Jee mä sain kesäkuuksikin töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja voi sääli;23882399:
Onko se ekaluokkalainen koko päivän yksin. Sääli lastasi:(
Turha mun mielestä sääliä. Myös mun lapseni ovat olleet ekaluokan jälkeen kesän yksin ja heillä oli oikein mukavaa eivätkä olisi edes halunneet mihinkään hoitopaikkaan, kun kerrankin saivat olla rauhassa ja vain parhaimpien kavereidensa kanssa. Ei kaikki lapset kaipaa jumalaton hälinää aamusta iltaan, jotkut nauttivat hiljaisuudesta ja kotona olemisesta.

Ei ole. Sillä on isä joka on kotona useimpina päivinä. Ja ennen kun joku kysyy, niin ei, isä ei ole työtön lusmu vaan menee töihin yleensä kello 16-17 maissa vasta, aikaisintaan. Minun työaikani taasen on 8-16.

Lisäksi on isovanhemmat, jotka auttaa jos on tarvis. Lähellä asuva ystäväni pyysi myös tyttöä joskus heille (hän kun jäi hoitovapaalle, ja hänellä on samanikäisiä lapsia jotka on meidän lasten kamuja). Toinen lähistöllä asuva tuttu, joka tekee 4-tuntista työpäivää, pyysi myös meidän likkaa oman tyttärensä kaveriksi joinain päivinä. Tyttö on varmaan myös lähellä asuvien kavereidensa luona aika ajoin tai ne kaverit meillä.

Eli lapsi on kotosalla (mahdollisesti nukkuvan) isän kanssa, isovanhempien kanssa ties missä (maalla, merellä tai jopa ilmassa), jonkun kaverini/tuttuni luona, tai omien kavereidensa kanssa jossain. En tiedä milloin on missäkin, mutta joka tapauksessa on joka päivä jossain :D

Minulla ei ollut lomaa silloin, kun esikoinen pääsi ekaluokalta, nuorempi oli päiväkodissa. Kesä meni kuitenkin hyvin, sillä poika nukkui kymmeneen, iskä tuli tunnin päästä kotiin ruokatunnille ja oli kotona heti neljän jälkeen. Meillä oli myös plan B varalta, mutta sitä ei tarvittu. Meidän taloyhtiössä on suojaisa piha ja silloin oli paljon kavereita naapureina.

[QUOTE="vieras";23888495]Opiskeletko opintotuella? Siihen ainakin vaikuttaa kesätyön tulot.[/QUOTE]

Kyllä mä sen tiedän, mutta onhan siihenkin rajansa koska vaikuttaa. Ei vajaan kahden kuukauden töistä niin paljoa tienaa, että vaikuttaas opintotukeen.

Mä osaan kyllä itte kattoa nämä asiat.

[QUOTE="vieras";23888542]No vai niin, anna anteeks kun kysyin. Eipä oo turhaan mielipiteeni muodostunu susta koppavaks tyhjänpuhujaks. Jatka samaa rataa.[/QUOTE]

Snif.

[QUOTE="vieras";23888849]Ei tuo 10000€ koske pelkästään ansiotuloja. Kyllä kai sä vuoden aikaan tienaat ton verran ihan muutenkin? Vai paljonko sun vuositulot on? (siihen kuuluu kaikki asumistuet, opintotuet, baarityö-rahat ym.)[/QUOTE]

No en todellakaan tienaa tuon vertaa!

Ja miten niin asumistuki lasketaan kans tuloohin? Eikä opintorahaa lasketa tuohon vuosituloon.

Tällaisia tuloja ovat

* veronalaiset ansio- ja pääomatulot
* veronalaiset sosiaalietuudet (opintorahaa ei kuitenkaan oteta tulona huomioon)
* ulkomailta saamasi tulot
* toimeentulon turvaamiseen tarkoitetut apurahat.

Kela - Opiskelijan omat tulot vaikuttavat opintotukeen

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä