K
Keittiönoita
Vieras
Ja se on ihan oikeinItse haluan niinkuin moni muukin, että tämän maan enemmistön asiat tulevat keskiöön päätöksiä tehdessä enemmän.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja se on ihan oikeinItse haluan niinkuin moni muukin, että tämän maan enemmistön asiat tulevat keskiöön päätöksiä tehdessä enemmän.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611751:Vaikka olisi miten hienot palvelut ja kashmirvillahuovat vanhuksille, niin ei ne korvaa läheisiä ihmisiä. Palkattu hoitaja hoitaa sua sen vuoksi, että siitä hänelle maksetaan, eikä siksi, että hän oikeasti välittäisi sinusta. Jos palkkaa ei enää maksettaisi, hoitaja ei vaivautuisi sua hoitamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611770:Miten niin logiikkani ontuu? Ei vanhustenhoito mielestäni kuulu yhteiskunnalle vaan ensisijaisesti omaisille. Niille, joilla omaisia ei ole, pitää toki yhteiskunnan tarjota tarvittavat hoivapalvelut.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611770:Miten niin logiikkani ontuu? Ei vanhustenhoito mielestäni kuulu yhteiskunnalle vaan ensisijaisesti omaisille. Niille, joilla omaisia ei ole, pitää toki yhteiskunnan tarjota tarvittavat hoivapalvelut.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611780:Ja se on ihan oikeinDemokraattinen maa, jossa enemmistö päättää. Ne, jotka eivät enää viihdy, voivat lähteä pois.
Tytär on viettänyt siellä rittävästi aikaa nähdäkseen maan hyvät ja huonot puolet. Julkinen terveydenhuolto kuulemma toimi Monterreyssä paremmin kuin Vantaalla. Eikä ollut edes terveyskeskusmaksua. Onnelaa ei ole olemassakaan, jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne puolet vaan pitää asettaa omaan vaakaansa ja katsoa, mille puolelle vaaka kallistuu.Olenkin monille maahanmuuttajille ja vähemmistön edustajille esittänyt tämän kysymyksen, että missä on se Onnela mihin he menevät, sinä menet Meksikoon mutta onko se maa kaikille onnella ja suvaitsevaisuuden paratiisi josta tasa-arvoa löytyy.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611651:Ahdasmielisyys, vanhoillisuus ja kristillinen arvomaailma.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611856:Tytär on viettänyt siellä rittävästi aikaa nähdäkseen maan hyvät ja huonot puolet. Julkinen terveydenhuolto kuulemma toimi Monterreyssä paremmin kuin Vantaalla. Eikä ollut edes terveyskeskusmaksua. Onnelaa ei ole olemassakaan, jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne puolet vaan pitää asettaa omaan vaakaansa ja katsoa, mille puolelle vaaka kallistuu.
Siellähän näkyi olevan Vasemmistoliitto ja demaritkin, ei kovin kristillistä ja vanhoillista porukkaa.
Itse lemppaisin tosta hallituksesta persut. Kyllä KD siellä vois olla vasemmiston seassa, ihan vaan muodon vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611674:Jos nyt odottaisi ensin sitä uutta hallitustaJossain vaiheessa tosin Meksikoon tulee lähtö...mitäpä mä tänne yksikseni jään enää sitten, kun molemmat lapset on maailmalla.
Mä olen eri mieltä. Eikä tarvitse lukea kuin tätä palstaa niin jo huomaa, miten sisimmässään kateellisia ja katkeria ihmiset toisilleen ovat. Ja joo, palsta ei ole koko Suomi, mutta kyllä mä olen ihan ystäväpiirissänikin nähnyt, että oma napa on se tärkein ja kiva, jos yhteiskunta hoitaa mummot ja papat, ettei lapsiperheiden tarvii niitä hyödyttömäksi käyneitä riippakiviäkin vielä perässään raahata.Olen reissanut aika paljon ja rahalla saa onnea, suvaitsevaisuutta, tasa-arvoa ihan mistä vaan. Mutta Suomessa sitä saa myös ilman rahaa, se meidät erottaa monista muista maista.
Siellähän näkyi olevan Vasemmistoliitto ja demaritkin, ei kovin kristillistä ja vanhoillista porukkaa.
Itse lemppaisin tosta hallituksesta persut. Kyllä KD siellä vois olla vasemmiston seassa, ihan vaan muodon vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611947:Mä olen eri mieltä. Eikä tarvitse lukea kuin tätä palstaa niin jo huomaa, miten sisimmässään kateellisia ja katkeria ihmiset toisilleen ovat. Ja joo, palsta ei ole koko Suomi, mutta kyllä mä olen ihan ystäväpiirissänikin nähnyt, että oma napa on se tärkein ja kiva, jos yhteiskunta hoitaa mummot ja papat, ettei lapsiperheiden tarvii niitä hyödyttömäksi käyneitä riippakiviäkin vielä perässään raahata.
Ei ole. Me jo puhuttiin tästä vanhempieni kanssa. Vanhempani ymmärtävät sen, että jos esikoinen lähtee, lähden minäkin. Ja ovat varautuneet siihen, että hekin luultavasti sitten lähtevät, koska systerillä ei ole aikaa pitää heistä huolta. Yllättävää oli, että myös kuopus ilmoitti lähtevänsä, jos minä ja isosisko lähdetään. Meksikossa vanhempani olisivat ökyrikkaita ja voisivat palkata niin hovimestarin, taloudenhoitajan, puutarhurin kuin autonkuljettajankin. Eivät he niitä halua, mutta ehkä haluavat, että sairaanhoitajatytär hoitaa heidät hautaan asti.Suunnitelmasi ovat siis muuttuneet siltä osin, mitä aiemmin aioit omien vanhempiesi suhteen?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611947:Mä olen eri mieltä. Eikä tarvitse lukea kuin tätä palstaa niin jo huomaa, miten sisimmässään kateellisia ja katkeria ihmiset toisilleen ovat. Ja joo, palsta ei ole koko Suomi, mutta kyllä mä olen ihan ystäväpiirissänikin nähnyt, että oma napa on se tärkein ja kiva, jos yhteiskunta hoitaa mummot ja papat, ettei lapsiperheiden tarvii niitä hyödyttömäksi käyneitä riippakiviäkin vielä perässään raahata.
En vaan sen kulttuurin. Suomessa ei juurikaan kohtaa enää ihmisiä, jotka haluavat pitää ihan itse huolen omista vanhuksistaan. Minä haluan. Ja kun kerran tyttärenikin haluaa, niin ......Keittis on vävypoikansa pauloissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611977:Ei ole. Me jo puhuttiin tästä vanhempieni kanssa. Vanhempani ymmärtävät sen, että jos esikoinen lähtee, lähden minäkin. Ja ovat varautuneet siihen, että hekin luultavasti sitten lähtevät, koska systerillä ei ole aikaa pitää heistä huolta. Yllättävää oli, että myös kuopus ilmoitti lähtevänsä, jos minä ja isosisko lähdetään. Meksikossa vanhempani olisivat ökyrikkaita ja voisivat palkata niin hovimestarin, taloudenhoitajan, puutarhurin kuin autonkuljettajankin. Eivät he niitä halua, mutta ehkä haluavat, että sairaanhoitajatytär hoitaa heidät hautaan asti.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611977:Ei ole. Me jo puhuttiin tästä vanhempieni kanssa. Vanhempani ymmärtävät sen, että jos esikoinen lähtee, lähden minäkin. Ja ovat varautuneet siihen, että hekin luultavasti sitten lähtevät, koska systerillä ei ole aikaa pitää heistä huolta. Yllättävää oli, että myös kuopus ilmoitti lähtevänsä, jos minä ja isosisko lähdetään. Meksikossa vanhempani olisivat ökyrikkaita ja voisivat palkata niin hovimestarin, taloudenhoitajan, puutarhurin kuin autonkuljettajankin. Eivät he niitä halua, mutta ehkä haluavat, että sairaanhoitajatytär hoitaa heidät hautaan asti.
Ja juuri siksi voi kokea olevansa onnekas, jos saa lähelleen ihmisiä, jotka eivät halua aina vaan parempaa. Joille ihmissuhteet ovat materiaa tärkeämpää.Eiköhän tämä ole koko maailman ongelma ihan yleisesti, mutta koska sellaista Utopiaa ei ole olemassakaan mitä moni haluaa niin ei sellaisesta jaksa edes haaveilla. Sellaista maata mitä tässä ollaan luotu niin on lisännyt kateellisuutta, katkeruutta, köyhyyttä, eriarvoistumista jne. Ihmiset haluavat jotain parempaa kuin mitä tähän asti ollaan saatu.