Miltä kuulostaisi ? (Tuleva hallituspohja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skitso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611751:
Vaikka olisi miten hienot palvelut ja kashmirvillahuovat vanhuksille, niin ei ne korvaa läheisiä ihmisiä. Palkattu hoitaja hoitaa sua sen vuoksi, että siitä hänelle maksetaan, eikä siksi, että hän oikeasti välittäisi sinusta. Jos palkkaa ei enää maksettaisi, hoitaja ei vaivautuisi sua hoitamaan.

Miten julkinen terveydenhuolto ja yksinäisyys liittyvät toisiinsa? Millä lakialoitteella tehdään kavereita? En yhtään ymmärrä tätä kokoomuksen logiikkaa. Miksi hyvät palvelut ja läheiset ihmiset ovat vastakkaisia asioita? En ollenkaan ymmärtänyt ennen vaaleja enkä jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611770:
Miten niin logiikkani ontuu? Ei vanhustenhoito mielestäni kuulu yhteiskunnalle vaan ensisijaisesti omaisille. Niille, joilla omaisia ei ole, pitää toki yhteiskunnan tarjota tarvittavat hoivapalvelut.

Kannattaisi pikkuisen ottaa selvää kuka sitä omaishoitajien asemaakin on yrittänyt jatkuvasti parantaa ja kuka sille ei halua tehdä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611770:
Miten niin logiikkani ontuu? Ei vanhustenhoito mielestäni kuulu yhteiskunnalle vaan ensisijaisesti omaisille. Niille, joilla omaisia ei ole, pitää toki yhteiskunnan tarjota tarvittavat hoivapalvelut.

Kyllä, olen samaa mieltä.
Mutta miksei sitten saisi olla hyvä terveyspalveluja?
Vai miksi siis olet "muuttamassa" maasta? En ymmärrä siis, miksi vastustaisit tuota hallituspohjaa. Kaikki nämä puolueet taisivat luvata omaishoitajillekin kymmenen hyvää ja monta kaunista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611780:
Ja se on ihan oikein :) Demokraattinen maa, jossa enemmistö päättää. Ne, jotka eivät enää viihdy, voivat lähteä pois.

Olenkin monille maahanmuuttajille ja vähemmistön edustajille esittänyt tämän kysymyksen, että missä on se Onnela mihin he menevät, sinä menet Meksikoon mutta onko se maa kaikille onnella ja suvaitsevaisuuden paratiisi josta tasa-arvoa löytyy.

[QUOTE="vieras";23611785]Miten julkinen terveydenhuolto ja yksinäisyys liittyvät toisiinsa? Millä lakialoitteella tehdään kavereita? En yhtään ymmärrä tätä kokoomuksen logiikkaa. Miksi hyvät palvelut ja läheiset ihmiset ovat vastakkaisia asioita? En ollenkaan ymmärtänyt ennen vaaleja enkä jälkeen.[/QUOTE]
Yhdelläkään vaaleissa olleella puolueella ei ole sellaista arvomaailmaa kuin mulla itselläni on. Ehkä siksi olen jo vuosia tuntenut olevani tämän yhteiskunnan ulkopuolella. Eikä millään lakialoitteilla saada ihmisiä välittämään toisistaan, edes omista vanhemmistaan. Ei edes omista lapsistaan. Tahto tehdä läheisilleen jotain hyvää lähtee ihmisestä itsestään eikä Arkadianmäeltä.

Olenkin monille maahanmuuttajille ja vähemmistön edustajille esittänyt tämän kysymyksen, että missä on se Onnela mihin he menevät, sinä menet Meksikoon mutta onko se maa kaikille onnella ja suvaitsevaisuuden paratiisi josta tasa-arvoa löytyy.
Tytär on viettänyt siellä rittävästi aikaa nähdäkseen maan hyvät ja huonot puolet. Julkinen terveydenhuolto kuulemma toimi Monterreyssä paremmin kuin Vantaalla. Eikä ollut edes terveyskeskusmaksua. Onnelaa ei ole olemassakaan, jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne puolet vaan pitää asettaa omaan vaakaansa ja katsoa, mille puolelle vaaka kallistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611651:
Ahdasmielisyys, vanhoillisuus ja kristillinen arvomaailma.

Siellähän näkyi olevan Vasemmistoliitto ja demaritkin, ei kovin kristillistä ja vanhoillista porukkaa.

Itse lemppaisin tosta hallituksesta persut. Kyllä KD siellä vois olla vasemmiston seassa, ihan vaan muodon vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611856:
Tytär on viettänyt siellä rittävästi aikaa nähdäkseen maan hyvät ja huonot puolet. Julkinen terveydenhuolto kuulemma toimi Monterreyssä paremmin kuin Vantaalla. Eikä ollut edes terveyskeskusmaksua. Onnelaa ei ole olemassakaan, jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne puolet vaan pitää asettaa omaan vaakaansa ja katsoa, mille puolelle vaaka kallistuu.

Olen reissanut aika paljon ja rahalla saa onnea, suvaitsevaisuutta, tasa-arvoa ihan mistä vaan. Mutta Suomessa sitä saa myös ilman rahaa, se meidät erottaa monista muista maista.

[QUOTE="vieras";23611812]Kyllä, olen samaa mieltä.
Mutta miksei sitten saisi olla hyvä terveyspalveluja?
Vai miksi siis olet "muuttamassa" maasta? En ymmärrä siis, miksi vastustaisit tuota hallituspohjaa. Kaikki nämä puolueet taisivat luvata omaishoitajillekin kymmenen hyvää ja monta kaunista.[/QUOTE]

Tuo hallituspohja ei tarvitse kaltaistani hyvätuloista eikä tarjoa kaltaisilleni oikeastaan yhtään mitään. Olen meksikolaisen anoppi, joten yhteiskunnan mamusuhtautuminen on mulle tärkeä asia. Tyttäreni puolisolla on Meksikossa koko lämmin ja rakastava suku ja noin muutenkin hänet otettiin maassa erittäin hyvin vastaan. En ole kristitty vaan suomenuskoinen. Joskus mietin, miten hienosti isänmaa ja kristinusko vedetään yhteen, vaikka tosiasiassa esi-isämme eivät olleet kristittyjä. Tuo uskonto vaan väkisin tuotiin tänne ja kiellettiin meidän alkuperäinen uskontomme. Rakastan tätä maata, koska uskoni juuret ovat täällä. Mutta kansani on unohtanut alkuperäisen uskontonsa ja haluaa tuoda politiikkaan ja yhteiskuntaan arvoja mulle vieraasta uskonnosta. Toki Meksikossakin joudun hyväksymään vallitsevan katolilaisuuden, mutta siellä sentään on vielä mayoja ja atsteekkejakin....jopa suoraan tyttäreni suvussa. Mulla luultavasti on enemmän yhteistä heidän kanssaan kuin tämän päivän suomalaisten kanssa.

[QUOTE="vieras";23611887]Ja mä ottaisin vihreät jytkyjen tilalle, mutta se ei taida olla mahdollista. Vihreiden tappio kyllä hämmästyttää![/QUOTE]

No jos sais oikein itse päättää, niin mun hallitus koostuis Vasemmistoliitosta, demareista ja vihreistä.

Mitä ilmeisimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611674:
Jos nyt odottaisi ensin sitä uutta hallitusta :) Jossain vaiheessa tosin Meksikoon tulee lähtö...mitäpä mä tänne yksikseni jään enää sitten, kun molemmat lapset on maailmalla.

Suunnitelmasi ovat siis muuttuneet siltä osin, mitä aiemmin aioit omien vanhempiesi suhteen?

Olen reissanut aika paljon ja rahalla saa onnea, suvaitsevaisuutta, tasa-arvoa ihan mistä vaan. Mutta Suomessa sitä saa myös ilman rahaa, se meidät erottaa monista muista maista.
Mä olen eri mieltä. Eikä tarvitse lukea kuin tätä palstaa niin jo huomaa, miten sisimmässään kateellisia ja katkeria ihmiset toisilleen ovat. Ja joo, palsta ei ole koko Suomi, mutta kyllä mä olen ihan ystäväpiirissänikin nähnyt, että oma napa on se tärkein ja kiva, jos yhteiskunta hoitaa mummot ja papat, ettei lapsiperheiden tarvii niitä hyödyttömäksi käyneitä riippakiviäkin vielä perässään raahata.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611947:
Mä olen eri mieltä. Eikä tarvitse lukea kuin tätä palstaa niin jo huomaa, miten sisimmässään kateellisia ja katkeria ihmiset toisilleen ovat. Ja joo, palsta ei ole koko Suomi, mutta kyllä mä olen ihan ystäväpiirissänikin nähnyt, että oma napa on se tärkein ja kiva, jos yhteiskunta hoitaa mummot ja papat, ettei lapsiperheiden tarvii niitä hyödyttömäksi käyneitä riippakiviäkin vielä perässään raahata.

Mun henk.koht. mielipide on, että tämä johtuu siitä, että työikäiset ovat liian kiireisiä, elämä on hektistä ja työelämä vaatii, perhe vaatii ja kaikki vaativat.. Jos ei riitä, että toinen puoliso huolehtii lapsista ja isovanhemmista ja kodista ja toinen käy töissä, niin se on kamala yhteiskunta ja sellainenhan meillä nyt on! Ja tähän ehkä vasemmisto voisi tuoda muutosta.

Minä en nyt oikein ymmärrä, mikä on se arvomaailma, jota keittiönoita kaipaa. Jos arvomaailma on lähimmäisistä ja perheestä välittäminen ja toisaalta siihen ei lainsäädännöllä voi vaikuttaa, niin mikä ihme tässä nyt mättää?

Suunnitelmasi ovat siis muuttuneet siltä osin, mitä aiemmin aioit omien vanhempiesi suhteen?
Ei ole. Me jo puhuttiin tästä vanhempieni kanssa. Vanhempani ymmärtävät sen, että jos esikoinen lähtee, lähden minäkin. Ja ovat varautuneet siihen, että hekin luultavasti sitten lähtevät, koska systerillä ei ole aikaa pitää heistä huolta. Yllättävää oli, että myös kuopus ilmoitti lähtevänsä, jos minä ja isosisko lähdetään. Meksikossa vanhempani olisivat ökyrikkaita ja voisivat palkata niin hovimestarin, taloudenhoitajan, puutarhurin kuin autonkuljettajankin. Eivät he niitä halua, mutta ehkä haluavat, että sairaanhoitajatytär hoitaa heidät hautaan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611947:

Eiköhän tämä ole koko maailman ongelma ihan yleisesti, mutta koska sellaista Utopiaa ei ole olemassakaan mitä moni haluaa niin ei sellaisesta jaksa edes haaveilla. Sellaista maata mitä tässä ollaan luotu niin on lisännyt kateellisuutta, katkeruutta, köyhyyttä, eriarvoistumista jne. Ihmiset haluavat jotain parempaa kuin mitä tähän asti ollaan saatu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611977:
Ei ole. Me jo puhuttiin tästä vanhempieni kanssa. Vanhempani ymmärtävät sen, että jos esikoinen lähtee, lähden minäkin. Ja ovat varautuneet siihen, että hekin luultavasti sitten lähtevät, koska systerillä ei ole aikaa pitää heistä huolta. Yllättävää oli, että myös kuopus ilmoitti lähtevänsä, jos minä ja isosisko lähdetään. Meksikossa vanhempani olisivat ökyrikkaita ja voisivat palkata niin hovimestarin, taloudenhoitajan, puutarhurin kuin autonkuljettajankin. Eivät he niitä halua, mutta ehkä haluavat, että sairaanhoitajatytär hoitaa heidät hautaan asti.

Okei, sinnehän tulisi sitten melkein suomalainen yhteisö=) Tiedätkö muuten kuinka paljon suomalaisia asuu Meksikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611977:

Eli tuollainen tuloerojen luvattu maa on se kaipaamasi yhteiskunta?

Eiköhän tämä ole koko maailman ongelma ihan yleisesti, mutta koska sellaista Utopiaa ei ole olemassakaan mitä moni haluaa niin ei sellaisesta jaksa edes haaveilla. Sellaista maata mitä tässä ollaan luotu niin on lisännyt kateellisuutta, katkeruutta, köyhyyttä, eriarvoistumista jne. Ihmiset haluavat jotain parempaa kuin mitä tähän asti ollaan saatu.
Ja juuri siksi voi kokea olevansa onnekas, jos saa lähelleen ihmisiä, jotka eivät halua aina vaan parempaa. Joille ihmissuhteet ovat materiaa tärkeämpää.

Ei mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää sitä, että ihmiset haluavat kaikkea yhä vaan enemmän. Elinhän mä itsekin siinä "lisää, lisää, lisää" -hurmoksessa vuosikymmeniä. Jostain syystä esikoiseni ei mennyt koskaan siihen lankaan. Ja kuopuskin on kääntänyt kelkkansa.

Yhteistyössä