http://areena.yle.fi/video/1300991604581

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
OKEI OPETÄ SÄ LAPSEI NIIN, mutta m ä opetan KUNNIOITTAMAAN MUIDEN OMAISUUUTTA ja se korvataan, vaika olsi vahinko. jos pikkuveli rikkoo isoveljenä auton osttaa uuden tilaklle OMILLA rahoillaan tai maksaa siitä osan , vaik olis ollut vahinko.
tyttö hävitti aikansa puhelimia, mutta kun pitkin ostaa sit seuraava puhelin itte niin eiopä enää kadonnut, oppi pitämään huolta
Eilisessä ketjussa oli kyse siitä, että vanhempi maksoi lapsen vahingon takia monen sadan kännykkälaskun.

Mä tunnen oman lapseni sen verran hyvin, että jos hänelle tulisi 800€ puhelinlasku, niin hän peljästyys jo siitä aivan tarpeeksi. Vaikka mun lapsi on vasta ekalla niin hän tietää, että raha ei kasva puussa ja oman rahan eteen voi joutua tekemään jotakin.

Mä en näe syytä, että miksi ala-asteikäästä lasta pitääs vielä erikseen rangaasta siitä, että vahingossa jätti netin puhelimeen päälle. Siis jos lapsi peljästyy jos sitä laskua ja asiasta hänen kanssaan puhutaan.

Keittiönoita
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta olen aika pitkälti palkka-armeijan kannalla. Armeijan perinteinen tehtävähän on ollut puolustaa naisia, lapsia, vammaisia ja vanhuksia, mutta nykynaisetkin kasvattavat lapsensa siten, että armeija on hyhhyh. Miksi jonkun pitäisi ilmaiseksi ja pakon edessä olla valmis uhraamaan henkensä sellaisen puolesta, joka ei sitä uhrausta edes arvosta? Puolustakoon jokainen itse itseään ja ne, jotka eivät tosipaikan tullen osaakaan puolustaa, voivat sitten maksaa jollekin, joka on valmis heitä puolustamaan.

ei se ole multa pois mutta mä en tajua misk pitä opettaa lapset kulekmaan JOKA PIKAAN autolla, kun voi kävleläkin ja ajatella lapsen terveyttä
Mä ajattelen asian lähinnä niin että kunhan lapsi saa liikuntaa jollain tavalla, on asia kunnossa. Jos kulkee kauppaan ja kouluun autolla, jäljelle jää kuitenkin se normaali liikunta mitä lapsilla on, sekä useilla lisäksi harrastukset! Kuka sanelee kuinka paljon liikuntaa on tarpeeksi?

Jonain päivänä saatan hakea lapsen koulusta klo12, josta mennään suoraan autolla kauppaan. Kaupasta autolla kotiin ja lapselle jää aikaa vielä 3h juosta pihalla. Ei, en pakota illalla rinkka selässä lenkille :D

"vieras"
huh huh on sairasta että mm tuo harava räkyttää täällä ostosten kanssa, ettei tarvi taxikyytiä.. on eri asia ostaa ruoka kahdelle kuin kuudelle!! voi mikä ääliö! ja todellakin en tajua näitä korppikotkia jotka aina ap:n kimpussa.
ja nykynuoriin palatakseni, ei ne samaa kuntoa omista kuin ns ennen vanhaan miehillä (pojilla) oli kun armeijaan mentiin.

[QUOTE="vieras";23445436]huh huh on sairasta että mm tuo harava räkyttää täällä ostosten kanssa, ettei tarvi taxikyytiä.. on eri asia ostaa ruoka kahdelle kuin kuudelle!! voi mikä ääliö! ja todellakin en tajua näitä korppikotkia jotka aina ap:n kimpussa.
ja nykynuoriin palatakseni, ei ne samaa kuntoa omista kuin ns ennen vanhaan miehillä (pojilla) oli kun armeijaan mentiin.[/QUOTE]

Niin ja mähän en ole mitään asiaa tuonukkaan esille tässä ketjussa. Daa.

"joku"
Minä sanoin siitä taksimatkasta.

Jos on 6 henkinen perhe niin kaikille vaan reppu selkään ja kauppaan. Kyllä niihin 6 reppuun mahtuu aika paljon ruokaa ja vanhemmat voi vielä kantaa käsissäänkin kasseja. Joten ei ole mun mielestä mikään syys ajella taksilla kauppaan.

ihmettelenpä vaan
ei vaan pakollinen kaikille. ja yhtä kova koulua kuin siseile, silloin erottuis jyvät akanoista. eihän nykyarmeija esim snatahaminassa ole mitään kunarkisin pääsee lomille vaika oka ilta ja viikonloput aian vapaalla. Sissi tai meri vartiostoaon, UTöseen niin tietäis mitä rmeija on. ( mullla on yks kaveri olut utössa ja hän ei tosellakaan olut lomilla edes joka toinen viikonloppu.)
Eikö sun kannattais vähän vähentää tota ainaista dokaamistas...?

[QUOTE="joku";23445464]Minä sanoin siitä taksimatkasta.

Jos on 6 henkinen perhe niin kaikille vaan reppu selkään ja kauppaan. Kyllä niihin 6 reppuun mahtuu aika paljon ruokaa ja vanhemmat voi vielä kantaa käsissäänkin kasseja. Joten ei ole mun mielestä mikään syys ajella taksilla kauppaan.[/QUOTE]

No eihän lapsia voi tuollaisella rasittaa (vaikka kyllähän jokaisen lapsen-paitsi ap:n- pitää pystya kulkemaan pyörällä matka kuin matka tavaroiden kera ).

Neuvo Rollo! mieti mitä sieltä näppiksestä suollat, ennen kuin kirjoitat.

"vieras"
no etä välillä, mutta mä en tajua sitä etttä meidän ex- napuri mutti siksi lähemmäs koulua ku ei halsu joka päivä vieä lasta kouluun. ja kouluun matkaa vain 1km. Tää on on kyllä ihan tavis luokalla eikä mitkään erityislasi. tällä hän peursteli muuttoaan
En kyllä enää ihmettele, miksei ap löydä duunipaikkaa, kun tuotakin kirjoitusta katsoo. Tulee väkisinkin mieleen, että tekeekö tahallaan paljon kirjoitusvirheitä niihin työhakemuksiinkin... voi sitten sanoa, että kyllähän minä hain, mutta en vaan saanut sitäkään paikkaa : /

Keittiönoita
Ap hei...ei sinne inttiin oteta niitä, joilla sairaus on esteenä. Ei edes niitä, jotka sairaudestaan huolimatta sinne haluaisivat. Valtiolla ei ole varaa kouluttaa sellaisia, joilla ei ole mahdollisuuksia toimia koulutustaan vastaavissa tehtävissä. Valtio ei myöskään halua investoida nykyisin siihen, että kouluttaisivat mahdollisia käpykaartilaisia. Valtio ei myskään halua investoida siihen, että perustaisi ympärivuorokautisia päiväkoteja äitien asevelvollisuutta varten tai pahimmillaan kuskaisi niitä imetettäviä metsäkeikoilla. Tai sitten - tosipaikan tullen - nämä naiset vyöryisivät etulinjassa rv 36. Mun mielestä siinä ei olisi mitään järkeä. Yhteiskunnan rahoja voidaan käyttää järkevämminkin.

"joku"
Ja nyt, kun vielä mietti asiaa niin vanhemmat vois ostaa kumpikin rinkan ja kantaa ne ruuat kotiin. Kyllähän jokaisen pitäs jaksaa kantaa se 30kg tavaraa rinkassa ja jos haluaa vielä vähän haastetta niin tiedän paikan missä myydään niitä armeijan suksia niin sellaset käy vielä ostamassa niin tulee lisää sissi meininkiä!

"jep"
[QUOTE="joku";23445534]Lasten reppuihinhan voi tunkea niitä leipiä yms. mitkä ei paina niin paljon niin vanhemmat voi leikkiä sissejä ja kantaa ne painavimmat ;)[/QUOTE]

"Leikkisiä" vanhempia muuallakin

Isä jätti pienen lapsensa yksin kotiin ja lähti ulos leikkimään ninjaa

28-vuotias yhdysvaltalaismies lieneen katsonut liikaa elokuvia toimintasankareista.

Mies nimittäin jätti 4-vuotiaan poikansa yksin kotiinsa ja lähti kaupungin kaduille leikkimään ninjasoturia.

Poliisi löysi kokonaan mustiin pukeutuneen miehen kesken ninjaleikin Scottdalen kaduilta aamuyöllä puoli kahden aikaan.

Mies oli selittänyt poliisille, että lapsen isoäiti oli vahtimassa poikaa. Isoäiti kuitenkin totesi, ettei häntä ollut pyydetty avuksi.

Miestä vastaan noestaan syytteet lapsen turvallisuuden vaarantamisesta.

"vieras"
kyllä, ja heillä reppu npainoi enemmän ja siihen pälle aseet, j'hänellä oli kaksi asetta. Hän osaa edelleenkin vaikka silmät kiinni koota ne pyssyt.
Mun mies osaa hiihtää,osaa suunnista ilman karttaa ja jaksaa kantaa 30kg rinkkaa. heillä oli joskus aikoina a yhden päivän aikaan vain 50 km hiihtolenkki+ mut jutut päälle. eikä suket ollet mitään hienoja , vaan kunnon armeijan puusukset, umpihangessa joskus.
Avannossakin piti käydä talvella sääsä kuin säässä, mukavaa käydä uimassa kun pakkasta on -50 astetta
No miten hän ei sitten jaksanut puolen kilometrin matkaa terveyskeskukselta kirjastoon? :)

Yhteistyössä