Näinkö tuetaan äidin jaksamista...

• Viestiketjun aloittaja hohhoi
  • Ensimmäinen viesti
hohhoi
Mitä järkeä tässäkään on. Lapselleni myönnettiin päivähoitopaikka, jolla olisi tarkoitus tukea minun jaksamistani arjessa. Hoitopaikka on kolmen kilometrin päässä kotoa... Eihän se kolme kilometriä paljoa ole, mutta ees taas ja taas ees taas tekee jo päivää kohden 12km. Enemmän tuosta hoitopaikasta on haittaa kuin hyötyä, kun koko päivä on yhtä kävelyä ja kotona kellon kyttäämistä, milloin pitää olla taas menossa ja miten saada sovitettua vauvan päiväunet noihin kävely reissuihin. Hohhoijaa. Kiitos kun sain valittaa.

neljän äiti
Onko kyseessä erityislapsi vai oletko itse jotenkin masentunut? Itse en tuossa tilanteessa veisi lisompaa hoitoon, vaan vaatisin itselleni apua kortiin, esim perhetyöntekijä silloin tällöin.

"hmm"
Jaa-a. Ehkä nyt ei ole sitten hoidon aika.

Olen ärsyttävä ja ehkä inhottavakin, mutta painotan,että olen totaaliyksinhuoltajan ilman mitään turvaverkkoa pärjännyt kahden alle kouluikäisen ja vauvan kanssa. Siis 100% aina yksin lasten kanssa.

Tästä ei nyt ollut mitään iloa. Kiitos,että sain kuitenkin marttyrisoida omaa osaani.

"vieras"
Just. Miksi ihmeessä se lapsi pitää sinne hoitoon raahata, jos se on noin rankkaa ja ite oot kotona? Ite pidin molemmat kotona, kerran viikkoon vein 3v:tä aamupäiväksi kerhoon ja siinäkin oli kulkemista ihan riittävästi. Perhekerhoissa, puistoissa ym. saatiin seuraa ja virikkeitä lapsille ja äidille.

hohhoi
[QUOTE="hmmm";23413112]Sossuko tuon määräsi? Vapaaehtoisesti todellakaan ei kannattavaa :([/QUOTE]

Täysin vapaaehtoista. Ei tätä kyllä kauaa jaksa. Hirveä stressi nytkin, miten sitä aamulla taas saa kaikki revittyä sängystä ylös ja ajoissa liikkeelle.

juuh
Oih... Saat toki valittaa... Mutta voisiko se mitenkään auttaa jaksamista se ulkoilu? Ja taidat asua jossakin kaupungissa, jos 3km on susta paha matka. Ja jos asut kaupungissa, niin eikö bussit kulje. Onko lapsien isä kuvioissa mukana. Voisiko hän viedä laspen hoitoon, jos sinä haet tai toisinpäin.

hohhoi
[QUOTE="vieras";23413137]Just. Miksi ihmeessä se lapsi pitää sinne hoitoon raahata, jos se on noin rankkaa ja ite oot kotona? Ite pidin molemmat kotona, kerran viikkoon vein 3v:tä aamupäiväksi kerhoon ja siinäkin oli kulkemista ihan riittävästi. Perhekerhoissa, puistoissa ym. saatiin seuraa ja virikkeitä lapsille ja äidille.[/QUOTE]

Enpä ole montaa päivää sitä sinne raahannut, vasta hoito alkoi. Ja siksi, että ei meinaa voimat riittää kahden kanssa kotona. Mutta ei tämä ratkaisu tälläisenään auta yhtään.

"vieras"
Luulen, että sinun tapauksessasi jättäisin hoidon käyttämättä. Jos isompi lapsi on jo isompi (yli 4-vuotias), niin siten yrittäisin viedä häntä parina päivänä viikossa.

"harmi"
Mä haen kans lapselle paikkaa oman jaksamiseni takia ja en suostu ottaan vastaan muuta kuin jostain lähipäikystä. Tässä on kolme alle kilometrin päässä joista haen. Mulla ei ole autoa eikä mua auta yhtään paikka kauempaa. Toivon jossain vaiheessa että saadaan. Hae syksyksi nyt lähipäiväkodista. Varmaan paremmat mahdollisuudet.

btg
minä tiedän miltä susta tuntuu.. mulla kolme lasta ja on työn ja tuskan takana saada raahattua kaikki mukaan viemään vanhempaa lsta hoitoon. ja 3kilsaa on mun mielestä aika pitkä matka asui maalla tai kaupungissa. meillä päiväkotiin ei ole kuin 1kilsa mut silti kauheeta kävellä joka päivä lasten kans...voimia:)

Enpä ole montaa päivää sitä sinne raahannut, vasta hoito alkoi. Ja siksi, että ei meinaa voimat riittää kahden kanssa kotona. Mutta ei tämä ratkaisu tälläisenään auta yhtään.
eikö teillä oo autoa perheessä ollenkaan? jos sulla on mies niin se on ihan samallain velvollinen niihin kuljetuksiin. Ois hyvä jos voisitte jakaa niin että mies vie aamulla, ja sinä haet päivällä, saat kuitenkin tosi hyvän lenkin siinä samalla. Vaikkei ehkä siltä tunnu, niin pitemmällä juoksulla sekin auttaa sua siinä arjessa jaksamisessa että liikut ja ulkoilet säännöllisesti :)

hohhoi
3 kilsaa ei kyllä ole kamalan pitkä hoitomatka.

Mene bussilla? Autolla? Pyörällä?
Ei se yhteen suuntaa olekaan. Huonosti nukkuvan vauvan kanssa 12 km päivässä kävellen vaunujen kanssa on liikaa.

Bussilla ei ole varaa joka päivä kulkea. Autoa ei ole. Pyörää ei ole, ja vaikka olisikin, miten sillä kaksi lasta kuljettaa, jos ja kun ei ole varaa ostaa mitään hienouksia siihen pyörään.

ihmetyttää
Eihän siellä ole pakolliset hoitoajat, sen voi viedä sitten kun jaksaa kävellä sinne ja hakea sitten kun siltä tuntuu niin ei tarvi aamulla väkisin herättää niitä 5 aikaan kävelemään ja sinä olet kotona niin mihin sinulla kiire olisi??

Yhteistyössä