Sain töitä. Mies ei ole tyytyväinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vihdoin ja viimein sain työpaikan omalta alaltani ja olen aivan innoissani. Kauan aikaa mies minua painosti hakemaan töitä ja nyt kun näin tein, hän ei ole yhtään iloinen puolestani..päinvastoin...

Uusi työpaikka sijaitsee n. 30 km päässä paikkakunnalta jossa asumme ja joudun ilmeisesti kulkemaan bussilla tätä väliä koska meillä on vain yksi auto. Toisaalta mietin että voisin mahdollisesti muuttaakin samalle paikkakunnalle missä työpaikkani on, mutta miten sitten käy parisuhteemme? Meillä on kuitenkin yhteinen lapsi. Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?

Miksei sun mies kannusta kerta on halunnut että työllistyt? Mulla on vielä pidempi työmatka (eihän 30 km edes ole pitkä!) ja mies joutuu hoitaa lapset tarhaan aamuin illoin, eikä koskaan valita. Ja on tietysti itsekin töissä.
Mistä teillä kenkä puristaa?

Tuo ei ole mkn paha matka.Taittuu hyvin nopeasti.Siinä mikään muutto kannata.Mun mies taittaa 60km 3 vartissa .Sun 30km menee hyvinkin nopeast.Miehesi on ongelma ja tyhmä

Oletko ihan tosissasi vai onko tämä sellainen pila?
Eihän 30km ole matka eikä mikään. Siihen menee noin puolisen tuntia autolla. Itse olen asunut 20km:n päässä keskustasta ja hyvin on päässyt kulkemaan töissä ja muualla, mutta kaksi autoa on täytynyt olla. Nyt kuljen junalla 100km:n matkaa kotipaikkakunnalta, jossa asumme miehen ja lasten kanssa yliopistokaupunkiin opiskelemaan päivittäin ma-to. Nyt voi sanoa jo, että on raskasta. Silti en voisi kuvitella muuttavani eri katon alle opiskelupaikkakunnalle lastenkaan kanssa, kun minulle tulisi niin ikävä puolisoa.

Onnea oman alan työpaikan johdosta!

nuo miehet.
Ehkä on ajatellt vain rahapuolta ja nyt kun tilanne on edessä alkaa avartua,että hänenkin osuutensa kotiasioissa lsääntyy..pelkoa kenties???
Työmatkahöpinästä en ymmärrä myöskään mikä ongelma jos bussikin kulkee.

30 km on lyhyt matka. Kesällä sen voi välillä polkaista vaikka pyörällä. kyllähän siihen päivittäin aikaa menee, ihan sama millä kulkee. Mutta herranjestas, kuka tahansa loukkaantuisi jos toinen alkaa miettiä muuttamista pois työn takia, jos kaikki parisuhteessa muuten on kunnossa, ja yhteinen lapsikin on. Tai sitten jätit jotain oleellista kertomatta.

mies tässä on ongelma..kun ei ole yhtään kannustava. Ei varmaan uskonut että saan sen paikan. Olen aika arka ajamaan autolla, varsinkin talvisin joten bussilla kulkisin mieluummin. En kyllä tiedä mikä häntä nyppii.on vain niin kamalan vaisu kun puhun hänelle uudesta työstä ja olen innoissani

Ohoh mikä mies! Kuule, sä otat sen diinin vastaan ja ostat velalla itelles auton. Ja sit makselet sitä pois palkallasi. Näin se toimii. Parisuhdetta ei kannata kuitenkaan asettaa alttiiksi, kun säröjä jo tuntuu olevan...jospa se siitä! Ja onnea työpaikasta!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mies tässä on ongelma..kun ei ole yhtään kannustava. Ei varmaan uskonut että saan sen paikan. Olen aika arka ajamaan autolla, varsinkin talvisin joten bussilla kulkisin mieluummin. En kyllä tiedä mikä häntä nyppii.on vain niin kamalan vaisu kun puhun hänelle uudesta työstä ja olen innoissani

Ajamisen taidon oppii kun ajaa vaan. Puhu sen ukkosi kanssa. Työmatkakuluthan saa verotuksessa ihan hyvin... Taitaa olla muutakin ongelmaa miehen kanssa jos muuttaa täytyy "työn takia" erilleen...

noh..täytyy sanoa että sen jätin kertomatta, etten koskaan ole kotiutunut kunnolla paikkakunnalle jossa tällä hetkellä asumme ja työpaikkani sijaitsee vanhalla kotikonnuilla, joten mieli haikailee sinne takaisin. Mutta tottakai suhteemme on tärkeämpi. Parastahan tässä olisi että muutettaisiin koko perhe, mutta mies ei tähän suostu ja ymmärrän kyllä häntä. Hänellä on työ täällä ja on kolmivuorossa, joten hänelle tulisi raskaammaksi kulkea joka päivä toiselle paikkakunnalle töihin

Siis täh, miksi ainakaan pitäisi mihinkään muuttaa 30km takia...
Bussit jos kulkee niin en ymmärrä mikä ongelma....
sä oot ite lähes yhtä itsekäs kun sun mieheskin, jos olet edes tollasta ehdottanut. Vakka kantensa valitsee.

itesllä työmatka 32km suuntaansa ja kesäkeleillä menee 25min eikä tunnu pahalta,itse kulkisin linkulla mutta ei passaa aikataulut yhteen niin käytän omaa autoa

Nyt ei mene kaaliin mulla. ONKO SUN MIEHELLE TAI SULLE KYNNYSKYSYMYS AJAA 30 KM TYÖMATKAA??Oh hoh. Monilla voi olla yli 100 km:kin. Ukko ajeli yks vaihe 120 km sivuunsa, se oli jo liikaa minun mielestä. Mutten kehtais valittaa 30 km:sta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh..täytyy sanoa että sen jätin kertomatta, etten koskaan ole kotiutunut kunnolla paikkakunnalle jossa tällä hetkellä asumme ja työpaikkani sijaitsee vanhalla kotikonnuilla, joten mieli haikailee sinne takaisin. Mutta tottakai suhteemme on tärkeämpi. Parastahan tässä olisi että muutettaisiin koko perhe, mutta mies ei tähän suostu ja ymmärrän kyllä häntä. Hänellä on työ täällä ja on kolmivuorossa, joten hänelle tulisi raskaammaksi kulkea joka päivä toiselle paikkakunnalle töihin

No tietysti tämä muuttaa kysymyksesi luonnetta alkuperäisestä kertomuksestasi aika paljon!
Tietysti perheen on valittava kultainen keskitite kuinka työasiat sopii sen tärkeimmän, eli PERHEEN omiin tilanteisiin. Miehelläsi on kolmivuorotyö ja hän ei pysty ilmeisesti tuosta vaan hoitamaan lasten päiväkotiin viemisiä jne. työvuorojensa takia? Ja itse et ehkä ehdi kun on työmatkaa?
Ettehän te voi alkaa painimaan kumpi on oikeassa ja kumpi msaa tehdä niinkuin tykkää, vaan asiat täytyy selvittää: kumpi tienaisi enemmän jos toinen silti jäisikin kotiin, tai jos molemmat käy töissä kuinka hoituu päiväkotiin viemiset ja haut, kodinhoito jne. ilman että toinen rasittuu kohtuuttomasti. Ja mitä jos muutatte, siitä koituvat kulut. menisikö miehesi työssäkäyminen kohtuuttomaksi jne. Olkaa aikuisia!