Karppaus vs. Ruokaympyrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitää olla pikkusen pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Karppasin lähes kuukauden ja vaikka pidin hiilarit minimissää ja söin reilusti rasvaa, nälkä oli KOKO ajan ja maha kurni pian aterian jälkeen. Olo oli myös voimaton, vaikka toisaalta nukuin yöllä paljon vähemmän.

Mulle sopii paremmin vähän runsaammat hiilarit. Ei ole nälkä koko ajan ja energinen olo :)

Ps. Suurin osa maailman ihmisistä elää hiilareilla ;)

[QUOTE="vieras";23752208]Muistan sinun kertoneen jo monta vuotta sitten että juuri mitään et syö ja silti et laihdu :D Reilusti ylipainoinen on reilusti ylipainoinen :headwall: Mitä olen kuvia nähnyt niin tankki olet.[/QUOTE]

Monta vuotta sitten ei pidä paikkaansa, vuosi oli luultavasti 2009 ja oli ongelmaa aineenvaihdunnan kanssa, lääkitys ja tiheämpi ateriatahti korjas ongelman ja 18 kiloa tippui ;)

[QUOTE="vieras";23752246]Makunsa kullakin kun tuota ruokavaliota katsoo.[/QUOTE]

Siihen lisäksi mausteet ja yrtit. Mitä vikaa? Tänään herkuttelen lohella ja kasviswokilla, kauheaa mautonta kituruokaa.

Kukahan tässä ei pysty näkemään oman ruokavalionsa ulkopuolelle? Olen kommentoinut tuota kitukuuriasi pelkän terveellisyyden, en karppauksen vinkkelistä. Vaan eihän se kai ollutkaan pointtina, pääasia on saada painoa alas. Surullista.

Kuten aiemmin sanoin, syöt myös järjettömän määrän proteiinia ilman järkevää syytä. Rasvaakin pitäisi saada keskimäärin 30% päivän energiantarpeesta. Tosin se ylimääräinen proteiini varastoituukin herkästi rasvana joten..

Eikä minua ärsytä vitamiinien käyttö raskausaikana, mistäs sen repaisit? Oletko huomannut, että siinä vitamiinipurkin kyljessä lukee, ettei vitamiinivalmiste korvaa monipuolista ruokavaliota? :) Taitaa olla kova pala myöntää ettei rouvalla ole hajuakaan ravintoasioista, terveellisestä laihduttamisesta tai ihmisen energiantarpeesta <3 Kitudieetteihin hurahtaminen kyllä kertoo kaiken.

Mikä osio mun ruokavaliossa ei ole monipuolinen? On sitä rasvaa, kuituja jne. maitotuotteetkin löytyy. Mitä puuttuu?

Se etten syö sua miellyttävää rasvamäärää päivässä tuskin poistaa mun ruokavaliosta mitään niin kovin tärkeätä.

Mulle ruokaympyrä, ja syön hiilihydraattitietoisesti: tarkoittaen, että syön täysjyvätuotteita, vältän sokereita jne. Olen kyllä koittanu karppausta pidemmänkin aikaa ihan mielenkiinnosta, mutta se ei sovi paljon urheilevalle ihmiselle ainakaan omien kokemusten perusteella. Laihduttamiseen mulla ei ole tarvetta ollut koskaan.

Mikä osio mun ruokavaliossa ei ole monipuolinen? On sitä rasvaa, kuituja jne. maitotuotteetkin löytyy. Mitä puuttuu?

Luetko sinä minun viestejäni ollenkaan? Olen kysynyt tuosta alhaisesta kalorimäärästä, proteiinien järjettömästä määrästä, rasvan vähäisestä määrästä ja huomauttanut ties mistä. Etkö osaa vastata? Ruokavalio EI ole monipuolinen jos joutuu ottamaan suojaravinteet purkista. Sori, mutta niin se vain menee.

Ihan normaalilla monipuolisella ruokavaliolla laihtuu. Itse olen diabeetikko enkä lähde noihin
kaikenmaailman hullutuksiin. Myös liikuntaa mukaan. Vähemmän lautaselle ja monipuolisempaa
sapuskaa. Niin taatusti laihdut..

Luetko sinä minun viestejäni ollenkaan? Olen kysynyt tuosta alhaisesta kalorimäärästä, proteiinien järjettömästä määrästä, rasvan vähäisestä määrästä ja huomauttanut ties mistä. Etkö osaa vastata? Ruokavalio EI ole monipuolinen jos joutuu ottamaan suojaravinteet purkista. Sori, mutta niin se vain menee.

Jankutijankuti. Laihdu sinä omalla ruokavaliollasi, minä laihdun omallani. Tämä on mulle riittävän monipuolinen. Ei kaikki vanno karppauksenkaan monipuolisuuteen, milloin on rasvaa liikaa ja ties mitä. Mistä sä tiedät mitä mun kropassa tapahtuu, jotta tietäisit mikä mulle sopii?
Mulle riittää, että mun ruokavalio sisältää paljon kasviksia, lihaa, maitotuotteita ja jonkin verran kuituja. Eikä se vitamiinilisä jota olen lapsesta asti popsinut horjuta mun elämääni vaikka sua se tuntuu kovasti häiritsevän.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23752302:
Mulle ruokaympyrä, ja syön hiilihydraattitietoisesti: tarkoittaen, että syön täysjyvätuotteita, vältän sokereita jne. Olen kyllä koittanu karppausta pidemmänkin aikaa ihan mielenkiinnosta, mutta se ei sovi paljon urheilevalle ihmiselle ainakaan omien kokemusten perusteella. Laihduttamiseen mulla ei ole tarvetta ollut koskaan.

Hyvältä kuulostaa :) Totta, paljon urheileva tarvitsee niitä hiilareita, ja tuolla hiilaritietoisella/hyväkarpilla homma toimii varmasti hienosti. Aina ei pidä mennä ääripäihin!

[QUOTE="vieras";23752208]Mitä olen kuvia nähnyt niin tankki olet.[/QUOTE]

Vaikka olisinkin "tankki" niin reilusti onnellisempi ilmeisesti kuin sinä koska en tunne tarvetta harmailla palstalla haukkumassa ihmisiä ja purkamassa pahaa oloani? ;)

Jankutijankuti. Laihdu sinä omalla ruokavaliollasi, minä laihdun omallani. Tämä on mulle riittävän monipuolinen. Ei kaikki vanno karppauksenkaan monipuolisuuteen, milloin on rasvaa liikaa ja ties mitä. Mistä sä tiedät mitä mun kropassa tapahtuu, jotta tietäisit mikä mulle sopii?
Mulle riittää, että mun ruokavalio sisältää paljon kasviksia, lihaa, maitotuotteita ja jonkin verran kuituja. Eikä se vitamiinilisä jota olen lapsesta asti popsinut horjuta mun elämääni vaikka sua se tuntuu kovasti häiritsevän.

Eli et osaa vastata, selvä. Tiedätkö, ei tarvitse olla kummoisestikaan perillä ravintoasioista nähdäkseen että ruokailusi on kauniisti sanottuna ihan pielessä. Mutta omapa on terveytesi, sitä voi tulla ikävä sitten kun se menee. En jaksa jankatan sinun kanssasi enempää, mene syömään sitä rasvatonta raejuustoa. Tulee nimittäin mieleen wanha intterwebsananlasku pulusta ja shakinpeluusta.

Minun ei btw tarvitse laihduttaa.

Eli et osaa vastata, selvä. Tiedätkö, ei tarvitse olla kummoisestikaan perillä ravintoasioista nähdäkseen että ruokailusi on kauniisti sanottuna ihan pielessä. Mutta omapa on terveytesi, sitä voi tulla ikävä sitten kun se menee. En jaksa jankatan sinun kanssasi enempää, mene syömään sitä rasvatonta raejuustoa. Tulee nimittäin mieleen wanha intterwebsananlasku pulusta ja shakinpeluusta.

Minun ei btw tarvitse laihduttaa.

:D Rasvaton raejuusto on hyvää! Aina ollut ja tulee olemaan, makuasioista ei voi kiistellä.
Aika helvetin paljon sua liikuttaa mitä mun 2 viikon dieetti pitää sisällään, mut henk.koht. uskon, että paljon enemmän tuhoa mun kropalle teki biletyskausi opiskelijana.

Sun ei tarvitse laihduttaa ja silti jakelet täällä näkemyksiä siitä mikä on oikea tapa pistää aineenvaihduntaan vipinää? :P Vaihda siis ketjua.

:D Rasvaton raejuusto on hyvää! Aina ollut ja tulee olemaan, makuasioista ei voi kiistellä.
Aika helvetin paljon sua liikuttaa mitä mun 2 viikon dieetti pitää sisällään, mut henk.koht. uskon, että paljon enemmän tuhoa mun kropalle teki biletyskausi opiskelijana.

Sun ei tarvitse laihduttaa ja silti jakelet täällä näkemyksiä siitä mikä on oikea tapa pistää aineenvaihduntaan vipinää? :P Vaihda siis ketjua.

Rasvaton raejuusto ei ole juustoa nähnytkään. Paljonkos siinä normaalirasvaisessa onkaan rasvaa? OOH 2%!! Hirveää! Rasvakammo on typerää.

Minun on helppo jaella täällä näkemyksiä laihduttamisesta, nimittäin tiedän siitä jotain. Jos perehtyisit aiheeseen, näkisit miten väärässä olet, mutta ei ilmeisesti ole kanttia myöntää sitä. Ehkä joskus tajuat, ehkä et, ei kiinnosta. Et ole osannut vastata yhteenkään asialliseen kysymykseeni, inttänyt vain tyhjänpäiväisyyksiä, en viitsi tuhlata aikaa idiootteihin.

Vaikka olisinkin "tankki" niin reilusti onnellisempi ilmeisesti kuin sinä koska en tunne tarvetta harmailla palstalla haukkumassa ihmisiä ja purkamassa pahaa oloani? ;)

Epäilen suuresti :) Sinä kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ja minä vastasin ;) Naamaasi en ole nähnyt mutta ainakin jalat ovat paksut kuin pökkelöt, samaten perse eli tästä voisi vetää johtopäätöksen että olet reilusti ylipainoinen. Ja edelleen, itse kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ;)
Mun makuun tuo ruokavalio vaikuttaa todella yksipuoliselta. rahkaa, rahkaa, raejuustoa, kaurahiutaleita, mehukeittoa ja annosmäärät liian pieniä. Mutta kiva jos sinä tykkäät.

Rasvaton raejuusto ei ole juustoa nähnytkään. Paljonkos siinä normaalirasvaisessa onkaan rasvaa? OOH 2%!! Hirveää! Rasvakammo on typerää.

Minun on helppo jaella täällä näkemyksiä laihduttamisesta, nimittäin tiedän siitä jotain. Jos perehtyisit aiheeseen, näkisit miten väärässä olet, mutta ei ilmeisesti ole kanttia myöntää sitä. Ehkä joskus tajuat, ehkä et, ei kiinnosta. Et ole osannut vastata yhteenkään asialliseen kysymykseeni, inttänyt vain tyhjänpäiväisyyksiä, en viitsi tuhlata aikaa idiootteihin.

Sun kanssa on mukava väitellä ;) Väität, että muut eivät tajua pointtejasi, mutta itse et ole valmis hyväksymään toisten valintoja.

Jos et ole koskaan pudottanut painoa et voi tietää toimivia keinoja siihen. Teoria ei paljon auta tässä asiassa. Jotain kokemuspohjaa pitää olla. Eihän salilla personal traineritkaan ole sohvaperunoita, vai ovatko? ;)

Sulle taitaa tulla yllätyksenä se, että ihmisten kropat toimivat ihan eri tavoin, ei ole mitään yhtä tiettyä tapaa syödä oikein. Vaikka sun lukemissa tietopaketeissa kerrottaisiin miten pitää syödä jotta syö ns. oikein, se ei tarkoita, että se olisi ainoa vaihtoehto.

Jos mulla olisi rasvakammo tuskin olisin koskaan karppaamista aloittanut.

Veikkaanpa, että 18 kiloa pudottaneena ja monia ruokavalioita kokeilleena tiedän paremmin mikä minulle sopii kuin sinä.

[QUOTE="vieras";23752463]Epäilen suuresti :) Sinä kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ja minä vastasin ;) Naamaasi en ole nähnyt mutta ainakin jalat ovat paksut kuin pökkelöt, samaten perse eli tästä voisi vetää johtopäätöksen että olet reilusti ylipainoinen. Ja edelleen, itse kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ;)
Mun makuun tuo ruokavalio vaikuttaa todella yksipuoliselta. rahkaa, rahkaa, raejuustoa, kaurahiutaleita, mehukeittoa ja annosmäärät liian pieniä. Mutta kiva jos sinä tykkäät.[/QUOTE]

Paksut kuin pökkelot? :) Jos sä olisit onnellinen, et näkisi vaivaa olla harmaa räkyttäjä. Mikä perse? Ei musta ole ollut yhtään persekuvaa :D Naamakuvia lähes pelkästään. Ettet nyt vain haukkuisi väärää puuta ;)

Sun kanssa on mukava väitellä ;) Väität, että muut eivät tajua pointtejasi, mutta itse et ole valmis hyväksymään toisten valintoja.

Jos et ole koskaan pudottanut painoa et voi tietää toimivia keinoja siihen. Teoria ei paljon auta tässä asiassa. Jotain kokemuspohjaa pitää olla. Eihän salilla personal traineritkaan ole sohvaperunoita, vai ovatko? ;)

Sulle taitaa tulla yllätyksenä se, että ihmisten kropat toimivat ihan eri tavoin, ei ole mitään yhtä tiettyä tapaa syödä oikein. Vaikka sun lukemissa tietopaketeissa kerrottaisiin miten pitää syödä jotta syö ns. oikein, se ei tarkoita, että se olisi ainoa vaihtoehto.

Jos mulla olisi rasvakammo tuskin olisin koskaan karppaamista aloittanut.

Veikkaanpa, että 18 kiloa pudottaneena ja monia ruokavalioita kokeilleena tiedän paremmin mikä minulle sopii kuin sinä.

Voi jeesuksen vehkeet sentään.. Vai että oikein väitellä. Et ole antanut YHTÄÄN AINOAA faktaa sisältävää vastausta kysymyksiini, intät vain. Minulla on kokemusta ylipainosta ja laihduttamisesta. Mitä ilmeisimmin siis tiedän asiasta "pikkuisen" enemmän kuin sinä, minä olen päässyt ylipainostani eroon, toisin kuin eräät.. Ihmisten kropat toimivat pääpiirteittäin samalla tavalla, joten älä yritä ulista siellä jollain mutuilulla, äläkä yritä päteä jos et tiedä mistään mitään. Jos olisit yhtään hajulla ravintoasioista, et todellakaan söisi tuolla tavalla. Minä en voi sille mitään, että et ymmärrä tai edes yritä ymmärtää lukemaasi. Olet pihalla aiheesta kitukuureinesi, deal with it. Ei se asia jankkaamalla miksikään muutu. Et osaa vastata asiallisiin kysymyksiin, joten sinulla ei selkeästi ole minkään valtakunnan tietoa asioista. Et osaa keskustella tai myöntää että olet väärässä. Älä nolaa itseäsi enempää.

[QUOTE="vieras";23752463]Epäilen suuresti :) Sinä kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ja minä vastasin ;) Naamaasi en ole nähnyt mutta ainakin jalat ovat paksut kuin pökkelöt, samaten perse eli tästä voisi vetää johtopäätöksen että olet reilusti ylipainoinen. Ja edelleen, itse kysyit millainen on reilusti ylipainoinen ;)
Mun makuun tuo ruokavalio vaikuttaa todella yksipuoliselta. rahkaa, rahkaa, raejuustoa, kaurahiutaleita, mehukeittoa ja annosmäärät liian pieniä. Mutta kiva jos sinä tykkäät.[/QUOTE]

Tässäpä oikea asianatuntija.
Ottaisit selvää tuosta ruokavaliosta,ennekuin räksytät leukaasi.
Yksipuolista ole nähnykään. Paljon kasviksia,lihaa,kalaa kanaa,vähän hiilareita. Mistä lähtien esim kaurapuuro on ollut huonoa?Rahkassakaan ei ole mitään pahaa siitä saa esim kalsiumia..

Voi jeesuksen vehkeet sentään.. Vai että oikein väitellä. Et ole antanut YHTÄÄN AINOAA faktaa sisältävää vastausta kysymyksiini, intät vain. Minulla on kokemusta ylipainosta ja laihduttamisesta. Mitä ilmeisimmin siis tiedän asiasta "pikkuisen" enemmän kuin sinä, minä olen päässyt ylipainostani eroon, toisin kuin eräät.. Ihmisten kropat toimivat pääpiirteittäin samalla tavalla, joten älä yritä ulista siellä jollain mutuilulla, äläkä yritä päteä jos et tiedä mistään mitään. Jos olisit yhtään hajulla ravintoasioista, et todellakaan söisi tuolla tavalla. Minä en voi sille mitään, että et ymmärrä tai edes yritä ymmärtää lukemaasi. Olet pihalla aiheesta kitukuureinesi, deal with it. Ei se asia jankkaamalla miksikään muutu. Et osaa vastata asiallisiin kysymyksiin, joten sinulla ei selkeästi ole minkään valtakunnan tietoa asioista. Et osaa keskustella tai myöntää että olet väärässä. Älä nolaa itseäsi enempää.

::popcorn:

Nyt meni niin metsään kun voi vain olla.. Jos oikeasti tietäsit jotain,niin et olisi noin paljon ampunut harhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja dipt:

Ladies and gentlemen, saanko esitellä, karppisaarnaaja!

Mä olin suunnilleen samoissa mitoissa kun sinä ap. N. 3kk sitten ykskaks innostuin tarkkailemaan syömisiäni ja samalla kävelemään työmatkojani (vajaa 3km yhteen suuntaan) muutaman kerran viikossa, ja nyt olen saanut 11kg pois. Eikä ole ollut edes kovin vaikeaa. Enkä ole millään "kuurilla", enkä syö laihdutuslääkkeitä ym. Vaan jättänyt herkut reilusti vähemmälle (mutta edelleen melkein joka päivä jotain herkkua vähän syön, totaalikieltäytyminen ei toimisi minulla viikkoa pidempään), ruoka-annoksia olen pienentänyt, samoin vähentänyt leivän, makaroonin, riisin, perunan ym. syöntiä (mutta edelleen niitä syön lähes joka aterialla), lisännyt kasviksien ja marjojen syöntiä reippaasti.

Vielä pudotettavaa olisi paljon, ja toivon, että ne ylimääräiset kilot aikanaan katoaa. Tästähän täytyy tulla nyt elämäntapa, ihan siihen normaaliin mässäilyyn ei enää ole paluuta, tai kilot ovat nopeasti takaisin. Kaloreita en sinänsä laske, mutta vähän katson kyllä mitä missäkin on ja se aika tehokkaasti pakottaa vähentämään esim. karkin syöntiä. Kun kalorimäärä on valtava ihan pienessäkin karkkimäärässä..

Kävelyä kummempaa liikuntaa en vielä harrasta, mitä nyt satunnaisesti vesijuoksua. Toivon, että syksyllä saisin itseäni niskasta kiinni ja alkaisin kulkemaan esim. kuntosalilla, kiinteytettävää kun riittää, mutta nyt kesän aikana ulkona ja omalla pihalla riittää töiden ohella niin paljon puuhaa, etten mihinkään kuntosalille ehtisi kuitenkaan.

Minun mielipide siis on, ettei laihtumiseen tarvi mitään ihmekuureja. Yksinkertaisesti vaan syö vähemmän kuin kuluttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23752302:

Mä urheilen paljon (5-6 kertaa viikossa juoksua, kuntosalia, uintia + paljon hyötyliikuntaa) ja hyvin toimii vaikka hiilarit pidän lähes aina alle 50 g. Ennen treeniä syön 20-30 g hiilaria ja jos treenipäivinä syön yhteensä alle 50 grammassa pysyn ketoosissa kun kulutan hiilarilisän treenin aikana. Enempää hiilarilisää en tarvitse.

Yhteistyössä