Uskotteko, ettei aina ole helppoa tai edes kivaa olla kaunis

• Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"Linda"
[QUOTE="hmm";23337130]Itse asiassa ymmärrän täysin mistä kirjoitat, sillä asia on tuttu minullekin ja olen kokenut asian myös ongelmallisena. Olen kuitenkin huomannut, että jos oikeasti haluat näyttää suht tavalliselta, se onnistuu varsin hyvin jättämällä meikkaamisen väliin ja pukeutumalla vaatimattomasti. Parin päivän kokeilun jälkeen palaat todennäköisesti entiseen arkeesi ja kestät ulkonäkösi seuraukset - jotka kokonaisuutena ovat kuitenkin positiivisen puolella:)

Näin ainakin itse teen - tosin vältän aina etenkin työelämässä vartalon esiin tuovaa pukeutumista, käytän asiallisia vaatteita ja mielellään vielä silmälasejakin sekä olen aina erittäin ystävällinen etenkin kaikille naisilla. Miehille taas kannattaa olla erittäin asiallinen:)[/QUOTE]

Kyllä tuo on varmaan ihan totta, että kokonaisuutena seuraukset ovat kuitenkin plussan puolella. :) Huomioon tottuneena voisi olla pahakin paikka, jos sitä yhtäkkiä ei tulisi enää lainkaan, en kiistä sitäkään.
Välillä vaan tulee näitä ärsytyspäiviä :)
Ja nuo neuvosi ovat kyllä hyviä.

Kauniiksi sanottu
[QUOTE="vieras";23337104]Millä tavoin tuot kauneuttasi esiin arkipäivinä?

Lukioaikoina meidän koulussa oli yksi kappale "mallikuningattaria" ja yksi "tuleva" Miss Suomen perintöprinsessa. Mallikuningatar ei juuri arkena eronnut muusta joukosta, paitsi pituudeltaan. Meikattuna hän oli ihan toisen näköinen. Perintöprinsessa taas tälläsi itseään kouluun ihan täyteen "sotamaalaukseen" irtoripsineen kaikkineen.

Miehen koulussa tuleva Miss Suomi pukeutui farkkuihin ja maiharitakkiin ja mies naurahti nähdessään myöhemmin kruunatun voittajan olleen hieman toisen näköinen koulussa, vain paria vuotta aikaisemmin.

Itsensä voi korostaa tai olla korostamatta monin eri tavoin. Joskus iltapäivälehdissä on kuvia julkkiksista arkena ja sitten punaisella matolla tepastelemassa ja heitä on vaikea arkilookissa edes tunnistaa...[/QUOTE]

Tämä totta. Riippuu miten pukeutuukin, mutta en itse halua verhoutua telttoihin vain siksi, että vartaloa myötäilevät vaatteet kääntävät päitä. Tykkään tälläytyä ja näyttää hyvältä. En halua kulkea aina täysin ilman meikkiäkään verkkareissa. Toki esim. työhaastatteluihin tms tilanteisiin pukeutuu mahdollisimman hillitysti, mutta mielestäni naisella on oikeus nauttia kesälläkin minihameeseen ja toppiin pukeutumisesta vaikka se sitten hyvän vartalon takia herättäisikin huomiota. Ja tässä olen huomannut itse ihan selkeän eron, että kyllä pysähtyy autot suojatien eteen kun kulkee laittautuneena vs. ulkoilupuku päällä. Juuri tästä syystä en itse koe olevani "nainen joka saisi täältä kenet tahansa" kuten joskus kuulee terassilla tms, ihan rähjältä näytän kotisohvalla olohousut jalassa siinä missä muutkin.

"vieras"
Mä ainakin pääsin moisesta ongelmasta eroon ihan sillä, että leikkasin hiukset ja kolmenkympin lähestyttyä aloin viihtyä kaupungillakin tuulipuvussa ihan ilman meikkiä. Vähän aikaa kyllä kesti tottua siihen, että yht äkkiä olikin muuttunut aivan näkymättömäksi, kun normaalisti oli tottunut siihen, että ihan tuntemattomatkin ottavat kontaktia jatkuvasti ja saamaan tietynlaista erityishuomiota kaikissa tilanteissa.

Kauneudessa on se "hyvä" puoli, että kenenkään kohdalla se ei ole ikuista. Joten älä huoli, kyllä säkin viimeistään sitten vaihdevuosi-iässä saat kulkea ihan rauhassa, halusit tai et.

-
Mä en ainakaan pelkää kauniita naisia vaikka itse en mikään niin kaunotar olekaan.. Kun aina sanotaan että naisetki kaikkoaa ympäriltä..

Ihminen voi olla unelmakaunis, mutta samaan aikaan herttainen tyyppi josta huokuu hyväsydämisyys ja luonteen ihanuus.

Sit ihminen voi olla unelmakaunis, mutta samaan aikaan huokuu liika itsevarmuus, tietous kauneudestaan joka nostaa sen nenän pystyyn. Sellaisia ihmisiä karttaa kuka tahansa, oli kaunis tai ei. Mut mä vihaan jos ihminen kuvittelee olevansa muiden yläpuolella.

Täällä on jatkuvasti aloituksia missä kehutaan omaa kauneutta ja niistä tulee väistämättä mieleen tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

En usko.

Omaan kauneuteen voi vaikuttaa. Tarkoitan siis että kauniistakin saa "ruman" ihan vaan tekemällä. Ja toki myös toisinpäin. Jos on niin kovin rankkaa näyttää hyvältä, niin ainahan sitä voi jättää tukan valumaan päätämyöden, laittaa jalkaan kauhtineet kotihousut ja asettaa kasvoille sellaisen naama norsunvatulla ilmeen. Epäilen että ne huudot sieltä terasseilta loppuu siihen paikkaan.

Mä en ole kedon kaunein (enkä kevyin) kukka, mutta jos mä päätän että tänään saan miesten päät kääntymään, niin se ei ole edes vaikeaa. Ei muuta kun meikkupussi käteen, vähän tukkaa ojennukseen ja pidempi harkinta siitä mitä pistää päälle. Sitten vaan hymy kasvoille, pilke silmäkulmaan ja menoksi.

Mä en ainakaan pelkää kauniita naisia vaikka itse en mikään niin kaunotar olekaan.. Kun aina sanotaan että naisetki kaikkoaa ympäriltä..

Ihminen voi olla unelmakaunis, mutta samaan aikaan herttainen tyyppi josta huokuu hyväsydämisyys ja luonteen ihanuus.

Sit ihminen voi olla unelmakaunis, mutta samaan aikaan huokuu liika itsevarmuus, tietous kauneudestaan joka nostaa sen nenän pystyyn. Sellaisia ihmisiä karttaa kuka tahansa, oli kaunis tai ei. Mut mä vihaan jos ihminen kuvittelee olevansa muiden yläpuolella.

Täällä on jatkuvasti aloituksia missä kehutaan omaa kauneutta ja niistä tulee väistämättä mieleen tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

Samaa sanoisin minä kuin vierailija. Se on täysin siitä ihmisestä itsestään kiinni.

"vieras"
Tämä totta. Riippuu miten pukeutuukin, mutta en itse halua verhoutua telttoihin vain siksi, että vartaloa myötäilevät vaatteet kääntävät päitä. Tykkään tälläytyä ja näyttää hyvältä. En halua kulkea aina täysin ilman meikkiäkään verkkareissa. Toki esim. työhaastatteluihin tms tilanteisiin pukeutuu mahdollisimman hillitysti, mutta mielestäni naisella on oikeus nauttia kesälläkin minihameeseen ja toppiin pukeutumisesta vaikka se sitten hyvän vartalon takia herättäisikin huomiota. Ja tässä olen huomannut itse ihan selkeän eron, että kyllä pysähtyy autot suojatien eteen kun kulkee laittautuneena vs. ulkoilupuku päällä. Juuri tästä syystä en itse koe olevani "nainen joka saisi täältä kenet tahansa" kuten joskus kuulee terassilla tms, ihan rähjältä näytän kotisohvalla olohousut jalassa siinä missä muutkin.
Telttojen ja minihameiden väliin jää ihan asiallinenkin pukeutuminen. Hieman vaikuttaa siltä että sitä saat mitä haluat.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23337261]Telttojen ja minihameiden väliin jää ihan asiallinenkin pukeutuminen. Hieman vaikuttaa siltä että sitä saat mitä haluat.[/QUOTE]

Mutta on ok jos ne vähemmän kauniit käyttää minihametta vaikka kesät läpeensä?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23337285]Mutta on ok jos ne vähemmän kauniit käyttää minihametta vaikka kesät läpeensä?[/QUOTE]

Ihan ok kai se on käyttää minihametta minkä näköisenä tai -kokoisena tahansa, kunhan kestää sen, että se saattaa jotain reaktiota herättää kanssaihmisissä. Vai luuletteko, että esim. 150-kiloinen vähemmän kaunis ihminen voisi kesäkuumalla minihameessa ja napapaidassa tepastella kadulla saamatta minkäänlaista huomiota osakseen? Jos ei huomiota kestä (edes sitä positiivista), niin ei kai siinä muu auta kuin pukeutua tavalla, joka nyt ei kaikista eniten korosta niitä oman vartalotyypin huomiota herättämättömiä puolia, vaikkei se tapa muuten mieluisin olisikaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23337285]Mutta on ok jos ne vähemmän kauniit käyttää minihametta vaikka kesät läpeensä?[/QUOTE]

Jos minkä tahansa näköinen nainen on minihame päällä ja valittaa saamastaan huomiosta, niin mitä pitäisi tehdä? Jättää minihame kaappiin?

niiiiii

kaikki ne naiset, jotka laittaa minihameen päällensä, hakee kyllä jonkinlaista huomiota, oli sitten kaunis,ruma,lihava tai laiha.
minihame on sellainen vaate, että se kiinnittää väistämättä kadulla huomion, mielestäni selitys kuumasta kesäpäivästä minihameen käytölle on naurettava, ihan sama vaikutus sillä hameella on kelin suhteen, oli helma sitten persposkessa tai hiukan polven yläpuolella.

tutun kuuloista
[QUOTE="Linda";23337158]En kulje missään suuressa sotamaalauksessa, arkena ihan ripsaria, aurinkopuuteria, huulikiiltoa. Juhliin meikkaan näyttävämmin. Tosin huomiota tulee joskus jopa enemmän "tavallisemman" näköisenä ja jopa meikittömänä lähikaupassa, kuin täydessä tällingissä - moni mies on jopa sanonut, että olen meikattuna vaikeasti lähestyttävä, ei mulle uskalla tulla juttelemaan, kun olen niin kaunis.

Mulla on kyllä luonnostaan esim. tummat kulmat ja ripset, ja kun olen huomattavan pitkä ja hoikka ja tukkaakin on melkein puoliselkään asti, niin saan huomiota ihan farkuissa ja arkilookissakin.[/QUOTE]

Ihan kuin minä 10-18 vuotta sitten. Onneksi aika on vähän korjannut tilannetta. Nyt kolmevitosena ja 8 kilpa painavampana uppoan jo kaduntallajien harmaaseen massaan vaikka en ole vielä lähelläkään ylipainosta. Meikkiäkin käytin todella vähän eikä vaatteetkaan olleet valtavirrasta poikkeavia. Kai se riitti että oli nuori, pitkä, hoikka ja pitkätukkainen.

Muistan että aikanaan hankin silmäläsitkin uskottavuuden vuoksi. Paino oli normaalipainon alarajoilla, mutta vartalo rintava. Olin tosi ujo ja se puhumattomuus tulkittiin monesti leuhkuudeksi. Muutama oli tutustumisen jälkeen tokaissutkin "et sää ookkaan yhtään leuhka vaikka siltä voisi äkkiseltään näyttää". Jotkut tulivat kysymään että olenko Karita. Myöhemmin tajusin keneksi olivat luulleet.

"Lissu"
Uskon, vaikka itse olen ihan tavis. Mutta kun olen seuraillut kauniimpien naisten elämää, niin totuus on että heitä pidetään pinnallisina ja tyhminä vaan ulkonäkönsä vuoksi, ja katsotaan että heidän ulkonäköään saa vapaasti kommentoida.

"vieras"
[QUOTE="Lissu";23337598] ja katsotaan että heidän ulkonäköään saa vapaasti kommentoida.[/QUOTE]

Valitettavasti musta tuntuu, että tää pätee ihan kaikennäköisiin naisiin.

jippii
[QUOTE="vieras";23336988]No on se helpompaa ja kivempaa varmaan kun olla ruma.[/QUOTE]

Ap oli provo.
Mutta ite oon huomannu että kauniina saa puhetta ja kiusaa todella paljon.
Tehdään ennakkoivia päätelmiä että on moukkamainen ja sitten ihmetellään että kylläpä sinä olekin kiva ja mukava.

Onhan se ihan sallittua haukkua kauniita ja komeita, mutta ei rumaa/lihavaa.
Mistähän sekin johtuu.

Toisaalta ku alamme keskustelemaan tällaisesta aiheesta pitäisi miettiä mitä tarkoittaa ruma tai kaunis.

Kaunis/komea joka paljastuu törpöpöksi idiootiksi niin hänen ulkokouren edustavuuskin kärsii.
Olen huomnnut edelliseten poikaystävien olevan ei niin komeita. Mutta niin se vaan se luonne korjaa ja saa näyttämään ihmisen toiselta.
Silti ei pitäisi tehdä johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen toisen ulkonäen perusteella.

jippii
[QUOTE="Lissu";23337598]Uskon, vaikka itse olen ihan tavis. Mutta kun olen seuraillut kauniimpien naisten elämää, niin totuus on että heitä pidetään pinnallisina ja tyhminä vaan ulkonäkönsä vuoksi, ja katsotaan että heidän ulkonäköään saa vapaasti kommentoida.[/QUOTE]

Juuri tätä tarkoitin!! Mulle on sanottu asiasta ihan suoraan ja ihmetelty kun olenkin niin mukava :O

jippii
en usko.

Omaan kauneuteen voi vaikuttaa. Tarkoitan siis että kauniistakin saa "ruman" ihan vaan tekemällä. Ja toki myös toisinpäin. Jos on niin kovin rankkaa näyttää hyvältä, niin ainahan sitä voi jättää tukan valumaan päätämyöden, laittaa jalkaan kauhtineet kotihousut ja asettaa kasvoille sellaisen naama norsunvatulla ilmeen. Epäilen että ne huudot sieltä terasseilta loppuu siihen paikkaan.

Mä en ole kedon kaunein (enkä kevyin) kukka, mutta jos mä päätän että tänään saan miesten päät kääntymään, niin se ei ole edes vaikeaa. Ei muuta kun meikkupussi käteen, vähän tukkaa ojennukseen ja pidempi harkinta siitä mitä pistää päälle. Sitten vaan hymy kasvoille, pilke silmäkulmaan ja menoksi.
oikea asenne!!

Jos sekä kauniita että vähemmän kauniita yritetään iskeä ja huudellaan kaikkea vaikka on naimisissakin tms. niin mitä voi päätellä siitä et saa aina olla ihan rauhassa, ei kukaan yritä iskee tai kysy puhelinnumeroa tai mitään sellasta.... *raapii päätään*

"viekas"
Mun mielestäni on olemassa ihmisiä, jotka ovat niin kauniita, ettei sitä tylsillä vaatteilla tai likaisilla hiuksilla peitetä. Eräs tv:stäkin tuttu malli on kuvissa kaunis, mutta kasvokkain tavattuna suorastaan sädehtivä. Tähän kun lisätään ystävällinen ja positiivinen käytös, niin ei ihme, että huomiota sataa. Se on kai sit se "sisäinen kauneus" joka nätistä tekee hurmaavan.

selam
En ymmärrä. Miksi kaunis nainen ei saisi pukeutua kauniisiin vaatteisiin vaan hänen täytyisi pukeutua tuulipukuun, jotta rumemmat naiset voisivat hyväksyä kauniin osakseen saaman huomion? Kaunis saa valittaa vääränlaisesta ja vääriltä ihmisiltä (hänen elämänsä näkökulmasta) tulevasta epämiellyttävästä huomiosta ihan samalla tavalla kuin lihavat ja rumatkin. Vai onko niin, että lihava saa valittaa siitä, kuinka liikennevaloissa joku huutelee "hei, läski", mutta kauniin pitäisi vain pitää nätti suunsa supussa, jotta rumille kotirouville ei tule paha mieli?

Sama juttu kuin laihuuden kanssa. Lihavista ja rumista ei saa sanoa pahaa sanaa, kun se on syrjintää ja suvaitsematonta ja ilkeää ja voi johtua sairaudesta tai vammasta. Kauniita ja laihoja ihmisiä taas saa haukkua ja kehoittaa tekeytymään rumemmiksi, jotta he sulautuisivat paremmin massaan. Taas niin suomalaista, että...

"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja älykäs nainen;23337168:
Ei tämä elämä älykkäänäkään mitään juhlaa aina ole typerän massan puristuksessa.
Tämä niin totta!
Halaisin kyllä nähdä aloittajan kuvan, hän on ilmeiseti aivan taivaallisen kaunis. Itsellä pari todella kaunista ystävää, eivätkä he kyllä ole samanlailla valittaneet. Toki iskuyrityksiä satelee, mutta eivät nyt sinällään elämäänsä hankalana pidä. Ja tosiaan pukeutumisella ym. voi aika paljon vaikuttaa. Kyllä varmaan jokaista naista "vainotaan" jos pukeutuu johonkin kurveja nuolevaan minimekkoon.

Yhteistyössä