35+ Lapsettomat

Täällähän on tullut eloa. :)

polkka tsemiä piinistelyyn, älä anna periksi. täällä ainakin peukut ja varpaat pystyssä et onnaa eniveis! ja ihana kun luin sun viestistä että mukavaa viikonloppua sulle ja mulle kans (siis itsellesi), toi olis kiva toivotus, siis etää toivottaisi aina itselleen hyvää viikonloppua. :D mulle tekis kans yöunet hyvää, en tiedä veikö toi kortisoni yöunet heti alkuunsa kun tuntuu et ei saa nukahdettua ja unikin on ollut vähän huonompaa, vai en tiedä voiko se parin päivän jälkeen jo vaikuttaa..? väsymys ainakin on!

hoppikselle isot tsempit että kaikki menisi nyt loistavasti! ainakin tulos oli mitä mainioin, aina oppii että pitää ohjeistaa näitä soluja vimpan päälle hyvin. ei niillä tosiaan oo vielä aivoja että ehkä ne eivät ymmärrä ohjeistuksia jos ei ole tarpeeksi tarkka.. ;)

ekavekara piikit alkoivat toissapäivänä eli 2 piikkiä mennyt. ja kieltämättä tämä hormoonien ja muiden lääkkeiden (kortisoni, aspiriini) pumppaaminen alkaa tulla korvista ja mieskin jo hieman huolissaan pohtii että mitäköhän toi hormoonimäärä tekee mun kropalle, että toivottavasti siitä ei tule tulevaisuudessa jotain häikkää.. hope so todellakin. aika samoissa mennään siis. kivaa. :) mulla ultra maanantaina ja sen perusteella selviää ehkä punktiopäivä. Harmittaa kun meitin omalääkäri on ensi viikon pois ja punktio on joko ensi viikon pe, la tai sit ma 11.4. ensi viikolla candido (siis se lääkäri) on jossain portugalissa. viimeksikin oli toinen lääkäri tekemässä operaatiot ja en yhtään siitä tykännyt.. sanoin jo klinikalle että sitä en halua tekemään operaatioita ja lupasivat jonkun muun jos ensi viikolla on. siirrossa sentään saan candidon tekemään toimenpiteen, siis jos siihen päästään. eihän se tokikaan ole yhtään varmaa viime kertaisen perusteella.. no, en edes ajattele sellaista vaihtoehtoa vaan nyt mennään huippualkioilla ja pakkanenkin tulee täyteen. näin on marjat. ja tämä ei ole sit mikään aprillipila ;)

mukavaa aprillipäivää kaikille ja myös viikonloppua (myös mulle :D )
 
Huh, eipä sitä tule ajatelleeksi että niitä noin hyvin pitäisi ohjeistaa:D! Hyvä kun varoitit Hoppis! Mutta eikö siitä yhdestä ahnimuksesta olisi voinut saada kaksoset!

Toivottavasti nyt Polkka saat sitten himounet viikonloppuna. Oletteko menossa putkeen seuraavaan siirtoon?

Päästäänkin sitten myy piinakavereiksi. Kiva aina kun on joku kanssapiinailija!
Toi kortisoni kai voi vaikuttaa väsyttävästi tai piristävästi. Mulla se toimi selkeästi piristeenä, vaikka nukkuikin vähemmän. Googlasin netistä jostain mummosta, joka oli alkanut väärinkäyttää kortisonia mielialalääkkeenä ja jäänyt siihen koukkuun. Joku omainen oli sit hiffannut kun mummolla oli alkanut olla fiilikset katossa. Vanhustenhan kuuluu olla vaisuja ja masentuneita.:kieh:

Kyllä nuo pitkäaikaisvaikutukset pelottaa. Välillä on varma että sitä kasvattaakin syöpää: /. Ja kermana kakussa, joko kuvittelen tai sitten selluliittia on kans näistä ilmaantunut.:ashamed: Voiko olla?
 
Viimeksi muokattu:
ON: Mä sit en saanut kahta alkiota kun olivat sulattaneet kaksi ja toinen oli monitumainen -> roskiin. Mutta olen toki onnellinen tästä yhdestä kuusisoluisesta mikä löllii nyt tuolla mun toivottavasti erittäin vastaanottavaisessa kohdussa. Veritesti 13.4.
 
Polkka, kiitos että päivitit minut taas listalle. Mulla on nyt siis menossa 3. IVF/ICSI ja samalla viides siirto. Ennen on muniksille tehty vaan ICSI, mutta tällä kertaa sai 4 munasolua kahdestatoista kokeilla onneaan itse lasimaljalla hyvällä menestyksellä. Nyt meillä on mukana alkio, joka on siis IVF-alkio.

Toivis, Onnea kyytiläisestä. Teillähän nuo alkiot selviävät tosi hyvin sulatuksesta, vaikka ainahan niitä muutama menee menojaan. Meillä selviää kai vain noin 50%. Mehän mennään ihan samoilla päivillä, paitsi sulla testi on muutamaa päivää aikaisemmin. Me saamme testata kuulemma 16. päivää siirron jälkeen eli siinä 15.4. paikkeilla. Mutta testaan kyllä aikaisemmin...jokohan se testi nyt näyttäisi plussaa?

Myy, onnea piikittelyyn. Olen varma, että saatte ulos lukemattomia täydellisiä muniksia, jotka sitten viimein johtavat päämäärään!!

Ekis, mäkin ensi ajattelin että eikö siitä kahdella siittiöllä hedelmöittyneestä munasolusta voisi tulla kaksoset, muttei se ilmeisesti niin ole. On kuulemma aika yleistä, että noin käy, kun paljon on kavereita ympärillä :)
 
Toivorikas Onnea yhdestä kuusisoluisesta sissistä!
Ekis mä oon kuullut vaan kortisonin piristävästä vaikutuksesta, siksi kannattaakin ottaa aamuisin. Jotkut käyttää sitä esim. jetlagiin.. Lapsettomuushoidoissa myös alentaa omaa vastustuskykyä niin, että alkio pystyy paremmin soluttautumaan, eikä oma kroppa pistä hanttiin..

Joillain klinikoilla on nettisivuilla luettavissa prosentteja onnistumisista, esim. Väestöliitostakin löytyy, mut ei ihan tuoreempia.

Kivaa, että täällä on aksonia, keväisin usein tulee enemmän plussia, jotenkin tuntuu, että monella kroppakin herää talvihorroksesta :)

Mä kävin lääkärillä selvittelemässä perinnöllistä sairausepäilyä ja tulin niin vihaiseksi, kun oli kertakaikkisen jurpo lääkäri. Ei mitään käytöstapoja, ei empaattisuutta, ei kuunnellut.. arg. En ole koskaan aiemmin törmännyt moiseen. Olin laittanut lapulle ylös kysymyksiä, jossa osa koski tätä lapsettomuusprojektia, mutta en voinut vaan kysyä siltä niistä, ei siitä keskustelusta tullut mitään. No, ensi viikolla kasa kokeita, joissa menee pari viikkoa vastauksiin.
 
Sharlin, toivottavasti se perinnöllinen sairausepäily jää vain epäilyksi ja "pääset" taas pian jatkamaan hoitoja. Joskus lääkärit ovat kyllä todellisia idiootteja.

Frangipani, huomasin että olet saanut sen plussan testiin. Kovasti onnea! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :hug: (ja varmasti meneekin)
 
myy, vedetään se plussakin sitten ajallaan n-y-t-nyt kerralla :whistle:

sharlin, olet ollut mielessäni tuon sairausepäilysi kanssa, mutten ole viitsinyt tunkeutua tsempittämään toiseen ketjuun. On se hitto että noissa lekureissakin on täysin alalle kelpaamattomia yksilöitä. Toivottavasti ja ilmeisesti onneksi saat pian selvyyden. Voimia siihen asti:(

Toivis ja hoppis "viimeinen pari uunista ulos" - leikin seuraava piinailijapari?

Ihanaa tosiaan että Polkka jaksat päivitellä listaa. Meinaa unohtua että joku sen aina tekee...
 
Missä luuraa Niiskunen? Saitko vauvan siemenen matkaasi?

Eka: joo varmaan suoraan sitten PASsiin taas, sen pitäisi onnistua vielä ennen pääsiäistä. Tai toukokuun kierrossa sitten viimeistään. Minä meen jotenkin vastavirtaan, kun piinailen aina eri aikaan kuin muut.
 
:popcorn: Onpas täällä taas jännää! :popcorn:

Mihinkäs koira karvoistaan pääsisi - täällä taustaillaan lähes päivittäin...Hoppikselle kiitokset onnitteluista ja ihan hirvittävän paljon liimaa, tarrasukkia, tuuria, enkeleitä ja hyviä ajatuksia pikkuisen matkaan. Sinun jos jonkun toivon onnistuvan. :hug:

Niin ja tietysti Polkka ja Toivis, samat sanat teille. Tsemppiä Myylle ja Ekikselle piikittelyyn, jokainen piikki vie eteenpäin!

Ootte te kyllä sellainen jengi, ettei paremmasta väliä. Maailman paras pino, sanon minä. Ja nyt siihen plussajunaan koko poppoo, täällä on ni-i-i-i-i-n tyhjää!

(.) Puhdas nt-seulonta alla ja pikkuisen sydänäänetkin kuultu ekaa kertaa. :heart:

F 12+5
 
Toivis ja Hoppis, ihan sikapaljon onnea ja tsemppiä kyytiläisille!

Nyt vain pikainen omanapa:
punktio tehtiin keskiviikkona ja minulla se oli tooodella kivulias toimenpide, ei auttanu puudutus eikä suonensisäiset :( Saalis oli kuitenkin 13 solua, joista 12 kypsää. Niistä 5 ivf:llä hedelmöittynyttä ei sitten selvinnyt edes siirtokelpoisiksi. Seitsemästä icsatusta 3 selvisi.
Torstaina alkoi hirveä turvotus, mutten jotenkin ollenkaan ymmärtänyt, että se voisi olla hyperiä, kun ei lääkärikään varoitellut, vaikka sanoikin munasarjojen olevan todella pulleat.
Perjantaina siirrettiin ykkösluokan alkio, kaksi meni pakkaseen.
Nyt koetan sinnitellä tämän turvotuksen kanssa, jonka luulen olevan hyperin aiheuttamaa. Olo on sen verran tukana, ettei tässä oikein osaa edes iloita onnistuneesta siirrosta.
Onko teillä kokemusta hyperstimulaatiosta? Missä vaiheessa tätä ei enää kannata koettaa hoitaa kotikonstein, vaan olisi hakeuduttava hoitoon. Klinikallekaan ei voi soitella vasta kuin maanantaina.
 
Voi Niiskunen! Ja niin kuin mäkin taisin etukäteen vähätellä, että eihän tuo mikään kummoinen toimenpide ole. Mutta se on sitten kuitenkin viime kädessä niin kovin yksilöllistä, että miltä se tuntuu. Sulla on ehkä sellainen anatomia, että joutuu vähän enemmän "jumppamaan", jotta saa munat kerättyä.

Saalis on vähän samantapainen kuin meillä. Kiva että riitti pakkaseen vietävääkin.

Minusta tuo munien määrä ei ole ihan niin suuri, että oltaisiin hyperin riskialueella... Tulee mieleen, että oireet voisivat yksinkertaisesti olla itse toimenpiteen "jälkitautia", siis kun toimenpide otti noin lujille, vaatii toipuminenkin silloin veronsa. Mutta annetaan viisaampien ja ehkä hyperin joskus kokeneiden vastata.

Sen tietenkin tiedätkin, että vettä kannattaa lipitellä. Kahvittelu, ananasmehu, mansikat ja varsiselleri on muuten myös tehokkaita nesteenpoistajia - tiedät tietenkin nämäkin kikat. Kauheasti vaan tsemppiä sinne, ja toivottavasti olosi on jo vähän helpottunut! :hug:

Ai niin, ja se tärkein: hienoa että kaikista vastoinkäymisistä huolimatta pääsitte siirtoon! Onnittelut kyytiläisestä!

ON: Pientä katkeruuden mielialaa oli havaittavissa eilen. Hiukan on pyyhkeet kehään -fiilis, eikä nyt siis vain tämän hoidon osalta, jonka osalta fiilis lopahti jo jokunen päivä sitten, vaan yleisemminkin. Miehen kanssa on ollut älyttömän mukavaa puuhastella nyt tänä viikonloppuna. Kyllä meillä tässä kahden ihmisen ja koiran perhe on. Olen tästä iloinen. Eilen huomasin katselevani vähän pentukuvia netistä... Kun ei karvatonta, niin ehkä sitten karvainen..? Meidän "esikoinen" 6 v. ei tosin ilahtuisi tulokkaasta yhtään, joten helpommalla pääsemme, jos ei laumaa vielä kasvateta.

Mukavaa sunnuntaita joka siskolle!
 
Polkka Koska testaat? Toi pyyhkeet kehään-fiilis on niin tuttu, mutta sitten taas tulee se toiveikkuus jostain kolosta. Varsinkin ennen testausta sitä ehkä haluaa valmistella vastaanottamaan huonojakin uutisia. Ainakin mulla on tapana liikaa murehtia etukäteen sellaisia asioita, mille ei voi itse mitään. Kiva kuulla, että teidän parisuhde toimii, se on äärettömän tärkeää.

Niiskuselle toivottavasti pärjäilet siellä, eikä oo hyperi iskenyt. Sitten varmaan jos alkaa oksettaa, vatsa kipeä tai yleistila muuten tosi huono.. ainakin Helsingissä on naistentautien päivystys ja sinne voi soittaa 24h..

Mulla on niin kärsimätön olo, että on vaikea keskittyä mihinkään. Haluaisin vastauksia ja heti. Olen päättänyt, että menen tutulle lapsettomuuslääkärille yksityisesti ja varaan tunnin ajan, jotta voin vuodattaa tän kaiken ja kuulla hänen mielipiteensä hoitojen suhteen. Ei olis vaan rahaa. Meillä on menny niin älyttömästi näihin hoitoihin ja oikeasti pitäisi miettiä luovuttamista kokonaan, mutta miten se voi olla vaan niin vaikeaa.. Pitäisi varmaan tehdä joku diili itsensä kanssa, että jos lääkäri antaa luvan jatkaa, tehdään PAS:it mut sit se on siinä ja pysyä päätöksessä.

Mites muuten onkaan luonnollisessa PAS:ssa se hoitoaikataulu.. onko siirto pari päivää ovulaatiosta?
 
Niiskunen, toivottavasti voit jo paremmin.:heart: Minullakaan ei ole mitään kokemusta hyperistä. Voisitkohan soittaa siihen yleiseen sairaanhoitajien numeroon....? Hienoa, että sait yhden alkion mukaasi ja vielä pari pakkaseen! Pidän peukkuja, että pienoinen tarraa kiinni kovasti. Ihmeellistä on, että punktio on toisille niin kivullista ja toisille taas läpihuutojuttu. Toivottavasti tämä oli viimeinen kerta, kun joudut käymään punktion läpi!

Frangipani, kiitos kauniista sanoista :heart:. Olen todella onnellinen puolestasi!

Sharlin, minä ainakin ymmärrän sen, että kokonaan luovuttaminen olisi tosi vaikea päätös. Toivoisin niin kovasti, että pääsisit maaliin tässä prosessissa ja unelmasi toteutuisi!:heart: Sitä tietysti toivon meille kaikille! Minun ymmärtääkseni PAS tehdään 2-3 päivää ovulaation jälkeen riippun siitä onko alkio 4 vai 8-soluinen. Sitten meille ainakin kerran sanottiin, että yhden päivän jousto siinä oli mutta en muista kumpaan suuntaan.


Polkka, katsele vaan pentuja netistä ja hankkikaa ihmeessä pieni karvapallo, mutta periksi et kyllä vielä anna. Sinullahan on vasta ensimmäinen ivf menossa! Koska saat
testata? Vaikka tämä kerta ei onnistuisi (mitä ei missään ole vielä sanottu) niin sinulla on vielä tosi monta loistavaa mahdollisuutta.

Ekis ja Myy, toivottavasti piikittelyt sujuu hyvin. Ensi viikolla onkin sitten jännä viikko!

Toivis ja Polkka, tsemppiä piinailluun. Itse olen jo nyt huolissaan, kun mitään ei tunnu, vaikka alkionkin pitäisi vasta kiinnittyäkin tänään tai huomenna! Tuntuu jo nyt että meni penkin alle tämäkin kerta. Toisia on vaan niin helppo neuvoa odottamaan ja olemaan positiivisia :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Sharlin toi on kyllä ihan tosi piinaava toi sun tilanne! Miten sitä sais ajatukset siirrettyä pois noin isosta ja mieltä painavasta asiasta... Ei helppoa tosiaankaan! Joku oikein rankka liikunta vois ehkä auttaa, vaikka tosi pitkä kävelylenkki. Kannattaakohan se tunnin aika varata sitten, kun ne tulokset on selvinneet..? No, niin ehkä ajattelitkin. Ihan valtavasti woimaa sulle!

Ehkä tuossa ti/ke testailen, ellei sitten jo sitä ennen ala selvä vuoto. Enemmän se on sellainen muodollisuus kyllä... En tiedä olenko ainoa nainen maailmassa, joka tietää testaamattakin, ettei ole raskaana. Mulle olis tietty niiiin oikein, jos joku kerta kun olen näin varma asiasta, siihen testiin sitten pärähtäisikin plussa. Silloin saatte kyllä nauraa näille mun höpö-höpö-jutuille... ;) Mutta siis niin totaalisen oireeton on vaan tämä kroppa useimmissa kierroissa, ettei mitään rajaa. Alkukierron jutut kyllä tunnistan hyvin ja kaikki toimiikin silloin terhakkaasti, mutta siihen se jää.

Ja Sharlin muistaakseni mun lääkäri sanoi, että PAS tehdään yleensä pari päivää ovisplussan jälkeen, mutta se ei kai ole mitään tunnilleen tarkkaa touhua. Arvioisin että itselläni PAS tehtiin 1,5 vrk oviksesta.
 
kiitokset kaikille tsempityksistä. :) jotenkin tuntuu että tämä toka kerta menee jo muka rutiinilla, tai ainakaan ei ole sellaista stressiä kun ekalla kertaa eikä asia pyöri päässä ihan joka minuutti. Kohtuu hyvin on tähän asti mennyt. tänään kävin sielä salilla vetämässä kunnon treenin jos se vaikka jäisi viimeiseksi kerraksi vähään aikaan.. huomenna ultrassa selviää enemmän.

fragnipani se vaan saa syödä poppareita. :D kiva kuulla susta ja että kaikki on mainoisti. voi hyvin ja paksusti!

ekis koska sulla on eka ultra? kiva piinistellä sit yhdessä (jos pääsen sinne asti).

niiskunen onko jo olo parempi? tosi kurja että punktio oli niin kivulias. toivotaan että sun olo helppaa.

toivis onnea kyytiläisestä! ja tsempit polkalle! koska voit testata?

ihanaa viikkoa teille naiset!
 
Hoppis tuon perusteella mitä kirjoitit olettaisin, että se yhden päivän jousto voi olla aikaisempaan suuntaan. Eli ennemmin päivä liian aikaisin kuin päivä liian myöhään... Tai muussa tapauksessa mulla tehtiin PAS nyt aika paljon etuajassa, koskapa siirretty alkiokin oli kolmipäiväinen. Ihanteellinen siirto olisi varmasti ollutkin mun tapauksessa 1 - 2 pv myöhemmin, mutta kun siinä oli pahuksen viikonloppu.
 
Kiitos teille kannustuksesta, ootte kyl mahtavia :heart: Saatte kissin hännän nostettua silloin kun kissi ei itse jaksa :)

Pahin olo, sekä fyysisesti, että päänsisäisesti alkaa jo helpottaa. Oon eilisaamusta lähtien juonut varmaan 12 litraa nestettä :) En sit tiedä onko sen ansiota vai minkä...sekin auttoi, kun pääsin ekan kerran melkein kolmeen viikkoon kunnon lenkille. Tähän asti on ollut niin kovat tärinäkivut, ettei oo tehny mieli kävellä parkkipaikkaa pidemmälle.

Pikkuisen jäi kaivertamaan takaraivoon lääkärin maininta mahdollisesta polyypista kohdussa. Tämä oli tullut ilmi jo punktiota edeltävässä tutkimuksessa, muttei lääkäri silloin mitään sanonut. No, jos ei tää hoito tuota tulosta, niin seuraavassa kierrossa sitten tutkitaan ja hutkitaan.

On tietysti helppo sanoa, ettei koskaan saa heittää pyyhettä kehään, mutta kuulunee kuvioon, että niitä tuntemuksia ajoittain tulee. Polkalle kuitenkin hirmuisesti tahdonvoimaa ja uskoa siihen, että nyt tärppää! Eikä se karvainen vaavi mitään pois sulje, sen varmemminhan se karvaton päättää tulla, kun alkaa niitä B-suunnitelmia lukkoon lyödä. Toivon kyllä koko sydämestäni, että pääsemme naureskelemaan noille Polkan höpötyksille ;)

Itsekin tuossa katselin edukkaita lentolippuja kauas pois, ajankohta lähellä vuoden vaihdetta. Jotenkin melkein uskaltaisin lyödä vetoa, että jos ostaisin nyt nuo vaihtokelvottomat liput ilman perumismahdollisuutta, niin taatusti nappais, ja lennot jäis käyttämättä... Mutta kyllähän sen varmistamiseksi melkein kannattaisi uhrata muutama saturainen, eihän se tässä konkurssissa missään muutenkaan enää tuntuisi :D

Me liityttiin Simpukka ry:hyn viime vuonna. Sieltä tulee yhdistyksen lehti muutaman kerran vuodessa, ja paikallisten tukiyhdistysten kokoontumisissa voi käydä hakemassa vertaistukea ihan kasvotusten. Ja tietysti liittymällä tukee tärkeää asiaa. Suosittelen.
 
Onkohan kevät tehnyt tehtävänsä, kun täällä on tapahtumia niin ettei meinaa kärryillä pysyä. Plussatuulia kaikille ;)

Me mennään tänään jutskailemaan tohtorin kanssa meidän jatkosta, seuraavaan kiertoon olisi tarkoitus hoidot aloittaa.

Meidän karvakasa on poika. Ja on kyllä tehnyt tehtävänsä, ettei ihan koko ajan ajatukset pyöri tässä asiassa.
 
Sharlin, mun nähdäkseni pas luonnolliseen kiertoon tehdään niin, että ovulaation jälkeen tehdään siirto alkion iän mukaan.
Eipä sitä halua tietenkään luovuttaa hoidoista ennen kuin on pakko henkisesti tai muuten.

Polkalle pidän peukkuja - edelleen. Onko niin että myöskään mitään menkkaoireita ei ole vielä ilmaantunut?
Samaa komppaisin minäkin että vaikka katkeruuden tunteet ovat ymmärrettäviä, niin vielä ei kannata heittää pyyhettä kehiin. Teillä tulee kuitenkin hyvin niitä laatualkioita ja takana vasta eka yritys. Ja pakkasessakin vielä tavaraa.

Niiskunen, kivulias punktio on painajainen jota ei haluaisi kokea :(. Onnea kuitenkin yhden laatualkion matkaan ja iloisia piinapäiviä!

Hoppis, ehkä kohta jo tunnet kiinnittymisen tuskaa...

myy, miten ultrassa meni? Mulla huomenna sama operaatio.

Itsellä ollu nyt jotenkin todella itkuiset olot :O. Ei ole edes erityisen huono olo mutta kun vaan itkettää. Voisiko olla niin että noi penteleen hormonit toimii tälla kertaa näin. Kauheesti ei kyllä enää ole uskoa näihin hoitoihin.

lisäys: Katrin, onnea poikakuonolaisesta ja kiva että teilläkin alkaa hoidot. Toivottavasti kilpparifiksauksen jälkeen paremmin tuloksin.
 
Viimeksi muokattu:
Polkka mielelläni harrastaisin oikein rankkaa liikuntaa, se kyllä auttaa, mutku nää kohtaukset on lauennu just liikunnan yhteydessä, viimeks 16km hiihtolenkin jälkeen. Nyt en sitten uskalla liikkua kun ihan rauhassa ja se varmaankin kiristääkin pinnaa. Sit vois vaikka vetää kunnon kännit, mutta alkoholikin saattaa laukaista, vaihtoehdoiks ei oikein jää kun herkkujen mutustelu. Mulla on menkat alkamassa kohtapuolin, että siksi itsellä on entistä ikävemmät fiilikset, mut kyl se tästä taas!

Viikonloppuna piti hoitaa karvaista otusta, kun jouduttiin kynsioperaatioon. Heppu oli lauantai illan ihan sekaisin nukutuksesta, raukka parka. Mutta nyt taas oma itsensä. Kyllä koirat on niin hellyyttäviä.. Ja niistä saa lohdutusta.

Eka toivotaan, että tuo itkeminen on hyvä merkki. Kuona-aineetkin poistuu.

Niiskunen eikun lentolippuja tilaamaan :) Jos toimii, niin voisi ruveta markkinoimaan matkoja sillä.
 
Sharlin no mä vähän ajattelinkin ehdottaa myös tuota viinapuolta, mutta en sitten kehdannut. ;) Perhana, onpa tylsä tilanne. :( Mutta tuu tänne rutisemaan aina kun siltä tuntuu - jospa edes se vähän helpottaisi! :)

Ekalle ihan mahti virtuaalihalaus täältä! :hug:

Sulla on nyt sama itkupillitauti kuin mulla oli viime kierrossa. Ei noita pysty aina ihan ymmärtämään... Se on sellaista tunteiden ja oman hormonituotannon & lääkkeenä nautittujen lisähormonien sekametelisoppaa, jota joskus annostellaan pipetillä, toisinaan taas lusikalla ja kurjassa kierrossa kauhalla. Oikein megakurjassa kierrossa tulee sitten kauhakuormaaja ja kaataa päälle koko lastinsa. Vinkkinä sulle, että mulla auttoi suklaan syöminen. Suklaassahan on samoja ainesosia kuin mielialalääkkeissä. Suklaata ja kahvia vaan reilusti.
 
Ou shit, pitääks sitä alkaa ahtaa suklaata vielä juustokuurin lisäks. Eilen uskalsin vielä käydä juoksemassa, mutta en enää tänään. Voi olla liikaa noille nitkuen venyville vanhoille sarjoille. Just tuon liikunnan hyllyttämispakko on se joka vetää loputkin vieterit rullalle :(. Uudelleen aloittaminen on mulla kovan motivoinnin takana kun on mennyt hoitojen aikana jo niin veltoks jä ällöks. Ainakin mieleltään.
Oishan toi yks Mignon tuolla kylmässä...

Täällä on jossain lähistöllä möyrynny just joku kauhakuormaaja koko päivän, joten olisiko se se joka on odottamassa oven takana kippikoura ylhäällä saadaakseen pudottaa koko annoksen päälle. Ei ole hyvä päivä tämä.

Voitaisiin tosiaan perustaa lapsettomien toiviomatkat oy. Luksusristeilyjä Tanskaan ja kalliita mutta koskaan käyttämättömiä lentoja Timbuktuun! Ja aina raskautuu! Miten tätä ei ole kukaan keksinyt aiemmin??

Okei. Nyt kahvia ja Mignonia.
 
Viimeksi muokattu:
Ah, ai niin, sulla oli Eka noi juustot... Luultavasti tarvitset myös sen suklaan tukihoidoksi, sori vaan. Itselläni päiväannos oli jotain yksi Fazerin sininen levy, mutta varmaan vähän vähemmälläkin voi pärjätä.

Kertokaas heti kun voi varata lippuja Toiviomatkoille. Täällä yksi ilmoittautuu! :wave:
 

Yhteistyössä