http://areena.yle.fi/video/1300991604581

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Mulle tuli sama mieleen...

Eikös ap sulle kommentoinut eilen kasvatukseen liittyen siinä yhdessä ketjussa? Tämä ketju vain vahvistaa mielikuvaa siitä, että ap:n kotona on natsimeininki.

No ei siinä mitään. Jokaanen kasvattaa lapset omalla tavallaan, mutta onhan ap:n perheessä ollut ongelmia ja ei voi mitään ajatukselle, että onko liian tiukka kuri ollut osasyynä. Tuskin olen yksin ajatuksieni kanssa.
joo,kun lapsia pitää rangaista vahingoistakin..ei ne muuten opi,ettei vahinkoja saa tapahtua..ois mielenkiintoista tietää,miten ap rankaisee miestään tai itseään vahingoista..

Rollolainen
joo,harmi vaan ettei itse ole yhtä innokaasti töihin menossa,mitä muita neuvomassa täällä milloin minkäkin asian suhteen..
mistä sä mun työnteot tiedät. Arvaapa vaan kuinka monta hakemusta mulla nytkin on vetämässä, tositakymmentä, mutta ku ei vaan löydy. on osa-aiakaista ja kokopäivätyötä . sillä uhallakin että mun jalka ei kestä, se kun on aina vaan kipeä ja edelleenkin siinä on pattti kun leikkaukset ei ole onnistuneetteen vaikka 12 tuntisia työpäiviä, teen vaikka ontuen, mutta ihminen jolla on terveet jalat ei TODELLAKAAN tajua sitä mitä on elää jatkuvien kipujen kanssa,.

hyvä!
joku sentään viitsii liikkua,sitä kun tarvita autoa kun ajetan naapuriin
Ja silti sä kehtaat soittaa mulle suuta kun mun pitää usein olla koululla odottamas joko tuntien alkua tai sitten linja-auton lähtemistä kun samaan aikaan miehes piti KERRAN istua tk:ssa odottamassa lääkärinaikaa.

Ja kyllä mä todellakin liikun koska ei ole autoa ja täällä ei ole julkinen liikenne samaa kuin siellä. Turha narista, että muka siellä seudulla on julkinen liikenne huonompaa kuin täällä.

Rollolainen
joo,kun lapsia pitää rangaista vahingoistakin..ei ne muuten opi,ettei vahinkoja saa tapahtua..ois mielenkiintoista tietää,miten ap rankaisee miestään tai itseään vahingoista..
jo Kuka puhui rangaistuksesta, kyse oli siitä että se on KORVATTAVA ne on kuitenkin pikkuisen eri asioita.

MIKÄ HLELVETTI siinä on etä aina väännätte ja käänäätte ja haluatte TAHALLAAN ymmärtää mun sanomiset väärin!

mistä sä mun työnteot tiedät. Arvaapa vaan kuinka monta hakemusta mulla nytkin on vetämässä, tositakymmentä, mutta ku ei vaan löydy. on osa-aiakaista ja kokopäivätyötä . sillä uhallakin että mun jalka ei kestä, se kun on aina vaan kipeä ja edelleenkin siinä on pattti kun leikkaukset ei ole onnistuneetteen vaikka 12 tuntisia työpäiviä, teen vaikka ontuen, mutta ihminen jolla on terveet jalat ei TODELLAKAAN tajua sitä mitä on elää jatkuvien kipujen kanssa,.
laajenna hakualuetta?me ollaan muutettu nuorempana äidin töiden takia pari-kolme kertaa,ihan vaan sen takia,että omalta paikkakunnalta ei löytynyt töitä..

Mun tietääkseni näin ei ole. En tunne ainuttakaan tapausta joka ei viitsi kävellä 200m.
En mäkään ja mä kuitenkin tiedän ihmisiä jotka painaa reilusti yli 100kg, jotkut varmaan 150kg.

Mun kaveri painaa reilusti yli 100kg ja hän tekee ihan fyysistä työtä. Kestää ilmeisesti työntekoa paremmin kuin ap.

Joo, nyt myönnän vittuulevani, mutta oikiasti tympii tämä ap taas jälleen kerran. Tuo hemmetin mustavalkoosuus.

jo Kuka puhui rangaistuksesta, kyse oli siitä että se on KORVATTAVA ne on kuitenkin pikkuisen eri asioita.

MIKÄ HLELVETTI siinä on etä aina väännätte ja käänäätte ja haluatte TAHALLAAN ymmärtää mun sanomiset väärin!
Mikä pakko se on korvata? Jos vanhempi on päättänyt, että VAHINKOA ei tarvitte korvata, niin asia sitten on niin. Se on heidän perheen tapa.

[QUOTE="joku";23445245]Niin ja mä sentäs kannan omat kauppakassini kaupasta kotia en ajele takseilla.[/QUOTE]

Niin mäkin yleensä, mutta joskus saan exältä tai hänen nyxältään kyytin. :D Ei olisi varaa ajella taksilla kaupasta kotio.

sama se onko matka kilsa vai 20 metriä niiin kumpikin on NIIN LYHYITÄ MATKOJA jotka kyllä pystyy kävelemään, täällä näkyy usienkin lapset pääsevän kouluun kilsankin matkan autolla
Kuule kävele sä se 20 kilsaa, koska sehän on nyt kerta sen verran lyhyt matka, jos haluat. Ihan vapaasti, mutta se että joku ei hiihdä tai jaksa kantaa 30 kilon rinkkaa aseineen tai jaksa mennä sitä 20 km sinne ja takas, ei tee ihmisestä huonompaa.

Rollolainen
En mäkään ja mä kuitenkin tiedän ihmisiä jotka painaa reilusti yli 100kg, jotkut varmaan 150kg.

Mun kaveri painaa reilusti yli 100kg ja hän tekee ihan fyysistä työtä. Kestää ilmeisesti työntekoa paremmin kuin ap.

Joo, nyt myönnän vittuulevani, mutta oikiasti tympii tämä ap taas jälleen kerran. Tuo hemmetin mustavalkoosuus.
se on hyvä jos sunkaveri jalat on terveet, mulla ei edelleenkän ole tuo vasen jalak terve, vaikka on KAHDESTI LEIKATTU. mun vika ei eelleenkään ole jos mulla on SYNTYMÄSTÄ Asti ollut lättäjalka johon sitten aikaa myöten on tullut vaivasenluut jotka ovat olleet niin isot ettei kengät mahtuneet jalkaan ja olivat kivuliaat.

Luulin että laikkaus autta muuta ei vaaa ole olut apua VASEN JALKA on edeelelnikin kipäe ja siinä onpatti vieläkin se on täysin PILALLA. ja mun ylipaino tai väärät kengät eivät ole tähän vaikuttaneet näin lääkärit snoneet, tää olis tulut kuitenkin ennepitkää, koska mula on tuo LÄTTÄJALKA.

Terveellinen ruoka tekee kaikille hyvää. Pitäis kieltää lailla kaikki epäterveellinen ruoka. Ja pakottaa kaikki - ikään katsomatta - kuntoilemaan vähintään tunnin ajan joka päivä. Juu-u.
Mut pakottaa tuon verran liikkumaan se, että pitää päästä koulun takia matkahuoltoon ja joinakin aamuina viedä likka hoitoon sekä sitten pitää päästä kotio.

Mistäs me saadaan mulle pakotus täysin terveelliseen ruokaa. :D

sama se onko matka kilsa vai 20 metriä niiin kumpikin on NIIN LYHYITÄ MATKOJA jotka kyllä pystyy kävelemään, täällä näkyy usienkin lapset pääsevän kouluun kilsankin matkan autolla
Mun ekaluokkalainen pääsee toisinaan autokyydillä kouluun, vaikka matkaa on vain 800m. Ei se kuitenkaan tarkota sitä että ois ylipainoinen ja liikuntaa inhoava :) Joskus kun se automatkakin on lapselle mukava asia, luksusta arkeen! Ymmärsitkö pointin? ;)

Rollolainen
Mikä pakko se on korvata? Jos vanhempi on päättänyt, että VAHINKOA ei tarvitte korvata, niin asia sitten on niin. Se on heidän perheen tapa.
OKEI OPETÄ SÄ LAPSEI NIIN, mutta m ä opetan KUNNIOITTAMAAN MUIDEN OMAISUUUTTA ja se korvataan, vaika olsi vahinko. jos pikkuveli rikkoo isoveljenä auton osttaa uuden tilaklle OMILLA rahoillaan tai maksaa siitä osan , vaik olis ollut vahinko.
tyttö hävitti aikansa puhelimia, mutta kun pitkin ostaa sit seuraava puhelin itte niin eiopä enää kadonnut, oppi pitämään huolta

Rollolainen
Mun ekaluokkalainen pääsee toisinaan autokyydillä kouluun, vaikka matkaa on vain 800m. Ei se kuitenkaan tarkota sitä että ois ylipainoinen ja liikuntaa inhoava :) Joskus kun se automatkakin on lapselle mukava asia, luksusta arkeen! Ymmärsitkö pointin? ;)
no etä välillä, mutta mä en tajua sitä etttä meidän ex- napuri mutti siksi lähemmäs koulua ku ei halsu joka päivä vieä lasta kouluun. ja kouluun matkaa vain 1km. Tää on on kyllä ihan tavis luokalla eikä mitkään erityislasi. tällä hän peursteli muuttoaan

tiedän, mutta kävelen vaikka jalka kipuieekin koska se ei ainkaan makaamalla parane.
Et ole ainoa joka elää kipujen kanssa.

Mulle on laitettu vasempaan lonkkaan tekonivel heinäkuussa -09 ja oli ihana tunne kun se kuukautta vaille 2 vuotta jäytänyt kipu oli poissa. Se oli oikiasti helpottava tunne. No ei se ilo kauaa kestäny vaan kipu alkoi uudestaan syksyllä -09.

Kipu on välillä ollut niin pahaa, että pakko välillä pysähtyä lepuuttamaan. Pakko silti hampaat irvessä päästä kotio. Ihmeen hyvin jalka kesti työharjoottelun ja vain pari kertaa on tämän vuoden puolella ollut kovia kipuja. Eilen kävin lenkillä ja kipuja tuli jonkun verran. Sain kuitenkin tehtyä lenkin ilman pysähtymisiä.

Mutta helvetin suuri pettymys on se, että leikkaus ei vienykkää niitä kipuja lopullisesti pois.

Rollolainen
[QUOTE="joku";23445319]Ja oletko ajatellut, että joillain lapsilla voi olla myös liikuntarajoitteita eli ne ei saa rasittaa itseään. Tälläsiä ovat esim. osa sydänlapsista.[/QUOTE]

kävely ei rasita edes sitä sydänlasta nin paljon ettei vois kävlelä esim kilsna matkaa.

Yhteistyössä