Jatkuvat riidat raha-asioista :( Mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen pikkunen tulossa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toinen pikkunen tulossa...

Vieras
Toinen lapsi tulossa ja koko ajan sama aihe mistä riidellään, raha-asiat...
Meillä on auto joka on molempien nimissä, mies maksanu siitä suuremmin osan. Jatkuvasti jaksaa muistutella kuinka pitäs mun olla tyytyväinen ku auto on munki vaikka en ole ku pari tonnia siitä maksanu. Mistään en siis saisi valittaa. Muuta omaisuutta meillä ei ole.
Asutaan vuokralla. Sitten toinen on se että mies kävi tässä töissä, normaalisti opiskelee. Mä olen kotona taaperon kanssa. Työhommat meni silleen perseelleen että rahaa tuli puolet vähemmän mitä piti. Oli tarkotus maksaa mm. osamaksut pois mitä on ja ostaa uus keittiönpöytä kun entinen on aika rähjä jo... No niihin ei nyt ole rahaa...
Tuosta palkasta olis ollu tarkotus laittaa suurin osa talteen pahan päivän varalle, seuraava työkeikka ku on tiedossa vasta ens keväänä.
No siltikin mies meni hassaamaan omiin juttuihin, törsäs täysin itseensä 250e jonka olis voinu hyvin senki säästää. Tätä ennen on samaan asiaan laittanu jo jotain 500e.
Tällä välin mun kaikki rahat on menny laskuihin ja muuhun. Mulla ku ei ole muuta tuloja kuin kotihoidontuki.
Mun mielestä on väärin että mies tuolleen hassaa rahaa täysin itseensä. Itsekästä muttei se sitä ymmärrä.

Olen ehottanu yhteistä tiliä muttei kuulemma suostu antaa HÄNEN rahojaan mun käyttöön.
Kumma että sillon ku mä olin vielä töissä niin mun rahat meni meidän asumiseen, elämiseen... Ei ne mun ollu...
Kauhee tappelu olis tullu jos mä olisin tuollein vaan melkein tonnin törsänny täysin itsekkäästi itteeni...
Mies kuulemma tämän ansaitsee. Kun kysyin että enkä mä ansaitse mitään, että ei mulla ole tommosia rahoja laittaa omiin juttuihin... Tokas sitten et mee töihin. Mulla olis tässä ollu mahollisuus käydä töissä pari kk mutta se meni mönkään kun mies ei halunnu laittaa lasta hoitoon. Hieman ristiriitasta... Ja ku perään mun oikeuksia niin hän toteaa et mitä mä muka ostasin. Oon nyt raskaana niin turha kauheesti mitään vaatteita ostella...

Mä oon niin väsyny tähän... Tää on jotain taloudellista alistamista...
Mikä tähän avuksi? :(

Se on Oy Perhe Ab mihin ne kaikki rahat molemmilta menee. Jos siitä pitää tapella ja kinata, varsinkin kun toinen hoitaa Yhteistä Lasta ja odottaa toista Yhteistä Lasta eikä näin ollen voi työllistyä niin antaisin kyllä kenkää. Jos ei nää metsää puilta tai osaa olla reilu ja tasavertainen toista kohtaan, niin kyllä se tulee näkymään muissakin asioissa.

En kyllä voisi elää tuolla lailla :( Onko mies joku narsisti vai mikä sillä mättää? Meillä on rahat olleet yhteisiä siitä lähtien kun yhteen muutettiin, yhteinen tili myös. Ite en ole töissä ollut ollenkaan valmistumisen jälkeen, vaan kotona lasten kanssa. Ikinä en ole kuullut sanallakaan mitään arvostelua tai rahan omaksi ajattelua. Meillä mies maksaa kaiken elämisen ja sen sellaisen, minä maksan kotihoidontuesta lasten vaatteet ja muut tarvikkeet ja omat menot. Näin toimii eikä kenenkään kulutusta kyttäillä eikä rahoja lasketa.

[QUOTE="mamm";23685982]kuulostaa että haluaa pitää sinua jotenkin hallinassaan kun ei kerta lasta halua hoitoonkaan laittaa, jotta pääsisit töihin.. :([/QUOTE]

No sitä mäkin olen ajatellu. Eikä se itsessä näe mitään vikaa tai ongelmaa. Hänen mielestään on täysin oikeutettua. Hän on ansainnut laittaa täysin itseensä 700e. Niin vaikka se sitten on pois meidän muiden asioista. Toisen lapsen syntyessä pitää hommata kuitenki kaikenlaista vaikka esikoiselta onkin paljon tarvikkeita olemassa. Vaunut mm. kun sen verran pieni tuo esikoinenkin...

Jos mä tekisin niin kuin hän niin huh... Kuulisin varmaan koko ajan vittuilua siitä kuinka nyt on rahat vähissä ku mä olen törsänny

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23685998:
miksi ihmeessä teet vielä lisää lapsia tuollaisen äijän kanssa??? tilannehan vain huononee. tyhmä olet.

Olen miettiny ihan samaa... Ihan yritetty lapsi tämäkin oli ja tätä lasta en kadu mutta toisinaan sitä että kuka sen isä on ;( Luulin että nämä asiat oli jo sovittu mutta kuinkas ollakkaan taas ollaan samassa jamassa

[QUOTE="huhhuh";23685993]En kyllä voisi elää tuolla lailla :( Onko mies joku narsisti vai mikä sillä mättää? Meillä on rahat olleet yhteisiä siitä lähtien kun yhteen muutettiin, yhteinen tili myös. Ite en ole töissä ollut ollenkaan valmistumisen jälkeen, vaan kotona lasten kanssa. Ikinä en ole kuullut sanallakaan mitään arvostelua tai rahan omaksi ajattelua. Meillä mies maksaa kaiken elämisen ja sen sellaisen, minä maksan kotihoidontuesta lasten vaatteet ja muut tarvikkeet ja omat menot. Näin toimii eikä kenenkään kulutusta kyttäillä eikä rahoja lasketa.[/QUOTE]

Tälläisiä ongelmia ei juurikaan ollu sillon ku mäkin olin töissä. En ainakaan muista. Tosin sillon auto ei ollu mun nimissä jollon hän saattoi kieltää mua käyttämästä autoa jos jostain otti nokkiinsa... Yhteistä tiliä olen ehottanu mutta tosiaan hän ei kuulemma omia rahojaan mun käyttöön anna... Mulla on maksettavana lisäksi laina jota en ole minä yksin kuluttanut vaan me yhdessä. Tätäkään ei mies ole maksanu penniäkään

Mitä sen jälkeen?

No mitäköhän?? Katsotte tulonne, osuutenne maksuista, muut menot ja mietitte missä mättää. Jos miehellä on siellä koko ajan omia hömpötyksiä vain ja sulla miinusta tai laskuja ja ruokaa vain niin eihän se nyt ihan reilulta vaikuta.
Vaikka sinun tulot on pienet niin pitäisi ottaa huomioon että sinä hoidat ja odotat myös miehen lapsia ja myös miehen lapsien takia et voi olla töissä juuri nyt tienaamassa.

[QUOTE="Anne";23686057]No mitäköhän?? Katsotte tulonne, osuutenne maksuista, muut menot ja mietitte missä mättää. Jos miehellä on siellä koko ajan omia hömpötyksiä vain ja sulla miinusta tai laskuja ja ruokaa vain niin eihän se nyt ihan reilulta vaikuta.
Vaikka sinun tulot on pienet niin pitäisi ottaa huomioon että sinä hoidat ja odotat myös miehen lapsia ja myös miehen lapsien takia et voi olla töissä juuri nyt tienaamassa.[/QUOTE]

Niin... Ehkä se sais miehen tajuamaan mihin ne rahat menee... Tai sitten ei. Keksii aina jonkun uuden syyn... :( Kiitos vinkistä, pitää kokeilla. Tuota olen kyllä joskus miettiny mutta en ole jaksanu perehtyä tarkemmin

Niin... Ehkä se sais miehen tajuamaan mihin ne rahat menee... Tai sitten ei. Keksii aina jonkun uuden syyn... :( Kiitos vinkistä, pitää kokeilla. Tuota olen kyllä joskus miettiny mutta en ole jaksanu perehtyä tarkemmin

Eihän se kummoisia vaadi, paperi esiin ja kynä käteen.

...............Nainen...............................................................................................Mies
Tulot xxx.....................................................................................................xxx
Puhelin xx......................................................................................................xx
Vuokra xx 50%-50% xx

jne ruoka, sähkö yms yms, lasten jutut.

Tälläisiä ongelmia ei juurikaan ollu sillon ku mäkin olin töissä. En ainakaan muista. Tosin sillon auto ei ollu mun nimissä jollon hän saattoi kieltää mua käyttämästä autoa jos jostain otti nokkiinsa... Yhteistä tiliä olen ehottanu mutta tosiaan hän ei kuulemma omia rahojaan mun käyttöön anna... Mulla on maksettavana lisäksi laina jota en ole minä yksin kuluttanut vaan me yhdessä. Tätäkään ei mies ole maksanu penniäkään

Mitä hittoa?! Eihän tollasta tehdä.Perheessä kaikki on yhteistä vaikka kuka ne ois maksanut,sitten jos erotaan niin sitten tavarat jaetaan sen mukaan kuka on mitäkin ostanut.

Sun miehes kuulostaa tosi inhottavalle: / Raha-asiat on kuiteskin pakostakin aika iso osa elämään.Rahaa,autoa ym. tarvitaan joka päivä ja jos noista asioita täytyy koko ajan vääntää tai tuntea että on toisen armoilla niin se rasittaa suhdetta pahasti.
Mun kaverilla oli samanlaista ja se loppujen lopuksi erosi kun ei enää jaksanut,se asia myrkytti koko muunkin suhteen.Sillä oli toi sama että mies sanoi että mene töihin muttei halunnut että lasta laitetaan päiväkotiin.

Oiskohan jotain ulkopuolista kuka vois neuvoa teitä raha-asioissa? Niin että tekisitte jonkun suunnitelman kenen kuuluu maksaa mitäkin,suhteutettuna kummankin rahoihin,ja sitä sitten noudatettaisiin.

[QUOTE="Anne";23686092]Eihän se kummoisia vaadi, paperi esiin ja kynä käteen.

.Nainen...............................................................Mies
Tulot xxx.................................................................xxx
Puhelin xx..................................................................xx
Vuokra xx 50%-50% xx

jne ruoka, sähkö yms yms, lasten jutut.[/QUOTE]

aikaisempi meni mönkään, tuliskohan paremmin.

liekkö tuokaan saa miestä tajuamaan kuinka itsekäs se on. Tää pitäs olla onnellista aikaa mut toisin on... Eikä näistä kehtaa oikein kellekkään puhua...

Käskin miestä tuomaan eilen simaa ja munkkeja. Lisäks tein täytettyjä herkkusieniä eilen ku oli vappu. Alko sitten riidan keskellä mäkisemään että noin minä tuhlaan ku tommosia turhuuksia ostan...
Aika kohtuutonta...

tulot+menot juttu vaikea ole mutta ei ole vaan jaksanu alkaa kaikkea laittaa paperille...
Arvaan vaan mitä tästäkin seuraa... Miehellä enemmän rahaa joten totta kai maksaa enemmän menoja niin kuinka jaksaa siitä kuittailla

Mitä hittoa?! Eihän tollasta tehdä.Perheessä kaikki on yhteistä vaikka kuka ne ois maksanut,sitten jos erotaan niin sitten tavarat jaetaan sen mukaan kuka on mitäkin ostanut.

Sun miehes kuulostaa tosi inhottavalle: / Raha-asiat on kuiteskin pakostakin aika iso osa elämään.Rahaa,autoa ym. tarvitaan joka päivä ja jos noista asioita täytyy koko ajan vääntää tai tuntea että on toisen armoilla niin se rasittaa suhdetta pahasti.
Mun kaverilla oli samanlaista ja se loppujen lopuksi erosi kun ei enää jaksanut,se asia myrkytti koko muunkin suhteen.Sillä oli toi sama että mies sanoi että mene töihin muttei halunnut että lasta laitetaan päiväkotiin.

Oiskohan jotain ulkopuolista kuka vois neuvoa teitä raha-asioissa? Niin että tekisitte jonkun suunnitelman kenen kuuluu maksaa mitäkin,suhteutettuna kummankin rahoihin,ja sitä sitten noudatettaisiin.

Munkaan mielestä kun on toinenki lapsi tulossa niin ei tässä ole mitään mun ja sun rahoja. Kummasti siltikin mun saamat synttärirahat sun muut mitä olen omilta isovanhemmilta saanut on menny meidän menoihin. Ei ne ole mun omaan käyttöön jäänyt...

Olen koittanut puhua järkeä tuossa lainan maksussakin kun hänen ei omasta mielestään tartte sitä maksaa ku aikasempien keikkojen rahat on menny meidän elämiseen (ennen lapsia) Tää on niin naurettavaa, siitähän se laina onki tullu, meidän vuokria, sähkölaskuja yms. jotka tuli mun opiskellessa. Mies oli pennitön

tuota miehen logiikkaa rahan käytössä, 700e voi laitta täyteen turhuuteen mutta sitten ku mä puhun et haluan lapsille kunnon vaunut niin se on tuhlausta... Kumpi on tärkeempää lapset vai hän itse?
Tässäkin mies veti kortin esiin... Mä haluan kuulemma hienot vaunut itteni takia et voin niillä esitellä...Huoh... Kerran jo halvat paskat ostettu ja kuinka kävi, hajos alle vuodessa

Ei se miehes tajua mitään tulot-menot laskelmia. Sillä on ohjelmointivika korvien välissä. Suosittelen, että hankkisitte ulkopuolista apua tuohon ongelmaan, jos raha-asiat ovat todella ne ainut ongelma suhteessa.

Musta vain tuntuu, että ukkos arvottaa rahalla kaiken elämässään. Mä en henk. koht. voisi asua päivääkään sellaisen ihmisen kanssa, joka näkisi mun nimen tilalla vain mun palkkakuitin loppusumman.

[QUOTE="Helekutti";23686247]Ei se miehes tajua mitään tulot-menot laskelmia. Sillä on ohjelmointivika korvien välissä. Suosittelen, että hankkisitte ulkopuolista apua tuohon ongelmaan, jos raha-asiat ovat todella ne ainut ongelma suhteessa.

Musta vain tuntuu, että ukkos arvottaa rahalla kaiken elämässään. Mä en henk. koht. voisi asua päivääkään sellaisen ihmisen kanssa, joka näkisi mun nimen tilalla vain mun palkkakuitin loppusumman.[/QUOTE]

tämmösissä asioissa voi hakea apua? :(
Riitoja aiheuttaa nämä raha-asiat lähinnä. Toisinaan myös lastenhoito ja siivoaminen... Turhauttaa...

Jos oisit töissä niin voisitte vaan kylmästi maksaa kaiken puoliksi ja voisit ostaa vaikka oman auton mutta kerta toinen lapsi on tulossa niin taidat vielä kuitenkin kotona olla jonkun aikaa...
Mutta ensin siis suosittelisin sitä tulo-meno laskelmaa mutta jonkun ammattilaisen kanssa niin se ois ns.pitävämpi.
Mutta sitten taas toisaalta esim. se mun kaverin mies oli vaan luonteeltaan niin pihi ja itsekäs ettei sitä ois mitenkään voinut muuttaa..

Yhteistyössä