Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";23649613]niin kaupungin vuokrakämpistä. perinteisestihän alueita pyritään pitämään sekalaisina, myllypurossakin on se rivitalojen / omakotitalojen puoli, missä varmaan suomalaisia.

eikö voisi kysyä miksi sitten asuu kaupungin vuokra-asunnossa jos ei kelpaa?[/QUOTE]

Toki voi kysyä. Ja voin vastatakin, että olen tähän asti tykännyt asua täällä. Edullinen vuokra, eikä ole varaa ostaa Helsingistä asuntoa. Ja vaikka kuinka asuisin omakotitalossa täällä, niin joskushan sieltä on pois tultava.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649619:
Se on kuulkaas sillä lailla, että kun nuo miljadien pankkitakaukset tuolta Euroopasta lankeavat suomalaisten maksettaviksi (ja minua isommat talousgurut vakuuttavat, että ne lankeavat), niin suomalainen köyhä on ihan jenkkiköyhän kaltainen. Varsinkin, kun Kokoomus ja oikeistodemarit kepulaisten johdolla ovat viime vuodet yksityistäneet kaiken mahdollisen.

Idea ei todellakaan ole PerSujen, mutta suomalainen köyhä on tuolloin ihan kuten jenkkiköyhä. Ei täälläkään sosiaaliturva tyhjästä sikiä. Rahat (lainatut huom) annetaan ulkomaille ja työpaikat ovat menneet ja menossa ulos maasta. Ainoa, mitä tulee tulee maahan, niin sosiaalipakolaisia jakamaan ns. "hyvinvointia" kun meillä on mitä antaa. Tulette näkemään, että tämä loppuu kohta. Vaikka typeryys ja halu maksaa ei loppuisikaan, niin Luojan kiitos - raha loppuu :D
Puhut asiaa. Viimeistään silloin kun nuo miljarditakaukset menevät maksuun panee sossu lapun luukulle ja elämäntapaluusereiden tie käy työmaalle tekemään töitä nälkäpalkalla.

äiti 45 v
[QUOTE="jeejee";23649332]Ongelmat pitäisi yrittää ratkaista aluperäismaassa. Ei ne muuten koskaan lopu. Me voidaan "pelastaa" jokunen yksilö mutta sorto jatkuu niin kauan kun mitää pakotteita näille sortaja valloille/johtajille/uskonnoille ei asetata.

Vaikka jokainen ihminen on arvokas, pitäisi muistaa että me "pelastetaan" vain häviävä murto-osa. Sama kakka vaan jatkuu ja jatkuu koska hoidamme vain oireita, emme varsinaista sairautta.[/QUOTE]

Roy Beck ja purkkapallot

YouTube - Roy Beck - maahanmuuton vaikutukset köyhyyteen

Eli maahanmuutto ei auta mitään. Lisää vain ongelmia täälläkin, kuten tiedämme.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23649646:
Ei mun tarvitse kysyä. Kysykööt ne, jotka uskoivat persujen olevan köyhien ja pienituloisten puolella ja jotka uskoivat, että persujen menestyksen myötä erilaiset yhteiskunnan tuet vain nousevat.
Persut ovat pienen ihmisen puolella niin hyvin kuin se on mahdollista, mutta taloudelliset tosiasiat ovat tosiasioita jotka on tunnustettava ja elettävä sen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23649691:
Ei siis mitään uutta auringon alla. Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista on helppo luvata vaalien alla, vaalien jälkeen ryhdytään taas realisteiksi :)
Kunhan vain Suomi panee rahahanat kiinni Eurooppaan ja kehitysmaihin sekä mamutuksen suhteen niin suomalainen köyhäkin tulee vallan mainiosti toimeen.

[QUOTE="vieras";23649804]heh nyt rupesi oikein naurattamaan :D katotaan vaan, kun jatkavat samaan tahtiin elämäänsä. miksikä valtiotamme oikein luulet?[/QUOTE]

Mamut aikovat sinun mielestä edelleen jatkaa loisimista ja rikoksien tekemistä?

[QUOTE="vieras";23649005]iso peesi tähän. tosin voisin vielä lisätä että englantilaiset valkoiset. jos olisi tummaihoinen britti kyseessä, varmaan kuviteltaisiin ensimmäiseksi että on joku pakolainen afrikasta.

olen huomannut myös kuinka nämä akaatin (vaikka kantaasi kyllä yritätkin perustella) tyyppiset argumentoijat ovat sokeita sille, kuinka paljon se kansallisuus oikeasti merkitsee meille, onko länsimaalainen vai ei.[/QUOTE]

Ei minulle kansalaisuus merkitse. Jos lapsia joskus saan niin tulevat olemaan puoliksi ei-länsimaalaisia. Miksi hankkisin lapsia ei-länsimaalaisen kanssa jos pitäisin länsimaalaisia automaattisesti muita parempina ihmisinä?

Mutta ei pidä silti olla sokea ja sulkea silmiä siltä, että meillä on Suomessa ongelmia maahanmuuton kanssa ja erityisesti tietyiltä alueilta tulevien kanssa. Onhan se tosin aika loogistakin, että mitä erilaisemmasta kulttuurista tulee niin sitä vaikeampaa on sopeutua. Näin yleistäen sanottuna. Itse kun asuin ulkomailla Etelä-Euroopassa niin ei minulle hirveästi ollut ongelmia kulttuurierojen kanssa, jotain pientä tuli kuitenkin välillä. Mutta varmasti olisi ollut ihan erilaista jossain Iranissa ja voi olla, että sopeutuminen, saati eläminen olisi ollut haasteellisempaa.

Mitä pahaa siinä on, että lapsi oppii mahdollisimman myöhään, mieluiten vasta aikuisena, että maailma ei olekaan kiva paikka? Miksi lapsi ei saa ajatella, että maailma on kiva ja ihana paikka? Eikö se riitä, että koko aikuisikänsä hän joutuu elämään sen totuuden kanssa.
Osa lapsista on uteliaita ja tiedonhaluisia. Ei kannata koskaan aliarvioida lapsia ja heidän tietotasoaan. Moni lapsi haluaa ITSE olla tietoinen maailmanmenosta ja seuraa itse uutisia, lukee lehtiä jne. Koulussa kun oli sanomalehtipäiviä niin opettaja aina ihmetteli, kun minä olin ainoa luokastani ala-asteella joka luki sanomalehteä kokonaisvaltaisesti. Muut luki vain sarjakuvia ym. ja minä luin koko lehden, koska olin uutisista ja maailmanmenosta kiinnostunut.

Albus
[QUOTE="vieras";23650487]rasistin kanssa ei voi käydä tasokasta debattia, johan siellä on rasistisia termejä käytössä, jotka vievät keskustelun kauas laadukkaasta.[/QUOTE]

Sivistyneessä maailmassa ajatellaan että voitetaan vastustaja asiallisilla argumenteilla.

"jeejee"
Osa lapsista on uteliaita ja tiedonhaluisia. Ei kannata koskaan aliarvioida lapsia ja heidän tietotasoaan. Moni lapsi haluaa ITSE olla tietoinen maailmanmenosta ja seuraa itse uutisia, lukee lehtiä jne. Koulussa kun oli sanomalehtipäiviä niin opettaja aina ihmetteli, kun minä olin ainoa luokastani ala-asteella joka luki sanomalehteä kokonaisvaltaisesti. Muut luki vain sarjakuvia ym. ja minä luin koko lehden, koska olin uutisista ja maailmanmenosta kiinnostunut.
Näinpä. Mä en ymmärrä lapsilta salaamista tälläisessä asiassa jos he itse haluavat tietää. Joka tapauksessa kun lehdet ja tv-syöltää sitä pahaa niin jotakuinkiin väkisin tulevat vaikuttuneeksi.

Olisi siis aika idioottia mielestäni jos äiti vaan kaunistelisi asiaa "saduin", kun todellisuus on ihan toista. Realismi mielestäni riittä. Voi kertoa rehellisesti senkin että kaikki ei sodi, kaikki ei tapa uskonsa vuoksi, kaikki ei piekse vaimoja ja lapsiaan jne. Ei niin että lyödään lapselle ensin laput silmille ja sitten ne aikuisena repästään pois.

Itse en voi suutani pitää kiinni lapselta jos hän kysyy. Hänellä on kiinalainen kummisetä ja tiedän että hän kertoo todellisuuden kiinalaisesta elämästä jollen minä sitä tee. Hyvine ja huonoine puolineen. Siinäkin maassa osa (suurin osa) väestöstä käyttäytyy hyvinkin brutaalisti, ihmisen arvo, naisen arvo vallankaan ei ole kovin kummoinen. Kyllä siitäkin voi kertoa - samalla kun kertoo heidän kultuuristaan joka osaa olla yllättävänkin kaunis ja viisas - sellainen josta voisimme ottaa mekin oppia.

Jokaisessa maassa on puolensa, hyvät ja huonot. Me ehkä olemme tuulipukuihin sonnustaunut juro kansa, mutta meilläkin rikkautemme. Sitä sisua mikä suomalaisissa vielä ainakin osin piilee, on vaikea muualta löytää. Tosin tämä kumartelu mitä nykyään harrastamme syö meidän perintöä - ei meidän tarvise olla isojen edessä liian nöyräkään. Me pärjäämme vahvoina ilman liiallista niiailua

[QUOTE="näin on";23649007]Kenialaisissa on vähiten lusmuja.[/QUOTE]

Koska suurin osa on nuoria esimerkiksi opiskelijoita. Ne mainitsemasi lusmut eivät edes pääse Keniasta Suomeen, joten aika vaikea heitä on täällä olla...

"Sussu"
[QUOTE="vieras";23646945]Suhteessa mamut tekevät etenkin törkeitä rikoksia monta kertaa enemmän kuin suomalaiset ja kun mamut tietävät ettei rikollisia karkoiteta ja rangaistukset ovat lieviä tai olemattomia, niin silloin vain taivas on rajana mamujen rikollisuudelle. Onneksi tähän tulee muutos seuraavan hallituksen aikana.[/QUOTE]

Suhteessa samanikäisiin suomalaisiin mamut eivät ero lainkaan kantaväestön tekemästä rikosmäärästä. Eli käännettynä toisinäin; kun verrataan S A M A A ikäluokkaa, sukupuolta, koulutustasoa jne. ei suomalaisen ja mamun tekemät rikostilastot eroa mitenkään.

[QUOTE="Sussu";23652213]Suhteessa samanikäisiin suomalaisiin mamut eivät ero lainkaan kantaväestön tekemästä rikosmäärästä. Eli käännettynä toisinäin; kun verrataan S A M A A ikäluokkaa, sukupuolta, koulutustasoa jne. ei suomalaisen ja mamun tekemät rikostilastot eroa mitenkään.[/QUOTE]

Sulla on sit antaa linkki väitteesi tueksi?

Suomalainen ulkomailla
[QUOTE="vieras";23649262]Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Kannatan sitä,että muualta maailmasta halutaan tulla Suomeen kouluttautumaan,hankkia kunnon ammatti ja rakentaa tänne hyvä elämä.

Sitä en ymmärrä,miksi tänne tulee ihmisiä,jotka vastustavat suomalaista kulttuuria ja napisevat siitä miten heidän kulttuuriaan ja tapojaan väheksytään. He eivät halua oppia kieltä,eivätkä sopeutua yhteiskuntaan. Joten herää kysymys MIKSI? Miksi he haluavat nimenomaan sellaiseen maahan,joka on täysin vastakohta siihen mihin he ovat tottuneet?

Väistämättä tulee mieleen,että sitä omaa kulttuuria pitää saada toteuttaa,mutta paremmissa puitteissa..

Monta kertaa olen täälläkin esittänyt kysymyksen,että olisko suomalainen tervetullut vaikkapa Iraniin ihan niine hyvineen? Voisi liikkua kaupungilla rauhassa ilman burkhaa,työskennellä miesten rinnalla jossain yrityksessä tasa-arvoisena,seurustella avoimesti ennen avioliittoa,lukea vaikkapa ruokarukouksen ennen kouluruokaa,kantaa ristiä kaulaketjussa ilman vaaraa joutua pahoinpidellyksi ja opettaa pojalleen että naiset ovat ihan yhtä arvokkaita? Voiko suomalainen mennä ja vaatia muslimikouluun sianlihaa ruuaksi? Rakennuttaa kirkon moskeijaa vastapäätä tai pitää julkisesti puoliaan miestä vastaan ilman että joutuu oikeuteen?

Heti,kun kaikki maahanmuuttajat haluavat vapaaehtoisesti opiskella kielen ja hyväksyä sen,että elämme syrjäisessä pohjolan kolkassa jossa valtauskona on kristinusko,niin mun puolesta eläköön sosiaalituilla. Jotenkin vaan kalskahtaa korvaan,että suomalaiset sossupummit ovat samalla viivalla ulkomaalaisten sossupummien kanssa. Eivät tietenkään ole. Sehän on sama kuin lähettäisi kutsun jokaiseen maailmankolkkaan,että tulkaa tänne,pöytä on katettu.[/QUOTE]

Olen kanssasi tästä täysin samaa mieltä. Olen itse asunut ja asun nyt tilapäisesti ulkomailla, ja on aina ollut itsestäänselvyys, että huolehdin itse itsestäni, olen opiskellut ja tehnyt töitä, kantanut vastuun omasta elämästäni (Samoin toimin Suomessa, totta kai). Olen myös ollut 1990-luvun alussa työni puolesta tekemisissä turvapaikanhakijoiden kanssa ja näin jo silloin niitä, joiden hätä oli suurin ja joita oli kidutettu kotimaassaan, ja sitten oli niitä, jotka tulivat Suomeen tarkoituksenaan hyötyä tukijärjestelmistämme sekä tehdä rikoksia. On siis sanomattakin selvää, että viimeksi mainitun kaltaisten maahan tuloa olisi pyrittävä kaikin keinoin torjumaan.

Minusta on vain kovin surullista nähdä näissä kiihkeimmissä maahanmuuttovastaisissa puheenvuoroissa se, että niistä paistaa läpi yleinen ulkomaalaisvastaisuus ja mietin, miksi. Sen takia en voi jakaa esim. monien perussuomalaisten kannattajien tällä palstalla esittämiä näkemyksiä.

Asiallista maahanmuuttokeskustelua ja -kritiikkiä kaipaan minäkin, ja lainaamani "vieraan" puheenvuoro on minusta juuri sitä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä