Nyt mukaan Toukokuun tiputukseen!!

Hello kaikki! :)
Sää on täällä aika hanurista, mut ei haittaa kun paino laskee!! =)
Aamiainen sisältää ruisleipää, sipaus kevyt floraa, kinkkua ja kurkkua paljon. Kahvilla hulautan alas.
Ja sit kutsuukin työt, katotaan mitä jaksaa sen jälkeen reenata...No ainaki reipas lenkki on tehtävä et saa liikuntapisteitä ja persus piukkenee!

2.5. aloitettu 68kg:sta // nyt 65kg // tavoite 63-62 toukokuun lopussa :)

"miiru"
Minä olen aika shokissa, nimittäin paino oli tänä aamuna (ja tarkistin sen noin kymmenen kertaa ja vein vaa'an joka huoneeseen, että varmasti ei ollut minkään epätasaisen lattian syytä) 59,6!!!! Eilen aamullahan se oli vielä 61,2. Eilen kyllä en ehtinyt syömään kuin neljän viljan puuron aamulla karviaismarjamehukeitolla, ja sitten oli niin hirveä päivä, että en syönyt taas kuin illalla vähän kanaa ja kasviksia. Ja ravasin vessassa koko päivän, jonkinlainen "tyhjennys"... Mutta siis en ole painanut näin vähän yli kahteen vuoteen.

Minähän tuolla aiemmassa viestissä sanoin miten mun paino humahtaa yhtäkkiä alas hirveesti. Viime kerralla se oli kyllä -900, mutta tämän aamuinen oli kyllä ihan uskomaton. Mulla on kyllä aika paljon stressiä päällä, että sekin vaikuttaa, kun ei yhtään ruoka maita. Ei tämä varmaan normaalia muuten ole.

En punninnut itseäni.
Eilen söin aika vähän, mutta virtuaaliravintolan mukaan kaloreita tuli silti vain hippasen alle 1200. No söinkin lounaaksi rasvaista broileria, mutta se oli niin täyttävä, että päivän toinen ateria jäi jotenkin varkain pois. Söin taas vain 3 krt. vaikka minun pitäisi syödä 5 krt. päivässä. Huoooh!

Toissa päivänä olin järjettömän nälkäinen ja eilen olin kylläinen, mutta illalla napostelin 1 palan oikein tummaa suklaata (yöks) ja juustosiivuihin käärittyjä meetwurstin siivuja + pari pistaasipähkinää (sokeripommeja).

Tuo virtuaaliravintola antaa suuntaa antavia tuloksia, koska esim. kupilliseen teetä en todellakaan käytä sokeria, vaan makeutusainetta.

Musticca
Menee jo päivät sekaisin joten puhutaan nyt sitten kokonaisajasta eikä pelkästä toukokuusta:

Pvä 10 -200g, (yht. 3.8kg)

Kääk, viikonloppu+äitienpäivä= herkkuja, kakkua yms :O

HukkaHukassa
Nyt auttakaa minua, miten jatkaa tätä painon pudotusta... Olen ihan hukassa :/

Taustaa hieman, aloitin 2010 tammikussa kiloklubin mukaan laihduttamisen, tiputin 3kg sillä, sitten aloin liikkumaan painoa tuli 1kg takaisin. Jatkoin laihdutusta Cambridgellä, sillä tiputin 13kg, tästä jatkoin karpaten. Mutta nyt tämä karppaus ei tiputa painoa, ei senttejä ei mitään tapahtu. Itseasiassa kiloja on tullut 3 takaisin ketokarppauksen myötä.. Ja nyt en enää tiedä mitä teen, että saan painon laskemaan. Liikun säännöllisen epäsäännöllisesti, 2-4krt salilla jumpassa (500kcal/h), sitten vaunuttelu lenkkejä satunnaisesti. Viljaa voin käyttää 100% ruista, muita en syö (vatsa turpoaa), samoin peruna turvottaa ja kevyttuotteita en käytä niiden lisäaineiden vuoksi (vatsa tulee kipeäksi ja nokkkosrokko päivittäistä). Joten olisiko teillä vinkkejä miten jatkan tästä, jotta saan painoa tippumaan vielä 10kg?

Kaikista vinkeistä kiitollisena

No et "HukkaHukassa" jatkais tuota kiloklubia? ;) Kalorit sen verran alas mitä kestää, 1000-1200kcal? Jos liikutkin niin kyllähän tuolla pitäis laihtua? Onko sulla sitte vielä miten paljon ylimääräistä?

Mun tilanne tänään: Syönyt tähän mennessä reilu 900kcal, illalla syön varmaan jotain kasvista ennen nukkumaan menoa.
Töissä olin ja nyt on aika mehut pois, saa nähä jaksanko tänään mitään sen kummempaa. Miehen kans tässä mielipide-eroja -lähellä oli jo etten sortunu kaupasta ostaan itelleni herkkuja!! :ashamed:
Mut aattelin et yhen riidan takia en ala pilata tätä -joten herkut jäivät kauppaan!! :':)D Piru perksi ei anneta!

Barbapinko
Mulla meni eilinen aloitus aivan täysin metsään. Tänään aloitan, nyt ei enää anneta periksi! Kaloreita en kyllä laske, enkä noudata mitään dieettiä. Muutan elämäntapoja terveellisempään suuntaan, se saa luvan riittää. Tsemppiä muille!

HukkaHukassa: muista että kun liikut enemmän niin sulle tulee myös lisää lihasmassaa joka saa painon junnaamaan paikallaan. Eikä painonpudotus muutenkaan mene ihan tasaisesti koko ajan, välillä tippuu enemmän, sitten vähemmän.

Mä olen ihan koukussa tohon kiloklubiin (peräti kolmen päivän jälkeen :D ). Tänään olen syönyt sen mukaan n 1500 kaloria ja oikeesti tuntuu että olen syöny tosi paljon :O Nytkin tuolla on pikkupussi namia "kaiken varalta" eikä tunnu ollenkaan siltä että pitäis mennä napsimaan jotain. Mikä on TOSI outoa multa!!! Avonainen sipsipussikin on saanut olla ihan rauhassa, mä olen antanut itelleni luvan ottaa pari jos haluan, mut ei oo tehny mieli. Vaikka olen avannu kaapin oven ja nähnyt pussin, niin olen ollu lähinnä välinpitämätön. Ehkä tässä säännöllisessä syömisessä on tosiaan jotain pointtia? :D

Ja hyvää Älä laihduta -päivän loppua kaikille! :flower:

Tavoite toukokuussa: -3kg
Toteutunut tähän mennessä: -2,7kg

Nesteitä varmaan lähtenyt. :) Kiloklubin mukaan kalorivajetta tulee noin 600-800 kcal per päivä, kun ottaa koko viikon liikunnat huomioon. Eli kaiken järjen mukaan pitäisi lähteä se kolme kiloa läskiä kuukaudessa.

Viimeksi muokattu:
Heippa taas!
Mulla on jotensakin epäuskoinen olo... Paino tippui siis 68 -> 65kg näiden laihdutuspvien aikana.
No, sitten alkoivat menkat, ja paino oli eilen 66kg, ja tänään 67,5kg!!! Siis voiko olla totta??? :O

Liikkunut olen joka pvä aina jonkun verran vähintään, ja syönyt pvittäin 1000-1200kcal... Ja paino sit vaan rupes nousemaan takas, ja kohta oon siinä mistä lähinki :'(
Meinaa masis iskeä, mut täytyy vaan hammasta purra eikä päästää plörinäksi tätä hommaa...
Mä edelleen haluan hoikistua joten ei tässä auta muu ku yrittää vaan!

Täytyy kattoa miten sit ku menkat loppuu, mihinkä se paino asettuu...Saamari.:kieh:

"miiru"
Pikkanen nytkähdys alaspäin tänä aamuna, eli oli 59,4 kg. Mutta aina motivoi pikkasen enemmän kun vaaka näyttää pienempää lukemaa. Ja nuo vitosella alkavat numerot on kyllä niin nannaa silmille, että... :D

Heippa taas!
Mulla on jotensakin epäuskoinen olo... Paino tippui siis 68 -> 65kg näiden laihdutuspvien aikana.
No, sitten alkoivat menkat, ja paino oli eilen 66kg, ja tänään 67,5kg!!! Siis voiko olla totta??? :O

Liikkunut olen joka pvä aina jonkun verran vähintään, ja syönyt pvittäin 1000-1200kcal... Ja paino sit vaan rupes nousemaan takas, ja kohta oon siinä mistä lähinki :'(
Meinaa masis iskeä, mut täytyy vaan hammasta purra eikä päästää plörinäksi tätä hommaa...
Mä edelleen haluan hoikistua joten ei tässä auta muu ku yrittää vaan!

Täytyy kattoa miten sit ku menkat loppuu, mihinkä se paino asettuu...Saamari.:kieh:
Menkkojen aikaanhan kertyy nestettä kroppaan, älä huoli!

Tonnikeiju vielä hetken
Hei vaan ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille! :) Tänään on tullut syötyä vähän normaalia tuhdimmin - lihaa ja perunaa, kun muuten on yleensä menty kasvis-juures-linjalla. Kakkuakin maistoin palasen sekä muutaman tumman suklaapalan.... Painoa oli tippunut eilisestä 400g, yhteensä on näiden kuuden päivän aikana tippunut 1,8kg. 3,2kg vielä matkaa toukokuun minimitavoitteeseen, aikaa jäljellä vielä 23 päivää... Ainiin, ja 600g tavoitetta normaalipainon puolelle.. Hullua ajatella olevansa (vielä) ylipainoinen, en ole koskaan kokenut olevani niin lihava, vaikka pyöreä olenkin...

Alkupaino 69,1kg (1.5.)
Tämänhetkinen paino 67,3kg
Tavoitepaino 1.6. 64,1kg

Onpas vaikeeta harmailee
Ek viikko takana, ja tulos -3,5kg. Toki nestettä lähtenyt reilusti, varsinkin kun hiilareita ei mene enää samaan malliin kuin ennen. Karpaamisesta en kuitenkaan puhuisi, kun hiilarit päivässä 50-100g.

Kalorit keskimäärin 1200 päivässä, ja samalla linjalla aion jatkaa. Pientä flunssaa puskee (poskionteloita särkee), joten liikunta joutuu vielä odottelemaan.

Hyvää viikon alkua kaikille!

Ekaks, onnea Idunnor ja "Onpas vaikeeta" noin suurista luvuista! Varmasti motivaatio on aika korkealla ;) :flower:

Mun tilanne alkaa taas palautua menkkojen loputtua nyt... Paino ennen menkkoja siis 65kg, sit nousi 67,5kg kahdessa pvässä menkkojen alettua, nyt loppumassa ja paino on nyt 66,5kg...
Helpottaa tuokin jo!! Mut eihän se sama oo ku tuo 65...:kieh: Sen kun vielä saan lukemaksi niin hyvä. Siitä etiäpäin on sit kiva lähteä pudottamaan taas!

Mies myös innostui dieettaan mun kans, tänään aloitti ;)

Ja eikun taas apinanraivo ja tsemppi jatkukoon!! Toinen vko menee kans hyvällä fiiliksellä!

Tonnikeiju vielä hetken
Huomenta huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa! :) Muutama viikko vielä töitä ja sitten kesälaitumille... Minulta oli eilisen mässyttelypäivän tuloksena tippunut -600g, ja täällä hypitään nyt kohti kattoa :) Kakkua syömälläkin näköjään laihtuu. Kokonaistiputus siis tällä hetkellä 2,4kg, ja NORMAALIPAINON puolella ollaan taas ensimmäistä kertaa muutamaan kuukauteen :)

Alkupaino 69,1kg (1.5.)
Tämänhetkinen paino 66,7kg
Tavoitepaino 1.6. 64,1kg

"tiina"
Jumantsuikka tytöt! Treenasin tossa äsken ja pulssia koitin mitata aina välillä ja eka pelästyin että sydäri tulee kun se pulssi oli koko ajan 192! Ja sitten tulin treenin jälkeen tähän ja laskin oman maksimi sykkeen ja sehän oli 192 eli eiköhän tolla tahdilla läski pala :D Ja päälle viel karppi safkaa :p Vitsi nyt on hyvä olo!!! Ja kädet, maha, jalat ja selkä maitohapoilla :D Äkkiä suihkuun ennen ko pitää tyttö hakkee.. Tän näkösenä ei tonne ulos uskaltaudu. Meni siinä samalla mukavasti puoltoista litraa vettäki :)

Kovilla sykkeillä läski ei pala....

Liikunnan rasitustason tulisi aina pohjautua sen hetkiseen kuntotasoosi ja liikunnalle asettamaasi tavoitteeseen.
Sydämen syke on nopein, luotettavin ja tarkin palaute kehosi rasitustasosta liikunnan aikana.

Maksimisyke
Jotta voisit määrittää sopivat sykerajat kunnon kohottamiseen ja laihduttamiseen, sinun tarvitsee ensin tietää oma maksimisykkeesi. Maksimisykkeellä tarkoitetaan sydämen lyöntitiheyttä eli sykettä (lyöntejä minuutissa) tilanteessa, jolloin syke ei enää nouse, vaikka rasitus lisääntyisi. Jokaista ikävuotta kohden maksimisyke laskee keskimäärin yhden lyönnin.

Ikään suhteutetun maksimisykkeen voit arvioida itsellesi seuraavan kaavan mukaan:

Maksimisyke = 205 - 1/2 x ikä

Esimerkiksi 40-vuotiaan arvioitu keskimääräinen maksimisyke on 205 - 20 = 185 lyöntiä minuutissa.

Maksimisyke voi vaihdella yksilöllisesti suurestikin ilman, että syynä on sairaus. Maksimisyke voi olla jopa yli kymmenen lyöntiä suurempi tai pienempi kuin iän mukaan arvioitu ohjearvo. Huono tai hyvä fyysinen suorituskyky ei myöskään merkittävästi vaikuta maksimisykkeeseen. Sen sijaan erilaiset sydämen ja verenkiertoelimistön sairaudet ja niiden hoitoon käytettävät lääkkeet voivat vaikuttaa sykkeeseen sekä levossa että liikunnan aikana.

Sykkeen mittaus

Sykkeen voi mitata tunnustelemalla valtimoa kaulalta tai ranteesta. Sydämen sykkeen (lyöntiä minuutissa) saat laskemalla lyönnit 15 sekunnin ajalta ja kertomalla sen neljällä. Tunnustelemalla mitattu syke on kuitenkin aina ns. jälkisyke, jolloin syke on jo ennättänyt pienentyä liikunnanaikaisesta arvosta.

Sykkeen mittaamiseen voi käyttää myös sykemittaria, jolloin sydämen sykettä seurataan kellomaisesta vastaanottimesta. Sykemittari laskee liikkujalle sopivat sykealueet ja helpottaa sykkeen seuraamista liikunnan aikana.

Mikä on sopiva sykealue?

Kevyt liikunta 50-60% maksimisykkeestä
Kohtuukuormitteinen liikunta 60-70% maksimisykkeestä
Aerobinen harjoittelu 70-80% maksimisykkeestä
Anaerobinen harjoittelu 80-90% maksimisykkeestä

Kevyt liikunta

Kevyt, pitkäkestoinen liikunta edistää rasva-aineenvaihduntaa. Syke on noin 50-60 % maksimisykkeestä. Tällä sykealueella keho käyttää rasvaa ensisijaisena polttoaineena hiilihydraattien asemasta. Rasva-aineenvaihduntaa edistävä liikunta on pitkäkestoista ja hidasvauhtista. Tällainen syketaso on sopiva toipilaille sekä ihmisille, jotka eivät ole aikaisemmin harrastaneet liikuntaa tai aloittelevat tauon jälkeen.

Kohtuukuormitteinen liikunta

Kohtuukuormitteinen peruskestävyysharjoittelu kohentaa kuntoa maltillisesti. Peruskestävyyden sykealue on 60-70 % maksimisykkeestä. Tällä sykealueella liikkuminen vahvistaa sydäntä parhaalla mahdollisella tavalla. Tällä tavoitesyketasolla sydän saa riittävästi kuormitusta, mutta rasitustaso tuntuu silti hyvältä ja kohtuulliselta.

Laihduttajalle ja liikuntaa aloittelevalle on sopivinta liikkuminen kohtuukuormitteisella sykealueella. Silloin lihassolut käyttävät energialähteenään suurimmaksi osaksi rasvakudokseen varastoituneita rasvahappoyhdisteitä. Sydämen sykkeen noustessa lihakset tarvitsevat nopeammin saatavissa olevaa energiaa. Tällöin elimistö alkaa käyttää enimmäkseen hiilihydraatteja, jolloin rasvojen suhteellinen osuus elimistön energialähteenä vähenee.

Aerobinen harjoittelu

Aerobinen harjoittelu kehittää sydämen lisäksi myös hengityselimiä, keuhkojen toimintaa ja yleistä kestävyyttä harjoittelun aikana. Tällä alueella aerobinen kunto vahvistuu eli kehon kyky kuljettaa happea lihaksille ja hiilidioksidia pois niistä paranee. Liikunta on kohtalaisen raskasta ja siltä se myös pitäisi tuntua. Aerobinen alue on 70-80 % keskimääräisestä maksimisykkeestä.

Tällä sykealueella keho käyttää energialähteenä suurimmaksi osaksi hiilihydraatteja rasvan asemasta. Aerobisella alueella kannattaa harjoitella nimenomaan silloin, jos haluaa kehittyä nopeasti ja tehokkaasti ja jos on jo riittävä peruskunto.

Anaerobinen harjoittelu

Kun harjoitellaan 80-90 % teholla maksimisykkeestä, aerobinen harjoittelu muuttuu anaerobiseksi. Tämän sykealueen harjoittelu kehittää ennen kaikkea kehon kykyä pilkkoa maitohappoa, joka puolestaan auttaa liikkumaan väsymättä korkealla teholla pidempiä aikoja ilman happivelkaa.

Tämän alueen harjoittelua voi luonnehtia kovaksi. Harjoittelu aiheuttaa kipua, lihasväsymystä, hengityksen voimakasta kiihtymistä ja uupumusta. Anaerobisen kynnysalueen harjoittelua suositellaan pääasiassa niille, jotka tavoittelevat korkeaa suorituskykyä. Jos tavoitteena on hyvä yleiskunto, tätä tasoa alhaisemmalla syketasolla harjoitteleminen on riittävän tehokasta. Jos tavoitteena on kilpaliikunta, anaerobisen alueen harjoitteluun tulisi käyttää useita harjoituskertoja viikossa.

Maksimitehoaluetta suositellaan vain suorituskyvyn äärirajoja tavoitteleville

Koska tämä on rasittavin harjoittelualue, sitä voi suositella vain erittäin hyväkuntoisille henkilöille. Maksimitehoalueella liikutaan anaerobisen kynnyksen yläpuolella, happivelallisella alueella, joten elimistön hapentarve on suurempi kuin mitä happea on tarjolla. Happivelka on kuitenkin tilapäinen ilmiö elimistössä, sillä luurankolihakset kykenevät palautumaan happivelasta melko nopeasti.

Maksimisykealue määritellään 90-100 % maksimisykkeestä, mikä edellyttää maksimaalisia lyhytkestoisia harjoituksia. Tällä harjoitusalueella kehitetään nopeiden solujen aineenvaihduntaa. Maksimitehoalueen harjoittelua suositellaan vain niille, jotka tavoittelevat suorituskyvyn äärirajoja. Tällä alueella harjoiteltaessa hengitys on lyhyttempoista läähätystä ja tuntuu, että happea ei ole riittävästi saatavilla.

Maksimisykealueella ei harjoitella usein. Jos tällä alueella harjoitellaan paljon, riskinä on liiallisesta kehon rasittamisesta aiheutuvat ylirasitustilat. Maksimitehoalueella harjoittelun tavoitteena ei ole ylirasittaa sydäntä, vaan tavoite on kehittää suorituskyvyn yläaluetta niillä henkilöillä, jotka ovat muuten harjoitelleet intensiivisesti.

!!!
Kaikki liikunta polttaa rasvaa ja parantaa oloa! Kovasykkeinen liikunta polttaa rasvaa myös liikunnan jälkeen. Kovia sykkeitä ei tarvitse pelätä, kunhan oma olo on hyvä. Kunto kasvaa ja rasva palaa.

Tänään oli taas punnitus

Tavoite toukokuussa: -3kg
Toteutunut tähän mennessä: -2,9kg

Voisin melkeinpä nostaa tavoitteen neljään kiloon. :p Kahdessa päivässä -200g, joten ei varmaan enää nesteitä? Aloitin viime tiistaina tosissaan, joten tämän päivän jälkeen viikko takana. :)

Yhteistyössä