Jee mä sain kesäkuuksikin töitä!

Ja miten niin asumistuki lasketaan kans tuloohin? Eikä opintorahaa lasketa tuohon vuosituloon.

Tällaisia tuloja ovat

* veronalaiset ansio- ja pääomatulot
* veronalaiset sosiaalietuudet (opintorahaa ei kuitenkaan oteta tulona huomioon)
* ulkomailta saamasi tulot
* toimeentulon turvaamiseen tarkoitetut apurahat.

No asumistuki on veronalaista sosiaalietuutta. Etkö tosiaan saa 1000€/kk käteen? Kuka sun vuokran maksaa?

"Vuosituloraja lasketaan siten, että jokaista tukikuukautta kohti sinulla voi olla tuloa 660 euroa".

"Huomaa, että kuukausi, jolta olet nostanut pelkkää asumislisää, on tulovalvonnassa tukikuukausi".

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23888933:
Jaksetaan taas nähdä vaivaa ap:n tuloista ja tienesteistä....

Palstan sanoin- ei oo Teiltä pois!

Jos ap ei tekis kesällä töitä, nälvittäisiin siitäkin?

Oonko sanonut että se on multa pois, joo ei tosiaan ole. Mutta eihän arvon Scarlettia saa jeesiä näissä jutuissa, hän kun itse ottaa selvää.

-Ai niin, paitsi itse hän huhuili että minne me kommentoijat hävittiin.

[QUOTE="vieras";23888940]Oonko sanonut että se on multa pois, joo ei tosiaan ole. Mutta eihän arvon Scarlettia saa jeesiä näissä jutuissa, hän kun itse ottaa selvää.

-Ai niin, paitsi itse hän huhuili että minne me kommentoijat hävittiin.[/QUOTE]

En mä niin väittänytkään, että olisit sanonut että on sulta jotenkin pois :D
Mistä niin luit? :D

Tapelkaa, mä ostan nahkoja, pruukas muorivainaakin aina sanoa ja lisäs liekkeihin bentsiiniä.

[QUOTE="vieras";23888920]"Vuosituloraja lasketaan siten, että jokaista tukikuukautta kohti sinulla voi olla tuloa 660 euroa".

"Huomaa, että kuukausi, jolta olet nostanut pelkkää asumislisää, on tulovalvonnassa tukikuukausi".[/QUOTE]

Niin???????? En mä saa mitään asumislisää joten miten tuo muhun liittyy? Mä saan yleistä asumistukia.

Kannattaas muuten lukia kaikki: Vuosituloraja lasketaan siten, että jokaista tukikuukautta kohti sinulla voi olla tuloa 660 euroa (505 euroa 31.12.2007 asti) ja jokaista tuetonta kuukautta kohti 1 970 euroa (1 515 euroa 31.12.2007 asti). Voit saada tulot milloin tahansa kalenterivuoden aikana, kunhan ne eivät ylitä vuositulorajaasi.

[QUOTE="vieras";23888961]Ok, eipäs olekaan. Mikset sä voi vastata suoraan?[/QUOTE]

Niin mitä mun pitääs vastata ja mihin? Kouluaikana mun saamat rahat on n. 1200€/kk, sisältää kaikki mun saamat rahat ja niistä menee vuokra. Mitä vielä haluat udella ja väittää väärin?

Kunpa ylittyisikin. Ei oltaisi köyhiä eikä kipeitä :xmas:

Tässä samalla katson Finnmatkojen sivuja. Palkkapäivää odotellessa :cool: (siis ihan oikeastikin oottelen palkkapäivää, jotta voisin ostaa matkan, vaikka työtkin alkaa vasta maanantaina :D).

No mä olen jo joku aika sitten varannut laivaristeilyn meille ja maksupäivä on joskus heinäkuulla. Olen varannut päivä Tukholmassa ja päivä Tallinnassa-reissut, saa kattoa kummalle lähdetään.

[QUOTE="sms";23890957]ei koskaan oo kohorin

yleensä käskettä mennä töihin ja ny kun saa kesäksi töitä, niin ei sekään käy

kummallista porukkaa[/QUOTE]

No sanoppa muuta.

Sain tänään työvuorolistat ja 8.6-31.7 on töitä kuutena viikonloppuna. No tuleepa ainakin kivasti lisiä. :D

Sain tänään työvuorolistat ja 8.6-31.7 on töitä kuutena viikonloppuna. No tuleepa ainakin kivasti lisiä. :D

Sä rikastut :D

Mä teen vain 8-16 ma-pe, mutta sellaista työtä nimenomaan halusinkin & siksi valitsin juuri tämän hoitoalan 'haaran'.

Mutta hei, mäkin oon kohta ihan törkeen rikas :D. Kävin verotoimistossa ja koska mun vero% on niin pieni, niin saan hiukan yli 2000 € käteen kuukaudessa, ja se on MULLE iiiiiiiso raha (pian joku kertoo että hän ei edes menisi siitä summasta töihin ;) ) ainakin verrattuna opintotukeen ja lapsilisään. Saan kesäkuusta myös opintotuen lisäksi. Oon ihan onneissani :D

Onnea!!! En lukenut koko ketjua, eli ootko kertonut mikä taho työllistää? Paljonko sulla on vielä opintoja jäljellä? Oon itse alottanut (lh)koulutuksen tän vuoden alussa, ja se kestää 2 vuotta ja risat (lyhyet lomat). Vasta varhaiskasvatus on takana, enkä vielä uskalla hakeutua alan hommiin.

Sä rikastut :D

Mä teen vain 8-16 ma-pe, mutta sellaista työtä nimenomaan halusinkin & siksi valitsin juuri tämän hoitoalan 'haaran'.

Mutta hei, mäkin oon kohta ihan törkeen rikas :D. Kävin verotoimistossa ja koska mun vero% on niin pieni, niin saan hiukan yli 2000 € käteen kuukaudessa, ja se on MULLE iiiiiiiso raha (pian joku kertoo että hän ei edes menisi siitä summasta töihin ;) ) ainakin verrattuna opintotukeen ja lapsilisään. Saan kesäkuusta myös opintotuen lisäksi. Oon ihan onneissani :D

Joo musta tulee aivan sikarikas. :laugh:

Mua ei haittaa vuorotyö. Mä olen siihen jo tottunut, että töitä ei tehdä vain arkipäivisin kun olen baarilla tehnyt töitä jo 5,5 vuotta. Sitä ennen ollut harjoottelussa siellä baarissa.

Mullakin on aika pieni veroprosentti ja mietin, että pitääskö sitä vähän nostaa. Baarin palkasta kyllä menee koko aika veroja vähän enemmän kuin tarvisi. Lähihoitajana saan palkkaa lähes saman kuin valmistuneet koska palkasta vähennetään enää 2 prosenttia. Aiemmin vähennettiin 7 prosenttia.

[QUOTE="tiina";23896371]Onnea!!! En lukenut koko ketjua, eli ootko kertonut mikä taho työllistää? Paljonko sulla on vielä opintoja jäljellä? Oon itse alottanut (lh)koulutuksen tän vuoden alussa, ja se kestää 2 vuotta ja risat (lyhyet lomat). Vasta varhaiskasvatus on takana, enkä vielä uskalla hakeutua alan hommiin.[/QUOTE]

Työnantaja on peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä. Hitto mikä nimihirvitys...

Mulla on vuosi koulua jäljellä. Kyllä mä tiedän monia jotka ovat menneet kesätöihin vanhainkotiin yms. vaikka takana oli vasta kasvun tukeminen.

Nyt sitten saa jännittää sitä, että saanko vapaan 17.6 tai onnistuuko se, että iltavuorolaanen tekis osan mun aamuvuoroa. Tuolloon kun on Bon Jovin keikka ja sitä en halua perua! Lipun olen ostanut jo monta kuukautta sitten.

Totta kai mulla on vapaata 18. ja 19. päivä. :kieh: Mutta jos tekis aamuvuoron ja lähtis töistä ennemmin, sais kyytin rautatieasemalle (matkaa sinne 80km ) niin ehtis lähtiä junalla iltapäivällä.

Yhteistyössä