pitkä vuodatus, mutta mielestäni en ollut kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivan loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivan loppu

Vieras
asutaan vanhaa rintamamiestaloa jota alettiin pikkuhiljaa remontoida 2vuotta sitten. mies on ammatiltaan timpuri, joten työn teemme niin pitkälle itse kun mahdollista.

ymmärrän tavallaan miestä joka päivät rakentaa ettei jaksa sitten illalla remontoida, mutta mua rupee kiehuttaan, että meidän sauna ja toinen vessa on aivan auki ollut kohta vuoden, lattioita myöten ja talon ulkovuori puoliks tehty, piha ja koti täynnä raksasälää ja pölyä.
mä olen yrittänyt iltaisin ja viikonloppuisin tsempata, että tehdään nyt, kertarykäsyllä niin tää on sitten ohi. mut ei jaksa. ei pysty. ei huvita, tee ite jos häiritsee. joo, tekisin jos osaisin.

tää asia hiertää meidän parisuhdetta tosi paljon, kumpikin on työelämässä ja sen lisäksi minä hoidan 100% kodin, eli siivoukset, ruuat, pyykit, koirat, lapsen, KAIKEN. mies tulee töistä ja kaatuu sohvalle tai lähtee jonnekin.

tänään sitten tuli taas riita kun siivosin pihaa miehen kavereiden jäljiltä, kaljatölkkejä ja tupakantumppeja ja sitä raksasälää joka puolella. kesä tulee ja haluaisin viettää aikaa pihassani, mutta ei paljon huvita tuolla rojuissa lojua. tulin sitten niin pahalle päälle, että tuiskahdin miehelle, et olisin ees ite juonu nää kaljat ja polttanu nää tupakit niin ei vituttais niin paljon keräillä. ja siitähän se sitten lähti se riita ja mies häipy ovet paukkuen.

tuli 2h myöhemmin ihan muina miehinä, et jos hän menis nyt vaihtaan sulle kesärenkaat, niin olisko jotain ruokaa laitettuna kun tuun? kommentoin siihen, että jos mä nyt pesisin vielä toisen 5vuotta sun kalsareita ja siivoisin sun jälkiä, niin olisko sitten sauna laitettuna kun lopetan? mies kilahti tästä ihan täysin et ei tee sitä saunaa ikinä tällaselle nalkuttavalle ämmälle! haistatteli ja nimitteli ja pimahti ihan täysin.

ekan kerran sanoin sille VASTAAN enkä vaan alistunu ja toinen kilahtaa tolleen.

vittu mä mikään kodinkone ole. nyt on sitten kaksi pyykkikoria, toinen miehelle ja toinen lapselle&mulle ja mä en miehen pyykkejä enää pese. tein myös ruokaa vaan itselleni ja lapselle ja nyt täällä on niin hyytävä tunnelma että tekis mieli huutaa!!!!

remontoiminen ja rakentaminen on muutenkin raskasta aikaa, saati että asut siellä keskeneräisessä kämpässä vuodesta toiseen vaan siksi kun TOISTA EI HUVITA.

sanoin, et jos ei tässä kesän aikana tapahdu mitään, niin se on soromnoo. ja ikinä ennen en ole myöskään uhannut lähteväni. ja mä todella lähden jos tää ei tästä muutu.

että ihanaa kevättä ja kesää mulle!!!!!! huh... :ashamed:

Paras tapa saada mies tekemään jotain, on palkata joku muu mies tekemään se. ;)

no mut tosissaan : tosi kurja tilanne.et ole mielestäni kohtuuton.painaako miestäsi joku ? vai onko hän vain yksinkertaisesti inhottava ihminen.

Palkkaa joku ulkopuolinen raksaäijä tekee ne remppahommat ja katsot mites miehes sen ottaa... Ja todellakin jos kummatkin on töissä niin toisen ei tarvi toimia kodinkoneena pelkästään sen lisäksi. Huhuh, älä alistu vaan pistä jatkossakin vastaan.

kauheeta.. jaksuja sulle..
me tehään nyt keittiöremppaa ja jouduttiin avata lattiat ja vaihtaa alajuoksut jne.. vieläkin on vaihees ja hermot meinaa mennä kaikki.. mies remppaa työkseen mut onneks se kuiteski tekee kotonakin töitä.. meillä on 2 viikkoo aikaa saada valmiiks sitte tulee keittiökaapit.

Paras tapa saada mies tekemään jotain, on palkata joku muu mies tekemään se. ;)

no mut tosissaan : tosi kurja tilanne.et ole mielestäni kohtuuton.painaako miestäsi joku ? vai onko hän vain yksinkertaisesti inhottava ihminen.

mun miestä ei vaan kiinnosta. se on tollanen huithapeli oikeesti, se vois asua vaikka kaulaansa myöten paskassa eikä sitä haittais yhtään. valitettavasti tää asia selvis mulle vasta kun oltiin pari vuotta oltu yhdessä ja muutettiin kokonaan yhteen... ja sit kuvittelin et kyl se siitä muuttuu kun perheenä tehdään ja jaetaan hommia.... joo ei. se ei vaan KÄSITÄ mikä homma pelkässä perussiivouksessa on, sen mielestä mä valitan turhasta kun sanon et en aina jaksa yksin kaikkee siivota! ja mä en oo mikään perfektionisti et kaiken pitäs olla tiptop, mutta likaisessa kodissa en asu.. ja mä toisaalta ihan mielellään teenkin niitä kotitöitä, ei siinä mitään, mutta oletan et toinen vois sit vaikka sillä aikaa jatkaa remonttia eikä maata perse homeessa... oon niin hemmetin loppu.

Ymmärrän toisaalta teitä molempia. Samaa työtä päivät tekevän miehen on varmasti vaikea kerätä voimia ja motivaatiota vielä kotona samoihin hommiin. Mutta ymmärrän kyllä sinuakin, pitäähän joskus valmistakin tulla. Ehdota miehelle ulkopuolisen työntekijän palkkaamista, voi innostaa häntä työhön, tai sitten ihan oikeasti palkkaatte jonkun.

Kannattaa ehkä tuossa tilanteessa harkita että palkkaisitte apua. Voin kuvitella miten ärsyttää asua keskeneräisessä talossa, keskellä kaikenlaista tavaraa mutta taitaa mieheskin olla kypsä jo tilanteeseen kun noin käyttäytyy.
Tuota kotihommajuttua en käsitä, eikö miehes tee mitään kotitöitä??:O

Et lainkaan ollut kohtuuton! Toisen kanssahan on mahdotonta keskustella, jos hän ottaa kaiken nokkiinsa eikä pysty lainkaan asettumaan Sinun asemaasi. Toivottavasti teillä on vielä suhteessanne iloa ja rakkautta tämmöisen kinankin keskellä. Voimia sinulle, remontin keskellä eläminen on aina vaikeaa - ja huh kun sitä vielä jatkuu vuosia!

soita johonkin firmaan ja pyydä arvioimaan saunan hinta.Useimmat yritykset tekee arvion maksutta.Useon tuo vipinääkotiremontoihin,mutta jos ei niin Sen jälkeen punnitsette miehen kanssa tekeekö hän sen XXXX päivään mennessä vai ulkoistatteko homman.
sano ettet sä jaksa enää katella tota touhua ja mies tuskin jaksaa kuunnella sun nalkutusta.

saat kyllä tosiaan sanoa mielipiteesi tilanteestanne miehellesi! vaikkakaan vittuilla ei tarvitse eikä kannata...eikä tuollainen hyytävä ilmapiiri-tilanne voi jatkua pitkään...ettehän voi mun mielestä oikein olla perhe, jos yksi syö eri ruokaa kuin muut yms. kyllähän perheen pitäisi tehdä asioita yhdessä. jotenkin teidän pitäisi päästä kunnolla puhumaan asiasta vittuilun ja mököttämisen sijaan...
onko miehesi masentunut? voiko jokin sellainen olla syynä siihen siihen ettei huvita, jaksa...

Huh, kuulostaa kyllä tosi rankalta vaiheelta. En osaa mitään neuvoja antaa, mutta toivottavasti miehesi herää joskus ymmärtämään sun arvon ja ymmärtää tehdä oman osuutensa. Eihän tuollaista muuten kukaan jaksa:(

[QUOTE="hipp";23582291]niin ja sen varran vielä ett'pelkän timpurin koulutuksella en lähtisi kylppäriä remontoimaan vaan palkkaisin laattamiehen.se kun ei ole niin simppeliä hommaa se.[/QUOTE]

mun mies on tosi paljon tehnyt noita laatoituksia kun tekee omakotitaloja työkseenkin ja laatoittaa myös.. vaan sähkötyöt ja lvi-hommat on ulkoistettu..

Jos olette molemmat töissä niin palkatkaa, vaikka lainarahalla jos ei muuten, joku tekemään ne työt. Ja lopeta miehen pyykkien pesu, miksi passaat aikuista ihmistä.

kirjotin jo, et et enää pese sen pyykkejä ja tee sille ruokaa.. en mä nyt rupee ton ruuan suhteen pilkkua nussiin et teen ison makaronilaatikon jota se ei sais syödä -tottakai saa, mutta tästäedes meillä syödään sitä ruokaa mitä kokki laittaa ja siihen aikaan kun se on valmista. multa ei tarvii tulla mitään annoksia tilailemaan....
oonpas mä nyt aggressiivinen :D kaikki vaan jotenkin purkautu tänään...

Ymmärrän sinua,ymmärrän myös miestäsi. Juuri tämä tekee työssäkäyvien rakentamisesta//rempasta niin helekatin rankkaa. Kuulostaa siltä että kannattaisi laittaa joku viikonloppu talkoot pystyyn. Isät,veljet ja tutut apuun. Remppaaminenkin paljon mukavampaa kun ei tarvitse yksin tehdä. Kiukkuumalla sitä ei ainakaan ratkaista. Kun saa edes yhden homman ruksattua yli listalta, seuraavankin valmistuminen helpottuu. Tsemppiä!

kaikki sympatiat on puolellasi. Olen samantyylisen miehen kanssa seurustellut vuodenpäivät, joka asustaa kuvailemassasi rintamamiestalossa, en kuitenkaan kuvittelis itseäni sinne ikuisuusrempan keskelle asumaan, kun miestä ei kiinnosta kodinkunnossapito, kaikkeen muuhun löytyy energiaa kyllä. En siis näe meillä yhteistä tulevaisuutta. Olenko kohtuuton ? muuten kyllä hyvä mies, ei petä, ja on luotettava.

Teidän parisuhteessa on kriisivaihe. Mies ei taida täyttää sun vaatimuksiasi ja olet pettynyt. Toista ihmistä ei vaan oikeen saa muutettua. Kyllä hän on se mikä on. Sun pitää vaan palkata joku työmies tekemään remontti loppuun. Epäilen silti, ettei kyse ole vaan remontista, vaan jostain ihan muusta.

[QUOTE="minä";23582661]Teidän parisuhteessa on kriisivaihe. Mies ei taida täyttää sun vaatimuksiasi ja olet pettynyt. Toista ihmistä ei vaan oikeen saa muutettua. Kyllä hän on se mikä on. Sun pitää vaan palkata joku työmies tekemään remontti loppuun. Epäilen silti, ettei kyse ole vaan remontista, vaan jostain ihan muusta.[/QUOTE]

kyse on juurikin tästä remontista mistä on tullut oravanpyörä. kaikki kaatuu mun niskaan, koti on sekaisin koko ajan, mies vaan makaa, mä valitan, mies makaa sitä enemmän mitä enemmän mä valitan ja mä valitan mitä enemmän mies makaa. ja se on sit siinä. puheyhteys on tällä hetkellä aivan hukassa, menee heti mun puolelta syyttelyksi ja miehen puolelta vähättelyksi. tää on ihan hirveetä. kumpikin on myöntänyt omat vikansa ja virheensä ja missä menee pieleen, mutta ei saa muutettua itseensä kun koko ajan ottaa päähän... :(

puhukaa asiasta rauhallisesti ja asiallisesti.kertokaa mikä ottaa aivoon,mikä ei kiinnosta,miksi ei kiinnosta,mitä kumpikin haluaa,mitä kumpikaan ei halua.pitäskä erota ? pitäkö myydä talo ? ottaa aikalisä ? palkata ulkopuolinen ? lähteä lomalle ja karistaa stressi ja ympäristä mielestä pois hetkeksi ? PUHUKAA!!!
oikeesti jos olette molemmat järkeviä aikuisia ihmisiä,niin te siihen varmasti pystytte.jos vain haluatte.jos halua ei ole jommallakummalla asiaa selvittää, niin sitten en tiedä kyllä miksi olette edes yhdessä.

Olisko miehellä tai sulla jotain kavereita, jotka on käteviä käsistään/osaisivat auttaa? Pitäkää talkoot vaikka joku viikonloppu. Meillä on ainakin sellainen tuttavapiiri, että talkoovoimin autellaan toisiamme. Apua tarvitseva tarjoilee sitten jotain purtavaa ja juotavaa.

Mä en ainakaan pystyisi asumaan missään kaaoksen keskellä, joten ymmärrän pimahdustasi täysin. Onko miehelläsi ylipäätään aikomusta viimeistellä remonttia? Jos ei, niin sano, että kämppä sitten myyntiin tai palkaatte jonkun muun hoitamaan homman loppuun.

SAMA tilanne täällä. Miestä ei huvita... Nyt vielä alkanut remontoimaan kavereiden (ilman palkkaa) kiireellisiä kohteita, ettei jouda omia :( Lapset ovat odottaneet jo 2 vuotta omia huoneita....
Hän ei vain näe tätä tilannetta perheen silmin... Viis siitä, että olisi minuun kyllästynyt. Se saadaan selvitettyä, mutta että lapsille puhuu hepreaa! GRRRRRRRRRRRRRRRR

Täysi myötätunto Sinulle <3

Yhteistyössä