http://areena.yle.fi/video/1300991604581

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
No oppii avaamaan luonnon keskellä sen pussin ja lämmittämään sen sisällön. Muroja luonnossa, extremeä. :xmas:
voi kuule kun siellä ei ainaa ole sitä pussiakan mukana, on vaan osattava löytä LUONNOSTA,. ei aina olesitä pussimuoonaakaa nrpeeksi annettu mukaan...
Mukavaa valvoa viisi vuorokauta putkeen, kuka pystyisi siihen. Kun vaan on pakko valvoo, sä et sa nukkua.
ei nemitään muroja sielllä syö, aiak vähän näytätä tietävän mitä armisjasa mäsääs oikeasti syödään. Ei tosiaankaan muroja

Rollolainen
[QUOTE="joku";23444663]Niin ja mun mies kerto saaneensa leireille pussiruokaa, muroja yms. Joten kyllähän siinä vallan hyvin oppi tekemään ruokaa ;)[/QUOTE]

Ja hän ei olekaan sissi, ivalossa käynyt. jossa metsässäkin oltiin VÄHINTÄÄN 2 viikkoa putkeen, ei sine msitään ruokaa tuotu

ei ennen, mutta nykyään pojat ja tytöt lomailee joka viikonlopu ( pitsi nuo sittit ja nuo jotka on tuolla Utössa) Rovaniemenkin armeijasta viikolopuiksi laitetaan kaverit kotiin, koska halutaan säätää. eihän oikeassakaan sodassa saa lomaa, vaan siellä ollaan kun on pakko.
nykyään kun pojat on niin velttoja eteivät edes jaksaisi hiihtää .
Kuule, kuinka moni nyt aikuisista miehistä esim. 1980-90 luvulla armeijan käynneistä jaksaa hiihtää tai kantaa 30 kg rinkkaa tosta noin vaan. Jaksaako miehesi jos hälle nyt reppu à 30 kg heitettäisiin selkään ja osoitettaisiin metsään ja sanottaisiin 20 kilsan päässä on laavu, tule sinne?

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Ripamään;23444681:
Toinen sandiksen käynyt ilmoittautuu ja kyllähän sitä sai vääntää välillä ihan tosissaan, mutta siitä onkin jo aikaa kun intin kävin.
ei se oo mitään verrattuna sissijoukkoon... mutta antaa ola, ette temhalua edes ymmrtää. ARmeija ei ole enää NYKYAIKANA samanlaisnen kuin enen, se on leikkikoulu entisaikoihin verrattuan, juuri mitään ei tartte enää tehdä jos ei halua.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23444947:
Kuule, kuinka moni nyt aikuisista miehistä esim. 1980-90 luvulla armeijan käynneistä jaksaa hiihtää tai kantaa 30 kg rinkkaa tosta noin vaan. Jaksaako miehesi jos hälle nyt reppu à 30 kg heitettäisiin selkään ja osoitettaisiin metsään ja sanottaisiin 20 kilsan päässä on laavu, tule sinne?
kyllä, ja heillä reppu npainoi enemmän ja siihen pälle aseet, j'hänellä oli kaksi asetta. Hän osaa edelleenkin vaikka silmät kiinni koota ne pyssyt.
Mun mies osaa hiihtää,osaa suunnista ilman karttaa ja jaksaa kantaa 30kg rinkkaa. heillä oli joskus aikoina a yhden päivän aikaan vain 50 km hiihtolenkki+ mut jutut päälle. eikä suket ollet mitään hienoja , vaan kunnon armeijan puusukset, umpihangessa joskus.
Avannossakin piti käydä talvella sääsä kuin säässä, mukavaa käydä uimassa kun pakkasta on -50 astetta

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23444947:
armeeijassa tuo 20 kilssaa on lyyt matka, saattoivat päivässä kulkea jopa 80 km. eihän tuo ole matka eikä mikään. väitttäisin että moni nykypojista ei jakais ede ilman reinkkaa tuota kävellä

"joku"
Mun työmatka oli yhteen suuntaan ennen äityslomaa n. 15km ja kuljin sen fillarilla. Tein fyysisesti raskasta työtä 7h 20min ja sitten vielä käytin koirat lenkiilä Kyllä se mulle oli ihan tarpeeksi sissinä oloa, kun kuitenkin tein sitä usemman vuoden ja joskus saattoi olla jopa 9 päivää putkeen töitä.

Rollolainen
[QUOTE="joku";23445061]Mun työmatka oli yhteen suuntaan ennen äityslomaa n. 15km ja kuljin sen fillarilla. Tein fyysisesti raskasta työtä 7h 20min ja sitten vielä käytin koirat lenkiilä Kyllä se mulle oli ihan tarpeeksi sissinä oloa, kun kuitenkin tein sitä usemman vuoden ja joskus saattoi olla jopa 9 päivää putkeen töitä.[/QUOTE]

hyvä!
joku sentään viitsii liikkua,sitä kun tarvita autoa kun ajetan naapuriin

mikä ihmeen armeijaintoilija ap on?tai no..kotonakin taitaa olla armeija ( sissi-sellainen ) meininki..
Ap on näitä, koti, uskonto ja isänmaa fanaatikkoja. Ja meno yltyy aina näin vkl:n hulvattomiin suhteisiin.

Kumma ettei ap tai ap:n mies ole osannut opettaa pojalleen sissitaitoja kuinka selviytyä laskettelureissulla vähillä eväillä (nillitti yhtenä päivänä kun poikansa luokka oli lasketteluretkellä, eikä koulu tarjonnut lämmintä lounasta, vaan eväät ).

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23445092:
Ap on näitä, koti, uskonto ja isänmaa fanaatikkoja. Ja meno yltyy aina näin vkl:n hulvattomiin suhteisiin.

Kumma ettei ap tai ap:n mies ole osannut opettaa pojalleen sissitaitoja kuinka selviytyä laskettelureissulla vähillä eväillä (nillitti yhtenä päivänä kun poikansa luokka oli lasketteluretkellä, eikä koulu tarjonnut lämmintä lounasta, vaan eväät ).
ehkä kuitnekin 11v on eriasia kuin AIKUINEN

"essi"
No kyllä mä olen ap:n kanssa vähän samoilla linjoilla.
Aikamoista pullamössökansaa täällä kasvatetaan.
Tietokone ja tv vie pois liikunnan ääreltä, eikä perheet oikein tee mitään yhdessä.
Ja tottahan tuokin on, että suurin osa inttikundeista (ja neideistä), pääse todella usein lomille säästösyistä. Eikös nykyisin pääse lomille ennen valaakin? Ei ennen niin ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23445092:

joo,harmi vaan ettei itse ole yhtä innokaasti töihin menossa,mitä muita neuvomassa täällä milloin minkäkin asian suhteen..

mikä ihmeen armeijaintoilija ap on?tai no..kotonakin taitaa olla armeija ( sissi-sellainen ) meininki..
Mulle tuli sama mieleen...

Eikös ap sulle kommentoinut eilen kasvatukseen liittyen siinä yhdessä ketjussa? Tämä ketju vain vahvistaa mielikuvaa siitä, että ap:n kotona on natsimeininki.

No ei siinä mitään. Jokaanen kasvattaa lapset omalla tavallaan, mutta onhan ap:n perheessä ollut ongelmia ja ei voi mitään ajatukselle, että onko liian tiukka kuri ollut osasyynä. Tuskin olen yksin ajatuksieni kanssa.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23445138:
No kule ei se 18/19 vuotias milään aikuinen ole. Korvantaukset vielä märät ja nenäkin ihan keltainen.
no mutta kuitenkin niin paljon vanhempi että pysty kyllä olemaan symöttä vaikka päivän, mutta tuo 11v on alaikäinen jos sen käsis metään viikoski niin tulis lastenuojelun tantat oven taa. Eikä sine intiin oo pakko just 18vyitiaana mennä kunhan käy sen enne kuin on 30v

Yhteistyössä