Oleko pussannut koiraasi? Otan osaa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miiru"

Vieras
Koirasta ihmiseen tarttuva loinen kiusaa Ruotsissa

Tiistai 15.2.2011 klo 12.16

Ruotsin eläinlääkäriyhdistys SVA varoittaa halailemasta liikaa koiria.

SVA:n antaman ohjeistuksen mukaan koiria ei saa pusutella ja koiranomistajien tulisi pestä käsiä tavallista useammin.

Syynä ohjeistukseen on maassa leviävä loinen. Koira ei sairastu loisen kantamisesta, mutta se tartuttaa sitä ihmisiin. SVA arvioi, että epidemian lailla leviävä loinen on tarttunut koiraan Uddevallassa ketusta.

Ohjeistuksen mukaan koirat on ehdottomasti pidettävä ulkosalla kytkettynä ja niiden jätökset tulee kerätä ja laittaa palavan jätteen roskalaatikoihin.

IL-TT

htt p://www.iltalehti.fi/terveys/2011021513191198_tr.shtml?ref=leiki
 

Yhteistyössä