Kiva jos ei ole töitä kuin heinäkuuksi

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Oli jo aikoja sitten puhetta, että mä olen valmis tekemään töitä kesä- ja heinäkuun jossakin palvelukodissa. Ilmootin esimiehelle aikavälin koska voin tehdä töitä.

No eilen soitin hänelle ja kysyyn, että mikä tilanne nyt on. No heinäkuuksi on töitä yhteen palvelukotiin ja esimies yrittää saada mulle paikan kesäkuuksikin. Ilmoottaa sitten kun tietää tilanteen. Elokuulle kyllä olisi ollut töitä, mutta mulla on silloon jo koulua.

Siis voi vittu suoraan sanottuna jos ei ole kuin kuukausi töitä! :headwall::headwall: Mietin jo, että jos soittaas tk:n osastonhoitajalle, että onko heillä vielä paikkoja vapaana. Ei kai siinä mitään häviääsi jos kysyy ja sitten ainakin olisi tiedossa siellä, että mua voi koittaa kysyä sijaaseksi.

Sitten jo mietin, että mitä kaikkia vois myydä ja jos laittaas täällä myyntiin kudottuja/virkattuja juttuja.

Soita ihmeessä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin: tk, kotipalvelu, mitä niitä ikinä onkin.

Mulle tuli tänään sellainen olo, että voisinkin ehkä haluta kesäksi töihin :D. Miten niin myöhään liikkeellä...:snotty:. No, soittelen huomenna pariin paikkaan ja katsotaan miten käy.

Soita ihmeessä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin: tk, kotipalvelu, mitä niitä ikinä onkin.

Mulle tuli tänään sellainen olo, että voisinkin ehkä haluta kesäksi töihin :D. Miten niin myöhään liikkeellä...:snotty:. No, soittelen huomenna pariin paikkaan ja katsotaan miten käy.

Naapurikunnassa on kuulemma kauhia pula, mutta milläs siellä kulkisin kun ei ole autoa ja julkinen liikenne on mitä on varsinkin kesällä. :(

Koitan ottaa selville eri henkilöötä joille vois soitella tai laittaa sähköpostia. En mä jää odottamaan, että saanko toisen kuukauden johonkin palvelukotiin vai en.

Minulla kävi viimevuonna niin että lupasi touko- ja kesäkuun, sitten ei yhtäkkiä huhtikuussa ollutkaan toukokuuksi töitä :mad:
No toukokuun ekalla viikolla tein sitten keikkaa (samalle osastolle) mm. 56 tuntia/vko...
Tänä kesänä menen kesä - ja heinäkuuksi

Viimeksi muokattu:
En mä usko että sulla tai muillakaan hoitoalan ihmisillä on mitään hätää jos ei tällä hetkellä olekaan töitä tiedoksi koko kesäksi. Kesä on sitä aikaa, kun kaikki sijaiset on työllistetty, mikä tarkottaa sitä, että kun tarvittaisiin sijaiselle sijainen, sellaista ei olekaan.

Naapurikunnassa on kuulemma kauhia pula, mutta milläs siellä kulkisin kun ei ole autoa ja julkinen liikenne on mitä on varsinkin kesällä. :(

Koitan ottaa selville eri henkilöötä joille vois soitella tai laittaa sähköpostia. En mä jää odottamaan, että saanko toisen kuukauden johonkin palvelukotiin vai en.

Miten kaukana naapurikunta on? Jos julkiset jotenkin osuisi kohdilleen....
Minä pääsisin Poriin oman alan töihin melko/aivan varmasti, mutta sinne kulkeminen on sula mahdottomuus.

Jotkut pyöräilee sen 30 km töihin, mutta ne on aika kovakuntoisia himopyöräilijöitä...

Ja aikataulut, sanoit "sun mielestä" niin et ole siis tarkistanut? Teuvalta minne, voin koittaa ittekin ettiä. Ei työkavereita olis joilta sais kyydin? Tai ystäviä jotka kulkee siellä paikkakunnalla töissä myös?

[QUOTE="vieras";23671103]Jotkut pyöräilee sen 30 km töihin, mutta ne on aika kovakuntoisia himopyöräilijöitä...

Ja aikataulut, sanoit "sun mielestä" niin et ole siis tarkistanut? Teuvalta minne, voin koittaa ittekin ettiä. Ei työkavereita olis joilta sais kyydin? Tai ystäviä jotka kulkee siellä paikkakunnalla töissä myös?[/QUOTE]

Ei ketjua ilman päänaukomista.

[QUOTE="vieras";23671148]Excuse-moi? Luulin tarjoavani apua? :O[/QUOTE]

Oliko sun eka lause muka avun tarjoamista?

Ei löydy edes tuota kasilta lähtevää autoa matkahuollon haulla. Kyllä se aikaasempina kesinä on kyllä kulkenut. Mutta miten hemmetissä jotkut luulee, että voisi tehdä vuorotyötä kun autoja kulkee tyyliin kerran päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23671158:
No sen nyt tietää että täällä perähikiällä ei linjat kulje- ei ainakaan koulujen loma-aikoina.
Linjuripysäkit on lähinnä muinaisjäänne paremmilta ajoilta.

Mä tarjoan kortteerin kyllä :D

No eihän nämä isommissa paikoossa asuvat tajua, että ei joka paikassa pääse kulkemaan töissä julkisella liikenteellä. Ei varsinkaan vuorotyössä. Exä ja yks kaveri on ainoat joiden tiedän kulkevan tuolla paikkakunnalla töissä ja hekin päivätöissä.

Kiitos tarjouksesta, mutta kun mulla olisi lapsikin jonka kanssa pitää olla vai tuonko sulle hoitoon. :D

Oliko sun eka lause muka avun tarjoamista?

Ei löydy edes tuota kasilta lähtevää autoa matkahuollon haulla. Kyllä se aikaasempina kesinä on kyllä kulkenut. Mutta miten hemmetissä jotkut luulee, että voisi tehdä vuorotyötä kun autoja kulkee tyyliin kerran päivässä.

Eka lause oli toteamus, olen ymmärtänyt että pyöräilet, mutta ajattelin -ennen kuin kukaan tulee toitottamaan että tuon matkanhan polkee kuka vaan ja hiihtääkin vielä talvisin- todeta sen tosiasian, että ehkä miettisimme hieman realistisempia vaihtoehtoja.

Entäpä ehdottamani kimppakyyti-hakusivut, ystävät, ystävänystävät?

No eihän nämä isommissa paikoossa asuvat tajua, että ei joka paikassa pääse kulkemaan töissä julkisella liikenteellä. Ei varsinkaan vuorotyössä. Exä ja yks kaveri on ainoat joiden tiedän kulkevan tuolla paikkakunnalla töissä ja hekin päivätöissä.

Kiitos tarjouksesta, mutta kun mulla olisi lapsikin jonka kanssa pitää olla vai tuonko sulle hoitoon. :D

Kyllä mun kortteeritarjous koskee ihan teittiä kumpaistakin :)

No eihän nämä isommissa paikoossa asuvat tajua, että ei joka paikassa pääse kulkemaan töissä julkisella liikenteellä.

Et kai viittaa minuun, joka olisin voinut yrittää etsiä kyytiä myös..? Asun itse ihan vastaavanlaisella paikkakunnalla, jossa on ihan vastaavanlaisia ongelmia, vaikka on paaaaljon vuorotyöläisiä.

Miksi ihmeessä tiuskit, vaikka koitan vaan auttaa? :(

Mutta miten hemmetissä jotkut luulee, että voisi tehdä vuorotyötä kun autoja kulkee tyyliin kerran päivässä.

No kun jotkut vaan luulee.

Mäkin kuulemma pääsisin ihan helpolla Poriin töihin bussilla. Ei Pori ole edes kaukana.

No juu...Jos lähtisin aamulla kuuden bussilla kohti Poria, niin joutuisin lähtemään kotoa 5:15 viimeistään. Ja tuolla kello kuuden bussilla, joka on aamun eka vuoro, en ehtisi paikalle ajoissa, eli se kaatuu jo siihen.
Toisekseen, työmatkoihin menisi noin kuusi tuntia päivittäin. 8 h töissä, 6 h bussissa, plus lisäksi siirtyminen työpaikalta linja-autolle ja päinvastoin = melkein 15 tuntia. Aikaa lapsille jäisi 9 tuntia vuorokaudessa, ja he nukkuvat tuon 9 tuntia yössä. Pojan hoitopäivien pituutta en uskalla edes ajatella, ja sitä miten paljon tuo 7 v olisi kotona yksin.

Eli ei se vaan onnistu, vaikkei Pori mukamas yhtään kaukana edes ole.

Soitat vaan heti huomenissa sinne tk:hon ja muuallekkin, kaikkiin mahdollisiin :) En jäis minäkään odottelemaan saako kesäkuuksi jostain töitä vai ei, ettei vain käy niin että joutuu olemaan kotona ja rahattomana. Toivottavasti saat jonkun pätkän kesäkuuksikin!

Onko pienissä kunnissa sellaista kunnallisten hoitopalveluiden rekrytointifirmaa? Meidän kaupungissa on sellainen seuturekry jonne annetaan yhteystiedot, sinne voi ilmoittautua kaikenlaisiin hoitoalan töihin ja monet mun koulukaverit ovat sellaisesta saaneet koko kesäksi duunia vaikka onhan se aika arpapeliä. Toivottavasti jostain tärppää sulle duunia:flower:

[QUOTE="Vieras";23671281]Eikös paikkakunnalta aina löydy yksi juottola, joka kaipaa oluen kaatajaa?[/QUOTE]

Niin kyllä mulla on edelleen osa-aikaanen työ baarissa, mutta kun on tarve kokopäivääseen työhön jota luulin saavani kahdeksi kuukaudeksi!

Siis olinko nyt ihan hukkateillä kun yritin auttaa löytämään sulle kyytiä kesäksi sinne toiselle paikkakunnalle? Meinaan olisi helpompi auttaa jos tietäisi mille paikkakunnalle...

Yhteistyössä