synnytys kuvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jepulis";23430145]Ymmärrätkö miten evoluutio "toimii"? :D
Miten se että synnytys sattuu tai ei satu vaikuttaa siihen onko nainen hyvä lisääntymään vai ei? :D Ja en puhu nyt siis mistään kauhusynnytyksistä vaan ihan normaalista, mutta kipeästä synnytyksestä. Ei siihen sun evoluutioon vaan "pompi" niitä ihanuuksia sen mukaan mitä ihmiset oikei nvaan haluaa..
Ei se kirahvin kaula kurkottelemalla pitene, vaan kun se kirahvi saa ominaisuudellaan enemmän ravintoa joten on myös terveempi ja lisääntyy enemmän, tadaa! Synnytys kun sattuu ei tähän siis vaikuta, ja itseasiassa jos olet yhtään tutkinut asiaa koskaan, nainen unohtaa suurimman osan kivuista joka taas johtaa siihen, ettei edes kivulias synnytys estä naista tekemästä sen enemoää lapsia kuin luomukivuton ;) Ja ei en puhu traumaattisenkamalista edelleenkään. Vaan normaaleista synnytyksistä.

Ja tiedätkös, ihmiselle on aina ollut luontaista LUONTAISTA käyttää keksintöjään (kipulääkkeet) hyväkseen. :) Muurahainen se rakentaa kekoaan, luonnottomasti? :D

Mutta hei en jaksa keskustella sinun kanssasi enempää kun et selvästikkään ymmärrä edes evotuulioteoriaa hehhehe joten öitä pikkulikka. :) Moikka. ;)[/QUOTE]

Voi kyllä, ymmärrän evoluutioteoriaa =)

Ja se liittyy synnytyksen kivuttomuuteen siten, että kipu = pelko = jännitys, tilanteessa, jossa pitäisi olla mahdollisimman rentona. Kivulle ei ole mitään syytä, ja ne, joiden synnytykset ovat olleet helpoimpia ovat kyllä helpommin siihen touhuun uudestaan lähteneet. Kipu on kehon tapa viestiä, että jotain on pielessä. Synnytyksessä ei ole mitään tarvetta kivulle - ellei sitten jokin tosiaan ole pielessä - joten ei ole mitään evolutiivista syytä miksi synnytys sattuisi. Pystyasennosta ynnä muusta vouhkaaminen on ihan turhaa, kyllä synnytys monelle muullekin lajille on kova koettelu ja ponnistus vaikkeivät kaksin jaloin kävele. Kivulias? Ei välttämättä. Fyysisesti raskas? Kyllä, mutta terve ja hyväkuntoinen nainen selviää siitä ihan hyvin.

Muurahaisen keonrakentaminen on geeneissä, ihmislapsen (tai aikuisenkaan) geeneissä ei ole riittäviä suojausmekanismeja lääkkeiden haittavaikutuksia vastaan. Synnytykseen puuttuminen johtaa helposti toimenpidekierteeseen kun kroppa vastustaa interventiota ja synnytyksen eteneminen hidastuu stressin takia.

Voi kyllä, ymmärrän evoluutioteoriaa =)

Ja se liittyy synnytyksen kivuttomuuteen siten, että kipu = pelko = jännitys, tilanteessa, jossa pitäisi olla mahdollisimman rentona. Kivulle ei ole mitään syytä, ja ne, joiden synnytykset ovat olleet helpoimpia ovat kyllä helpommin siihen touhuun uudestaan lähteneet. Kipu on kehon tapa viestiä, että jotain on pielessä. Synnytyksessä ei ole mitään tarvetta kivulle - ellei sitten jokin tosiaan ole pielessä - joten ei ole mitään evolutiivista syytä miksi synnytys sattuisi. Pystyasennosta ynnä muusta vouhkaaminen on ihan turhaa, kyllä synnytys monelle muullekin lajille on kova koettelu ja ponnistus vaikkeivät kaksin jaloin kävele. Kivulias? Ei välttämättä. Fyysisesti raskas? Kyllä, mutta terve ja hyväkuntoinen nainen selviää siitä ihan hyvin.

Muurahaisen keonrakentaminen on geeneissä, ihmislapsen (tai aikuisenkaan) geeneissä ei ole riittäviä suojausmekanismeja lääkkeiden haittavaikutuksia vastaan. Synnytykseen puuttuminen johtaa helposti toimenpidekierteeseen kun kroppa vastustaa interventiota ja synnytyksen eteneminen hidastuu stressin takia.

Ei v***u sieltähän se tuli :D
Ja täyttä..no joo en ala vääntämään, kun ei selvästikkään kovin älykäs ole vastaväittelijä, olen viisaampi, tässäkin, ja lopetan. Hyvää yötä nina :D

Tuo on väännetty sopivaksi juuri sinun mielipiteillesi :D
TAvallaan oikeata tietoa, mutta käännetty osa ihan ylösalaisin hehehehe :D
No joo anti olla. Synnytyksessä ei ole mitään tarvetta kivuille....tyrsk :D

[QUOTE="sama";23430156]Ei v***u sieltähän se tuli :D
Ja täyttä..no joo en ala vääntämään, kun ei selvästikkään kovin älykäs ole vastaväittelijä, olen viisaampi, tässäkin, ja lopetan. Hyvää yötä nina :D[/QUOTE]

Hyvää yötä ;)

Tuo on väännetty sopivaksi juuri sinun mielipiteillesi :D
TAvallaan oikeata tietoa, mutta käännetty osa ihan ylösalaisin hehehehe :D
No joo anti olla. Synnytyksessä ei ole mitään tarvetta kivuille....tyrsk :D

Ei, synnytyksessä ei ole tarvetta kivulle =) Sattuuko paskantaminen? No entä juoksulenkki? Miksei? (ja silloin kun sattuu, niin eikö se muka sinusta ole merkki siitä, että jotakin on vialla?)

[QUOTE="sama";23430164]Oletko sä oikeasti noin tyhmä?? :O
Rinnastat....tuotaah...pitääkö mun edes....ei anti olla :D
Jään nauramaan räkäsesti :D[/QUOTE]

Niin ero on missä? =) Molemmat normaaleja ruumiintoimintoja, joissa jotain tulee ulos kropasta. Miksi yksi sattuisi muttei toinen, kun molemmat ovat tosiaan ihan tavallisia ruumiintoimintoja?

Evoluutio on myös tehnyt ihmisvauvan päästä järjettömän ison verrattuna moneen muuhun eläimeen.

Mutta samanaikaisesti ihmisen kroppa on mukautunut synnyttämään kasvavaa lasta =) Ei ole mukautunut täydellisesti, tietenkään, ja nykyäänhän vauvat ovat vielä runsaasti isompia kuin ihan vielä 100-200 vuotta sitten, tai tänäpäivänä muualla maailmassa. Mutta kyllä nyt sellanen kolmekiloinen vielä menee :P

Mutta samanaikaisesti ihmisen kroppa on mukautunut synnyttämään kasvavaa lasta =) Ei ole mukautunut täydellisesti, tietenkään, ja nykyäänhän vauvat ovat vielä runsaasti isompia kuin ihan vielä 100-200 vuotta sitten, tai tänäpäivänä muualla maailmassa. Mutta kyllä nyt sellanen kolmekiloinen vielä menee :P

Itse en ole synnyttänyt enkä perehtynyt evoluutiobiologiaan niin enpä osaa sanoa tähän sen enempää. Muistan vaan lukeneeni tuosta Tieteen kuvalehdestä.

Osaan varmasti ammattilaisena sanoa pätevästi, että synnytyksen kuuluu sattua ja sen sattuminen on täysin normaalia. On erikoista, jos joku väittää, ettei se satu, mutta hienoa jos näin on sattunut käymään. Synnytyksen kuuluu sattua, sitä ei pidä pelästyä, kipukin on ihan normaalia ruumiintoimintaa, ninaTT osuu nyt hiukan väärään.
Evoluutio ei ole ilmiesestikkään seurannut perässä, mutta toisaalta se kipu herättelee naisen kroppaa myös aikalailla (niitä homooneitamm) joten oikeastaan se kipu on myös tärkeää, ja normaalia.

Kuinkakohan paljon äitien huonokuntoisuudella on tekemistä nykynaisten synnytyskipujen kanssa? Ylipaino ainakin tuntuu lisäävän lapsikuolleisuutta Satakunnan Kansa aika reippaastikin, voisikohan huonokuntoisuus selittää tuosta osan. Kroppa kun tarvitsee hieman lihasvoimaa, jotta se lapsi sieltä tulisi.

Kuinkakohan paljon äitien huonokuntoisuudella on tekemistä nykynaisten synnytyskipujen kanssa? Ylipaino ainakin tuntuu lisäävän lapsikuolleisuutta Satakunnan Kansa aika reippaastikin, voisikohan huonokuntoisuus selittää tuosta osan. Kroppa kun tarvitsee hieman lihasvoimaa, jotta se lapsi sieltä tulisi.

Äläpäs nyt sotke tätä tähän :)
Minä olen urheilija ja silti luomusynnytys oli karsea. Mites se on mahdollista? :D

[QUOTE="hehe";23430215]Äläpäs nyt sotke tätä tähän :)
Minä olen urheilija ja silti luomusynnytys oli karsea. Mites se on mahdollista? :D[/QUOTE]

Synnytit sairaalassa, se sen pilasi. Olisit synnyttänyt kotona.

[QUOTE="sama";23430221]Ei kun se oli kivuiltaan yhtä helvettiä.
Kysyin syytä tälle monilta lääkäreiltä ja he sanoivat että kipu kuuluu synnytykseen ja on myös tärkeää juuri noiden hormoonien takia.[/QUOTE]

No mut eihän niitä hormoneita tullu kunnolla jos sattui niin paljon :(

En mä oikeasti väitä, että jokaikinen synnytys voisi olla täysin kivuton ja täydellinen - evoluutio ei mene eteenpäin sillä, että kaikki ovat samanlaisia, vaan variaatioita esiintyy aina. Osa variaatioista on väistämättä tällä hetkellä epäedullisia. Mä vaan kapinoin sitä vastaan, että yli 90% synnytyksistä tehdään lääkkeiden voimin, kun oikea tarve voisi olla ehkä just toistepäin, n 10%.

Mä ajattelen tätä kipujuttua vähä silleen, että synnytyksen kuuluu tuntua, ihan kunnolla, jotta äiti rauhottuu aloilleen ja keskittyy uuden elämän syntymään, mut ei siihe välttämättä kipua tarvis, normaaliin synnytykseen.

Voiko muuten oman äidin synnytykset kertoa mitään siitä, mitä oma synnytys mahdollisesti tulis olemaan?
Jos on fyysisesti ihan ok kunnossa, eikä ole tiedossa mitään riskejä.

Yhteistyössä