Lapseni väittää mieheni "ravistelleen" häntä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä diabeetikko poika 6v ja oli pumppuhoidossa vielä talvella siihen asti kun laitteli reippaasti ylimääräisiä yksiköitä itseensä ja teholle mentiin ja lujaa.
Seuraava päivänä oli myöntänyt että itse laittoi bolukset ja myöhemmin kun oli hoitajan kanssa kahden sanoi että äiti laittoi bolukset, tästä alkoi helvetillinen viikko minulle.
Mulle psykologi sanoi että poika tuntee teostaan niin kamala syyllisyyttä että valehtelee ja laittaa äidin syyksi.
Nyt kaikki ok ja pumppua ei onneksi ole ja ei tule mikäli se meistä riippuu.
Poika ei tosiaan tajunnut tekonsa seurauksia.

pitävät sairaalassa tietty siksi että epäilevät että lasta on oikeasti pahoinpidelty,jos löytävät todisteita sossu saattaa hakea lapsen sieltä suoraan,jolloin säästytään siltä mahdolllisuudelta että

a.lapsi joutuis uudestaan väkivallan kohteeksi b.vanhemmat saattaisi yrittää vastustaa tapahtumaa

siksi pitävät sairaalassa siihen asti että tutkimukset on päätöksessä

Joo, jos on pahoinpitelyepäily, niin ei laiteta mihkään polikliinisiin tutkimuksiin. Pitäähän sitä lasta paikanpäällä seurailla. Jotain sille pienelle on varmaan tapahtunut, mutta mitä ja kenen toimesta?

Mun lapsi oli vakavasti sairas ja silti kaikenmaailman tutkimukset onnistuivat poliklinikkakäynteinä.

Ihme, että pitävät osastolla....

No hei.. lapsi kertoo, että häntä on pahoinpidelty. Lapsen isä on varmasti samaa mieltä ja vei lapsen siksi lääkäriin. Tuollaiset pahoinpitelyepäilyt otetaan aina vakavasti. Ei minusta ole ollenkaan outoa, että lasta pidetään osastolla ja tutkitaan perinpohjin. Oli lapsen kertoma sitten totta tai ei.

Mä en ymmärrä, kun heti ollaan tuomitsemassa, vaikkei ole todisteita puoleen eikä toiseen. On vain lapsen kertomus, jonka todenmukaisuus pitää vain selvittää. Tuon ikäinen osaa jo sujuvasti valehdella, mutta osaa kertoo myös totuuksiakin, vaikka pyydetään olemaan hiljaa. 5-vuotias ei todellakaan osaa ajatella seurauksia tuollaisesta valheesta.

No hei.. lapsi kertoo, että häntä on pahoinpidelty. Lapsen isä on varmasti samaa mieltä ja vei lapsen siksi lääkäriin. Tuollaiset pahoinpitelyepäilyt otetaan aina vakavasti. Ei minusta ole ollenkaan outoa, että lasta pidetään osastolla ja tutkitaan perinpohjin. Oli lapsen kertoma sitten totta tai ei.

Lapsen isä vie lapsen sairaalaan ja "isäpuolta" epäillään? pahoinpitelystä. Miksi lapsi ei voisi olla isän luona jos epäily ei liity häneen mitenkään... ja jos taas liittyisi ihan taatusti olisi itse lapsen luona. Jotenkin outoa joka tapauksessa.

Moikka!

Lapsi on nyt isällään ja huomenna sossut tulevat meillä käymään ja juttelemme heidän kanssaa jatkosta. Tutkimuksissa kaikki oli hyvin ei mitään vikaa lapsessa. Tänään kävin moikkaamassa lasta isänsä luona ja sillä oli jo ikävä kotiin. Voisin jo melkein huokaista helpotuksesta että kaikki on hyvin :)

[QUOTE="aloittaja";23753029]Moikka!

Lapsi on nyt isällään ja huomenna sossut tulevat meillä käymään ja juttelemme heidän kanssaa jatkosta. Tutkimuksissa kaikki oli hyvin ei mitään vikaa lapsessa. Tänään kävin moikkaamassa lasta isänsä luona ja sillä oli jo ikävä kotiin. Voisin jo melkein huokaista helpotuksesta että kaikki on hyvin :)[/QUOTE]

Olipa tosiaan helpotus että lapsi on kunnossa. Sinulla on varmasti ollut raskasta ja ahdistavaa. Toivottavasti loputkin asiat selkiävät. Voimia huomiseen keskusteluun.

äiti ei usko omaa lastaan vaan on niin silmittömästi rakastunut mieheensä. itselläni oli sama kohtalo lapsena, äidin uusi mies hakkasi mua ja mun siskoa eskarista lähtien viidenteen luokkaan asti. kenellekkään en uskaltanut sanoa.. kuulostaa uhkaavasti samalta tilanteelta.

näin virtuaalimaailmassa me kukaan ei voida ottaa kantaa siihen, mitä on tapahtunut. voi olla että lasta on ravisteltu oikeasti, voi olla että lapsi on maustanut jotakin tilannetta (esim. otettu olkapäistä kiinni) tai jopa keksinytkin koko jutun. ei voi tietää.

mutta jotkut kun mietti että ei kait noin iso enää sepittele juttuja, tuossa iässähän mielikuvitus on villimpää kuin koskaan aiemmin. mielikuvitus laukkaa ja ajatukset saattavat pelottaa lasta itseäänkin. mutta ammatti-ihmisten pitäisi kyllä tietää tämä ja ottaa huomioon, mikäli viitteitä on.

ikävä tilanne joka tapauksessa, voimia ap!

Minä todella toivon, että ap ottaa lapsen puheet tosissaan ja selvittää asian perinpohjin. Veljeni käytti minua lapsena seksuaalisesti hyväksi, eikä äitini uskonut minua. Eihän veli tietenkään äidin seurassa ahdistellut, joten tottakai äiti oletti, ettei mitään pahaa voi tapahtua kahden kesken. Joten ota ap sekin huomioon, ettei sun miehes välttämättä ole ollut yhtä kiltti ollessaan lapsen kanssa kahdestaan.
Kannan äidilleni edelleen kaunaa siitä, että hän antoi hyväksikäytön jatkua. Enhän minä silloin pienenä osannut muualta hakea apua.
Et tietenkään syyttele miestäsi ennen kuin asiat on selvitelty, mutta ota tosiaan huomioon se, että lapsesi voi puhua totta!

Oli miten hyvänsä, tyttö on joutunut käymään läpi aika rankkoja asioita: uusi äidin miesystävä on vasta muuttanut kotiin, äiti ja miesystävä riittelevät ja heittelevät jo tavaroita, ehkä samaa tapahtui myös tytön isän ja äidin välillä aikoinaan.

Olisin ihan sairaan huolestunut ihan ilman mitään ravisteluepäilyjäkin jo lapsen voinnista ja tasapainoisesta kehityksestä. Tuntuu, että mennään ihan iloisesti aikuiset edellä ja lapset sitten pärjäävät miten parhaaksi näkevät. Toivon, että äiti keskustelisi jonkun asiantuntijan kanssa siitä, miten lapsi pitää ottaa huomioon ja miten lapselle taataan turvalliset olot.

Tämä tapaus ehkä on provo, mutta näitä tosielämän vastaavia tapauksia taitaa olla ihan liikaa...

tää taitaa olla aika selvä juttu. mies on todellakin ravistellut lasta ja ap ei saa lasta isältään takas kotiin kun kerran ei ole mitään käynyt kommentoimaan ketjuun. toivottavasti ap tajuaa jatkossa laittaa lapsensa muun edelle ja laittaa miehen ulos ja syytteeseen.

Yhteistyössä