Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="Vieras";23550130]Juu ja kierrätyskeskuksesta voi ostaa todella halvalla käytettyjä kodinkoneita! Uskomatonta, kun kaikki pitäisi saada valmiina!!![/QUOTE]

Uskomatonta, että jotkut ei tajua että on muutakin kuin Helsinki.

[QUOTE="a p";23550127]Mun siis piti hakea noista parista liikkeestä tarjoukset koneista ja niiden perusteella sossu teki maksusitoumuksen siihen halvempaan liikkeeseen. Sitoumus on siis osoitettu tiettyyn liikkeeseen.[/QUOTE]

Itse kokeilisin seuraavaa: mene siihen liikkeeseen ja osta se kone. Ota mukaan 50 euroa ja maksa sillä ja maksutitoumuiksella. Sovi, että tulet maksamaan kuukauden päästä loput ja konetta ei tarvitse tuoda ennen sitä. Ellei kauppa anna anteeksi tuota loppuosaa, niin ihmettelen.

[QUOTE="huoh";23550022]Ap, mikset tee töitä opintojen ohella, kuten muutkin opiskelijat?
Mikset ole varautunut yllättäviin rahanmenoihin?[/QUOTE]

Älytön neuvo. Jos opiskelee kokoaikaisesti ja on lapsia, niin tunnit eivät riitä työntekoon ainakaan säännölliseen sellaiseen.

Onko kukaan tuttusi ajatellut uuden koneen hankkimista? Jos hakisit sitoumuksella sen heille ja ostaisisit heiltä vanhan koneen.

[QUOTE="vieras";23550149]No itse opiskelen amk:ssa, ja päivät on lyhyitä. Miehellä, joka on yliopistossa, on vielä lyhyemmät päivät...[/QUOTE]

No minä taas opiskelen amk:ssa sairaanhoitajaksi, pisimmillään päivät on ollut klo 19 asti.

[QUOTE="vieras";23550149]No itse opiskelen amk:ssa, ja päivät on lyhyitä. Miehellä, joka on yliopistossa, on vielä lyhyemmät päivät...[/QUOTE]

No amk:ssa mäkin opiskelen ja mulla saattaa olla päivät 8-20 ja tuon lisäksi mun pitäisi vielä käydä töissä?

[QUOTE="vieras";23550153]Itse kokeilisin seuraavaa: mene siihen liikkeeseen ja osta se kone. Ota mukaan 50 euroa ja maksa sillä ja maksutitoumuiksella. Sovi, että tulet maksamaan kuukauden päästä loput ja konetta ei tarvitse tuoda ennen sitä. Ellei kauppa anna anteeksi tuota loppuosaa, niin ihmettelen.[/QUOTE]

No tämäkin on vaihtoehto.

Mutta huomiselle mulla on kaksi vaihtoehtoa. Ensin soitan sossuun ja kysyn, että saanko tuen jos tilaan koneen netistä paljon halvemmalla. Jos tämä ei onnistu, niin menen sinne liikkeeseen neuvottelemaan.

Palstan korppikotkat taas vauhdissa. :(
vulture_snacking_md_wht.gif

[QUOTE="a p";23550177]No amk:ssa mäkin opiskelen ja mulla saattaa olla päivät 8-20 ja tuon lisäksi mun pitäisi vielä käydä töissä?[/QUOTE]

Opiskele hitaampaa tahtia, jos sinulla kerran on lapsiakin! Eihän tuossa ole mitään järkeä...

[QUOTE="vieras";23550234]Opiskele hitaampaa tahtia, jos sinulla kerran on lapsiakin! Eihän tuossa ole mitään järkeä...[/QUOTE]

Sekö auttaa meitä, että venytän opinnot kestämään kauemmin kuin 3,5 vuotta? Meillä on pakollisena tietty määrä valinnaisia ja nämä valinnaiset on aina neljän jälkeen. Ei auta mikään.

[QUOTE="a p";23549774]No ei ilmeisesti täällä! Tuon halvempia koneita ei ollut liikkeissä eikä liikkeitä ole montaa.

Olin kyllä hämmästynyt noista hinnoista koska aiempi kone minkä maksoin itse maksoi vain 200€.[/QUOTE]

olen itsellerginen ihminrn ja muistan kuinka en pärjännyt
6 lapsen kANSSA päivääkään ilmAN

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhimys;23549716:
Maksettavaa jäisi itselle 100 € ja tuo on iso summa opiskelevalle yh:lle. : / Kaikki rahat meillä menee ihan elämiseen. Luottotiedot ei ole kunnossa joten en saa pankista lainaa. Yhdeltä ihmiseltä voisin kysyä lainaa ja maksaa takaisin kesällä kun saan palkkaa, mutta tuollakin ihmisellä nyt suurta rahan menoa että en tiedä pystyykö lainaamaan.

Kone olisi melkein pakko saada koska pyykkitupaa ei ole.

Mistä mä saan ne rahat jos en saa lainattua niitä tuolta ihmiseltä!?

Ei jumankauta, mistä näitä ihmisiä sikiää. MIten tyhmä pitää olla, että saa taloutensa tohon jamaan. Toivottavasti ei ole lapsia kärsimässä äidin ja isin tyhmyydestä ettei pystytä pyykkejä peseen eikä ruokaa ostaan, kun ei löydy 100 euroa. Allahille kiitos omavastuusta.

Mitä nautintoa saatte siitä, että olette ap:lle ilkeitä? Tosin onhan se monta kertaa huomattu tällä palstalla, että jos joku pienituloinen avaa suunsa ja kertoo rahaan liittyvästä ongelmasta, niin heti osa on nokkimassa.

Hiton pummi! Me opiskelijat jotka ollaan hoidettu raha-asiamme niinkuin normaali-ihmisen kuuluukin, saadaan ostaa pesukoneemme ja muut "ylimääräiset" opintolainalla. Saat noin 300 Euroa enemmän rahaa normaalikuukautena toimeentulotukiasiakkaana, kuin opintorahalla elävät opiskelijat, etkä saa yhtä satasta kasaan. Kato peiliin, vituttaa kun paapotaan tuollaisia jotka sössineet itse asiansa, ja niitä sorsitaan jotka yrittävät hoitaa hommansa.

Äläkä märise että olet yyhoo, niin olen minäkin OPINTOTUELLA elävä kahden lapsen yksinhuoltaja, ja ostanut kaikki pyykinpesukoneista lähtien opintorahoista tai vähäisistä työtuloista. ***kele!

Itse yh;na pesin lähes 3kk käsin kun pesukone hajosi. Kävin sitten liikkeestä ostamassa uuden koneen, missä asennus ja vanhan koneen kuljetus pois kuului diiliin

[QUOTE="opiskelija";23550640]Hiton pummi! Me opiskelijat jotka ollaan hoidettu raha-asiamme niinkuin normaali-ihmisen kuuluukin, saadaan ostaa pesukoneemme ja muut "ylimääräiset" opintolainalla. Saat noin 300 Euroa enemmän rahaa normaalikuukautena toimeentulotukiasiakkaana, kuin opintorahalla elävät opiskelijat, etkä saa yhtä satasta kasaan. Kato peiliin, vituttaa kun paapotaan tuollaisia jotka sössineet itse asiansa, ja niitä sorsitaan jotka yrittävät hoitaa hommansa.

Äläkä märise että olet yyhoo, niin olen minäkin OPINTOTUELLA elävä kahden lapsen yksinhuoltaja, ja ostanut kaikki pyykinpesukoneista lähtien opintorahoista tai vähäisistä työtuloista. ***kele![/QUOTE]

Tässä oikein kateellisen katkera kirjoitus

[QUOTE="opiskelija";23550640]Hiton pummi! Me opiskelijat jotka ollaan hoidettu raha-asiamme niinkuin normaali-ihmisen kuuluukin, saadaan ostaa pesukoneemme ja muut "ylimääräiset" opintolainalla. Saat noin 300 Euroa enemmän rahaa normaalikuukautena toimeentulotukiasiakkaana, kuin opintorahalla elävät opiskelijat, etkä saa yhtä satasta kasaan. Kato peiliin, vituttaa kun paapotaan tuollaisia jotka sössineet itse asiansa, ja niitä sorsitaan jotka yrittävät hoitaa hommansa.

Äläkä märise että olet yyhoo, niin olen minäkin OPINTOTUELLA elävä kahden lapsen yksinhuoltaja, ja ostanut kaikki pyykinpesukoneista lähtien opintorahoista tai vähäisistä työtuloista. ***kele![/QUOTE]

Ja silti sä yli-ihminen olet onnistunut sössimään parisuhteesi?

No peesi. Omien raha-asioiden sössimisestä noin pahasti nyt vaan ei voi syyttää kuin itseään.

[QUOTE="jepp";23550672]Ja silti sä yli-ihminen olet onnistunut sössimään parisuhteesi?[/QUOTE]

Mieheni kuoli, jos se sinulle ylipäätään kuuluu. Kateellinen en ole, vaan hiton ylpeä siitä että osaan hoitaa omat asiani. Katkera? No ehkä vähän, tuntuu että helpompaa olisi jos luovuttais ja heittäytyis sossun elätiksi. En toki sitä tee, nyt voin edes vähän arvostaa itseäni. Ja ihmettelen kyllä miten annetaan asioiden mennä tuohon jamaan kun on lapsiakin.

[QUOTE="opiskelija";23550696]Mieheni kuoli, jos se sinulle ylipäätään kuuluu. Kateellinen en ole, vaan hiton ylpeä siitä että osaan hoitaa omat asiani. Katkera? No ehkä vähän, tuntuu että helpompaa olisi jos luovuttais ja heittäytyis sossun elätiksi. En toki sitä tee, nyt voin edes vähän arvostaa itseäni. Ja ihmettelen kyllä miten annetaan asioiden mennä tuohon jamaan kun on lapsiakin.[/QUOTE]

Lol, no täytyy ihmisen olla vähän päästään pipi että saa egoaan nostettua toisten ongelmilla ja hädällä. Voispa sullekki todeta että itse olet opintosi valinnut, ja miksi et opiskellut ennen lapsia kunnon ammattia?

[QUOTE="opiskelija";23550696]Mieheni kuoli, jos se sinulle ylipäätään kuuluu. Kateellinen en ole, vaan hiton ylpeä siitä että osaan hoitaa omat asiani. Katkera? No ehkä vähän, tuntuu että helpompaa olisi jos luovuttais ja heittäytyis sossun elätiksi. En toki sitä tee, nyt voin edes vähän arvostaa itseäni. Ja ihmettelen kyllä miten annetaan asioiden mennä tuohon jamaan kun on lapsiakin.[/QUOTE]

Kiva pönkittää omaa itsetuntoaan ns nokkimalla toista.Ja sinähän tiedät varmasti syyn, miksi ap:n luottotiedot ovat menneet.

Tässä on esimerkki netin pesukoneista:

http://www.gigantti.fi/catalog/kodinkoneet/pyykinhoito/fi_pyykinpesukoneet/pyykinpesukoneet

Toimitus on ilmainen ja kaupan päälle puolen vuoden pesuaineet.
Kannattaa katsoa läpi muutkin nettikaupat ja vertailla.

[QUOTE="jepp";23550720]Lol, no täytyy ihmisen olla vähän päästään pipi että saa egoaan nostettua toisten ongelmilla ja hädällä. Voispa sullekki todeta että itse olet opintosi valinnut, ja miksi et opiskellut ennen lapsia kunnon ammattia?[/QUOTE]

No ihan miten vaan, egoni ei kyllä nouse suhteessa toisten hätään ja ahdinkoon vaan ihan omien tekojeni seurauksena :) Opiskelen toista ammattia, koska terveyteni ei salli enää nuorena opiskellun alan töitä. Ja pidän tästä alasta muutenkin enemmän, joten kyllä vaan, oma valinta ja hyvä sellainen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä