Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Juuh. Eilen kävin, siellä ja kotimatkalla juustoportilla.
Sellaisia juttuja mitä ei lähikaupasta arkisin saa.
:)
mullakin on kolme ikeaa ihan tàssà milanon kulmilla ja kàyn vàlillà hakemassa jotain naposteltavaa. mà tykkààn niistà tillillà mausteuista perunalastuista, tillimàtitahnasta, daim-suklaasta ja kerran ostin jopa yhden siiderin ;)
 
Mikä on pizzette?

Mummeliisa, nyt vaan sitten limukonetta shoppailemaan ;)
Meillä on agan aqvia, parilla tutulla taas jotkut versiot soda streamista. Ja näillä tiedoilla tuo meidän on hiljasempi, pullon saa siihen helpommin kiinni (ei tarvi ruuvata) ja hapot tulee yhdellä painalluksella. Samat tiiviseet ja happopullot käy, eli nuo pullot(siis ne mihin se vesi/limu tehdään) on vaan erilaiset. :) Happopullo maksaa 10e (täyttö, koneen mukana tulee yks pullo) ja riittää siis valmistajan mukaan n.60litraan, mutta meillä tehty jo pitkälle toistasataa, ja mä kaasuttelen niitä kyllä aika reilusti, pidempään ku ohjeen mukaan... :)
 
Osallistuuko mummeliisa sun lapset noihin ruokakuluihin? Mä en ymmärrä miten jollakin voi olla varaa ostaa tuollaiset määrät mehuja, limuja yms. tai miten kenenkään hampaat ja terveys niitä kestää :ashamed: mun palkkani ei riittäisi sun ruokakustannuksiin
 
juupa
Osallistuuko mummeliisa sun lapset noihin ruokakuluihin? Mä en ymmärrä miten jollakin voi olla varaa ostaa tuollaiset määrät mehuja, limuja yms. tai miten kenenkään hampaat ja terveys niitä kestää :ashamed: mun palkkani ei riittäisi sun ruokakustannuksiin
No minä olen tätä ketjua katellu ja ihmettelen kyllä miten jonkun rahat tosiaan riittää, kun ostetaan tuollaiset määrät mehua ja limsaa. Meillä on 5 lasta ja 2 aikuista. Ja rahaa meilläkin ruokaan menee, mutta jos ostaisin valtavat määrät mehua ja limsaa, niin sais luopua vaatteista ja siitä perusruuasta. Tai ainakin oleellisesti vähentää niiden ostamista.
 
Tällä hetkellä eivät osallistu muuta kuin tietenkin siten, että kun syömme kaikki heidän kodeissaan niin maksavat ruokaostokset samoin kuin toki ruokkivat nuoremmat sisarukset silloin kun nämä heillä hoidossa.
Joskus on ollut toisenkinlaisia järjestelyjä (esim silloin kun olin pitkään poissa työelämästä sairastaessani) eli tuo asia menee aina sen mukaan mikä kulloinkin tuntuu parhaalle.

Mehuja meillä todellakin juodaan luullakseni suhteellisen paljon.
Erityisesti niiden määrää nostaa nuo kalkkiliäsiset mehut joita juodaan maidon asemasta + antooksidanttimehut joita juodaan muista terveydellisistä syistä.
Onneksi kuitenkaan kenelläkään ei ole hampaat niistä kärsineet.
Koputetaan puuta, että ei kärsi tulevaisuudessakaan.
 
No minä olen tätä ketjua katellu ja ihmettelen kyllä miten jonkun rahat tosiaan riittää, kun ostetaan tuollaiset määrät mehua ja limsaa. Meillä on 5 lasta ja 2 aikuista. Ja rahaa meilläkin ruokaan menee, mutta jos ostaisin valtavat määrät mehua ja limsaa, niin sais luopua vaatteista ja siitä perusruuasta. Tai ainakin oleellisesti vähentää niiden ostamista.
Tähän taisinkin vastata jo äskeisessä vastauksessani.
:)
 
juupa
Tähän taisinkin vastata jo äskeisessä vastauksessani.
:)
Siis joo kyllä meilläkin toki mehuja juodaan ja limsaa. Mutta limsan juonti rajoittuu synttäreille, jouluun ja juhannukseen ja pääsiseen. Mehua teen ite syksyisin marjoista, mutta eihän se toki koko talveksi riitä eli loppuu joskus huhtikuulla. JA kaupan mehutja joskus toki juodaan. Mutta ite oon huomannu sen, että ne on vaan alkanu maistua niin teolliselta. Mutta jokainenhan toki tekee miten haluaa :)
 
Siis joo kyllä meilläkin toki mehuja juodaan ja limsaa. Mutta limsan juonti rajoittuu synttäreille, jouluun ja juhannukseen ja pääsiseen. Mehua teen ite syksyisin marjoista, mutta eihän se toki koko talveksi riitä eli loppuu joskus huhtikuulla. JA kaupan mehutja joskus toki juodaan. Mutta ite oon huomannu sen, että ne on vaan alkanu maistua niin teolliselta. Mutta jokainenhan toki tekee miten haluaa :)
Limsoja meillä juo lähinnä teinipoika kamuineen.
Itseasiassa ehdin tuossa aiemmin miettiä että montakohan pulloa eilisestä sikspäkistä on jäljellä, jos pihakämpässä on illalla treenit...
Mehuja sen sijaan juodaan maidon asemasta ja omien mehujen lisäksi juuri noita joihin lisätty esim kalkkia ja d-vitamiinia eli vastavaat siltä osin maitoa.
Pillimehuja sitten puolestani ostan kerhoeväiksi, en juuri muuten.
 
mökkieväitä
Täksi viikonlopuksi suunnattiin mökille, joten laitanpa tässä kaikki mitä tuli hankittua sinne sitten. pitkään aikaan ei ole mitään herkuteltu, ja tehdään muutenkin niin harvemmin joten älkää kauhistelko noita herkkumääriä.. :) 3 lasta ja 2 aikusta meitä on.

4 päärynäsiideriä (2 mulle, 2 miehelle, saunajuomaksi)
pirkka punainen jaffa 1,5L
pirkka sitruuna kivennäisvesi 1,5L
fazer ruispaahto
taffel sourcream & pepper perunalastuja
pirkka kevyt kermaviili
pirkka valkosipulidippijauhe
polar 10% juusto
atria maustettu broilerisuikale 2pkt (juusto, ja pehmeän pippurinen, olivat tarjouksessa 5e/2pkt. yleensä meillä ostetaan maustamatonta, ja maustetaan itse mutta mökille halusin nyt jotain helppoa.)
aromisuolaa täyttöpussi
rouhittu mustapippuri täyttöpussi
5 valio laktoositon pieni jogurttipurkki
2 prk valio rasvaton laktoositon maito, 1L
2 prk valio kevytmaito laktoositon, 1,5L
tuorekurkku
jäävuorisalaattia 2pss
valio ruokakerma 3 juustoa
valio play maitokaakaojuoma
juissi sokeriton mehu, 3prk (tarjous taas :) )
novelle metsämarja 0,5l
arla ingmariini
tuoreita isoja herkkusieniä 6kpl rasia
ruokaperuna 2kg
 
"taaperon äiti"
Meillä tänään tällaista kaupasta:

*jääsalaattia
*tuorekurkkua
*keltainen paprika
*fetajuustoa
*2prk kermaviiliä
*dippijauhe
*2pss sipsejä
*muutama tetra velliä ja puuroa
*pakastevihanneksia
*2 härän sisäfilepihviä
*irtokarkkeja
*1 siideri
*1pll punaviiniä

Tänään herkutellaan :) Ja viiniä pihvien kanssa.
 
Tänään näin:



Ja myönnän, että tänään pani myös turhauttamaan kun noin tunti sen jälkeen kun olin palannut kaupasta jääkaapin ovessa komeili jo hyvä uuden listan alku:
- rypsiöljy on loppu.
- oliiviöljy melkein loppu.
- kookosmaito vetelee viimeisiään...
jne. jne.
 
[QUOTE="taaperon äiti";23339064]Meillä tänään tällaista kaupasta:

*jääsalaattia
*tuorekurkkua
*keltainen paprika
*fetajuustoa
*2prk kermaviiliä
*dippijauhe
*2pss sipsejä
*muutama tetra velliä ja puuroa
*pakastevihanneksia
*2 härän sisäfilepihviä
*irtokarkkeja
*1 siideri
*1pll punaviiniä

Tänään herkutellaan :) Ja viiniä pihvien kanssa.[/QUOTE]

Näyttää oikein hyvälle.
:)
 
Luomumaito 10 l
kerma 1 l
maustamaton luomujugurtti 1 kg
rahka 500 g
arkijuusto 1.2 kg
voi 500 g
maitokaakaojauhe (edellinen purkki ostettu vuonna 2006)
Elovena 2 kg
banaanit 2 kg
luomujälkiuuniruisleipä, Oululainen, 2 kpl
Rukan kurahousut ;)
Fingerpori 4 :D
 
Luomumaito 10 l
kerma 1 l
maustamaton luomujugurtti 1 kg
rahka 500 g
arkijuusto 1.2 kg
voi 500 g
maitokaakaojauhe (edellinen purkki ostettu vuonna 2006)
Elovena 2 kg
banaanit 2 kg
luomujälkiuuniruisleipä, Oululainen, 2 kpl
Rukan kurahousut ;)
Fingerpori 4 :D
Nuo kaksi vikaa ovat hauska lisä.
Fingerpori nyt ilman muuta on päivittäistavara, mutta kurahousut... menevät jo rajalle?

Vaavmmin puhuen toivoisin kovin jonkun minua enemmän vaatteista ymmärtävän aloittavan tällaisen vastaavan ketjun perheensä tekstiili- ja jalkinehankinnoista. Olisi kiva lukea mitä sellaiset ostokset kertoisivat pitkän päälle "rivien välissä"...
 
uteliaana
Moikka mummeliisa,oot ihan oloinen ihminen näin netin välityksellä ainakin.
Saako kysyä mitä teet työksesi? Miten teillä on varaa kaikkeen?
Haaveilen suurperheestä,mutta jotenkin luulen että joutuisin tinkimään jutuista paljon....eikä riittäisi siltikkään minun varat :(
 
"Raisa"
-5 appelsiinia
-3 banaania
- terttu viinirypäleitä
- rasia luumuja
- 2 kg klementiinejä
- 1,5 kg omenoita

(Kuvia ei valitettavasti ole koska kamera kateissa.)

Muuta en ostanut
 
Nuo kaksi vikaa ovat hauska lisä.
Fingerpori nyt ilman muuta on päivittäistavara, mutta kurahousut... menevät jo rajalle?

Vaavmmin puhuen toivoisin kovin jonkun minua enemmän vaatteista ymmärtävän aloittavan tällaisen vastaavan ketjun perheensä tekstiili- ja jalkinehankinnoista. Olisi kiva lukea mitä sellaiset ostokset kertoisivat pitkän päälle "rivien välissä"...
Ostin nuo kaikki Prismasta, eli samassa kauppalistassa olivat :LOL:
 
"tyty"
Meilla tanaan:

5l maitoa
1l jugurttia
8kpl yksittais pakattua jugurttia
rahkaa ja kuohukermaa
vadelmia ja mansikoita
kananfile suikaleita
naudan suikaleita
naudan jauhelihaa
possun pihveja
ruokakerma
cheerios-muroja
omppuja
lehtisalaattia
paprika
fetajuustoa
2pkt pekonia
kinkkusuikaleita ja peruna-sipuli-pakastepussi
monivitamiinitabletit
tomaattipyreeta
ruisleipapaloja
oivariini
oltermanni-juusto
mikropizzoja
valmis tomaattikeitto
suihkusaippua ja partakoneen teria
 
Moikka mummeliisa,oot ihan oloinen ihminen näin netin välityksellä ainakin.
Saako kysyä mitä teet työksesi? Miten teillä on varaa kaikkeen?
Haaveilen suurperheestä,mutta jotenkin luulen että joutuisin tinkimään jutuista paljon....eikä riittäisi siltikkään minun varat :(
Saa kysyä.
Minä kirjoitan roskaa: viihdenovelleja, lehtijuttuja, reppareita, jne. Siitä irtoaa suurin osa tuloistani. Leivänlevikettä tulee sitten opetustyöstä.
Mies on toimittaja ja ohjelmoija.

Olemme kumpikin ok-tuloisia, mutta emme mitenkään suurituloisia verrattuna moniin täällä tulonsa ilmoittaneeseen. Arjen kulutuksessa varmasti kuitenkin näkyy se, että esim asuntolainaa ei enää ole vaan Tönöni on maksettu aikoja sitten (hyvä puoli siinä, että on jo mummelinikäinen ihminen).
Moneltahan asuinkulut nielaisevat leijonanosan tuloista..
 
"sama"
Saa kysyä.
Minä kirjoitan roskaa: viihdenovelleja, lehtijuttuja, reppareita, jne. Siitä irtoaa suurin osa tuloistani. Leivänlevikettä tulee sitten opetustyöstä.
Mies on toimittaja ja ohjelmoija.

Olemme kumpikin ok-tuloisia, mutta emme mitenkään suurituloisia verrattuna moniin täällä tulonsa ilmoittaneeseen. Arjen kulutuksessa varmasti kuitenkin näkyy se, että esim asuntolainaa ei enää ole vaan Tönöni on maksettu aikoja sitten (hyvä puoli siinä, että on jo mummelinikäinen ihminen).
Moneltahan asuinkulut nielaisevat leijonanosan tuloista..
Kiitos, niin se tosiaan taitaa olla että se asuntolaina ne meidän tulot nyt vie. Ehkä minullakin joskus on tuollainen perhe <3
 

Yhteistyössä