Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="opiskelija";23550753]No ihan miten vaan, egoni ei kyllä nouse suhteessa toisten hätään ja ahdinkoon vaan ihan omien tekojeni seurauksena :) Opiskelen toista ammattia, koska terveyteni ei salli enää nuorena opiskellun alan töitä. Ja pidän tästä alasta muutenkin enemmän, joten kyllä vaan, oma valinta ja hyvä sellainen.[/QUOTE]

Toivotaan, että sulle elämä opettaa myös sen' että vaikka miten suunittelet, yrität ennakoida-se ei aina riitä. Olet mielestäni anteeksi pyynnön velkaa ap;lle. Sen verran vittuilevaan sävyyn kirjoitit! Toivottavasti et opiskele ainakaan sosiaalialalle, siihen ei taida rahkeet riittää

Me saatiin luottokortti pesulaan kun ei löytynyt alle 600€ konetta joka oltais voitu hyväksyä. Meillä on neljä koiraa ja lapsilla allergiaa eikä halpiskone tosiaan pese allergiselle tarpeeksi hyvin. Kortilla voidaan maksaa max 75€/kk. Ihan kätevä kun pesula hakee ja palauttaa pyykit.

[QUOTE="jepp";23550769]Toivotaan, että sulle elämä opettaa myös sen' että vaikka miten suunittelet, yrität ennakoida-se ei aina riitä. Olet mielestäni anteeksi pyynnön velkaa ap;lle. Sen verran vittuilevaan sävyyn kirjoitit! Toivottavasti et opiskele ainakaan sosiaalialalle, siihen ei taida rahkeet riittää[/QUOTE]

Voin kertoa että elämä on sen opettanut minulle aikoja sitten, mutta olen myös oppinut että joihinkin asioihin voin vaikuttaa itsekin. Koska aika moni asia on mennyt pieleen ilman, että olen mitenkään voinut vaikuttaa asioiden kulkuun, olen muuttunut liiankin kontrollifriikiksi, varsinkin mitä raha-asioihin tulee. Joo, kirjoitin turhankin veemäiseen sävyyn, mutta kiukkuni nyt ei varsinaisesti kohdistu AP:n vaan järjestelmään joka jättää oman onnensa nojaan ne yksilöt, jotka yrittävät jotenkuten räpistellä ja hoidella asiansa, joten sorry vaan AP! Toisaalta hyvä että AP opiskelee ja pyrkii eteenpäin, eikä makaa sohvalla hörppien keppanaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Allergisten äippä;23550795:
Me saatiin luottokortti pesulaan kun ei löytynyt alle 600€ konetta joka oltais voitu hyväksyä. Meillä on neljä koiraa ja lapsilla allergiaa eikä halpiskone tosiaan pese allergiselle tarpeeksi hyvin. Kortilla voidaan maksaa max 75€/kk. Ihan kätevä kun pesula hakee ja palauttaa pyykit.

kiva että pystytte kuitenkin 4 koiraa pitämään

[QUOTE="opiskelija";23550801]Voin kertoa että elämä on sen opettanut minulle aikoja sitten, mutta olen myös oppinut että joihinkin asioihin voin vaikuttaa itsekin. Koska aika moni asia on mennyt pieleen ilman, että olen mitenkään voinut vaikuttaa asioiden kulkuun, olen muuttunut liiankin kontrollifriikiksi, varsinkin mitä raha-asioihin tulee. Joo, kirjoitin turhankin veemäiseen sävyyn, mutta kiukkuni nyt ei varsinaisesti kohdistu AP:n vaan järjestelmään joka jättää oman onnensa nojaan ne yksilöt, jotka yrittävät jotenkuten räpistellä ja hoidella asiansa, joten sorry vaan AP! Toisaalta hyvä että AP opiskelee ja pyrkii eteenpäin, eikä makaa sohvalla hörppien keppanaa.[/QUOTE]

Itsellä lapsi sairastui vakavasti ja se tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. Olin yh,na ennakoidut elämää, mutta se kaikki mureni. Jouduin alottamaan jälleen kerran räpiköinnin alusta; ja olen töissä ja opiskelen. Mutta välillä, kuten nyt, olen todella uupunut, pakko vaan jostain jaksaa vetää ne voimat ihan perusjuttuihin. Olin itsekkin aika kärkäs joten anteeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Allergisten äippä;23550795:

Jaa, jos hankkisitte vielä neljä koiraa lisää, niin ehkä sitten saisitte 150 e kuukaudessa sossusta.

[QUOTE="jepp";23550819]Itsellä lapsi sairastui vakavasti ja se tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. Olin yh,na ennakoidut elämää, mutta se kaikki mureni. Jouduin alottamaan jälleen kerran räpiköinnin alusta; ja olen töissä ja opiskelen. Mutta välillä, kuten nyt, olen todella uupunut, pakko vaan jostain jaksaa vetää ne voimat ihan perusjuttuihin. Olin itsekkin aika kärkäs joten anteeksi[/QUOTE]

Peace :) Pitäis minun oppia hillitsemään tempperamenttiani, väsymys tekee joskus kiukkuiseksi. Pitää näyttää pärjäävältä, vaikka välillä tuntuu että voimavarat ovat täysin loppuneet.

Miksi te sanotte että on joku yli-ihminen jos hoitaa taloutensa ja ajoittaa lapsen tulon niin että pystyy siitä huolehtimaan? Ei siihen vaadita että on täydellinen vaan toi on normaalia toimintaa, jos se täällä palstalla on päässyt unohtumaan.

Sossun asiakkuus ei ole niinkään normaalia..

Gigantin kotiinkuljetuksessa on ainakin ennen ollut sellainen maksullinen palvelu, että alle parilla kympillä vievät vanhan koneen pois. Katso sivuilta.

[QUOTE="Ihmettelen";23550853]Miksi te sanotte että on joku yli-ihminen jos hoitaa taloutensa ja ajoittaa lapsen tulon niin että pystyy siitä huolehtimaan? Ei siihen vaadita että on täydellinen vaan toi on normaalia toimintaa, jos se täällä palstalla on päässyt unohtumaan.

Sossun asiakkuus ei ole niinkään normaalia..[/QUOTE]

Ja jopa sinä saatat sellaiseen joutua, se elämä nääs voi yllättää

[QUOTE="opiskelija";23550838]Peace :) Pitäis minun oppia hillitsemään tempperamenttiani, väsymys tekee joskus kiukkuiseksi. Pitää näyttää pärjäävältä, vaikka välillä tuntuu että voimavarat ovat täysin loppuneet.[/QUOTE]

Sama vika täällä, nyt vielä kiusana erinäiset kivut ettei päivääkään mee ilman vahvoja särkylääkkeitä; mutta tästä me jatketaan eteenpäin eikä luovuteta : )

kanssa, miksi se elämä pitää hoitaa ja suunnitella niin että elää avustuksien varassa. Lapsetkin varmaan tosi onnellisia kun äidillä ei ole varaa ostaa mitään kivaa, edes vaatteita. Voihan se ero tulla tai mies kuolla tai tai tai..sitä varten pitäis turvata selusta ennenkuin lähtee lasta tekemään.

Johan se järkikin sanoo että ensin ammatti ja työ, sitten asunto ja lapset.

Ja jokainen joka sanoo että lapsi tuli vahingossa on pikkasen vajaa, aikuiset tietää miten ehkäistään ja kuinka niitä lapsia tulee. Ne ei tule vahingossa.

Pillerit ja kortsu yhtäaikaa jos ei ole taloudellisia valmiuksia huolehtia itsestään ja jälkikasvusta.

Ap: toivottavasti saat asian järjestyy. Palstalla tuntuu olevan suurempien kaupunkien asukkaita. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa on tasan kaksi kodinkoneita myyvää liikettä. KAikki luetellut Prismat Gigantit yms myyvät ovat 100 km päässä. Ja netin kautta en välttämättä itse tilaisi; ongelmien ilmaannuttua on huonoja kokemuksia juuri verkkokaupan kautta tilatuista. Liikkeet auttavat myös, jos tarvitsee korjaajaa.

[QUOTE="vieras";23550900]Ap: toivottavasti saat asian järjestyy. Palstalla tuntuu olevan suurempien kaupunkien asukkaita. Itse asun pienellä paikkakunnalla, jossa on tasan kaksi kodinkoneita myyvää liikettä. KAikki luetellut Prismat Gigantit yms myyvät ovat 100 km päässä. Ja netin kautta en välttämättä itse tilaisi; ongelmien ilmaannuttua on huonoja kokemuksia juuri verkkokaupan kautta tilatuista. Liikkeet auttavat myös, jos tarvitsee korjaajaa.[/QUOTE]

No jaa, mä asun n.8300 ihmisen kunnassa ja täältä löytyy tasan 2 elektroniikkaliikettä, expert ja tekniset, mutta kun vähän vilkuilee niiden nettisivuja niin näkee että heiltäkin löytyy halvempaa tavaraa jota varmasti saa keskusvarastolta tilattua paikanpäälle vaikkei omassa varastossa moisia oliskaan.

Mutta joo, edelleen olen sitä mieltä et kannattaa sen maksusitoomuksen kanssa mennä sinne liikkeeseen että tähän rahaan kone kiitos.

Nuo on just ärsyttäviä nuo pikkupaikkakuntien erikoisliikkeet. Vuokrat joita liiketiloistaan maksavta ovat ilmaisia lähes mutta myyntiin tilataan vaan niitä kalliimpia tuotteita tuotteita vaikka halvempiakin malleja olis saatavilla.

Omavastuu? Kyl sillon ku mä sain maksusitoumuksia niin ihan koko summalle sain, ilman mitään omavastuita. Kerran sain 250e kaksostenrattaisiin ja ylimenevä osuus piti ite maksaa jos maksoivat yli sen.

JEssus..
onko aloittajan saama raha teiltä jotenkin pois?
ihme tahallaan oikein vinkujia koko ketju täynnä!
Ja kaikki ei todellakaan asu missään "jaa maito unohtu kävelempä tuohon ostoskeskukseen" nurkilla!
mun kaveri asuu paikkakunnalla missä on tasan YKSI kodinkoneliike ja hinnatkin sen mukaisia.

Sinähän hyvin sait. Me aikoinaan saatin pesukoneeseen 100e ja s samaan syssyyn vielä liikkeen nimen mistä sa käytettyjä halvalla. Heilä oli vain muutama liike jonka hyväksyivät, ne on tosi tarkkoja joissain kaupsungissa näissä asioissa.
Silmälaseisskain heillä on Rovaniemellä ainakin märätty kauppa mihin antavat maksusitoumuksen, jos ostaa eri liikkeestä, pitää olla tosi hyvä perustelu. se ei riitä perusteluksi että toisessa liikkeessä olis halvempi

Gigantin nettikaupassakin oli ihan edullisia koneita. Jos soitat sinne ja kysyt että miten niiltä tilaaminen onnistuu jos on maksusitoumus. Sitten soitat sossuun, jos voisi vaihtaa sen paikan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä