Kyllä kotiäiti vaan taitaa olla laiska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puolueeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="uuu";23688731]Ei siinä ole mitään väärin, tässä nyt vain kerrotaan kunkin omia mielipiteitä, ja kerroin oman mielipiteeni, itse en osaa arvostaa sellaista ihmistä, joka jaksaa vuosikausia vain maata kotona. Jokainen saa toki tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee, mutta itse en tällaisia ihmisiä ymmärrä/arvosta.

Harrastuksia voi olla kaikilla, niin työtä tekevillä kuin kotona olevilla, se ei ole tässä se peruskysymys, että miten pääsääntöisesti päivänsä kuluttaa.[/QUOTE]

mitä väliä sillä muuten on mitä sinä arvostat? ketä pitäisi kiinnostaa :D? Ehkä sun tuttavia? vai onko tämä keskustelupalsta ainoa väylä missä pääset osoittamaan arvostustasi tai arvostuksen puutteita?

[QUOTE="huh";23688875]Voiko tätä paremmin sanoa :D

Tää on niin naurettavaa tää kateus. Ihan suoraan sanon että jos ois varaa niin kyllä jäisin kotiin lasten kanssa vielä kun he täyttää sen 3v. Ja jos ois vielä varaa harrastaa ja tehdä vapaa-ehtoistyötä!
Vapaaehtoistyötä voi tehdä täyspäiväisesti ja vatiivuus tasoja on erilaisia. Jotkus hommat vaatii todella paljon kun taas jotkut voi olla ihan iisejä.[/QUOTE]

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että minkä tyyppistä vapaaehtoistyötä täällä kotiäidit tekevät? Ja kuinka monta tuntia päivässä siihen uppoaa? Vai oletteko vain katsoneet luppoaikananne vähän liikaa amerikkalaisia sarjoja, joissa tuo vapaaehtoistyö on vähän eri roolissa kuin mitä Suomessa.

Tiedätkö että monia opiskeluita voi suorittaa nykyään ihan kotoa käsin, jos haluaa sitä sinun älyllistä haastettasi ja samalla voi vaikka tutkinnon suorittaa ja mennä töihin sitten kun lapset ovat sen verran vanhoja että voivat lähteä itse kouluun kotoa.

Esimerkiksi MLL antaa kotiäideille haastetta, senkun lähtee hallitukseen mukaan ja järjetämään tapahtumia, ja samalla saa halutessaan vaikka koulutusta johtamiseen yms.

Monet ammattijärjestöt kaipaavat kunnon vetäjiä paikallisosastoilla, jos olet ollut työelämässä ja jonkin osaston jäsen. Samalla aukeaa koulutukset ja vaikka ihan aktiiviksi osastoon.

[QUOTE="uuu";23688893]Saahan sitä itselleen selitellä mitä haluaa. Kotiäidillehän tuo onkin ihan luvallista, että saa omat tekemisensä selitellä itselleen miten haluaa, kodin ulkopuolisessa elämässä pitääkin sitten jo vähän enemmän osata perustella niitä näkökantojaan, ei vain sillä, että ei nyt satu huvittamaan :)[/QUOTE]

Kyllä näyttää että joltain muulta loppui perustelut :D

[QUOTE="uuu";23688893]Saahan sitä itselleen selitellä mitä haluaa. Kotiäidillehän tuo onkin ihan luvallista, että saa omat tekemisensä selitellä itselleen miten haluaa, kodin ulkopuolisessa elämässä pitääkin sitten jo vähän enemmän osata perustella niitä näkökantojaan, ei vain sillä, että ei nyt satu huvittamaan :)[/QUOTE]

Sinullehan tässä selitellään, mitä selvimmin sanankääntein sekä sitä, mitä kotona ollessa voi tehdä sekä sitä, miksi sinulle ei haluta vastata.

Niin metsä vasta kuin sinne huudetaan. (Se on vanha suomalainen sananlasku, jos et tiennyt, ja erittäin pätevä sellainen. Lisää niitä löytyy vaikka täältä: Suomalaisia sananlaskuja – Wikisitaatit Voit sitäkin kautta opetella elämän realiteetteja ja toimimista ihmisten kanssa).

[QUOTE="uuu";23688871]Heh, vai että automaattisesti kotiäidit ovatkin yhtäkkiä jotain taiteilijoita, jotka myyvät teoksiaan päivät pitkät netin kautta maailmalle :D

...taitaa nyt hiukan olla realiteetit siellä hukassa, suosittelisin sinullekin paluuta työelämään, niin saisit vähän suhteellisuudentajua takaisin.[/QUOTE]

Ja vielä täytyy jatkaa. Mä tunnen kaksi kotiäitiä jotka elättävät itsensä oikein hyvin sillä että toinen tekee käsitöitä ja taidetta rautalangasta ja lasista ja toinen tekee mitä vain lampaanvillasta ja huovasta. Ei jokainen kotiäiti tietty näin tee mutta onhan heillä varaa valita tuosta mun listasta monta muutakin vaihtoehtoa. =)

[QUOTE="vieras";23688898]mitä väliä sillä muuten on mitä sinä arvostat? ketä pitäisi kiinnostaa :D? Ehkä sun tuttavia? vai onko tämä keskustelupalsta ainoa väylä missä pääset osoittamaan arvostustasi tai arvostuksen puutteita?[/QUOTE]

Vastasin aloitukseen, jossa aihetta käsiteltiin. Käsittääkseni se on keskustelupalstan oleellisin tarkoitus, vai olenko väärässä?

Itse alatte hysteerisenä puolustelemaan omaa näkökantaanne ja huutelette, että en saisi olla sitä mieltä kuin olen. Minulle on ihan sama, vaikka olisitte kotona kymmenen vuotta, ei ole itseltäni pois, mutta mielipiteeni on, että ei se kovin älykästä tai arvostettavaa ole. MIelestäni minulla on oikeus tähän mielipiteeseeni, enkä ymmärrä, miksi se nyt on niin vaikea hyväksyä, että kaikki eivät ole teidän kanssanne joka asiasta samaa mieltä.

[QUOTE="uuu";23688907]Ihan uteliaisuudesta kysyn, että minkä tyyppistä vapaaehtoistyötä täällä kotiäidit tekevät? Ja kuinka monta tuntia päivässä siihen uppoaa? Vai oletteko vain katsoneet luppoaikananne vähän liikaa amerikkalaisia sarjoja, joissa tuo vapaaehtoistyö on vähän eri roolissa kuin mitä Suomessa.[/QUOTE]

Lastensuojelussa, vanhusten parissa. Siinä on muuten hommaa todella paljon!
Monessa erijärjestössä voi olla mukana itsemääräämällä tavalla.
Joissain voi tehdä viikon putkeen 24/7 esim leirejä.
Jotkut voi tehdä päivässä monta tuntia erilaisia suunnitelmia, järjestää tapahtumia, kokouksia, suunnittelupalvereita. Itse työtä lasten ja nuorten parissa.
Voit toki googlettaa että mitä muita vapaaehtois hommia on.
Kotiäidin ei tarvi kattella amerikkalaisia sarjoja, mutta sinä ilmeisesti tarvitset tuollaisia ällyllisiä ohjelmia kun osasit kertoa niiden sisällön :D :D

Siihen ainoaan argumenttiisi kun sait vastauksen niin sitten mentiinkin tällä kunkunvaaneivoiollajärkeväämilläänkunlaiskojahanniidenkaikkkienonpakkoollakunmätahdonniin-linjalle..

Mä teen kotonaollessa käsitöitä, lähinnä lastenvaatteita ja sisustustekstiilejä, erään firman paperitöitä pienenä tulonlähteenä , en harrasta mitään tällähetkellä. Olen mukavuudenhaluinen ja taiteellinen luonne, joka vieroksuu töitä ja yhteiskunnan kaavamaista elämää, nautin inspiraatioistani ja olen vähän hullu. Emmä kyllä odota, että kenenkään täytyisi arvostaa. Ihan itselleni elän :)

[QUOTE="uuu";23688932]Vastasin aloitukseen, jossa aihetta käsiteltiin. Käsittääkseni se on keskustelupalstan oleellisin tarkoitus, vai olenko väärässä?

Itse alatte hysteerisenä puolustelemaan omaa näkökantaanne ja huutelette, että en saisi olla sitä mieltä kuin olen. Minulle on ihan sama, vaikka olisitte kotona kymmenen vuotta, ei ole itseltäni pois, mutta mielipiteeni on, että ei se kovin älykästä tai arvostettavaa ole. MIelestäni minulla on oikeus tähän mielipiteeseeni, enkä ymmärrä, miksi se nyt on niin vaikea hyväksyä, että kaikki eivät ole teidän kanssanne joka asiasta samaa mieltä.[/QUOTE]

Ei ole kyse siitä ettetkö saisi olla sitä mieltä mitä olet. Yleensä fiksu ihminen (kuten väität olevasi) pystyy perustelemaan mielipiteensä. Ja kun toinen puoli pystyy kumoamaan mielipiteesi tai perustelemaan luulosi vääräksi niin silloin fiksu ihminen osaa laskea 1+1 ja pohtimaan asioita uudelta kantilta.
Mutta kuten sanottu, tällaiseen suurempaan ja laajempaan pohtimiseen tarvitaan älykkyyttä ja kykyä nähdä asioita laajemmin.

[QUOTE="huh";23688937]Lastensuojelussa, vanhusten parissa. Siinä on muuten hommaa todella paljon!
Monessa erijärjestössä voi olla mukana itsemääräämällä tavalla.
Joissain voi tehdä viikon putkeen 24/7 esim leirejä.
Jotkut voi tehdä päivässä monta tuntia erilaisia suunnitelmia, järjestää tapahtumia, kokouksia, suunnittelupalvereita. Itse työtä lasten ja nuorten parissa.
Voit toki googlettaa että mitä muita vapaaehtois hommia on.
Kotiäidin ei tarvi kattella amerikkalaisia sarjoja, mutta sinä ilmeisesti tarvitset tuollaisia ällyllisiä ohjelmia kun osasit kertoa niiden sisällön :D :D[/QUOTE]

Tiedän kyllä, mitä kaikkea on tarjolla, mutta kiinnostaisi tietää, tekeekö muka joku täällä olevista kotiäideistä oikeasti jotain, vain puhuuko vain lämpimikseen.

[QUOTE="uuu";23688932]Vastasin aloitukseen, jossa aihetta käsiteltiin. Käsittääkseni se on keskustelupalstan oleellisin tarkoitus, vai olenko väärässä?

Itse alatte hysteerisenä puolustelemaan omaa näkökantaanne ja huutelette, että en saisi olla sitä mieltä kuin olen. Minulle on ihan sama, vaikka olisitte kotona kymmenen vuotta, ei ole itseltäni pois, mutta mielipiteeni on, että ei se kovin älykästä tai arvostettavaa ole. MIelestäni minulla on oikeus tähän mielipiteeseeni, enkä ymmärrä, miksi se nyt on niin vaikea hyväksyä, että kaikki eivät ole teidän kanssanne joka asiasta samaa mieltä.[/QUOTE]

Miksi sä avaat tällaisen ketjun jos et ole kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. ihanko totta olisi pitänyt vaan keskustella sun aivoituksistasi gallupinomaisesti, että a) olen samaa mieltä tai b. olen erimieltä. kai nyt tällaiseen tulee niitä perusteita, luulisi että olet tyytyväinen, sinähän väitit suuri älykkö olevasi meihin nähden :)

[QUOTE="huh";23688965]Ei ole kyse siitä ettetkö saisi olla sitä mieltä mitä olet. Yleensä fiksu ihminen (kuten väität olevasi) pystyy perustelemaan mielipiteensä. Ja kun toinen puoli pystyy kumoamaan mielipiteesi tai perustelemaan luulosi vääräksi niin silloin fiksu ihminen osaa laskea 1+1 ja pohtimaan asioita uudelta kantilta.
Mutta kuten sanottu, tällaiseen suurempaan ja laajempaan pohtimiseen tarvitaan älykkyyttä ja kykyä nähdä asioita laajemmin.[/QUOTE]

Millä tavalla täällä on kumottu se, että kotona vuosikausia oleminen ei olisi laiskuutta/mahdollisuuksien puutetta?
Mikä on se peruste, joka kumoaa tämän väitteen? Taiteen myyminen netin kautta vai potentiaalinen vapaaehtoistyö? Nämä eivät oikein vakuuttaneet, joten kerro ihmeessä se pätevä peruste, niin mietin sitten kantaani uudelleen.

[QUOTE="vieras";23688978]Miksi sä avaat tällaisen ketjun jos et ole kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. ihanko totta olisi pitänyt vaan keskustella sun aivoituksistasi gallupinomaisesti, että a) olen samaa mieltä tai b. olen erimieltä. kai nyt tällaiseen tulee niitä perusteita, luulisi että olet tyytyväinen, sinähän väitit suuri älykkö olevasi meihin nähden :)[/QUOTE]

Niin, ja itsehän sinä niitä esimerkkejä ja perusteluita halusit ja nyt kun sait roppakaupalla niin itket että eikä saa muka olla eri mieltä jos haluu..!!

Mä olen niin laiska että teen kolmivuorotyötä vain lomilla ja viikonloppuisin. Viikot hoidan kaksosia ja kahdeksanvuotiasta,kun mies on reissuhommissa 400km:n päässä. Ihan piti eilen tarkistaa onko perseeseen kasvanut hometta,kun en muista millon viimeks oon sohvalta liikahtanut ;)

[QUOTE="uuu";23688968]Tiedän kyllä, mitä kaikkea on tarjolla, mutta kiinnostaisi tietää, tekeekö muka joku täällä olevista kotiäideistä oikeasti jotain, vain puhuuko vain lämpimikseen.[/QUOTE]

No jos järjestö on toiminnassa niin keiden sinä siellä luulet toimivan, niiden jotka ovat töissä vai niiden joilla on aikaa?

[QUOTE="uuu";23688968]Tiedän kyllä, mitä kaikkea on tarjolla, mutta kiinnostaisi tietää, tekeekö muka joku täällä olevista kotiäideistä oikeasti jotain, vain puhuuko vain lämpimikseen.[/QUOTE]

Tekee. Jos miettii, miten suuri keskustelupalsta Kaksplus.fi on, ja miettii sitten miten monta kotiäitiä joukkoon voisi mahtua... niin kyllä siitä voi päätellä, että varmasti useakin tekee aivoillaan jotain, kodinhoidon ja lasten hoitamisen lisäksi. Ja toisaalta, voi myös ajatella asian olevan niin että ne kaikkein kiireisimmät ja aktiivisimmat ihmiset eivät tähän aikaan ole koneen äärellä vaan niissä omissa menoissaan tai muuten itseään toteuttamassa.

Ja ennen kuin pääset yllättävästi (?) lohkaisemaan, että miksi minä sitten olen koneella enkä toteuttamassa itseäni, niin tiedoksi: tässä tietokoneellakin voi tehdä jotain sellaista, joka aktivoi aivoja ja esimerkiksi ylläpitää kielitaitoa ;)

[QUOTE="vieras";23688978]Miksi sä avaat tällaisen ketjun jos et ole kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. ihanko totta olisi pitänyt vaan keskustella sun aivoituksistasi gallupinomaisesti, että a) olen samaa mieltä tai b. olen erimieltä. kai nyt tällaiseen tulee niitä perusteita, luulisi että olet tyytyväinen, sinähän väitit suuri älykkö olevasi meihin nähden :)[/QUOTE]
Jos luet tarkemmin, niin kirjoitin tuon vastaukseni kysymykseen "ketä luulet mielipiteesi kiinnostavan". Ja tähän kysymykseen vastasin, että kerroin tämän mielipiteeni vastauksena ketjun aloittajan viestiin, mikä onkin keskustelupalstojen tarkoitus.
Pahoittelen että mielipiteeni on eri kuin mitä sinun, mutta ikävä kyllä sinun nyt vain on hyväksyttävä se, että kaikki eivät voi olla aina samaa mieltä sinun kanssasi.

Voi kun oliskin varaa olla kotona vuosia...

Aamulla lasten herättäminen, pukeminen, päivähoitoon vienti -koita siinä kasata ittes töihin kanssa. Päivä työtä, työtä, työtä, työn jälkeen kiireellä hakemaan lapsia, kotiin laittamaan niille ruoka, mahdollisesti kaupassa juokseminen, kaiken valmiiksi kasaaminen seuraavaksi aamuksi, yhteistä aikaa hetki, iltatoimet, huonot yöunet huonosti nukkuvien lasten kanssa, aamulla aikainen herätys ja rumba alusta... Viikonloppuna sitten yrittää tehdä koko viikon kotityöt; siivouksen ja pyykinpesun, harrastaa vähän ulkoilua ja liikuntaakin, koittaa käydä ostamassa viikoksi enimmät ruokatarpeet ja laittaakin ruokaa... Helvetti, on tää kuluttavaa!!! Milloin sais nukkua edes kunnolla???

[QUOTE="vieras";23689007]Mä olen niin laiska että teen kolmivuorotyötä vain lomilla ja viikonloppuisin. Viikot hoidan kaksosia ja kahdeksanvuotiasta,kun mies on reissuhommissa 400km:n päässä. Ihan piti eilen tarkistaa onko perseeseen kasvanut hometta,kun en muista millon viimeks oon sohvalta liikahtanut ;)[/QUOTE]

Tee niille lapsillesi palvelus ja mene sinne työhösi, he saavat varmasti enemmän irti siellä hoidossa.

[QUOTE="uuu";23688657]No esim. siinä, että yleensä fiksu ja älykäs ihminen alkaa kaivata elämäänsä myös vähän haasteellisempaa tekemistä, kuin mitä kotona makaaminen tarjoaa. Vuoden ehkä parinkin verran tuo vielä menee, mutta pidempi aika kyllä kertoo siitä, että joko ei ole mahdollisuutta haasteellisempiin tehtäviin kuin lastensa nenän pyyhkimiseen tai sitten ei vain viitsi.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä tätä näkökantaa että kotiäidit makaisi kotona. Itse en saa maata kun harvoin kipeenä, enkä aina silloinkaan. Kyllä sitä päivät koostuu jostain ihan muusta kun makaamisesta.
Kotiäitejä ei arvosteta, se nyt on ihan selvää jo kaikille. Mutta mä en vaan jaksa tätä paskan jauhantaa siitä että kotiäidit makaa perse homeessa kotona kun muut tekee töitä.

Ainiin.. Ap voisit alkaa kirjoittamaan blogia jos haluat käydä monologia ja tarkoituksesi on vain jakaa sun mainioita mielipiteitä. Sittenhän sä saisit kerättyä sinne varmaan sua ihailevia kannattajiakin, jotka ovat ehkä samaa mieltä, eivätkä ota kantaa muutakuin kehuen miten hyvin on blogipäivitys kirjoitettu :)
Tämä taas on.. keskustelupalsta, ei täällä voi oikein odottaa avaavansa juttua, johon ei muut kävisi keskustelemaan aiheesta.

Kaikenlisäksi kun olet täysin anonyyminä, niin ketään ei varmaan edes kiinnosta juuri sinun henkilökohtainen mielipiteesi, tietämättä kuka olet ja millainen ihminen. Täytyy sanoa, että ehkä joltain palstan tunnetummalta nimimerkiltä tällainen mielipiteen ilmaus voisi jopa saattaa kiinnostaa ihan eritavoin.

Tekee. Jos miettii, miten suuri keskustelupalsta Kaksplus.fi on, ja miettii sitten miten monta kotiäitiä joukkoon voisi mahtua... niin kyllä siitä voi päätellä, että varmasti useakin tekee aivoillaan jotain, kodinhoidon ja lasten hoitamisen lisäksi. Ja toisaalta, voi myös ajatella asian olevan niin että ne kaikkein kiireisimmät ja aktiivisimmat ihmiset eivät tähän aikaan ole koneen äärellä vaan niissä omissa menoissaan tai muuten itseään toteuttamassa.

Ja ennen kuin pääset yllättävästi (?) lohkaisemaan, että miksi minä sitten olen koneella enkä toteuttamassa itseäni, niin tiedoksi: tässä tietokoneellakin voi tehdä jotain sellaista, joka aktivoi aivoja ja esimerkiksi ylläpitää kielitaitoa ;)
Jos tuo vapaaehtoistyön tekeminen kerran noin yleistä on, niin luulisi että nyt joitain esimerkkejä tänne saamme kerättyä.

Siitähän sä et koskaan voi olla varma. Se on vaan sana mitä sanotaan.
Mä kuitenkin tunnen kotiäitejä jotka tekee ja puurtaa päivisin sellaisia asioita mitkä itselleen on tärkeitä.
Jos ihminen perustaa mielipiteen vaan siihen omaan muka tietoon niin kertoo kateudesta.
Ei voi puhua että ne kun vaan makaa kotona, jos kerran ei oikeasti tiedä.
Tässäkin nyt on moni kertonut mitä tekee ja millaisia päiviä on, joten jossain vaiheessa pitäisi alkaa miettimään ja käsittelemään sitä uutta tietoa eikä jääd siihen omaan kuvitelmaan.
Tai sitten se tosiaan on sitä kateutta.
Itse kyllä jäisin mielelläni "kotia" kun lapset on yli 3v. Voisin lähtee vaikka ulkomaille vapaaehtoiseksi. Se ei ole mahdolista talouden takia mutta ei ole tarvetta alkaa haukkumaan heitä jotka on kotona.

Ja tiedätkö, moni jolla on aikaa paneutua esim lastensuojeluun ennaltaehkäisevästi tai auttaa avanhuksia, heistä on korvaamaton apu. Ja millä palkalla he sitä tekee? Ilosta ja omasta halusta. Yhteiskuntahan ei heille maksa mitään siitä "kotona makaamisesta"
Miksi siis haukkua heitä? kauteudesta? muuta järkiperäistä selitystä en keksi miksi ihminen solvaa jos on tietoinen faktoista

Yhteistyössä