Pitääkö parisuhteessa olla yhteistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No aika kinkkiseksi vois mennä pidemmän päälle, jos ei mitään yhteistä ole. Kaiken ei tartte olla yhteistä, mutta ihan jees jos jotain yhteistä on mille rakentaa.

Kyllä kai siinä jotain yhteistä pitää olla. Ei kaiken tarvitse olla yhteistä, tietenkään. Meillä yhteistä on arvomaailma pääpiirteissään, yksiin menevät seksuaaliset mieltymykset ja samanlainen huumorintaju. On meillä joitain yhteisiäkin ystäviä, sillä tavalla että mieheni on tutustunut minun ystäviini ja minä hänen, mutta kyllä meillä on pääasiassa omat ystävät. Harrastetaan myös erilaisia asioita, ja ollaan aika eri tyyppisiä luonteiltamme.

Vähän mietityttäis kyllä, jos ei olis muuta yhteistä kuin rakkaus ja sänky. Kavereita on hyvä olla omia, mutta yhteisiäkin, arvot olis hyvä olla edes lähellä toisiaan, muuten voi tulla isojakin ristiriitoja. Raha-asioista pitää pystyä sopimaan, ei ole hyvä jos toinen tienaa tuplasti enemmän kuin toinen ja sit pitäis jakaa menot puoliksi.

Yhteiset arvot sais olla. Ja vähän muutakin...

Meidän parisuhteessa on on yhteiset arvot,lapset, rahat ja sänky. Se siinä, ei toimi. Yhteinen keskustelu katosi 2 v sitten.

meillä on yhteiset rahat ja lapset mutta muuten ollaan kuin yö ja päivä. yhteiseloa takana reilu 6v ja naimisissa ollaan. ilmeisesti elämme vielä alkuhuumaa koska ihan hyvin meidän elämä sujuu. aloin vaan miettiä että onko oikeesti pakko olla niin paljon yhteistä...arvotkaan ei oikeestaan mee yksiin. kunnioitan kuitenkin mieheni mielipiteitä vaikka ne poikkee omistani. :D lasten asioista joskus vääntöö mutta aina on löytynyt kompromissi mikä miellyttäisi molempii.

Ei se ole mikään parisuhde, jos ei ole mitään yhteistä. Miksi olla edes yhdessä, jos ei pysty/halua jakaa tärkeitä asioita? Tottakai pitää ja saa olla jotain omaakin, mutta kyllä parisuhde perustuu YHTEISEEN elämään.

Samaa miettii hän....mihin siinä ihmisessä sitten on rakastunut/ kiinnostunut jos mikään ei natsaa yksiin? Omituista.

1. en ole tähän mennessä tavannut yhtäkään miestä jonka kanssa olisin löytänyt yhteisiä arvoja tai että olisi muutenkin juuri mitään yhteistä. :D
2. ehkä siinä viehätti juuri erilaisuus.
3. ehkä tykkäämme molemmat haasteista.

Mä oon monasti miettiny mitä yhteistä mulla ja tolla ukolla on, enkä oo keksiny mitään. Paitsi että tykätään toisistamme ja tähän mennessä se on riittäny :) Ei kaikilla tarvi olla yhteisiä asioita.

Ei parisuhteessa ole tarkoitus kuitenkaan olla symbioosissa vaan siinä on kaksi yksilöä, jotka rakastavat ja kunnioittavat toisiaan. Perheen toimimisen kannalta on tosin järkevää, että menot ovat yhteiset, rahat taas on hyvä käytännössä kyllä pitää erillään. Jos toinen omistaa enemmän jotain ihan omaansa niin avioehtokin on miettimisen arvoinen asia. Muutenhan naimisissa ollessa kaikki kuitenkin sitten on yhteistä tavallaan. Yhteisiä kavereita on hyvä olla, sellaisia joiden kanssa molemmat ja koko perhe viihtyy, mutta se ei poissulje omia kavereita, oli ne sitten harrastuskavereita, työkavereita tai vanhoja ystäviä. Yhteiset arvot on hiukan ylevä käsite, voihan parisuhde toki toimiakin, vaikka näkemyksiä olisi erilaisia, rikkaushan se vaan on, tosin itse tunnen oloni turvalliseksi kun omaamme mieheni kanssa pääosin samat arvot. On helpompi rakentaa tulevaisuutta kun kummallakin on samanlaisia ajatuksia siitä. Ennemminkin yhteensopivuuden kannalta hakisin joitakin yhteisiä mielenkiintoja, sehän se aina parisuhteita natisuttaa kun toinen tykkää kulkea rimpsalla ja toinen vahtaa jääkiekkoa ja formulaa telkkarista. Kun sitten näiden lisäksi löytää jotain mikä yhdessä kiinnostaa, on se sitten moottoripyöräily taikka mökillä käyminen, sienestys tai festarikesät niin silloin ollaan oikeilla jäljillä.

[QUOTE="vieras";23610555]Kaikkea yhteistä ei välttämättä itse huomaa, esim. yhteinenarki. Kuinka paljon vuorokaudesta te olette samassa paikassa? Vain sen ajan kun nukutte?[/QUOTE]

liiankin paljon "yhdessä" liian vähän yhdessä. eli molemmat samassa paikassa keskivertoa enemmän. kahdestaan..ei juuri koskaan, ellei laske ne hetket kun lapset nukahtaa ka itse vielä valvoo.

1. en ole tähän mennessä tavannut yhtäkään miestä jonka kanssa olisin löytänyt yhteisiä arvoja tai että olisi muutenkin juuri mitään yhteistä. :D
2. ehkä siinä viehätti juuri erilaisuus.
3. ehkä tykkäämme molemmat haasteista.

Mm, jos olet sitä mieltä että teidän suhteennen toimii vaikkei teillä ole mitään yhteistä, niin miksi ihmeessä sinä olet täällä kyselemässä että voiko sellainen suhde toimia?

vastakysymys, miksi erota jos yhteiselo sujuu hyvin ja on onnellisia yhdessä?

No ei siinä sitten mitään, mutta jos oikeasti kaikki on/olisi hyvin, mitäs täältä kyselet, että voiko suhde toimia?
Pienet erilaisuudet/eroavaisuudet on oikein mukavia, mutta harvemmin kaksi täysin erilaista ihmistä jaksaa toisiaan katsella vuosikausia. Minusta ainakin on mukava jakaa yhteisiä asioita parisuhteessa. Tietysti jos ei ole pitkää juttua hakemassakaan, tai elää vain hetkessä niin sittenhän se on ihan sama.

Mm, jos olet sitä mieltä että teidän suhteennen toimii vaikkei teillä ole mitään yhteistä, niin miksi ihmeessä sinä olet täällä kyselemässä että voiko sellainen suhde toimia?

ihan pidemmän päälle mietin että elätäänkö vieläkin alkuhuumassa ja onko muilla asiaan jotain mielipidettä. emmä kysynyt parisuhdeneuvoja enkä puhunut pelkästään omasta suhteestani. ;)

Yhteistyössä