Onko täällä äitejä, jotka käyvät säännöllisesti hölkkäämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "koppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
JUu. 3-4 kertaa viikko lis tavoite, välillä jää 1-2 kertaan. Matkasta en tiedä, mutta sellaisia puolesta tunnista tuntiin lenkit kestää. Ihan huippu harrastus, kun voi lähtee millon itselle sopii. Aloitin ihan nollasta ja nyt vuoden enemmän ja vähemmän säännöllisen hölkkäämisen jälkeen se on ihan kviaa ja sujuu ihan hyvin!

2 kertaa viikossa kympin lenkin tunnisssa :)
Vinkkinä: Hommaa vaikka ylihintaiset kengät, kunhan on kunnolliset ja juoksuun tarkoitetut ettet pilaa polviasi ja muita kalliita ruumiin osia!

[QUOTE="vieras";23661372]2 kertaa viikossa kympin lenkin tunnisssa :)
Vinkkinä: Hommaa vaikka ylihintaiset kengät, kunhan on kunnolliset ja juoksuun tarkoitetut ettet pilaa polviasi ja muita kalliita ruumiin osia![/QUOTE]

Olen harkinnutkin uusia kenkiä, mutta vielä ovat hankkimatta.

Juu, pyrin käymään 2-3krt/vko, n. 30-60min kerrallaan.
En laihduta, haluan vain ylläpitää ja ehkä vähän kasvattaakin kuntoani sekä pysyä näissä mitoissa missä nyt olen.

[QUOTE="äiti";23661395]Juu, pyrin käymään 2-3krt/vko, n. 30-60min kerrallaan.
En laihduta, haluan vain ylläpitää ja ehkä vähän kasvattaakin kuntoani sekä pysyä näissä mitoissa missä nyt olen.[/QUOTE]

No mulla on ihan samat syyt ja lisäksi juostessa rentoutuu.

Juoksen fiiliksen mukaan 2-4 kertaa viikossa ja matkaa tulee 7-18 km kerralla ja viikossa kilometrejä olisi tavoitteena saada ainakin 30. AIkaa menee vajaasta tunnista kahteen tuntii per lenkki. Ylläpidän kuntoa näin, en varsinaisesti laihduta.

En laihduta minäkään, mutta en myöskään halua lihoa. Kunnon kasvaminen ja oma aika on ne suurimmat motivaation lähteet. On niin huippua, kun nyt pystyy juoksee aika kevyesti ja alkuunsa pari minuuttia oli tuskaa.

Juu käyn. 4-5 kertaa viikossa 10-11km lenkki tuntiin. Lisäksi harrastan tietenkin monipuolisesti myös muuta liikuntaa, esimerkiksi joogaa, spinningiä, salitreeniä ja sit tota mun tankohommaa. En laihduta, tavoitteena on lähinnä pitää kuntoa yllä ja pysyä kuosissa niin sanotusti.

Mä käyn 1-2 krtaa viikossa (tavoittena on noita määriäkin lisätä jossain vaiheessa) lenkillä, mutta olen vasta-alkaja joten hölkkään vasta osan ajasta. Matkasta en tiedä, mutta kestollisesti lenkit on n.½-1h pitkiä ja nykyään juoksen 2/3 matkasta (alkuun meni vain muutaman minuutin.

Mä laihdutan, mutta en lenkkeile sen takia. Mä lenkkeilen vain sen takia että mä haluan juosta, koska mä en ole koskaan osannut juosta pitkää matkaa ja haluan sen oppia.

[QUOTE="koppis";23661345]Kiinnostaisi miten usein hölkkäät/juokset? Ja kuinka pitkiä matkoja? Itse olen vasta saanut kipinän.[/QUOTE]

Itse kuntoilen 500 kcal:orin edestä päivässä kuntopyörällä, crosstrainerilla jne. menee vajaa tunti aikaa. Jälkipolttoa tulee vielä muutama sata kaloria vuorokauden sisällä, joten joku 700 kcal palaa vuorokaudessa kuntoillen.

Mä käyn 1-2 krtaa viikossa (tavoittena on noita määriäkin lisätä jossain vaiheessa) lenkillä, mutta olen vasta-alkaja joten hölkkään vasta osan ajasta. Matkasta en tiedä, mutta kestollisesti lenkit on n.½-1h pitkiä ja nykyään juoksen 2/3 matkasta (alkuun meni vain muutaman minuutin.

Mä laihdutan, mutta en lenkkeile sen takia. Mä lenkkeilen vain sen takia että mä haluan juosta, koska mä en ole koskaan osannut juosta pitkää matkaa ja haluan sen oppia.

Hieno syy juosta! Siis oikeasti!

Harrastan liikuntaa 5-6 kertaa/vkossa, niistä lenkkeilyä 2 kertaa. Liikunnan perusta ja motiivi mulle on puhtaasti hyvinvointi! Aiemmin liikunta oli vähemmän säännöllistä, nyt mulla on jääkaapin ovessa ollut jo vuoden päivät liikuntalukkari, jota aika ajoin rukkaan vaihtelun vuoksi. Lukkaria tarvitaan paitsi päätöksessä pysymiseen, myös jotta pystyy suunnittelemaan liikkumisen muun perheen harrastuksiin ja menoihin.
Juoksu on aina kuulunut enemmän tai vähemmän tiiviisti mun elämään, myös talven pakkasissa ja tuiskuissa, ja on loistava harrastus äideillekin sovittaa arkeen! Pelkästään lenkkeilemällä kuitenkin kyllästyisin ja siksipä lajeja on juoksun lisäksi 4, tasaisesti voimaharjoittelua ja aerobista. Suosittelen! :)

Yhteistyössä