Helsingin "hyvät" ja "huonot" asuinalueet/lähiöt?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut!
  • Ensimmäinen viesti
Huonoiksi alueiksi mielletään yleensä ne, missä on paljon somaleja. Niihin harvemmin muuttaa se porukka, jolla on varaa valita. Huonoille alueille joutuvat moniongelmaiset perheet, kun heidän on otettava se, minkä vaan saavat. Koulut ovat sitten täynnä ongelmalapsia ja pian alueelle ei kunnolliset ihmiset halua muuttaa enää ollenkaan.

Tosi kurjaa, että ihana pääkaupunkimme on monin paikoin pilattu. Kaupungin vuokra-asuntoja pitäisi vähentää roimasti ja antaa niitä vain pienipalkkaisille työssäkäyville. Hyödyttömät ongelmaperheet sitten voitaisiin lähettää johonkin vähemmän haluttuun kaupunkiin pohjoisemmaksi.
 
PiipaaPiipaa
Kun me ostettiin asunto ja etittiin sitä niin meidän budjetilla oltas saatu kontulasta vähintää se 100 neliöö tai melkeenpä 2 asuntoa sillä hinnalla. Ja me katsottiin sit niitä "kalliimpia alueita eli ; viikki, arabia, hertsikan ranta, (töölö) mut keskusta olikin jo niin kallis ettei kesää tuu..
Oon kyl sitä mieltä oikeesti et jos on "halvat" (no mikä nyt sitte on halpa) kämpät nii on huonompi alue. Kontula hyvä esimerkki. Tai esim. vuosaaressa muualla suht "halpaa", mut heti ku kattoo esim. aurinkolahtea niin johan on kalliimpaa (ja mielestäni parempaa aluettakin). Sitä se on..
 
"Vieras"
Minua aina harmittaa nämä kyselyt. Täällä heitetään lokaa ihan turhaan esim. itä-helsingin niskaan.

Olen koko ikäni asunut pahamaineisella myllypuro-kontula-mellunmäki akselilla. Ikinä, siis kertaakaan koko lyhyen elämäni aikana, minua ei ole ahdisteltu, yritetty ryöstää, raiskata, tappaa jne. En tosin olekkaan asunut ihan metroaseman lähellä, vaan hieman syrjemmässä omakotitaloalueella.

Tosi harmi, että jotkut eivät olisi valmiita muuttamaan tänne. Itse pidän tätä asuinseutua ihan mahtavana! Paljon luontoa ja puistoja, erilaisia ihmisiä ja eläimia. Mitä sitten jos vaikka somali sattuu kävelemään vastaan? En ole rasisti eikä se minua haittaa. Nistejä ja juoppoja löytyy muualtakin kuin idästä.

Emme ole mitenkään köyhiä, mutta ei todellakaan myöskään niin varakkaita, että voisimme ostaa kämpän jostain ullanlinnasta. (Harvalla itseasiassa onkaan varaa tällaiseen).
 
tuhlaajatytär
Monilla on mielipiteitä asuinalueista, vaikka ei ole edes paikalla käynyt. Jokaisella alueella on hyvät puolensa.Omistuskämpissä halvemmilta lähiöistä saa isomman kämpän ja yleensä luonto on lähempänä kuin urbaani alueilla.Mut kukin tyylillään ja perhetilanteen mukaan.
 
"Juupajuu"
Me olemme siis moniongelmaisia, koska olemme opiskelijoita. Ennen asuttiin ratikkamatkan päässä keskustasta, nyt muutetaan Jakomäkeen, jossa on "somaleita ja muita moniongelmaisia, joilla ei ole varaa valita". Totta meillä ei ole varaa valita. Kaupunginkämppä on otettava, koska saamme lapsen eikä keskustasta tai muilta ns. hyviltä alueilta löydy tarpeeksi halpaa kämppää, kun elää opintotuella, kesätyösäästöillä sekä yleisellä asumistuella. Mikäli siis ei halua asua sossupummina. Sossuhan maksaisi meille loput, jos otettaisiin kalliimpi kämppä lähempää keskustaa ns. hyvältä alueelta.

Joten voisikohan näilläkin alueilla olla nimen omaan muitakin kuin sossupummeja ja moniongelmaisia sekä maahanmuuttajia.
Kuten nuoria yliopisto-opiskelija perheitä tai muita vastaavia KELA:n pienillä tuilla eläviä. Puhumattakaan niistä normaaleista työssäkäyvistä, jotka vain sattuvat tippumaan siihen luokkaan, että juuri ja juuri tienaavat enemmän työllä kuin sossusta saisi?

Itse pidän lapsiperheelle sopivina alueita, joilla on isot kaupat ainakin suht lähellä ja hyvät julkiset yhteydet kuten Viikki, Arabianranta, Kumpula, Jakomäki, Malmi, Oulunkylä yms. Tuolla suunnalla on lähinnä tultu asusteltua. Kannelmäestä yms. ei voi sanoa mitään.
Sinkkuna tai nuorena parina asuisin mieluiten Vallilassa, Käpylässä, Kalliossa, Kampissa tai Töölössä.
Ja jos olisi enemmän rahaa myös lapsen kanssa kävisi Töölö, Vallila tai Käpylä miksei Kruununhaka tai Punavuorikin.
Pukinmäen koin huonoksi paikaksi julkisten vuoksi...
Enkä ole koskaan joutunut pienikokoisena naisihmisenä pelkäämään missään Helsingissä, vaikka on tullut liikuttua ties missä ties mihin aikaan... :)
 
"vieras"
Nyt kannattaa olla tarkkana mistä asunnon ostaa. Tietyt alueet Helsingistä tulevat slummiutumaan seuraavan vuosikymmenen aikana ja se tietää hintojen romahtamista. Jos tällä hetkellä asuu ns huonoilla aluiella on viimeiset hetket saada asunnosta rahaa, kohta ne eivät kelpaa kenellekään.

Helsingin kaupungin virallinen missio on se, et pääkaupungissamme on vähintään 25% mamuja muutaman vuoden sisään ja kaikki tietävät mitä se merkitsee...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23508355:
Roihuvuori ja Munkkivuori huonoja, millä perusteella? Ja Myllypuro hyvä? En kyllä ihan ensimmäisenä Myllyyn muuttaisi jos jotain idylliä etsisin...
Munkkivuori on huono alue koska siellä ei ole mamuja.
 
Ns.hyviä alueitahan ovat keskustan läheisyydessä olevat alueet mutta niissä hintatasokin on sitten semmoinen ettei keskituloisen perheen kannata sinne edes haaveilla. Eikä ne lapsille kovin hyviä alueita mielestäni edes ole. Lännestä löytyy kivat Lauttasaari ja Ruoholahtikin ihan jees jos tykkää kerrostalossa asua. Pohjoisesta kuitenkin lähtisin katselemaan asuntoa jos haluaa lapsille rauhallisen kasvuympäristön, luonnonrauhaa ja väljempää asumistilaa ja ennenkaikkea edullisempia hintoja. Itse asun Pitäjänmäen ja Konalan välimaastossa pientaloalueella enkä muuttais täältä mistään hinnasta pois. Tuosta Talin lähettyviltä löytyy aivan ihania asuinpaikkoja ja kyllä minä kehuisin myös tuolla aiemmin haukuttua Munkkivuortakin (Munkkiniemi kans ihana mut siellä taas hinnat korkeammat) ja Roihuvuori on kiva, melkeinpä yksi kivoimmista alueista idässä. Käpylä kuuluu kans yksiin suosikkeihini.
 
pia
Kurkimäki on rauhallista, tosin ei kovin pitkää kokemusta ole :D
en mä oo kokenut itähelsinkiä mitenkään kamalana paikkana asua :) myllypuroon en muuttais :D mutta sekin johtuu vaan siitä että on mun mielestä niin harmaan ja ankeen näköstä aluetta :D
 
Kurkimäki on rauhallista, tosin ei kovin pitkää kokemusta ole :D
en mä oo kokenut itähelsinkiä mitenkään kamalana paikkana asua :) myllypuroon en muuttais :D mutta sekin johtuu vaan siitä että on mun mielestä niin harmaan ja ankeen näköstä aluetta :D
Niin eihän itä mikään kamala paikka sinänsä olekaan, siihen liittyy monesti turhia ennakkoluuloja. Mutta moni asuinalue on vain niin rumasti rakennettu, liian tiiviiksi kerrostalolähiöksi joten siksi en halua muuttaa semmoiseen. Onhan idässäkin paljonkin kivoja alueita, esim tuo mainitsemani Roihuvuori on todella kiva ja rauhallinen, siellä oleva japanilainen puisto on alueen keuhkot ja sydän :)
 
en usko sua
[QUOTE="vieras";23508399]Nyt kannattaa olla tarkkana mistä asunnon ostaa. Tietyt alueet Helsingistä tulevat slummiutumaan seuraavan vuosikymmenen aikana ja se tietää hintojen romahtamista. Jos tällä hetkellä asuu ns huonoilla aluiella on viimeiset hetket saada asunnosta rahaa, kohta ne eivät kelpaa kenellekään.

Helsingin kaupungin virallinen missio on se, et pääkaupungissamme on vähintään 25% mamuja muutaman vuoden sisään ja kaikki tietävät mitä se merkitsee...[/QUOTE]


Mitäs nämä alueet sitten on?

Eiköhän Helsinki aseta tulevat mamut joka puolelle tasaisesti eikä vain yhteen kahteen lähiöön??
 
joo just
Moikka Roihuvuoresta! Täällä on joitakin taloja, joihin en muuttaisi, mutta paljon taas sellaisia joissa asuu ihan tavallisia ihmisiä; lapsiperheitä, työssäkäyviä jne. Somaleita ei ole mitenkään erityisen paljon, melkeinpä päinvastoin- poikani päiväkotiryhmässä ei ole ainuttakaan ja harvoin lähikaupoissa niitä näkee muutenkaan. Ihmettelen miksi alueella on niin huono maine, koska ainoat ongelmat ainakin meidän perheelle ovat tulleet lähinnä SUOMALAISISTA JUOPOISTA TAI NARKKAREISTA...ja minä siis olen ns. rasisti noin yleisesti ottaen!
 
IMHO
Parhaita on rantojen pientalovaltaiset alueet. Eli lännestä itään Kaskisaari, Lehtisaari, Kuusisaari, Lauttasaari, Kulosaari, Laajasalon ranta-alueet, Jollas, Tammisalo, Marjaniemi.
Jos haluaa asua kaupunkimiljöössä kerrostalossa, niin Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto, Kruununhaka, Siltasaari (=Hakaniemi), Töölö, Meilahti.
Lisäksi omat suosikit puu-Vallila, puu-Käpylä ja Kallion Kaivopuisto Torkkelinmäki.
 
Parhaita on rantojen pientalovaltaiset alueet. Eli lännestä itään Kaskisaari, Lehtisaari, Kuusisaari, Lauttasaari, Kulosaari, Laajasalon ranta-alueet, Jollas, Tammisalo, Marjaniemi.
Jos haluaa asua kaupunkimiljöössä kerrostalossa, niin Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto, Kruununhaka, Siltasaari (=Hakaniemi), Töölö, Meilahti.
Lisäksi omat suosikit puu-Vallila, puu-Käpylä ja Kallion Kaivopuisto Torkkelinmäki.
niin noissa kuvailemissasi paikoissa hinnatkin ovat aika korkealla. Itse ajattelin lähinnä lapsiperheiden kannalta myös sopivaa hintatasoa.
 
Roihikalainen
Moikka Roihuvuoresta! Täällä on joitakin taloja, joihin en muuttaisi, mutta paljon taas sellaisia joissa asuu ihan tavallisia ihmisiä; lapsiperheitä, työssäkäyviä jne. Somaleita ei ole mitenkään erityisen paljon, melkeinpä päinvastoin- poikani päiväkotiryhmässä ei ole ainuttakaan ja harvoin lähikaupoissa niitä näkee muutenkaan. Ihmettelen miksi alueella on niin huono maine, koska ainoat ongelmat ainakin meidän perheelle ovat tulleet lähinnä SUOMALAISISTA JUOPOISTA TAI NARKKAREISTA...ja minä siis olen ns. rasisti noin yleisesti ottaen!

Huono maine tulee juoppo-"ostarista" ja alueella hengaavista haahuilijoista.
 
"vieras"
Mitäs nämä alueet sitten on?

Eiköhän Helsinki aseta tulevat mamut joka puolelle tasaisesti eikä vain yhteen kahteen lähiöön??
Nämä alueet ovat niitä missä on kapungin vuokra-asuntoja.

Ei mamuja tasaisesti asuteta, eihän päättävässä asemassa olevat poliitikot ja virkamiehet halua mamuja omille asuinalueillensa. Johan siinä turvallisuus kärsisi ja hinnat laskisivat.
 
poliitikot sucks
[QUOTE="vieras";23509162]Nämä alueet ovat niitä missä on kapungin vuokra-asuntoja.

Ei mamuja tasaisesti asuteta, eihän päättävässä asemassa olevat poliitikot ja virkamiehet halua mamuja omille asuinalueillensa. Johan siinä turvallisuus kärsisi ja hinnat laskisivat.[/QUOTE]


Tästä syystä äänestän perussuomalaisia. Ainoa puolue joka haluaa stoppia maahanmuutolle.

Vain aito poliitikko asuu rahvaan kanssa samassa paikassa. Onko sellaisia? Ehkä muutama.
 
"vieras"
Pakila, Paloheinä jne, selvästi parempaa aluetta, vuosikausia kokemusta. Mutta taso laskenut parhaista päivistä. Nuoriso mellastaa, ja hyvillä alueilla on toisenlaista, piilotettua pahoinvointia valtavasti. Ilmanlaatu tunnetusti heikko, rajautuu isoihin motareihin. Tapanila, Suutarila, Puistola juuri kuten sanottiin, pitää olla tarkempi. Löytyy hyviä ja huonoja paikkoja. Kannatta myös miettiä missä lapset käyvät koulunsa ja missä palvelut.
 
"vieras"
Tästä syystä äänestän perussuomalaisia. Ainoa puolue joka haluaa stoppia maahanmuutolle.

Vain aito poliitikko asuu rahvaan kanssa samassa paikassa. Onko sellaisia? Ehkä muutama.
Eipä ole tullut yhtään vielä vastaan, vaan päättäjät asuvat tiukan monokulttuurisilla alueilla vaikka paasaavat monikulttuurin ihanuutta: hiukan ristiriitaista!
 

Yhteistyössä