Saatiin sossusta maksusitoumus pyykinpesukoneeseen, mutta omavastuu tuottaa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="yrittäjä";23552279]Minkä takia et vois ostaa käytettyä konetta? Jos ei ole varaa, niin käytetty auttaa.[/QUOTE]

Mä en ostais ikinä käytettyä. Pari kertaa tehnyt sen virheen ja ne on hajonnut parin kuukauden käytön jälkeen. Ei oo takuuta käytetyissä...

Mä olin ikionnellinen kun aikoinaan sain maksusitoumuksen pesukoneeseen 75e kone maksoi 80e ja kyllä sitä kauan etittiinkin, kunnes kierrätyskeskuksesta löyty

Onko kukaan tuttusi ajatellut uuden koneen hankkimista? Jos hakisit sitoumuksella sen heille ja ostaisisit heiltä vanhan koneen.
Siis mikä tämä juttu on, ap:n pitäisi hankkia sillä maksusitoumuksella kavereille uusi pesukone ja sitten ostaa vielä niiden vanha paska? :O Se maksusitoumus on myönnetty tälle ap:lle, ei sen kavereille... ne voi hommata omat maksusitoumuksensa ja pesukoneensa itse.

Ja minä sain vuosia sitten maksusitoumuksen pesukoneeseen, kun olin pienen lapsen yh. Perusteluna oli että mulla oli jalka murtunut ja siis kipsissä. Laiska paskahan tietysti olin kun en pitkän kipsisaappaani kanssa kyennyt menemään pesutupaan... ja antakaa kun arvaan; kaltaiselleni loiselle ei olisi pitänyt myöntää mitään apua pesukoneeseen.

Kyllä taasen on ketju, kun ei akat ymmärrä, että köyhiäkin on olemassa.

Ai niin joo, milläs sitä ymmärtää, jos isovanhemmat lykkää monta tonnia vuodessa perheeseen avustusta ja lahjoja.
Helppohan silloin on omista varoista laittaa rahaa säästöön ja vaikka ostaa kaikki kodinkoneet kerralla, jos tarvis..

Hieno juttu kun ap on saanut apua itselleen. Kritiikkiä (mun mielestä ansaittua) aiheuttaa se, kun ap siitä huolimatta valittaa :/ Viesteistä päätellen tuo 320€ pesukonetta varten on jo tosi hyvin - sillä rahalla varmasti koneen saa. Ap on pyytänyt ja saanut sossusta apua, varmasti saa apua myös vanhan koneensa poiskuljetusta varten (naapurit, sukulaiset, ystävät...).

Hyviä vinkkejä on tullut muutenkin palstalaisilta koneen hankintaa varten.

Edelleen, toisia lainatakseni: Mene kauppaan ja sano että tällä sumnmalla kone kiitos. Minä sain aikoinaan maksusitoumuksen 200e, lopun satasen maksoin itse (lainasin rahat). Asun myös pienellä paikkakunnalla, täälläkään halvat koneet eivät ole näytillä vaan ne pitää tilata/hakea varastosta :)

ap opiskelee, eli haluaa tehdä tulevaisuudessa muutakin kuin maata sohvalla. eikä vain nosta avustuksia. mun mielestä tuossa on eroa. älkää viittikö siitä morkata. en jaksanut koko ketjua lukea, mutta on niitä haukuttavampiakin sossupummeja kuin tämän ketjun ap.

sorry, alkup kysymykseen en osaa antaa enempää apuja kuin tässä on jo annettu..

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä