vareita...
Koulussa oli juuri puhuttu ehkaisysta, seksista ja synnytyksesta yms.
Joten kuvittelin myos, etta miehen siemensyoksy on oikeasti niin voimakas kuin joku tulivuoren syoksy. Etta sielta peniksen paasta oikein pulppuaa nestetta muutama litra...
Samalla mietin, etta kondomit varmaan siina tilanteessa paisuvat ilmapallon kokoisiksi.
Juu, haloo. :)
:LOL:
 
Luulin lapsena, ettei kanit nuku, koska en ollut nähny niitten ikinä nukkuvan.

Mikroaaltouunia ei saanut tuijottaa sen ollessa päällä, muuten voi sokeutua. En muuten tuijota vieläkään. :D

Lapset tottelee, kun niille sanoo nätisti asioista.

Maidontulo voi loppua tuosta vain.

Ahti oli olemassa.

Ja lapsena opetettiin, että jos näen pojan pippelin, saan näärännäppyjä silmiin, kiitos äiti. :D
 

Yhteistyössä