40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
*Justis* ota itse hiukka ensin selvää noista Femareista(googlettamalla löytyypi)ja sitten osaat lääkärille hieman kertoilla.
Tohtori voipi kyllä halutessan konsultoida joitain virkaveljiään ja asia selkiää hälle varmasti!
Lääkeinfo.fi - FEMAR 2,5mg tabletti (NOVARTIS)
..tuoteselosteessa mainitaan vain, että käytetään rintasyövän yhteydessä.

Jos löydät netistä jonkin jutun keskustelupalstalta,(tai lääkäripalstalta, vielä parempi/kurkkaa verkkolääkärit.fi) missä Femaria on kyseiselle kirjoittajalle ihan Gyne määrännyt, ota linkki talteen ja lääkäri voi vaikka itse rauhassa sitten perehtyä asiaan jos ei heti osaa päättää kirjoittaisiko reseptin, vaiko ei?!=)

Sie oot huippu mimmi:kiss: osaat kyllä lääkäriä taivutella siihen malliin, että hän jopa luulee ITSE keksineensä määrätä koko lääkkeen!!!:D
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar :kiss:! Voi kun oot suloinen säkkituoleines :)! Kiitos. Noita odotussalilehtiä tarttuu joskus mukaan :D ja kuten sanoit itekin; se tietää just sitä: hyvää vaan :).

Justis :kiss: sullekin :). En muuten ite ollenkaan huomannu tota dogimogaa ennen kuin sä sanoit siitä :D, hih. Niin se on, et dogitonna kaik muuttuu näköjään dogeiks, koiriks, hurtiks, rakeiks, piskeiks ja karvaturreiks. Ovistestitkin näemmä.

Justis ja muut stressaajat. Just tortsaina kun olin mun hedelmällisyysspelialistigynellä, niin kertoi stressitutkimuksesta, jossa testattiin naisten stressitason vaikutusta ovulaatioon (vai olikohan se raskautumiseen…?). No, joka tapauksessa tulos oli, ettei stressi vaikuta kohtuun ja siihen mekanismiin mitenkään. Mä haluun uskoa sitä tutkimusta, uskokaa tekin pois. Naiset on kautta aikain tullet raskaiksi vaikka millasissa stressitielämänlanteissa. Nii! Että ei pidä stressata siitä että stressaa. Stressataan pois vaan ihan muuten vaan, muttei enää siitä. Onks lopputyö jo loppusuoralla? Älä sitäkään liikaa stressaa. Kyllä se siitä. :heart:.

Kiitos kultainen mur-mur sullekin tsempityksestä :heart: ja :kiss:. Punkkua jos ois ni sitä sulle pullollisen lähettäisin, jos et tänään enää niin huomisiltaan sitte. Huikan ottaisit ja nauttisit Oilista ja sen tuloksista :).

Pikkutirrillä ollunna tosi fyysinen rääkki, huh. No, sun ei ainakaan tarvii erikseen sitte treenata. Hyvä follihan se sulla siellä on, jos ovis on vasta tuloillaan. Mul oli torstaina kp9 noin 17mm folli ja ovista ku testailin, ni haaleista haalein oli viiva torstaina, ja tänään myös ihan olematon. Kai se ovisviiva voi sitte tulla ihan yllättäen. Niin varmaan sullekin käy. Koita ny vaan vaikka väkisinmaata sen ukkelis, luulen, et sulla se Oili on vasta ovella :).

Se mun lekuri kertoi myös tutkimuksesta, jossa tutkittiin naisten omia OVIStuntemuksia verrattuna todellisuuteen. Tarkoitus oli tutkia varmojen päivien varmuutta. Tutkimusjoukkona oli joukko naisia, joiden kierto oli tasan 28 ja jotka omien tuntemustensa perusteella olivat varmoja, että ovis tapahtuu kp14. Ne naiset kirjoitti joka päivä omat tuntemuksena ylös ja joka päivä niiltä naisilta otettiin verikoe. Suurin osa naisista (en muista prosentteja) olivat omien tuntemustensa perusteella satavarmoja, että ovis tapahtuu kp 14, mutta verikokeet paljasti, että vaihteluväli oli kp9-19! Naisten ei siis pidä uskoa omia tuntemuksiaan. Tästä mulla ainakin on omia kokemuksia ja paljon. Silloin kun en oo ollu raskaana (mutta oon toivonut), niin silloin oon tuntenut olevani raskaana. Ja kun sitten tulin raskaaksi, oireita ei ollu sitte niin minkäänlaisia! Mä en luota enää itseeni YHTÄÄN!

Ottikselle erityispositiivisuulähetys +++++ :kiss:.
 
HYVÄT HUOMENET IHUNAT!:hug:
Minä taas nopeest kun töihin meno taas eessä.:kieh:

En ehtinyn kauheest lukee teidän kommentteja mut Hystikselle onnee pakkasukon kiinni tarttumiseen!:heart:
Minä oon ollut kiireinen nää päivät, torstaina oltiin töiden jälkeen se kämppä siivoomassa ja eilen rankka iltavuoro mullakin (niinkuin näemmä pikkutirrilläkii ollu monta! Mut ei voi verrata mun duuniin jos oot tehtaassa?! Siis sulla on rankempaa...Minä siivous- ja petaushommia...)

No enää 3 piinaavaa päivää ja sitte.... tää on jotenkii hullua kun en tiedä oonko raskaana vai en,,, mitään vuotoja ei oo ja tissit on edelleen arat ja isommat. Maha on jotenkii tavallisen pehmee. en muista onks se mitenkään erikoisen tuntunen ollu täs vaiheessa viel muutenkaan? Mut siis vaan ´läsämakkarat' tuntuu. :LOL:
En siis osaa iloita vauvasta ja odotuksesta nyt vielä. Siks en nyt oo käynyt tuolla odotuspuolella muuta kuin lukemassa... en nyt oikein osaa sillä asenteella olla että varmasti kaikki on hyvin vaikka se lääkäri puhelimes sanoikin että USKOO kaiken olevan ok. No piinailut loppuu siis tiistaina 9.30 kun meen tonne ultraan! Se lääkäri muuten ihmetteli miks yleensä meen naispolille.
No en voinut kuin selittää et otin tosissaan sen tuulimuna-asian! Vähänkö nolotti!:ashamed:
No sanoi se sit että voihan se t-munakin olla. Kohdun koko vastasi kuulemma 6+.... Joo nyt tarttee mennä!
Moikka moi ja ihanaa lauantaipäivää kaikille!!!=)
 
Kiitos Minttu2011 :heart:! Sun piinailua oon taustalta olkkarinnurkasta seurannut ja jännittänyt ja myötäelänyt mukanas; äitis operaatiota, muuttoa ja tota kamalaa 'ollako vaiko ei olla' -piinaa.

Mä olin tuohtunut sun puolsesta kun se sun gyne (tk-gyne?) ei selittänyt sulle sitä tm-epäilyjuttua (että sillä verukkeella pääsit varhaisultraan) vaan että sekin pelko sun päälle langetettiin :(. Onhan se nyt selvä, että nainen (etenkin me vähän varttuneemmat) ollaan huolissamme. Turhaa SINÄ nolostuit siitä että pelästyit ja huolestuit tuulimuna-asiasta. On kummallista, että ensin se pistää tm-pelkosiemenen itämään olemalla kertomatta ja sitten puhelimessa sanoo että USKOO kaiken olevan hyvin. Eihän nää nyt mitään uskon asioita ole - etenkin kun ensin on istutettu epäilyksen siemen. Mua suututtaa vieläkin sun puolesta!

Mä ihmettelen, että gynet (jotka yleensä on vielä naisia itsekin) ei tajua kuinka epätietoisuus vaikuttaa pääkoppaan. Jos mä olisin gyne, antaisin helposti lähetettä sinne ja tänne, jos se helpottais asiakkaan mielenrauhaa. Jos mä olisin sun gyne, sun tila olis selvitetty jo monta kertaa! Tsempit sulle Minttu, tiistaihin ei onneks oo enää hirveän kamalan monta päivää. Ja kaiken rukoilen olevan siellä sun massussa hyvin! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Nöpsö, mitä siulle kuuluu?:wave:
..milloin olisi siun testipäivä?

Hystis
kirjoittelit hyvin:
"Mä ihmettelen, että gynet (jotka yleensä on vielä naisia itsekin) ei tajua kuinka epätietoisuus vaikuttaa pääkoppaan."
..just näin - M I K S I ei voi helpommin antaa sitä lähetettä????(esim. ultraan):confused:

Minttu nopsaan on päivät kuluneet - enään 3vrk ja saat tilanteeseesi varmistuksen.
Kovin toivon, että saat niitä ihania uutisia:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihanat viisaat :)! Apua tarttisin.

Osaisiko joku viisastuttaa mua? CB-dogiovulaatiotestin ohjeissa sanotaan, että pitäis olla vähintään neljä tuntia pissaamatta. Ja mur-murin muistan aemmin saaneen tietoonsa, että aamu ei ole paras aika tehdä testiä - syytä en nyt muista, mutta joku looginen selitys siihen oli. (Oliko kyse muuten nimenomaan aamusta vai heräämisestä?)

No, mun ongelma on se, että nukkumisessa/hereilläolossa/syömisessä ja pissaamisessa ei ole erikseen yötä ja päivää, koska 24 tuntia vuorokaudessa on periaatteessa yhtä ja samaa: nukun miten sattuu ja pissaan millon sattuu, kotona(tai nyt kaverilla siis) ollessa pissaan 2-3tunnin välein, oli yö tai päivä.

Jos oon liikkeellä kaupungilla tai jossain, ei välttämättä pissata 7 tuntiin, mutta kotona käyn heti kun vähänkään pissattaa, koska se on mahdollista, toisin kuin kaupungilla tai jossain missä ei ole vessa koko ajan vieressä.

Kysymys kuuluukin: Kuinka tarkka se neljän tunnin pissaamattomuus on ja miksi/miten nukkuminen vaikuttaa pissaan?

Onko se se pisaamattomuusaika vai vaikuttaako unessa oleminen johonkin hormoneihin, ts. tietääkö pissa milloin ihminen nukkuu? Vai onko jutun ydin se makaaminen (asento)? Vai tietääkö pissa milloin oikeesti on YÖ? (Ja by the way, miten yö määritellään...?) Entäs yö- tai vuorotyöntekijät? Voi nenä että yksinkertaiselta tuntuva asia voikin muuttua näin vaikeaksi!

Tänään testasin herättyäni klo 11.00 (pissa rakossa ehkä kolme tuntia) tyhjän pallon=ei hymynaamaa=negan, liuksoissa haaleista haalein viiva.

Tänään ja huomenna haluun testata kahdesti päivässä, ettei hymynaama mene ohi silmien, mutta... Heräsin parin tunnin päiväuniltaja nyt on pissa ollu rakossa vasta pari tuntia, enkä varmaan pysty pidättämään neljään tuntiin (nytkin jo pissattaa) ja sitä paitsi ajattelin lähteä ulos tuulettumaan ennenkuin se neljä tuntia tulis täyteen.

Onpa vaikeaa! Osaako joku älykäs auttaa minuu tyhmää... : /
 
Viimeksi muokattu:
Lauantainta :wave:

Minttu :hug: Enää kolme päivää.... Ne menee nopsaan :heart:

Tällaisen viivan sain tänään puolen päivän aikaan ovis-tikkuun... Edelliskiertoa vahvempaa viivaa :) Illalla vielä tikutan, josko se vielä vahvenisi. Saa nahdä kuinka käy luteaaliajan :confused:


Plussatuulia siskot ++++++++++++++++++++
 
Hysteria: Sinulle paljon Onnea , kun saat pakkasukon kyytiin, että tarttuu hyvin kiinni..ja kasvaa vauvaksi asti !:heart:


Kaikille tasapuolisesti PlussaTuulia toivottelen!

Aloitin työt aprillipäivän kunniaksi uudessa työpaikassa, ihanaa tekee vaihdos..sitä en tiedä tuleeko siitä pysvä vai tälläinen kokeilu välillä.=)

Viikko jäljellä tätä kiertoa, suuria odotuksia ei ole, mutta katsotaan.


Mahdotontako:heart:

Minttu: Toivon, että kaikki sinulla hyvin ja pieni sydän sykkii tiistai aamulla.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar, sullapa on upea o-viiva :)! Onnea sen hyödyntämiseen ja siitä sitten plussaamiseen :heart:.

Mahdotontako, Voi kiitos sinä kultainen :kiss:. Jos työpaikka vaikuttaa hyvältä ja kivalta, toivon että siitä tulee sulle pysyvä - siis jos sä itse sitä toivot. Toivon sulle sitä mitä sä ite itselles toivot :). Ja vahvaa plussaa tietysti - se nyt on sanomattakin selvää :heart:!
 
Oliivitar miulla tuollainen viivanen on jo O+!!:wave:
..saattaapi olla siullahin.;)

Hystis eihän se 4h pisu rakossa ole mikään sääntö, vain ohjeistus!=)

CB:n ohjeistuksessa sanotaan, että voi dipata myös aamupisuun..mutta jos mahdollista, niin dippaa vasta klo. 10.00 jälkeen!..näin minulle Kotitestiltä aikoinaan kertoiltiin kun sinne laittelin s.postia ja kyselin asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri No on sinulla raskas työ :( huh huh! Ei sinun ainakaan liikunnan vuoksi tarvitse ulkoilla ...

mur-mur Kiitos taas päivityksestä ja kaikesta muusta, sinä olet oikea ilopilleri, aina jaksat olla muita kannustamassa! :kiss: Sinä olet varmasti huippuäippä!

Hystis Ihana kuulla sinusta! Onnea "pakkasvauvan" kanssa matkaan jotta ensi keväänä sinulla on sitten pieni vaavi sylissäsi, ihgua!

Mahdotontako Onnea uudelle työpaikalle ja tälle kierrolle :D

oliivitar Oletko aikaisemmin dipannut tällä kierrolla? Minulla oli tuollaisen jälkeen seuraavat viivat tasavahvat :) Pian pupustelemaan :D

Justis Luota vaan tuohon Hystiksen kertomaan siitä stressistä ja raskautumisesta JA RASKAUDU :D

Fiialiia Toivon että löydät edestäsi vielä sen suuren rakkauden :heart::heart::heart: Elämä tuo myös kaikkea ihanaa mukanaan...

Toivotaan että ottiksen synttärivierailut sujuu kaikesta huolimatta mukavasti :flower:

ON: Menkkajumitukset on poissa, kiitos kepityksestä :stick: :D Selkää hieman vielä vaivaa mutta kyllä se tästä kun venyttelee... Kuinkas aikaisin Te olette tavanneet tikuttaa r-testiä?

Mutta kuullaan, halituksia kaikille :hug:|O
 
Viimeksi muokattu:
Hystis, kysymykseni Kotitestille:

Hei!!

Voiko Sofi ovulaatiostestin(liuska) dippailla jo aamuvirtsaan??..vai pitäisikö odottaa ja tehdä vasta seuraavasta..
..voiko tulos olla virheellinen, jos teen sen aamun ensimmäiseen virtsaan???



..ja vastaus:

Hei!

Hyvä kysymys johon vastaus ei ole aivan yksinkertainen.

Suositus että testiä ei tehdä aamuvirtsasta perustuu käytännön
kokemuksiin jolla suurin osa ihmisistä saa luotettavan tuloksen.

Testin voi tehdä aamuvirtsasta mutta LH-hormonin taso on tyypillisesti
korkeammalla kun sen tekee hieman myöhemmin. Kyse ei ole niinkään
eroista testeissä vaan ihmisen fysiologiasta.


Tärkeämpää on se että teet testin joka vuorokausi samaan aikaan ja
tarkkailet testiviivan voimakkuuden muutosta. Eli aamuvirtsasta viiva on
hieman haaleampi, mutta sen voimakkuus kyllä muuttuu ovulaatiota
edeltävänä hetkenä.

Toisaalta niille henkilöille joille erittäin herkät liuskat antavat aina
haalean testiviivan voi aamulla testaamista suositella kokeiltavaksi.
Tällöin on vielä tärkeämpää että testi toistetaan samaan kellonaikaan
eri päivinä.

Kannattaa aina suhtautua hieman varauksella sellaiseen markkinointiin
missä lukee "Testin voi tehdä aamuvirtsasta". Toiset kauppiaat käyttävät
tätä markkinointikikkana vaikka kyseessä olisi saman tehtaan tuote kuin
se missä kehotetaan testi tekemään vasta päivä-/iltapäivävirtsasta.
Kaikki testit on mahdollista tehdä aamuvirtsasta mutta testin
luotettavuus saattaa madaltua.


Ystävällisin terveisin,

Jari Seppälä, kotitesti.fi
myynti@kotitesti.fi
 
Viimeksi muokattu:
Mafinka..no, miehän dippailen tooooooosi aikaiseen välillä..ja sitten välistä en niinkään..;)
..mutta..esim. dpo12(siula huomenna) On hyvä aika aloittaa!!=)

Miulla haamuset näkyneet silloin 25mIu/ml testillä.
..ja miulla alhainen hcg lähtötaso(1)
 
Viimeksi muokattu:
Ok Mafinka..onkos siulla miten kaukana lähin testikauppa/Apoteekki?..;)


Mie kuulkaas täällä salaa vähän haaveksin..että, jospa ihme olishin käynnynnä ja täti kiertäishin miut kauuuuukaaaa...
..kaikenlaista sitä kun on aikaa.:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Ei ole Apteekki kaukana :)

Mutta olishan se aivan upeeta jos sinulla se pikkuinen olisi matkassa mukana, tekis mieleni ottaa sinua kädestä kiinni ja puristaa, minäkin niin toivon että meitä olis onnistanut :D :hug: :heart::heart::heart:
 
Moi vaan kaikki:wave:

Mafinka, eipä juu sitä työtä tehdessä enää lenkille tarvisi lähtä..onneks se oli vaan tää viikko ja paluu normaaliin alkaa taas...

Hystis pohdiskeli tuolla aiemmin noita ovis testailuja...mäkin oon niitä nyt mietiskelly ja tullu siihen tulokseen et jos testaa aamuvirtsasta ni silloinhan pissi "kerääntyny" pidemmän aikaan, ainakin jos ei oo tapana yöllä käydä pissillä ja näin ollen "laimeampaa"(siis kun LH:n kertymä suuremmalla aikavälillä ja iltayöstä ei vielä pitoisuutta niin paljon olis kun vaikkapa aamuyöstä) kun seuraava pissi joka rakossa vähemmän aikaa ja näinollen LHpitoisuus "tuoreempi" ja realistisempi...Ymmärsköhän kukaan mitä tarkotin??? Jos siis testaisin jotakuinkin illan viimeisestä pisusta ja taasen aamun ekasta olis testit tehty ikäänkuin peräkkäisistä pisuista vaikka tunteja välissä voiskin olla puol vuorokautta...

Bai to vei..tänään testasin päivän tokasta pisusta puol vahvan viivan ja toisen kerran meinaan testata illan "viimeisestä" ja näin saan sen puolvuorokautta siihen väliin..aiemmin jos testaisin ni en sais ku yhen pissikerran siihen väliin ja oisko siinä kummempia muutoksia silloin???

Nyt päästettävä mies koneelle....sori kun taas niin "omaa"...
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri joskus saattaa lyhyellähin aikavälillä se O+ tulla..
..miulla esim. saattanut mennä näin: iltapäivällä suht vahva viiva ja sitten alkuillasta, muutaman tunnin(n3-5h)päästä siitä, jo sitten tasavahvat viivaset..Oili on sukkela neiti immeinen!;)

Mafinka..tämä on nyt tätä miun haaveilua vaan..on vain sellainen olo mukamas..
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis!:wave:
Tulin kurkkaamaan teitä, vaan ompa kertynyt paljon taas tekstiä enkä pysy millään teidän jutuissa mukana.
Hystis Ihanaa että otat pakkas ukon matkaan mukaan. Kovasti semppiä tähän kiertoon ja peukutan sinun onnistumisen puolesta. Kumpa tärppäisi nyt..

Minulla pakkasukot tulevat kyytiin seuraavalla kierrolla. Eli Toukokuun alkupuolelle menee siirto. Riipuen tietenkin siitä miten pitkä on tämä kierto. Ensi kierron alusta aloitan lääkkeet ja siirto on kun kohtu on siihen valmis eli limis tarpeeksi paksu..

Tärppi onnea teille kaikille kuumeilioille.:hug:
 
pikkutirri joskus saattaa lyhyellähin aikavälillä se O+ tulla..
..miulla esim. saattanut mennä näin: iltapäivällä suht vahva viiva ja sitten alkuillasta, muutaman tunnin(n3-5h)päästä siitä, jo sitten tasavahvat viivaset..Oili on sukkela neiti immeinen!;)

Mafinka..tämä on nyt tätä miun haaveilua vaan..on vain sellainen olo mukamas..
Mur-Mur Aivan ihanaa haaveilua :kiss: Ihan ikioma salaisuus :heart: Toivon sen niin toteen käyvän

Tikutinpa ja selkeästi haalistunut oli jo. Eli Päivittäjä, Ihana Mur-mur taisi taasen olla, minulla dpo-1 Eli minulla toi oili aina pikaisesti viuhahtaa... Kp15 sain juuri ja juuri havaittavan, eilen kp16 illalla jo viivasen alku. Ja tänään viiva, ja illasta jo haalenee.... Nyt taitaakin olla aika vaihtaa tikut keppiin :D
 

Yhteistyössä