[QUOTE="vieras";23649262]Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Kannatan sitä,että muualta maailmasta halutaan tulla Suomeen kouluttautumaan,hankkia kunnon ammatti ja rakentaa tänne hyvä elämä.
Sitä en ymmärrä,miksi tänne tulee ihmisiä,jotka vastustavat suomalaista kulttuuria ja napisevat siitä miten heidän kulttuuriaan ja tapojaan väheksytään. He eivät halua oppia kieltä,eivätkä sopeutua yhteiskuntaan. Joten herää kysymys MIKSI? Miksi he haluavat nimenomaan sellaiseen maahan,joka on täysin vastakohta siihen mihin he ovat tottuneet?
Väistämättä tulee mieleen,että sitä omaa kulttuuria pitää saada toteuttaa,mutta paremmissa puitteissa..
Monta kertaa olen täälläkin esittänyt kysymyksen,että olisko suomalainen tervetullut vaikkapa Iraniin ihan niine hyvineen? Voisi liikkua kaupungilla rauhassa ilman burkhaa,työskennellä miesten rinnalla jossain yrityksessä tasa-arvoisena,seurustella avoimesti ennen avioliittoa,lukea vaikkapa ruokarukouksen ennen kouluruokaa,kantaa ristiä kaulaketjussa ilman vaaraa joutua pahoinpidellyksi ja opettaa pojalleen että naiset ovat ihan yhtä arvokkaita? Voiko suomalainen mennä ja vaatia muslimikouluun sianlihaa ruuaksi? Rakennuttaa kirkon moskeijaa vastapäätä tai pitää julkisesti puoliaan miestä vastaan ilman että joutuu oikeuteen?
Heti,kun kaikki maahanmuuttajat haluavat vapaaehtoisesti opiskella kielen ja hyväksyä sen,että elämme syrjäisessä pohjolan kolkassa jossa valtauskona on kristinusko,niin mun puolesta eläköön sosiaalituilla. Jotenkin vaan kalskahtaa korvaan,että suomalaiset sossupummit ovat samalla viivalla ulkomaalaisten sossupummien kanssa. Eivät tietenkään ole. Sehän on sama kuin lähettäisi kutsun jokaiseen maailmankolkkaan,että tulkaa tänne,pöytä on katettu.[/QUOTE]
Olen kanssasi tästä täysin samaa mieltä. Olen itse asunut ja asun nyt tilapäisesti ulkomailla, ja on aina ollut itsestäänselvyys, että huolehdin itse itsestäni, olen opiskellut ja tehnyt töitä, kantanut vastuun omasta elämästäni (Samoin toimin Suomessa, totta kai). Olen myös ollut 1990-luvun alussa työni puolesta tekemisissä turvapaikanhakijoiden kanssa ja näin jo silloin niitä, joiden hätä oli suurin ja joita oli kidutettu kotimaassaan, ja sitten oli niitä, jotka tulivat Suomeen tarkoituksenaan hyötyä tukijärjestelmistämme sekä tehdä rikoksia. On siis sanomattakin selvää, että viimeksi mainitun kaltaisten maahan tuloa olisi pyrittävä kaikin keinoin torjumaan.
Minusta on vain kovin surullista nähdä näissä kiihkeimmissä maahanmuuttovastaisissa puheenvuoroissa se, että niistä paistaa läpi yleinen ulkomaalaisvastaisuus ja mietin, miksi. Sen takia en voi jakaa esim. monien perussuomalaisten kannattajien tällä palstalla esittämiä näkemyksiä.
Asiallista maahanmuuttokeskustelua ja -kritiikkiä kaipaan minäkin, ja lainaamani "vieraan" puheenvuoro on minusta juuri sitä.