Lapseni väittää mieheni "ravistelleen" häntä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä uskoisin lasta ennenkuin uutta miestä!
Luin kirjan VAIENNETTU ANNA ja sen jälkeen olen ollut tuntosarvet hiukan liiankin pystyssä näiden asioiden kanssa :(.

Se on tietenkin ääripää, mutta tuo hyvin julki sen, miltä lapsesta tuntuu, kun oma äiti ei usko hänen sanaansa.

Olet seurustellut miehesi kanssa 3 kk, voitko todellakin noin vannoa, ettei mies IKINÄ eikä MISSÄÄN TILANTEESSA toimisi noin?

Et.

Abaa silmäsi nainen. Sen lapsen pitäisi olla sulle se ykkönen.

EI JUMALAUTA OLE TODELLISTA!!

OMA lapsesi on sairaalassa jonkun, periaatteessa tuntemattoman, miehen kanssa ja sinä istut tyynenä plussalla pohtimassa tilannetta! :headwall:

Itse olisin mennyt lapseni luo vaikka helikopterilla. Vittu miten vajaata sakkia täällä on. Ap sitten päätti laittaa maanantaiaamuun pikkuusen provon ;)...

Eikun luin hätäisesti, anteeksi :D.
Eli tyttö on isänsä kanssa siellä sairaalassa. Okei.
Silti lähtisin itsekin sinne, en istuisi uuden miehen kanssa kotona. Mitä se viestittää lapselle...Äitille se uusi mies on tärkeämpi...?

[QUOTE="mä";23729574]Minusta on todella kummallinen tuo isä, joka vie lapsen sairaalaan, kun lapsi valittaa päänsärkyä. Buranallahan sen pitäisi hoitua. Outo äijä. Toivottavasti aloittaja pääsee hullusta eksästä eroon. En ihan vähällä antaisi lasta tuollaiselle draamakuningattarelle kuin tuo eksmies.[/QUOTE]

Veisitkö lapsesi lääkäriin jos hän kertoisi vaikkapa, että pää on kipeä kun äitipuoli heitteli häntä seinään?

Totuutta on tällaisissa tapauksissa vaikea selvittää, koska jos lasta kuulustellaan johdattelevasti tai tivataan vastausta monta kertaa, lapsi kertoo sen mitä ajattelee kuulustelijan toivovan hänen sanovan.

Ilmeisesti ap ei ole jutellut itse lapsensa kanssa tästä pääkivusta ja ravistelusta, oliko näin? Minua häiritsee tässä nyt joku ja se on tuo ex joka pyytelee rahaa ruokaankin... Ettei olisi exän joku juoni teidän elämän pilaamiseksi. Sun pitäisi itse pystyä juttelelemaan lapsen kanssa rauhallisesti. Jos lapsi on valittanut pääkipua ja exä siihen tarinoinut omiaan. Toivottavasti selviää tuokin. Mutta inhottavan epäilyn tuo kyllä pistää leijumaan nykyisen miehenkin ylle.

En sitäpaitsi usko että 5-vuotias osaa kertoa mistään "ravistelusta"...

Ei 5-vuotiaalle enää ravistelulla mitään vakavia vammoja aiheuteta.on fyysisesti jo niin iso, että pysty riittävällä voimalla ravistamaan, ja eivät edes rakenteet ole enää niin herkät kuin pikkuvauvalla, vaan ovat jo vahvistuneet.

Itseäni tässä mietityttää se, että voisiko tuo päänsärky olla siitä trampalla hyppimisestä? Sillä jos lapsi on saanut paljon hyppiä niin tottakai se rasittaa niskaa ja päätä aika paljon.

Kuten joku totesikin, niin totuus voi olla mitä vain. Toivottavasti asia selviää.

[QUOTE="aloittaja";23727361]Ovat nyt siis exäni kanssa sairaalassa ja minä olen mieheni kanssa kotona... En ole varma ymmärtääkö tyttö mitä valehtelusta seuraa. Ei ole ikinä jäänyt valheesta kiinni emmekä ole puhuneet valehtelusta. En tiedä onko tyttö saattanut pelästyä jostakin rajummasta leikistä yms... tai satuttanut itsensä trampalla. Veikkaan että tämä on nyt "hienoa" exälleni joka on jo nyt saattanut puhua lapsen pyörryksiin miestäni vastaan...[/QUOTE]

Ei ole ikinä jäänyt kiinni valheesta ja kuitenkin ekassa viestissä toteat että on sanonut miehen näyttäneen kieltä ymv. ja ettei se ole pitänyt paikkaansa. Eikö se ole valehtelua?

Millaiset välit sulla on ex-mieheesi, voisiko olla hänen juoniaan? On kyllä hankala tilanne. Ketään ei kannata nyt syyllistää. Ja tietenkään et nyt heti laita miestäsi mihinkään, hänhän voi olla syytön. Jos on lapsen omia juoniaan, ei hän tietenkään saa onnistua, että katkaisee teidän välinne kokonaan. Juttelet nyt kaikkien kanssa rauhassa, ketään syyllistämättä. Ja otat lapsesi myös vakavasti ja kuuntelet häntä. Voimia! Ei ole helppo tilanne. Siis tuo päänsärkyhän voi johtua ihan jostain muustakin. Sanoiko lapsi ihan sanalla ravisteli, meidän 5-vuotias ei kyllä osaisi tuollaista sanaa käyttää tuon yhteydessä.

Mietin kans tota et onko 5v sanavarastossa ravistelu ja että se tulis oikeissa yhteyksissä, siis tarkottaa just semmosta ravistelua.

Mein keskimmäisellä oli 5 vuotiaana vilkas mielikuvitus. Hällä oli kaveri joka kävi ranskassa tanssikoulussa (juu ei ollu), kuuli vaik uutisissa onnettomuudesta, ja heti joku hänen kaverinsa joutui samanlaiseen onnettomuuteen (juu ei), tarhassa kaveri oli lyönyt toista niin että oli käsi katkennut (tätäkään ei ollut tapahtunut)...
Oli tarhassa selittänyt että iskä (ukkoseni, ei bio isä, tää ukkoseni on ollu mein kanssa siitä asti kun tää laps oli pikkuvauva) oli töniny hänet nurin ja tarhatädit heti tuli asiaa selvittämään ja kyselemään ja sanoivat että heidän pitää selvittää ja viedä asia eteenpäin jos näin on.
No, siis tää laps oli aamulla kiukkuinen, juos sukkikset kintussa ympäri asuntoa ja tärmäsi sitten ukkoon ja pyllähti pepulleen. Ite olin vieressä.
Oma jukseminen ja törmäys ja pyllähys kääntyi niin että toinen olisi tahalleeen töninyt nurin.

Suusta tuli mitä ihmeellisempiä juttuja, mut sit ne loppuikin ihan yhtä nopsaan kuin alkoikin.

Juttelisin kyllä lapsen kanssa itekkii, en tyrmäis heti tarinaa, mutta en ehkä ihan täysin satavarmasti uskoiskaan.
Se pääkipu ja mustelmat voi kyllä tulla trmpalla hyppimisestäkii.

[QUOTE="vieras";23729613]Kyllä minä uskoisin lasta ennenkuin uutta miestä!
Luin kirjan VAIENNETTU ANNA ja sen jälkeen olen ollut tuntosarvet hiukan liiankin pystyssä näiden asioiden kanssa :(.

Se on tietenkin ääripää, mutta tuo hyvin julki sen, miltä lapsesta tuntuu, kun oma äiti ei usko hänen sanaansa.

Olet seurustellut miehesi kanssa 3 kk, voitko todellakin noin vannoa, ettei mies IKINÄ eikä MISSÄÄN TILANTEESSA toimisi noin?

Et.

Abaa silmäsi nainen. Sen lapsen pitäisi olla sulle se ykkönen.[/QUOTE]

Mulle tuli just sama mieleen; miten äiti oli täysin sokea miehensä teoille, vain koska se vaikutti niin hyvältä mieheltä...

5 vuotias ei yhdistä ravistelua ja pääkipua ilman sitä pääkipua ravistelusta johtuvaksi. Eli miehesi jonka kanssa olet 3 kk asunut, on ravistellut tyttöä. Et sinä sitä miestä tunne kuule laisinkaan, onhan se hyvä että isä otti asian tosissaan ja vie eteenpäin. Mietippä nyt kumpi sulle on tärkeämpi, se lapsi vai se mies, molempia et saa pitää.

[QUOTE="aloittaja";23728316]Siis kotona on nähnyt kun minä ja nykyinen mies tapellaan. En itse tarkalleen tiedä miten keskustelu exällä ja lapsella on mennyt. Kaikki on ollut hyvin perjantaina viimeksi lapseni ja mies nökivät toisiaan ja nyt lauantai iltana exä vei lapsen sairaalaan kun valitteli pääkipua. Lapsi sanonut että mieheni on ravistellut. Nyt siellä sairaalassa odottavat lääkäria ja neurologia sosiaalityöntekijä tulee huomenna. Mustelmia on löydetty lapsesta. Sehän en voi tarkoittaa sitä että lapsi pomppii noin 4h päivässä trampalla...... Ja mustasukkaisuus exän puolelta todennäköistä...[/QUOTE]

Mies joka ei osaa sunkaan kanssa käyttäytyä aikuisen tavalla, osaa varmasti 5 vuotiaan lapsen kanssa käyttäytyä hyvin sivistyneesti??? Veikkaan että lapsi puhuu ihan totta, ja toivottavasti eivät päästäkään sinua lapsen kanssa juttelemaan ennen tutkimuksia...

Kyllä mulla nousis tuntosarvet pystyyn miestä kohtaan. Luulen että uskoisin lapsen sanaa jos olisin samassa tilanteessa. Varsinkin kun tiedän ettei meidän tytöllä ole tapana valehdella enkä ole koskaan kuullut hänen laskevan luikuria. Toki jos lapsella on ollut tapana valehdella muistakin asioista niin niin...
Lapsi voi olla mustis, kun uusi mies tullut kuvioihin ja vienyt äidin huomion pois.

[QUOTE="diipadaapa";23729855]Kyllä mulla nousis tuntosarvet pystyyn miestä kohtaan. Luulen että uskoisin lapsen sanaa jos olisin samassa tilanteessa. Varsinkin kun tiedän ettei meidän tytöllä ole tapana valehdella enkä ole koskaan kuullut hänen laskevan luikuria. Toki jos lapsella on ollut tapana valehdella muistakin asioista niin niin...
Lapsi voi olla mustis, kun uusi mies tullut kuvioihin ja vienyt äidin huomion pois.[/QUOTE]

Niin lapsi keksii tuosta noin vain että se mies ravisteli minua, ikinä ei ole nähnyt ravistelua tai kuullu siitä edes puhuttavan. Käytösmallin nähneenä valheeksi uskoisin että lapsi kertoo miehen heittäneen häntä vaikka jollain esineellä. Vai onko lapsi nähnyt että äitiä vaikka on ravistettu? Sitten voi olla valhe, mutta jos äitiä pystyy uusi mies ravistelemaan niin miksei lastakin.

En ota sen enempää kantaa kuin että oma tyttöni ainakin puhuu palturia juurikin tuollaisista asioista. Sanoo, että pikkuveli puraisi (ei puraissut, näin tilanteen), iskä tönäs (ei tönäissyt, vaan tyttö kupsahti itse) jne.

Tilannehan on voinut mennä esim. näin: tyttö on valittanut pääkipua, ex-mies alkaa kyselemään juttuja ja kun kysyy nykyisestä miehestä tyyliin "onko satuttanut", tytölle tulee hyvä tilaisuus sanoa, että joo. Voisin kuvitella oman tyttöni toimivan noin..

Mutta miten vaan, toivotaan että asia selviää!!

[QUOTE="Gemma";23727308]No toi on kyllä semmonen juttu että keksiskö lapsi tollaista ite?[/QUOTE]

kyllä se lapsi voi tuollaista keksiä. tuo viisi vuotias osaa sepittää vaikka mitä uskottavia tarinoita. esim. mun viisi vuotias tyttö oli päikkärissä kertonut, että meillä oli yöllä ollut tulipalo, kun telkkari oli räjähtänyt ja että meidän oli pitänyt mennä naapuriin yöksi. tapaus oli ihan satua, ei meillä mitään ollut sattunut.
jos tyttö ei ole kuitenkaan oikeen hyväksynyt äidin uutta suhdetta ja haluaa tällä konstin päästä eroon tuosta miehestä. vaikka heillä meneekin hyvin, mutta silti tyttö ei tykkää että isänpaikan on perheessä ottanut joku vieras mies

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23729921:
kyllä se lapsi voi tuollaista keksiä. tuo viisi vuotias osaa sepittää vaikka mitä uskottavia tarinoita. esim. mun viisi vuotias tyttö oli päikkärissä kertonut, että meillä oli yöllä ollut tulipalo, kun telkkari oli räjähtänyt ja että meidän oli pitänyt mennä naapuriin yöksi. tapaus oli ihan satua, ei meillä mitään ollut sattunut.
jos tyttö ei ole kuitenkaan oikeen hyväksynyt äidin uutta suhdetta ja haluaa tällä konstin päästä eroon tuosta miehestä. vaikka heillä meneekin hyvin, mutta silti tyttö ei tykkää että isänpaikan on perheessä ottanut joku vieras mies

Niin lapsella oli malli, telkkarista saatu, mutta mistä lapsi ottaa mallin ravisteluun????

Toki 5-vuotias voi ja osaa sepittää tarinoita, mutta noin massiivisiin tutkimuksiin kuin esin mangneettikuvaus ei ryhdytä pienen pääkivun tai sepitetyn tarinan pohjalta. Erittäin vahva epäily ja jotakin muutakin näyttöä vakavammasta asiat varmasti sairaalassa on. Mitä tai mikä se asian sitähän me emme tiedä.

Toki 5-vuotias voi ja osaa sepittää tarinoita, mutta noin massiivisiin tutkimuksiin kuin esin mangneettikuvaus ei ryhdytä pienen pääkivun tai sepitetyn tarinan pohjalta. Erittäin vahva epäily ja jotakin muutakin näyttöä vakavammasta asiat varmasti sairaalassa on. Mitä tai mikä se asian sitähän me emme tiedä.

Peesi. Jos magneettikuvaus ja psykologi saadaan seuraavalle päivälle, kyseessä on jo vakava juttu. Eli tutkimuksissa on jo voinut selvitä jotain, mitä ap ei tiedä.

Erään tuttuni lapsi protestoi aina, kun ei saanut tahtoaan periksi. Juoksi parvekkeelle huutamaan apua kurkku suorana ja karjui, että äiti hakkaa... Olin itsekkin todistamassa tätä tapahtumaa. Lapsi oli silloin noin neljä- viisi vuotias.
Ja kyllä, sairaalassa suhtaudutaan aina vakavasti, kun annetaan aihetta epäillä lapseen kohdistuneesta väkivallasta. Psykologinkin apuun luotetaan siksi, että hän saisi totuuden selville.
Lapset todellakin keksivät mitä hullumpia tarinoita...

Yhteistyössä