Kiva jos ei ole töitä kuin heinäkuuksi

Tilanteet muuttuu ja elää. Kesään on vielä aikaa! Ehkä joku paikka vielä kuitenkin avautuu ja pääset töihin! Aiotko tehdä keikkatöitä, jos et kokopäiväistä saa? Niitähän terveysalalla kyllä riittää (ainakin isommilla paikkakunnilla...).

No kun jotkut vaan luulee.

Mäkin kuulemma pääsisin ihan helpolla Poriin töihin bussilla. Ei Pori ole edes kaukana.

No juu...Jos lähtisin aamulla kuuden bussilla kohti Poria, niin joutuisin lähtemään kotoa 5:15 viimeistään. Ja tuolla kello kuuden bussilla, joka on aamun eka vuoro, en ehtisi paikalle ajoissa, eli se kaatuu jo siihen.
Toisekseen, työmatkoihin menisi noin kuusi tuntia päivittäin. 8 h töissä, 6 h bussissa, plus lisäksi siirtyminen työpaikalta linja-autolle ja päinvastoin = melkein 15 tuntia. Aikaa lapsille jäisi 9 tuntia vuorokaudessa, ja he nukkuvat tuon 9 tuntia yössä. Pojan hoitopäivien pituutta en uskalla edes ajatella, ja sitä miten paljon tuo 7 v olisi kotona yksin.

Eli ei se vaan onnistu, vaikkei Pori mukamas yhtään kaukana edes ole.

eikö sulla olekaan enää autoa?

[QUOTE="Lellu";23671334]Tilanteet muuttuu ja elää. Kesään on vielä aikaa! Ehkä joku paikka vielä kuitenkin avautuu ja pääset töihin! Aiotko tehdä keikkatöitä, jos et kokopäiväistä saa? Niitähän terveysalalla kyllä riittää (ainakin isommilla paikkakunnilla...).[/QUOTE]

Joo toki teen keikkaa jos vain tarjotaan. Pyydän palvelukotien esimiestä laittamaan mun puhelinnumeron sijaasten listaan jos se ei siellä vielä ole.

Uskoisin, että useimmilla työpaikoilla voidaan sopia kyytijärjestelyjen takia, että vuoro alkaa vaikka 15 min normaalia myöhemmin.

Mutta jos bussit eivät kertakaikkiaan kulje, niin ilmeisesti omistat ajokortin, niin voit ostaa jonkun parinsadan euron kesäauton jolla kulkea töihin. Nakkaat sen sitten kesän jälkeen romuttamolle :) Näin moni tekee, ja toimii!

Uskoisin, että useimmilla työpaikoilla voidaan sopia kyytijärjestelyjen takia, että vuoro alkaa vaikka 15 min normaalia myöhemmin.

Mutta jos bussit eivät kertakaikkiaan kulje, niin ilmeisesti omistat ajokortin, niin voit ostaa jonkun parinsadan euron kesäauton jolla kulkea töihin. Nakkaat sen sitten kesän jälkeen romuttamolle :) Näin moni tekee, ja toimii!

Ostan sen auton millä rahalla? Ostan bensat millä rahalla?

No eikös ne bensat ja muut yleensä palkasta makseta... näin tekee ainakin kaikki mun tuntemani ihmiset. Ethän sä kesällä ole osa-aikaista työtä tekevä opiskelija, vaan tarkoituksesi taisi olla tehdä ihan täyttä päivää koko kesän?

No eipä se bussilla kulkeminenkaan ilmaista olisi. Samalla tavalla siihen bensaan menee rahaa. Vakuutus ja vero ei kolmeksi kuukaudeksi kovin iso lovi lompakkoon ole, ja tottakai kesäautoksi ostetaan sellainen auto jossa on ajoaikaa kesän verran jäljellä ennen seuraavaa katsastusta.

Väliin ehtinyt vieras sen sanoikin, jos saisit kokopäivätyön toiselta paikkakunnalta, niin silloin olisit täysipäiväisesti töissä, etkä mikään osa-aikainen yyhoo. Kyllä palkasta raaskii yhden kesäauton muutaman sadan kulut maksaa. Ja todennäköisesti tuon verran on säästössäkin (tai tililläkin) rahaa olemassa kuitenkin työssäkäyvällä ihmisellä, jotta sen auton saa hankittua ennen töiden alkua. Ensimmäinen palkka sitten tasaa rahatilanteen plussalle, jos niin tiukkaa on. Järjestelykysymys. Mutta enpä ihmettele että tyrmäsit suorilta käsin tämänkin ehdotuksen. Negatiivinen asenteesi paistaa varmasti työnantajienkin silmiin.

Meilläpäin on niin kova kysyntä duuneista että ei kellään olis varaa edes ehdottaa että työvuorot menis tolleen.. Kyllä tekijöitä löytyy aina, ei täällä ainakaan työ jousta tekijänsä taikia. Mutta en sitten tiedä miten muualla.
Muoks* Mä olen opiskelija ja vaikken yh olekaan niin ei mulla oliks varaa tosta vaan laittaa paria sataa yhtäkkiä johonkin vaikka oliskin autolle tarvetta. Meillä on niin pienet tulot ettei niistä kauheasti säästellä ja yhteen tiliinkin toi olis aika paljon..

Viimeksi muokattu:
Väliin ehtinyt vieras sen sanoikin, jos saisit kokopäivätyön toiselta paikkakunnalta, niin silloin olisit täysipäiväisesti töissä, etkä mikään osa-aikainen yyhoo. Kyllä palkasta raaskii yhden kesäauton muutaman sadan kulut maksaa. Ja todennäköisesti tuon verran on säästössäkin (tai tililläkin) rahaa olemassa kuitenkin työssäkäyvällä ihmisellä, jotta sen auton saa hankittua ennen töiden alkua. Ensimmäinen palkka sitten tasaa rahatilanteen plussalle, jos niin tiukkaa on. Järjestelykysymys. Mutta enpä ihmettele että tyrmäsit suorilta käsin tämänkin ehdotuksen. Negatiivinen asenteesi paistaa varmasti työnantajienkin silmiin.

Siis onko teillä kaikilla pienituloisilla duunariperheillä varaa tosta vaan heittää pari sataa johonkin?? Me ollaan sit varmaan harvinaisen köyhä perhe kun yleensä rahareikää löytyy kyllä.. Harvoin se parin sadan auto edes on siinä kunnossa että sillä voi ajaa, kattelepa vaikka nettiautosta niin monia täytyy tohon hintaan ite laitellakin..

1. Mulla ei ole säästöjä millä ostaa auto.
2. Miten maksan mitää autoja jne. ennen ekaa palkkaa?
3. Miten voi olla negatiivinen asenne jos ei yksinkertaasesti ole rahaa ostaa autoa?
4. Mä en kysellyt mitään neuvoja siihen miten kulkisin toisella paikkakunnalla vaan harmittelin jos töitä ei ole kesäkuuksi.
5. Aion kysellä täältä omalta paikkakunnalta töitä.

Meilläpäin on niin kova kysyntä duuneista että ei kellään olis varaa edes ehdottaa että työvuorot menis tolleen.. Kyllä tekijöitä löytyy aina, ei täällä ainakaan työ jousta tekijänsä taikia. Mutta en sitten tiedä miten muualla.
Muoks* Mä olen opiskelija ja vaikken yh olekaan niin ei mulla oliks varaa tosta vaan laittaa paria sataa yhtäkkiä johonkin vaikka oliskin autolle tarvetta. Meillä on niin pienet tulot ettei niistä kauheasti säästellä ja yhteen tiliinkin toi olis aika paljon..

Hoitoalalla on kyllä aika monella paikkakunnalla huutava pula sijaisista, joten ollaan valmiit vaikka vähän joustamaan, että tekijöitä saadaan.

Mutta mä en näe mitään järkeä siinä, että Scarlett hakisi töitä ensin naapurikunnasta, jonne vielä hankala päästä. Eiköhän se ole ihan järkevää laittaa ensin oman paikkakunnan paikkoihin viestiä tai soitella. Sitten jos omasta pitäjästä, niin sitten toki voi miettiä onko mahdollista mennä muualle töihin. Mut kyllä hankalaa on vuorotyö vieraalle paikkakunnalle missään kimppakyytijutuissa jollei satu samalla työpaikalla käyvän joku omalta paikkakunnalta. Eikä todellakaan kuukauden takia kannata mitään autoo ostaa. Kyllähän siirä työstä pitää jotain muutakin hyötyä olla ku tekemisen ilo.

Sä tiuskit ja äyskit taas ennen kuin kukaan edes ehti mitään sulle veetuileen. Ja kuule, siinä on just se syy, miksi sä saat niin paljon pjaskaa niskaan: sä vastaat tosi tympeesti, et osaa pyytää anteeksi etkä kiittää, olet aina naama norsunveellä eikä mikään kelpaa. Ja kohta taas märiset että miks sulle aina auotaan päätä. Se nyt vaan on niin että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Jos sä edes joskus yrittäisit olla ystävällinen!!!

Kuule, mä niin toivon, että potentiaaliset työnantajatkin huomaa sun veemäisen luontees ja palkkaa hommiin ne oikeasti mukavat, miellyttävät hoitotyön ammattilaiset.

No eipä se bussilla kulkeminenkaan ilmaista olisi. Samalla tavalla siihen bensaan menee rahaa.

Mulla jää matkakortille keväältä matkoja varmaan puolelle kuulle, että rahaa ei menisi linja-autoon älyttömästi.

Mutta enpä mä aio mennä töihin naapurikuntaan koska se kulkeminen tosiaan vaikiaa vuorotyössä. Kyselen täältä niitä paikkoja, soittelen heti huomenna.

[QUOTE="vieras";23671684]Sä tiuskit ja äyskit taas ennen kuin kukaan edes ehti mitään sulle veetuileen. Ja kuule, siinä on just se syy, miksi sä saat niin paljon pjaskaa niskaan: sä vastaat tosi tympeesti, et osaa pyytää anteeksi etkä kiittää, olet aina naama norsunveellä eikä mikään kelpaa. Ja kohta taas märiset että miks sulle aina auotaan päätä. Se nyt vaan on niin että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Jos sä edes joskus yrittäisit olla ystävällinen!!!

Kuule, mä niin toivon, että potentiaaliset työnantajatkin huomaa sun veemäisen luontees ja palkkaa hommiin ne oikeasti mukavat, miellyttävät hoitotyön ammattilaiset.[/QUOTE]

Niin sehän olikin todella asiallista kommentooda, että vaaditaan hyvä kunto, että voi tuon matkan kulkia pyörällä. Mun mielestä aika kummallinen ja tökerö alootus jos todellakin haluaa toista auttaa.

Mä toistan taas itteäni, mutta älkää te arvioiko olenko mä sopiva tekemään töitä hoitoalalla. Te ette tiedä minkälaanen työntekijä mä olen joten nyt suut suppuun siitä asiasta. PISTE.

Ap:hän tekee jo opiskeluaikana keikkaa hoitoalalla, ja kesäksikin on työpaikka tiedossa. Pikkupaikkakunnalla vieläpä.

Ei se asenne siis voi kovinkaan kielteinen olla, tai luonne liian veemäinen (hoitoalalla pitää olla sopivasti veemäinen, lässyttäjät ja yltiöempaattiset ei siellä pärjää) jos työnantajat jo nyt ovat palkanneet...

Eiköhän sitä keikkaa riitä vaikket "kunnon" kesätyötä saisikaan sovittua kesäkuulle. Pian huomaat tekeväsi täyttä työviikkoa keikkalaisena. Minä en edes halua varsinaista kesäpestiä koska minun on lasten takia vaikea sitoutua kesällä tekemään töitä listojen mukaan. Mieluummin teen keikkaa silloin kun minulle itselleni sopii. Enkä yhtään pelkää etteikö töitä olisi, nytkin niitä saisi tehdä paljon enemmän kuin koulun ohella ehtii tehdä (vapuksikin kysyttiin kolmeen eri paikkaan) :)

Eiköhän sitä keikkaa riitä vaikket "kunnon" kesätyötä saisikaan sovittua kesäkuulle. Pian huomaat tekeväsi täyttä työviikkoa keikkalaisena. Minä en edes halua varsinaista kesäpestiä koska minun on lasten takia vaikea sitoutua kesällä tekemään töitä listojen mukaan. Mieluummin teen keikkaa silloin kun minulle itselleni sopii. Enkä yhtään pelkää etteikö töitä olisi, nytkin niitä saisi tehdä paljon enemmän kuin koulun ohella ehtii tehdä (vapuksikin kysyttiin kolmeen eri paikkaan) :)

No likalle saa vielä kesäksi hoitopaikan ja saan exän kanssa sovittua asioosta. Myös mun isästä on apua. Lisäksi on mun äitistä ja siskosta apua kun heillä on kesälomat. Eli vaikka haen likalle koko kesäksi hoitopaikan niin ei hän tule siellä koko kesää olemaan. On vain pakko varmuuden vuoksi hommattava se paikka.

Niin sehän olikin todella asiallista kommentooda, että vaaditaan hyvä kunto, että voi tuon matkan kulkia pyörällä. Mun mielestä aika kummallinen ja tökerö alootus jos todellakin haluaa toista auttaa.

Mä toistan taas itteäni, mutta älkää te arvioiko olenko mä sopiva tekemään töitä hoitoalalla. Te ette tiedä minkälaanen työntekijä mä olen joten nyt suut suppuun siitä asiasta. PISTE.

Sä et täällä määrää :P läälälälälälälälälälllääää

[QUOTE="vieras";23672552]ja yhä.. tuo ap on niiiiiiiin iso vitsi koko matami[/QUOTE]

täytyy nyt kyllä yhtyä sinuun! Minä en tuota edes huolisi hoitoalan töihin, kun on aina turpa rullalla! Vaikka joku hyvän hyvyyttään haluaisi autttaa, niin ei kun tämä vaan työntää herneen nokkaansa ja lapioi paskaa auttajan niskaan. Kummallinen emäntä on! Suuttuu ihmeellisistä asioista.

Yhteistyössä