Lapseni väittää mieheni "ravistelleen" häntä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä uusperheet ovat niin ikäviä, on isä-ja äitipuolia, jotka eivät tykkää entisistä lapsista ja omatkin vanhemmat heidät hylkäävät. Kaikki mustasukkaisia toisistaan.

Mäkin putosin vähän kelkasta, siis ootko tapellu nykyisen miehesi kanssa vai sen exän? Vai missä laps on saattanut kuulla / nähdä tappelua ja tavaroiden lentelevän?
Voihan se mustasukkaisuuttakin olla, mutta oliko lapsi itse sanonut "ravisteli" vai onko lapsi kertonut jotain sen suuntaista ja exä kääntänyt sen ravisteluksi. Jos lapsi tarkoitti vaikka jotain leikissä tapahtunutta missä vaikka vahingossa sattui? en tiedä mutta kurja tilanne, toivottavasti selviää pian.
Onko exä mustasukkainen sinusta?

Mäkin putosin vähän kelkasta, siis ootko tapellu nykyisen miehesi kanssa vai sen exän? Vai missä laps on saattanut kuulla / nähdä tappelua ja tavaroiden lentelevän?
Voihan se mustasukkaisuuttakin olla, mutta oliko lapsi itse sanonut "ravisteli" vai onko lapsi kertonut jotain sen suuntaista ja exä kääntänyt sen ravisteluksi. Jos lapsi tarkoitti vaikka jotain leikissä tapahtunutta missä vaikka vahingossa sattui? en tiedä mutta kurja tilanne, toivottavasti selviää pian.
Onko exä mustasukkainen sinusta?

Siis kotona on nähnyt kun minä ja nykyinen mies tapellaan. En itse tarkalleen tiedä miten keskustelu exällä ja lapsella on mennyt. Kaikki on ollut hyvin perjantaina viimeksi lapseni ja mies nökivät toisiaan ja nyt lauantai iltana exä vei lapsen sairaalaan kun valitteli pääkipua. Lapsi sanonut että mieheni on ravistellut. Nyt siellä sairaalassa odottavat lääkäria ja neurologia sosiaalityöntekijä tulee huomenna. Mustelmia on löydetty lapsesta. Sehän en voi tarkoittaa sitä että lapsi pomppii noin 4h päivässä trampalla...... Ja mustasukkaisuus exän puolelta todennäköistä...

Miksi et ole myös itse sairaalassa? Luulisi,että se lapsi menisi nyt etusijalle,varsinkin kun tuollaisesta asiasta kyse.
Sinuna en uskoisi myöskään sinisilmäisesti nykyistä miestäsi. Itsellä myöskin muutamiakin isäpuolia ollut,ja kyllä ne osaa nuo jutut tehdä niin ettei äidit niitä huomaa.

[QUOTE="nilla";23728356]Miksi et ole myös itse sairaalassa? Luulisi,että se lapsi menisi nyt etusijalle,varsinkin kun tuollaisesta asiasta kyse.
Sinuna en uskoisi myöskään sinisilmäisesti nykyistä miestäsi. Itsellä myöskin muutamiakin isäpuolia ollut,ja kyllä ne osaa nuo jutut tehdä niin ettei äidit niitä huomaa.[/QUOTE]

Sairaalaan on pitkä matka minulla ei ole autoa eikä korttia. En halua sinne mennä kun entinen appiukkokin on siellä. Olen miettinyt tuota "mitä jos sittenkin" Se tuntuu vaan niin hullulta, mies on itse kiltteys eikä juo ollenkaan... :C

Jos oma lapseni sanoisi noin niin pitäisin aina huolen, ettei mies olisi koskaan lapsen kanssa kahdestaan. Koska tuo voi todellakin pitää paikkansa. Mistä sinä tiedät miten mies käyttäytyy lasta kohtaan, kun et itse ole paikalla? Mies voi sinun edessäsi olla maailman kiltein mies, mutta olla lapselle todellisuudessa jotain muuta.

Tarkkaile miestäsi, miten hän katsoo lastasi jne.

huomenna menen sinne töiden jälkeen. Toivottavasti silloin on jo kaikki selvinnyt. En minä sossuja pelkää. Meille saa tulla milloin vain ja mieheni on myös yhteistyössä valmiina puhumaan heidän kanssaan. Vaikkei meillä ole mitään luurankoja kaapissa silti pelottaa jos exäni alkaa tämän varjolla vaatimaan lasta itselleen ja tekemään meidän elämstä vaikeaa. Kaikkein hauskinta on että minä ja nykyinen mieheni olemme ihan vasta menneet naimisiin ja lauantaina kun tämä episodi alkoi niin exäni laittoi aamulla viestin ja vaati rahaa ruokaan. Noh olin kaupungilla enkä päässyt nettiin

Jos oma lapseni sanoisi noin niin pitäisin aina huolen, ettei mies olisi koskaan lapsen kanssa kahdestaan. Koska tuo voi todellakin pitää paikkansa. Mistä sinä tiedät miten mies käyttäytyy lasta kohtaan, kun et itse ole paikalla? Mies voi sinun edessäsi olla maailman kiltein mies, mutta olla lapselle todellisuudessa jotain muuta.

Tarkkaile miestäsi, miten hän katsoo lastasi jne.

Mieheni sanoi että välttääkseen kaikki syyttelyt ei enää edes suostu olemaan lapsen kanssa kahdestaan.

Siinäpä sitä onki miettimistä,kumpaa uskoo omaa lasta vai uutta ukkoa! itse kyllä aukaisisin silmäni ja miettisin että jos tämä lapsi puhuu totta,niin mikä hullu se mies todellisuudessa on! voihan olla että miehelläsi on mennyt hermot,ja siitä lapsesi on saanut selkäänsä/ravistellut kunnolla. Toivottavasti saavat nyt sairaalassa selville jotain,eikä lapsellesi ole tullut mitään vakavampaa! Aika hurja tilanne! elä kuitenkaan usko pelkästään miestäsi..kuuntele myös omaa sydäntä ja lastasi!

[QUOTE="aloittaja";23728486]Mieheni sanoi että välttääkseen kaikki syyttelyt ei enää edes suostu olemaan lapsen kanssa kahdestaan.[/QUOTE]

Miten mies suhtautuu nyt muuten lapsen kertomaan. Onko hän rauhallinen, vihainen, ymmärtäväinen?

[QUOTE="hmm";23728507]Miten mies suhtautuu nyt muuten lapsen kertomaan. Onko hän rauhallinen, vihainen, ymmärtäväinen?[/QUOTE]

Pettyny ja surullinen kuvaa parhaiten. Miksi ihmeessä lapsi puhuu hänestä noin kun on kaikin puolin yrittänyt olla ystävä lapselle?

Itse äitinä ja tuon ikäisiä lapsia töissä päivittäin seuraavana sanon, että tuon ikäinen voi todellakin valehdella ihan vaikka mustasukkaisuuttaan. Välttämättä siis mitään ravistelua ei ole koskaan sattunut.
Oma kuopukseni tuon ikäisenä keksi paljonkin satuja. Juurikin siis tyyliin, että "iskä, äiti heitti mut päin seinää" tai minulle, että "iskä löi" tai muuta vastaavaa. Ja mummuille harrasti tuota samaa, sanoi esim. mieheni äidille, että toinen mummu aina tukistaa ja päinvastoin. Ja pistän pääni pantiksi, että kumpikaan meistä vanhemmista, tai mummut ei koskaan pahoinpidelleet lasta millään tavalla. Ja jossain vaiheessa nuo tarinoinnitkin jäi.
Töissä kuulen usein näitä juttuja lasten suusta ja kaikkea muuta huuhaata. Kyllä ne osaavat sepustaa. ;)

Mutta sen kummempaa kantaa en osaa juurikaan tähän tilanteeseen ottaa, että onko uusi mies voinut jotain tehdä vai ei. Ja uskon, että jos mitään oikeita ongelmia ei ole niin se selviää kyllä, kun asiantuntijat tutkivat lasta.

Valitettavasti usein on niin, että se uusi kumppani näyttelee olevansa lapselle mukava, kun muut näkevät. Mutta kun ovi sulkeutuu lapselle ollaan ilkeitä tai jos lapsi sanoo vastaan niin hermostutaan paljon.

Ja osa uusista kumppaneista näyttää muuttavan suhtautumisensa esim. vasta monen kk kuluttua lasta kohtaan vihamieliseksi tai kun syntyy parille uusi lapsi niin sitten ollaan ilkeitä kumppanin aiemmalle lapselle. Vaikka siihen saakka oltaisiin oltu mukavia.

Lapsi on kuitenkin se ykkösasia, oli tuo hänen kertomansa valhetta tai ei.

Kurja tilanne. Olisin varmaan itsekin lähes sekopää.
Joko siis miehesi valehtelee, tai lapsesi.

Onko mahdollista että asiantuntijat saavat selville, jos ex on alkanut syytellä tai puhua pahaa miehestäsi, jolloin lapsi keksii hänestä ikävän jutun ollakseen mieliksi isälleen.

Joko nykyinen tai entinen mies ei ole puhtaat jauhot pussissa, mutta kumpi.

Meillä nuorin lapsista oli viisi kun uusi mieheni muutti saman katon alle. Lapset eivät aluksi pitäneet siitä, että mies muutti meille, ja protestoivat. Mutta kukaan heistä ei kyllä sanonut mitään sellaista, että mies olisi tehnyt heille jotain. Eivätkö vain sitten keksineet sitä konstia, vai onko niin, ettei lapsi lähde kuitenkaan valehtelemaan noin isosta asiasta? Minäkin kyllä kallistun sille kannalle, että jotakin on tapahtunut. Mies lapsiin tottumattomana menettänyt hermonsa? Kannattaisiko laittaa mies ulkoruokintaan siihen asti, että asia selviää?

[QUOTE="vesimeloni";23728547]Itse äitinä ja tuon ikäisiä lapsia töissä päivittäin seuraavana sanon, että tuon ikäinen voi todellakin valehdella ihan vaikka mustasukkaisuuttaan. Välttämättä siis mitään ravistelua ei ole koskaan sattunut.
Oma kuopukseni tuon ikäisenä keksi paljonkin satuja. Juurikin siis tyyliin, että "iskä, äiti heitti mut päin seinää" tai minulle, että "iskä löi" tai muuta vastaavaa. Ja mummuille harrasti tuota samaa, sanoi esim. mieheni äidille, että toinen mummu aina tukistaa ja päinvastoin. Ja pistän pääni pantiksi, että kumpikaan meistä vanhemmista, tai mummut ei koskaan pahoinpidelleet lasta millään tavalla. Ja jossain vaiheessa nuo tarinoinnitkin jäi.
Töissä kuulen usein näitä juttuja lasten suusta ja kaikkea muuta huuhaata. Kyllä ne osaavat sepustaa. ;)

Mutta sen kummempaa kantaa en osaa juurikaan tähän tilanteeseen ottaa, että onko uusi mies voinut jotain tehdä vai ei. Ja uskon, että jos mitään oikeita ongelmia ei ole niin se selviää kyllä, kun asiantuntijat tutkivat lasta.[/QUOTE]

Toivon todella että asia on niin että lapseni satuilee ja exäni on nyt vetänyt herneen nenään ja ylireagoinut lujaa. Hän ei ole tavannut nykyisen mieheni vain kerran nopeasti..

Olette olleet kolme kuukautta yhdessä? Ja jo menneet naimisiin? Ja nyt jo riitelette niin että tavaroita viskotaan seiniin?

Ymmärsinkö nyt ihan oikein nämä?

Täällä kyllä haisee nyt provo. Tai sitten se on tuo ruusukimppu tuossa pöydällä, joka on kummallisen voimakkaan tuoksuinen..

Meillä nuorin lapsista oli viisi kun uusi mieheni muutti saman katon alle. Lapset eivät aluksi pitäneet siitä, että mies muutti meille, ja protestoivat. Mutta kukaan heistä ei kyllä sanonut mitään sellaista, että mies olisi tehnyt heille jotain. Eivätkö vain sitten keksineet sitä konstia, vai onko niin, ettei lapsi lähde kuitenkaan valehtelemaan noin isosta asiasta? Minäkin kyllä kallistun sille kannalle, että jotakin on tapahtunut. Mies lapsiin tottumattomana menettänyt hermonsa? Kannattaisiko laittaa mies ulkoruokintaan siihen asti, että asia selviää?

En usko että lapsi ymmärtää kuinka isosta asiasta on kyse. Mieheni on tottunut työnsä puolesta lapsiin.

Olette olleet kolme kuukautta yhdessä? Ja jo menneet naimisiin? Ja nyt jo riitelette niin että tavaroita viskotaan seiniin?

Ymmärsinkö nyt ihan oikein nämä?

Täällä kyllä haisee nyt provo. Tai sitten se on tuo ruusukimppu tuossa pöydällä, joka on kummallisen voimakkaan tuoksuinen..

No et ymmärrtänyt lainkaan oikein. olemme olleet yhdessä riippuen miten laskee vuoden -1v6kk

Meillä pian 5-vuotias tyttö ja keksii mitä vain!!! Neuvolassa annettiin joku lippunen joka kertoo lapsen eri kehitysvaiheista missä sanottiin että juuri tuon ikänen ei erota todellisuuden ja valheen eroa. Koita jutella tytölle, ja kysele. Meillä ainakin totuus selviää kuhan tekee lisä kysymyksiä jne. Toivottavasti asia selviää, ei varmasti tule olemaan sosiaalityöntekijöiden puolesta pieni asia!
Mistä mustelmat voisivat olla peräsin? Oliko niitä tytön lähtiessä isälleen? Milloin väitetty pahoinpitely olisi tapahtunut? Tuostahan menee lastensuojelun kautta AINA ilmoitus poliisille ja poliisi tutkii tapauksen. Mitä miehesi tekee työkseen? Jos hän on syytön, varmasti vaikea asia hänellekkin.
Voimia teille, toivottavasti asia selviää!

Minusta on todella kummallinen tuo isä, joka vie lapsen sairaalaan, kun lapsi valittaa päänsärkyä. Buranallahan sen pitäisi hoitua. Outo äijä. Toivottavasti aloittaja pääsee hullusta eksästä eroon. En ihan vähällä antaisi lasta tuollaiselle draamakuningattarelle kuin tuo eksmies.

Magneettikuvia ei, varsinkaan "päivystyksenä", oteta ihan pienin perustein eikä psykologin juttusillekaan taida päästä tällä aikataululla pelkästään draamakuninkaan/-kunigatteren takia. Itse olisin lapsen luona sairaalassa oli minulla ajokorttia tai ei, oli siellä appiukko tai ei, jos tilanne todella olisi tuollainen.

Yhteistyössä