Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Miksi te jotkut olette noin ilkeitä? Saatteko te jotakin tyydytystä kun lyötte lyötyä? Luuletteko että olen jotenkin iloinen että ei ole omaa rahaa?

Toivottavasti ette itse koskaan joudu tälläiseen tilanteeseen, tätä ei toivo kenellekään.

[QUOTE="vieras";23549890]missä ihmeen liikkeissä oikein olet käynyt? kävele vaikka ekaan anttilaan tai prismaan niin luulis löytyvän kone 300 euroon. Ainakin täällä löytyy ja helposti. Taikka gigantti. Netistä saa varmasti.

Sitten voit soittaa esim. paikalliseen kierrätyskeskukseen tms. Hakevat vanhat koneet pois pientä maksua vastaan (tyyliin 20€). Tai vuokraat pakun. Tai pistät nettiin ilmoituksen että hakekaa vanha kone pois, maksan vaivanpalkkaa.[/QUOTE]

Kävelen lähes 100 kilometrin päähän anttilaan tms.? Ei kaikilla paikkakunnilla ole isoja liikkeitä.

Mä en edes tiedä onko täällä enää kierrätyskeskusta. Kaikki palvelut vähitellen häviää tältä paikkakunnalta.

[QUOTE="a p";23549892]Miksi te jotkut olette noin ilkeitä? Saatteko te jotakin tyydytystä kun lyötte lyötyä? Luuletteko että olen jotenkin iloinen että ei ole omaa rahaa?

Toivottavasti ette itse koskaan joudu tälläiseen tilanteeseen, tätä ei toivo kenellekään.[/QUOTE]

Ihan rehellisesti sanottuna mua ärsyttää sun kaltaiset uusavuttomat, jotka elää valtion rahoilla. Istut netissä ja odotat että joku muu hoitaa sun ongelmat (mikä pesukone, mistä saa, mitä tehdä vanhalla) kuin että ottaisit itse selvää ja kantaisit vastuun elämästäs.

[QUOTE="a p";23549892]Miksi te jotkut olette noin ilkeitä? Saatteko te jotakin tyydytystä kun lyötte lyötyä? Luuletteko että olen jotenkin iloinen että ei ole omaa rahaa?

Toivottavasti ette itse koskaan joudu tälläiseen tilanteeseen, tätä ei toivo kenellekään.[/QUOTE]

Koska kuulostat niin uusavuttomalta. Haloo nainen, olet saanut 320€ avustuksen pyykinpesukoneeseen ja sä vingut että sillä ei muka konetta saa, taikka vielä kehtaat valittaa ettei sulle makseta vanhan koneen poiskuljetusta.

[QUOTE="vieras";23549903]Koska kuulostat niin uusavuttomalta. Haloo nainen, olet saanut 320€ avustuksen pyykinpesukoneeseen ja sä vingut että sillä ei muka konetta saa, taikka vielä kehtaat valittaa ettei sulle makseta vanhan koneen poiskuljetusta.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea? Ei täältä liikkeistä löytynyt halvempia koneita!

[QUOTE="a p";23549900]Kävelen lähes 100 kilometrin päähän anttilaan tms.? Ei kaikilla paikkakunnilla ole isoja liikkeitä.

Mä en edes tiedä onko täällä enää kierrätyskeskusta. Kaikki palvelut vähitellen häviää tältä paikkakunnalta.[/QUOTE]

Missä sitten asut?

Sekin on sitten oma valinta jos haluaa elää jossain jumalan selän takana. Anttiloita, prismoja, cittareita ja gigantteja on kyllä muuallakin kuin isommissa kaupungeissa. Nettikauppoihin sitten ainakin pääsee kaikki. Kai teillä siellä posti on?

Sä et edes tiedä..... ei se ole mikään selitys. Ota selvää!

Ihan rehellisesti sanottuna mua ärsyttää sun kaltaiset uusavuttomat, jotka elää valtion rahoilla. Istut netissä ja odotat että joku muu hoitaa sun ongelmat (mikä pesukone, mistä saa, mitä tehdä vanhalla) kuin että ottaisit itse selvää ja kantaisit vastuun elämästäs.
Voi hyvänen aika, miten se ap nyt on kamala valtion rahoilla elävä lusmu, kun kuitenkin opiskelee? Ja täällähän se juuri yrittää ottaa selvää, mun mielestä keskustelupalstat on ihan käypä vaihtoehto kysellä neuvoja. Ihan turha ilkeillä toiselle, ei se kuitenkaan mikään toimeentulotuen varassa elävä pummi ole.

[QUOTE="a p";23549815]

Jos tilaan koneen netistä ja uusi tuodaan kotio niin miten saan vanhan koneen pois? Vien kävellen muutaman kilometrin päähän hävitettäväksi?[/QUOTE]

Ei hyvänen aika taas. Vaikka oletkin yh, niin pitäisi olla sentään sukulaisiin sen verran välit kunnossa, että joku voi auttaa. Tai joku muu kuin sukulainen. Sitten sinä autat puolestasi sitä, keneltä saat apua.

ap,googleta netistä "vertaa hintaa.fi" niin johan pitäs löytyä jos jonkinlaista konetta.Kyllä täällä meilläpäin,siis joensuun seudulla saa tuolla summalla jo ihan toimivan ja pätevän pesukoneen!
Toivottavasti sinäkin löydät!
Mie en oo ilkeä ja inhottaa tollaset ilkeät kommentit:headwall:
Jos joku sattui lukemaan uusinta meidän perhe-lehteä niin eipä ole ruusuilla tanssimista työssäkäyvien yh-äitien elämäkään vaikka ois luottotiedot kunnossa!
Eräskin äiti elättää perheensä kädestä suuhun ja ostaa itselleen jopa kirpparilta sukatkin.Tää on niin väärin!!!Ja jos hänen ammattikoulussa oleva poika 17v(joka ei saa enää lapslisää vaan opintorahaa huimat 98e...)saa kesätöitä niin nekin rahat otetaan sitten asumistuesta pois...

AP:n asennekin on aika ärsyttävä, jokaiseen vastauskseen tulee kommenttia "no kun ei kaikki asu " "no miten mä muka pystyn" jne..Ensin ihmiset yrittää auttaa ja toinen vaan vittuilee kun ei mihinkään pysty mitä ehdotetaan.

Helkutti jos jokainen olis tuollainen lapanen, suomi pysähtyis täysin kun ei yksin osattais vessassa käydä.

Ei hyvänen aika taas. Vaikka oletkin yh, niin pitäisi olla sentään sukulaisiin sen verran välit kunnossa, että joku voi auttaa. Tai joku muu kuin sukulainen. Sitten sinä autat puolestasi sitä, keneltä saat apua.

Hyvänen aika kun kaikilla ei ole sellaisia autoja että niihin saa tungettua koneen. Eikä ole sellaisia autoja joissa on peräkoukku, että saisi peräkärryn kiinni. Jos edes olisi se peräkärry jota lainata.

[QUOTE="vieras";23549922]ei se kuitenkaan mikään toimeentulotuen varassa elävä pummi ole.[/QUOTE]

Miksi valehtelet? Sitähän se nimenomaan on ja vielä käyttää sossun harkinnanvaraista apua.

[QUOTE="vieras";23549922]Voi hyvänen aika, miten se ap nyt on kamala valtion rahoilla elävä lusmu, kun kuitenkin opiskelee? Ja täällähän se juuri yrittää ottaa selvää, mun mielestä keskustelupalstat on ihan käypä vaihtoehto kysellä neuvoja. Ihan turha ilkeillä toiselle, ei se kuitenkaan mikään toimeentulotuen varassa elävä pummi ole.[/QUOTE]

Minun mielestäni vika piilee tuossa, että ei olla tyytyväisiä noin isoon rahasummaan joka tupsahtaa tilille. Vaan sitten vielä valitetaan kaikesta.

Taitaa olla provoamista koko keskustelu, ei kukaan voi olla noin avoimesti noin höhlä.

[QUOTE="vieras";23549936]Miksi valehtelet? Sitähän se nimenomaan on ja vielä käyttää sossun harkinnanvaraista apua.[/QUOTE]

Mä teen jotakin rahani eteen eli opiskelen. Miksi lasten pitäisi kärsiä siitä, että mä olen pienituloinen?

Ap hei, onko se maksusitoumus johonkin tiettyyn liikkeeseen osoitettu? Mene sinne ja sano että tällä rahalla pitäis saada pesukone. Se liike voi itse tilata niitä koneita sinne liikkeeseen, ei se ole aina kiinni niistä jotka ovat esillä. Oletko vain käynyt katsomassa että siellä on ne 4-5 konetta ja kaikki liian kalliita, vai oletko kysynyt oikeasti myyjältä, että onko mahdollista saada siihen hintaan mitään konetta? Kun se valikoima ei oikeasti rajoitu niihin kappaleisiin, jotka on siellä myymälässä.

[QUOTE="a p";23549947]Mä teen jotakin rahani eteen eli opiskelen. Miksi lasten pitäisi kärsiä siitä, että mä olen pienituloinen?[/QUOTE]

Tässäkin on se yhteiskunnan ongelma, sun pitää saada kaikki. Olisit opiskellut ennen lapsia, tekisit nyt töitä ja elättäisit perheen.

Tai menisit töihin ja elättäisit perheen, opiskelisit sitten kun lapset on kasvanut. Niin se ennen tehtiin kun oli häpeä hakea yhteiskunnalta rahaa ja ihmisillä oli selkärankaa.

Äläkä selitä että tilanteet muuttuu tms. Lapsia ei "vahingossa" tule kuin 12-vuotiaille jotka ei edes tiedä olevansa raskaana, aikuisen pitää osata kantaa vastuu teoistaan.

Mä sain sossusta 300 euron maksusitoumuksen pyykinpesukoneeseen, sain sillä Gigantista Upon päältä täytettävän joka maksoi 299 euroa ja vielä kotiinkuljetus oli kaupan päälle. Oon hullun kiitollinen tuosta koneesta, ilman en pärjäis!

Sun pitää varmaan vaan yrittää säästää se satanen, tai lainata joltain..

[QUOTE="vieras";23549936]Miksi valehtelet? Sitähän se nimenomaan on ja vielä käyttää sossun harkinnanvaraista apua.[/QUOTE]
Mitä hittoa, sunko mielestä ap:n ei pitäisi opiskella ollenkaan? Opiskeluaikana rahat nyt saattaa joskus olla vähän tiukoilla, varsinkin, jos on lapsia. Ap tarvitsee väliaikaisesti avustusta tilanteeseensa, joka ei kestä loputtomasti, vaan pelkästään opiskeluiden ajan. Hieman eri asia maata vuodesta toiseen kotona ja syljeskellä kattoon.

Anttilassa kuljetuspalvelu ja monessa muussa
* Vanhat laitteet kuljetetaan pois Asiakkaalta ns. laite laitteesta periaatteella: jos asiakkaalle viedään liesi, tuodaan vanha liesi pois.
* Palvelun hinta sisältää laitteen kuljetuksen kierrätettäväksi ja loppukäsittely on kuluttajalle ilmainen (uuden laitteen hinnassa jo maksettu).
* Kierrätettävän laitteen on oltava kuljetuskunnossa siten, ettei se vahingoita ympäristöä (kylmälaitteet ja pesukoneet tyhjiä).

Tässäkin on se yhteiskunnan ongelma, sun pitää saada kaikki. Olisit opiskellut ennen lapsia, tekisit nyt töitä ja elättäisit perheen.

Tai menisit töihin ja elättäisit perheen, opiskelisit sitten kun lapset on kasvanut. Niin se ennen tehtiin kun oli häpeä hakea yhteiskunnalta rahaa ja ihmisillä oli selkärankaa.

Äläkä selitä että tilanteet muuttuu tms. Lapsia ei "vahingossa" tule kuin 12-vuotiaille jotka ei edes tiedä olevansa raskaana, aikuisen pitää osata kantaa vastuu teoistaan.
Sunko mielestä pitää tehdä abortti, jos pamahtaa paksuksi kesken opintojen?

1. Tilaa kone verkkokaupasta. Esim. Markantalo myy 249,00 €, maksa verkkopankin kautta, tulosta kuitti, vie soppalaan, niin maksavat tilillesi takaisin. Tai ellei ole tulostinta, ota vaikka pankin pikatiliote, mistä näkyy maksettu summa.
2.Osta vanhan laitteen poiskuljetus, se maksaa ko. firmassa 17,90 € samalla kun tilaat uuden koneen.
3. Kotiinkuljetus uudelle on ilmainen
4.Olet kyllä tosiaan aika avuton, itsekin voi ottaa asioista selvää, eikä ihmetellä kun tälläisellä foorumilla tulee lokaa niskaan.
5. Ja jos noin vaikeaa on ottaa asioista itse selvää, niin tänän aloittajan juttu täytyy olla provo.

Candyn pesukoneen saa 199e. Ei kovin laadukas mutta varmasti sulle toimiva. Saa kotiinkuljetuksella kotiin asti ja jää rahaa jolla voit maksaa vanhan kuljetuksen kaatopaikalle. Ei saa avuton olla vaikka oliskin vähävarainen.

Mä sain sossusta 300 euron maksusitoumuksen pyykinpesukoneeseen, sain sillä Gigantista Upon päältä täytettävän joka maksoi 299 euroa ja vielä kotiinkuljetus oli kaupan päälle. Oon hullun kiitollinen tuosta koneesta, ilman en pärjäis!

Sun pitää varmaan vaan yrittää säästää se satanen, tai lainata joltain..

Just tätä hintaluokkaa on meilläkinpäin ja varmasti ap:kin saa sen kotiinkuljetuksen kaupanpiälle!Takuut ja kaikkihan siihenkin tulee.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä