antakees vähän mielipidettä lapsen tapaamissopimukseen.. kiits

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
eli meillä on sovittuna paperilla 5vrk kk isällään, niin että isä ilmoittaa sopivat päivät edellisen kuun lopussa (toteutunut päivien määrä on 7vrk/kk)

nyt isä on vaihtanut työpaikkaa ja olisi halukas ottamaan pojan joka toinen viikonloppu, mutta tässä päästään ongelmaan.
koska meillä ei ole aiemmin ollut mitään tiettyjä päiviä tapaamisilla (eli siis sellasiia jotka toistuisivat kuukaudesta toiseen) niin en ole sopinut omassa työpaikassani mitään tiettyjä päiviä jolloin olen töissä/vapaalla.
nyt jos lapsi alkaa käydä isällään joka toinen viikonloppu niin pahimmillaan mä en ole yhtään viikonloppua lapseni kanssa jos työvuorot menevät huonosti. eli olisin viikonlopun vapaalla kun lapsi on isällään ja sitten taas olisi töitä koko viikonloppu kun lapsi olisi kotona ja silloin lapsen pitäisi mennä mummolaan hoitoon siksi ajaksi..

onko siis reilua nyt pysyä tässä sopimuksessa mikä on, eli isä päättää ja ilmoittaa ja minä hyväksyn, vai olenko ihan kamala jos vaadin että tätä joka toinen viikonloppu isällä ei oteta käyttöön ennenkuin olen saanut sovittua töissä omat vuoroni niin että mulla olis töitä niinä viikonloppuina ja muuten olisin viikonloput vapaalla? (ja tämä sopiminen ei ole mitenkään varmaa kun on kesälomat ym tulossa ja se vaatii tvs:ltä aika paljon ylimääräistä)

eihän se isä saa kaikkea määrätä omien menojensa mukaan sullakin sanavaltaa! vanha sopimus niin kauan että sääkin saat hommat kuntoon

meillä lapsi näkee omaa isäänsä 2krt/ kk :) onneksi ei ole mitään tuollaista ressiä

Nääthän sä lasta kuitenkin viikot. Mä antaisin isän päättää, koska arvostaisin isän halua olla säännöllisesti lapsen elämässä. Hyvää se vaan tekee.

[QUOTE="vieras";23543297]Nääthän sä lasta kuitenkin viikot. Mä antaisin isän päättää, koska arvostaisin isän halua olla säännöllisesti lapsen elämässä. Hyvää se vaan tekee.[/QUOTE]

kyllähän isä saa lastansa nähdä, mutta aiemmin on siis ollut niin että lapsi on ollut esim 2 jaksossa isänsä luona su-ke ja ms-to niin että tapaamisten välissä on ollut x määrä päiviä, jolloin lapsen ei ole ensinnäkään tarvinnut viettää niin montaa yötä tarhassa ja ns. "hukkapäiviä" jolloin mä olen vapaalla ja lapsi isällään on ollut ehkä 1-2/kk

[QUOTE="Neith";23543348]kyllähän isä saa lastansa nähdä, mutta aiemmin on siis ollut niin että lapsi on ollut esim 2 jaksossa isänsä luona su-ke ja ms-to niin että tapaamisten välissä on ollut x määrä päiviä, jolloin lapsen ei ole ensinnäkään tarvinnut viettää niin montaa yötä tarhassa ja ns. "hukkapäiviä" jolloin mä olen vapaalla ja lapsi isällään on ollut ehkä 1-2/kk[/QUOTE]

Pystyttekö hoitamaan asian niin, että lapsen ei tarvitse olla tarhassa ollenkaan? Kun sinä olet töissä on lapsi isällään ja kun isä töissä on lapsi sinulla.

Hoidat homman työpaikassa niin, että tapaamiset joka toinen viikonloppu onnistuu. Tosin isä voi viedä tapaamiset jo nyt käräjäoikeuteen ja siellä aina katsotaan lapsen edun mukaisesti tuo joka toinen viikonloppu.

no toki koitan mutta se ei ole niin helppoa.
en usko että isä voisi oikeuteen asti noita viedä, ottaen huomioon että ollaan tässä reilu 2,5v menty hänen ehdoillaan noissa tapaamisissa, eli silloin kun hänelle sopii töiden puolesta ja lisäksi on saanut ylimääräisiä päiviä (olen siis jopa kannustanut tähän) lapsen tapaamisiin.
mä olen joustanut omista menoista lapsen kanssa jos isä on ilmottanut päivät ja niille olisi ollut jotain sovittuna jne.
(tämä soppari on isän halusta tehty)

Pystyttekö hoitamaan asian niin, että lapsen ei tarvitse olla tarhassa ollenkaan? Kun sinä olet töissä on lapsi isällään ja kun isä töissä on lapsi sinulla.

ei pysty, silloin kun mulla ja miehelle menee vuorot ristiin niin lapsella on ehkä 1 tarhayö kuukaudessa (ja mulla ja miehelle ehkä 2 yhteistä vapaapäivää kuukaudessa)
isä ei ole halukas ottamaan lasta luokseen silloin kun hänellä on vain 1 vapaapäivä yövuorojen välissä

Yhteistyössä