Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23308385:
Hyvää kevättä hänelle ja rapsutuksia!! Vaikka äiti on vähän kulmikas joskus ihmisseurassa niin koiraporukassa minä haukahtelen hyvinkin lempeästi vuf...
Kiitos, minäpä vien terveiset:) Kesäkuun 6. meillä - toivottavasti - vietetään puudelin 15-vuotissynttäreitä :heart:
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23308409:
Kiitos, minäpä vien terveiset:) Kesäkuun 6. meillä - toivottavasti - vietetään puudelin 15-vuotissynttäreitä :heart:
Olen melko haka muistamaan päivämääriä joten pistänpä mieleeni jotta muistan tuolloin onnitella sinun puudeliasi. Pienellä bannivarauksella varustettuna tämä aikomus tietysti... :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23308434:
Olen melko haka muistamaan päivämääriä joten pistänpä mieleeni jotta muistan tuolloin onnitella sinun puudeliasi. Pienellä bannivarauksella varustettuna tämä aikomus tietysti... :D
Laitanko itselleni kännykkään muistutuksen, että tuona päivänä sun täytyy päästä? :D :D
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23308492:
Laitanko itselleni kännykkään muistutuksen, että tuona päivänä sun täytyy päästä? :D :D
Laita vaan.

Jos mulla sattuu olemaan just pitkä banaani välipalana tuolloin meneillään, niin sen voi katkasta tuon vuorokauden ajaksi ja sitten taas jatkaa vuorokauden vaihtuessa 7.pv puolelle! :D

Mahtavan huomaavainen rangaistuskäytäntö tällä palstalla :D :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23308531:
Laita vaan.

Jos mulla sattuu olemaan just pitkä banaani välipalana tuolloin meneillään, niin sen voi katkasta tuon vuorokauden ajaksi ja sitten taas jatkaa vuorokauden vaihtuessa 7.pv puolelle! :D

Mahtavan huomaavainen rangaistuskäytäntö tällä palstalla :D :D
Asia selvä :D Banaanikakun sijasta virtuaalista synttärikakkua :D
 
"Mamma italiana"
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]

kuitin kopiointi kirjoittaen tai valokuvan nàppààminen on yllàttàvàn nopea toimenpide ;)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]
Mä lunttaan ottamastani valokuvasta :D
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]

No eilen kun mä näitä tänne laitoin, niin hain oikein kaapista ne ostokset tähän koneen viereen ja kirjasin ylös!!!
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]

mä otin kauppakuitin kouraani, ei sen kirjoittamiseen kauaa mene
 
Tällaista meillä tänään



Ja sama sitten sanoina:
Greippi
6 appelsiinia
3 limeä
Isoja tuoreita herkkusieniä
Retiisejä
Kirsikkatomaatteja
1 puolentoista litran karpalovichy
1 puolentoista litran vadelmavichy
1 puolentoista litran sitruunavichy
Litra kevytmaitoa
Litra rasvatonta maitoa
Puoli litraa kermaa
Paketti jääkaappimargariinia
3 pakettia poroa
2 pakettia pekonikuutioita
2 puolen kilon pakettia kahvia
pullo tummaa olutta
6 purkkia mustikkajogurttia
2 litran purkkia mustikka-aronia-mehua vitamiinilisällä
2 litran purkkia granaattiomenamehua vitamiinilisällä
Litra mustikkakeittoa
4 x 2g vehnäjauhoja
4 tikkaria
pullollinen yleispuhdistusainetta


Menyyllä poronkäristystä.
 
Viimeksi muokattu:
En muistanut taaskaan näpätä kuvaa, mutta tänään lähikaupasta ostettua:
- 2 verigreippiä
- 1 greippi
- avocado
- kotim. tomaatteja
- kotim. kurkku
- punasipulia
- paketti suippopaprikoita
- mietoja pepperoneja (taisi olla kaupan omaa merkkiä)
- cashewpähkinä -suklaalevy (Fazer)
- laatikollinen (6kpl) Pingviini -lakutuutteja
- fetajuustoa kuutioina öljyssä
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]

Miten tämä oikiastaan eroa esim. Nielsenin kuluttajapaneelitutkimuksesta? Siinäki pittää skannata ostokset ja näpytellä hinnat. Joku palstalainen saattaa vaikka semmosessaki olla mukana. Ei kaiken ajankäytön tartte olla aina järkevää, mie voin vaikka tunnin päivässä väännellä naamaani ihan vaan iloksi, ompahan lepposampi olo ainaki sen jäläkeen :D

Tässä meikäläisen tämän päivän ostokset:

500 g tuoretta palsternakkaa
2 isoa pussia kotimaista salaattia
1 kotimainen kurkku
500 g kotimaisia herkkusieniä
250 g brietä
1 kg luomuohrasuurimoja (rikottuja)
1 l luomumaitoa
1 rasia reilun kaupan tummia viinirypäleitä
0,5 l pepsiä (ei mitään light-paskaa vaan ihan ehtaa luonnontuotteella maustettua)
1 maustettu tonnikalapussi
2 pientä Disneyn kirjasta
2 suklaavanukasta (semmosia missä oli vähiten lisäaineita, niitä powercow - juttuja)
1 banaanirahka
 
[QUOTE="vieras";23308901]Istutteko kauppakuitti kourassa näpyttelemässä ostoksianne koneelle? Ei kai noita pitkiä rimpsuja muuten muista. Onhan se ajankäyttöä sekin.[/QUOTE]

Kyllä mä muistan, mutta mulla ei olekaan ollut tässä kuin täydennysostoksia. Ja kyllä mä varmaan muistaisin useamman kassillisenkin ostot vielä samana päivänä.
 
Tällaista meillä tänään



Ja sama sitten sanoina:
Greippi
6 appelsiinia
3 limeä
Isoja tuoreita herkkusieniä
Retiisejä
Kirsikkatomaatteja
1 puolentoista litran karpalovichy
1 puolentoista litran vadelmavichy
1 puolentoista litran sitruunavichy
Litra kevytmaitoa
Litra rasvatonta maitoa
Puoli litraa kermaa
Paketti jääkaappimargariinia
3 pakettia poroa
2 pakettia pekonikuutioita
2 puolen kilon pakettia kahvia
pullo tummaa olutta
6 purkkia mustikkajogurttia
2 litran purkkia mustikka-aronia-mehua vitamiinilisällä
2 litran purkkia granaattiomenamehua vitamiinilisällä
Litra mustikkakeittoa
4 x 2g vehnäjauhoja
4 tikkaria
pullollinen yleispuhdistusainetta


Menyyllä poronkäristystä.
Mä unohdin taas kuvata...
2 maitoa
3 kuohukermaa (2dl)
smetana
ruohosipulitupsu
2 punasta paprikaa
2 kesäkurpitsaa
1 munakoiso
1 emmental-raaste
ipanalle lassien kintaat
2pss katkarapuja
voi
2 pss kukkakaali (450g)
2 pss parsakaali (450g)

Mummeliisa, toi apilantuoksunen yleispesu on ihanan tuoksusta! :) Meillä kanssa aina sitä... Se vaan sais tuoksua vähän kauemman ja voimakkaammin, kun on niin hyvä haju :D
Ootteko miettinyt limukoneen hankkimista? Meillä on, ja on tosi näppärä. Tosi harvoin sillä limuja tehdään, mutta mä juon päivässä ainakin pari pullollista kuplavettä... Yhdestä hiilihappopullosta tulee n. 60 litraa, mutta mä just eilen laskin, että toi mikä meillä on vuodenvaihteesta asti ollut paikallaan, on tehnyt likemmäs 150 pullollista jo...
Säästää kummasti kauppalaskuja, ja varsinkin niitten pullojen roudaamista... ;)

Mä söin tänään kans poronkäristystä, kun kävin ipanan kanssa mummulassa, oli hyvää... Pitää tehdä iteki joku päivä!

Mut nyt meillä iltapalana valkosipulikatkarapuja ;)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23311917:
Mummeliisa, toi apilantuoksunen yleispesu on ihanan tuoksusta! :) Meillä kanssa aina sitä... Se vaan sais tuoksua vähän kauemman ja voimakkaammin, kun on niin hyvä haju :D
Ootteko miettinyt limukoneen hankkimista? Meillä on, ja on tosi näppärä. Tosi harvoin sillä limuja tehdään, mutta mä juon päivässä ainakin pari pullollista kuplavettä... Yhdestä hiilihappopullosta tulee n. 60 litraa, mutta mä just eilen laskin, että toi mikä meillä on vuodenvaihteesta asti ollut paikallaan, on tehnyt likemmäs 150 pullollista jo...
Säästää kummasti kauppalaskuja, ja varsinkin niitten pullojen roudaamista... ;)

Mä söin tänään kans poronkäristystä, kun kävin ipanan kanssa mummulassa, oli hyvää... Pitää tehdä iteki joku päivä!

Mut nyt meillä iltapalana valkosipulikatkarapuja ;)
Minäkin pidän kovin tuosta tuoksusta.
Olin pitkään liian pihi noihin suihkepulloihin, mutta sitten joskus kun yritin prepata itseäni siivoamaan kun ei yhtään hotsittanut, kokeilin ja jäin heti kkoukkuun.

Sellainen limsa-automaatti olisi meillä paikallaan. Monesti mietitty mutta aina jäänyt....
Vichyä menee valtavasti ja viikonloppuisin kun nuoriso kotona, colajuomia.
 
Keittiönoita
Minäkin pidän kovin tuosta tuoksusta.
Olin pitkään liian pihi noihin suihkepulloihin, mutta sitten joskus kun yritin prepata itseäni siivoamaan kun ei yhtään hotsittanut, kokeilin ja jäin heti kkoukkuun.

Sellainen limsa-automaatti olisi meillä paikallaan. Monesti mietitty mutta aina jäänyt....
Vichyä menee valtavasti ja viikonloppuisin kun nuoriso kotona, colajuomia.
Mä tykkään kans tuosta apilantuoksuisesta Kiillosta. Ja se limsakone on tosi kätevä. Ei tarvitse retuuttaa pullojakaan edes takaisin. Varsinaista limsaa tee aika harvoin, mulla on kyllä itse tehtyä puolukkatuoremehutiivistettä pakastimessa. Mutta usein teen "kivennäisvesiä", joiden sekaan vaan lasiin heitän jäisiä sitrushedelmien viipaleita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23312873:
Mä tykkään kans tuosta apilantuoksuisesta Kiillosta. Ja se limsakone on tosi kätevä. Ei tarvitse retuuttaa pullojakaan edes takaisin. Varsinaista limsaa tee aika harvoin, mulla on kyllä itse tehtyä puolukkatuoremehutiivistettä pakastimessa. Mutta usein teen "kivennäisvesiä", joiden sekaan vaan lasiin heitän jäisiä sitrushedelmien viipaleita.
Joo. Meillä toimisi tuo luultavasti myös hyvin.
Itse usein piristän vichyni limellä tai vaikka säilötyillä kirsikoilla...
 

Yhteistyössä