Espoossa asuvat!

alueet
Suvelasta sen verran, että olen siellä käynyt ja pari läheistäkin siellä asuu. Ehkä se on nyt rauhallisempaa, mitä se oli joskus 2000-luvun alussa tai 90-luvulla. Se, että siellä asuu maahanmuuttajia hyvin paljon, tekee siitä mielestäni rauhattoman. Koulussakin niin suuri osa koostuu heistä. En ole rasisti, mutta kyllä se tekee mielestäni alueesta levottomamman. Sitten nämä laitapuolenkulkijat, suureksi osaksi onneksi kuitenkin ilmeisesti harmittomat juopot, jotka käyvät näissä pikku kapakoissa/räkälöissä heti aamusta alkaen :( Viime kesänä tuli sattuneista syistä pyörittyä siellä joka päivä, eikä ollut harvinaista, että joutui ambulanssia/poliisia kutsua jos jonkinlaisen juopon/huumeidenkäyttäjän takia (etenkin siellä Satulinnan nurkilla).

En haluaisi lasteni kanssa sinne muuttaa. Se on vain minun mielipiteeni ja meidän perheen valinta :)
Pakko lisätä vielä noista ambulanssien/poliisien kutsumisesta sen verran, ettei nämä "laitapuolenkulkijat" pääsääntöisesti sivullisille varsinaista haittaa, tai ainakaan vahinkoa aiheuta. Enemmänkin itselleen ja joissain tapauksissa riitaa tulee sen toisen laitapuolenkulkijan kanssa. En siltikään halua lasteni näkevän lähes päivittäin tällaista, vaikkei siitä varsinaista vaaraa heille koituisikaan.

Suvelasta kun lähdetään sinne hyvän matkan päähän keskustasta, on varmasti vielä rauhallisempaa jne. :)
 
Onpas täällä paljon ex-Westendiläisiä! Ilmoittaudun :wave:

Mun mielestä siellä oli ihana asua, muutenkin meren läheisyydessä se koko rantaviiva ihan jonnekin Iivisniemeen asti on kivaa aluetta. Vielä joskus ehkä pääsen takaisin muutamaan sinne päin.
 
Suvelasta sen verran, että olen siellä käynyt ja pari läheistäkin siellä asuu. Ehkä se on nyt rauhallisempaa, mitä se oli joskus 2000-luvun alussa tai 90-luvulla. Se, että siellä asuu maahanmuuttajia hyvin paljon, tekee siitä mielestäni rauhattoman. Koulussakin niin suuri osa koostuu heistä. En ole rasisti, mutta kyllä se tekee mielestäni alueesta levottomamman. Sitten nämä laitapuolenkulkijat, suureksi osaksi onneksi kuitenkin ilmeisesti harmittomat juopot, jotka käyvät näissä pikku kapakoissa/räkälöissä heti aamusta alkaen :( Viime kesänä tuli sattuneista syistä pyörittyä siellä joka päivä, eikä ollut harvinaista, että joutui ambulanssia/poliisia kutsua jos jonkinlaisen juopon/huumeidenkäyttäjän takia (etenkin siellä Satulinnan nurkilla).

En haluaisi lasteni kanssa sinne muuttaa. Se on vain minun mielipiteeni ja meidän perheen valinta :)
Mä asuin just siinä Satulinnan vieressä enkä kyllä koskaan häiriintynyt ko.paikasta. Siinä kävi hyväntahtoisia mummeleita ja vakityyppejä,ja pari kertaa itsekin kävin laulamassa karaokea. Maahanmuuttajia on joo, mutta heistä ei koskaan ole ollut mitään häiriötä. Alakerrassa asui somaliperhe ja kävin heillä joskus syömässä ja lapset olivat joskus mulla hoidossa ja leikkimässä koirani kanssa. Sittemmin asuin hetken Leppävaarassa ja siitä en tykännyt yhtään, siellä oli niin paljon ihan suomalaisia alkoholisteja joista lähtee kyllä enemmän ääntä kuin maahanmuuttajalapsiperheistä. Ja tutumpi näky poliisit (siis hälytystehtävissä) Lepuskissa oli kuin Suvelassa. Vaikka kyllähän he paljon partioivat Espoon keskuksen lähellä, mikä ei tietenkään ole huono asia että ovat näkyvillä.
 
"minä"
[QUOTE="realisti";23322627]No moni hommaa ihan omistusasunnon Espoosta (varsinkin kun on ihan tavallinen pulliainen ilman taustajoukkoja, ei vaikutusvaltaisesta perheestä...), ja silloin kyllä kannattaa miettiä myös sitä jälleenmyyntiarvoa. Suvelassa arvo ei nousekaan, kuin vaikkapa Saunalahdessa.[/QUOTE]

Mulla ei ole aikomusta muuttaa täältä pois. Viihdyn täällä hyvin.
 
Pakko lisätä vielä noista ambulanssien/poliisien kutsumisesta sen verran, ettei nämä "laitapuolenkulkijat" pääsääntöisesti sivullisille varsinaista haittaa, tai ainakaan vahinkoa aiheuta. Enemmänkin itselleen ja joissain tapauksissa riitaa tulee sen toisen laitapuolenkulkijan kanssa. En siltikään halua lasteni näkevän lähes päivittäin tällaista, vaikkei siitä varsinaista vaaraa heille koituisikaan.

Suvelasta kun lähdetään sinne hyvän matkan päähän keskustasta, on varmasti vielä rauhallisempaa jne. :)
Eräs kaverini joka asui lapsuutensa Itä-Helsingin lähiössä sanoi että hän oli jo ala-asteikäisenä kova kääntelemään juoppoja kylkiasentoon, sitten juoksi kotiin soittamaan ambulanssia ja äkkiä takas seuraamaan heidän työtään. Siitä jäi sitten into joka johti siihen että on tänä päivänä itse ensihoitajana ambulanssissa. :)
 
alueet
[QUOTE="minä";23322725]Mulla ei ole aikomusta muuttaa täältä pois. Viihdyn täällä hyvin.[/QUOTE]

Sittenhän se on hyvä :) Suvelassa on Espoon halvimmat omistusasunnot. Mikä sopii ja on hyvä toiselle, ei ole sitä jollekin toiselle :D
 
Onpas täällä paljon ex-Westendiläisiä! Ilmoittaudun :wave:

Mun mielestä siellä oli ihana asua, muutenkin meren läheisyydessä se koko rantaviiva ihan jonnekin Iivisniemeen asti on kivaa aluetta. Vielä joskus ehkä pääsen takaisin muutamaan sinne päin.
Juu onhan se alueena ihana ja kaunista! Itse vaan kyllästyin siihen pinnalliseen meininkiin jota väritti raha ja valta. Pieni sisäinen anarkistini meinasi tukehtua joten repäisin ja ilmoitin muuttavani pois, "slummiin". En ole katunut, enkä kyllä ole kaivannut Westendiin muutakuin juuri tuon luonnon vuoksi. Äitini siellä edelleen asuu yksin, isäni on kuollut.
 
alueet
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322737:
Eräs kaverini joka asui lapsuutensa Itä-Helsingin lähiössä sanoi että hän oli jo ala-asteikäisenä kova kääntelemään juoppoja kylkiasentoon, sitten juoksi kotiin soittamaan ambulanssia ja äkkiä takas seuraamaan heidän työtään. Siitä jäi sitten into joka johti siihen että on tänä päivänä itse ensihoitajana ambulanssissa. :)
Niin joo, onhan siinä varmasti puolensa :D Toiset kulkevat samoja jalanjälkijä omien vanhempien/naapureiden tms. kanssa, kun taas toiset ottavat niistä opikseen, kun ovat jo pienestä pitäen nähneet, mihin ja miten se juopottelu ihmiseen vaikuttaakin :)
 
Niin joo, onhan siinä varmasti puolensa :D Toiset kulkevat samoja jalanjälkijä omien vanhempien/naapureiden tms. kanssa, kun taas toiset ottavat niistä opikseen, kun ovat jo pienestä pitäen nähneet, mihin ja miten se juopottelu ihmiseen vaikuttaakin :)
Edelleen; kaikki lähtee niistä vanhemmista ja oman kodin opeista ja esimerkeistä. Itse ainakin haluan että lapseni näkevät myös sitä elämän nurjaa puolta; turvallisesti turvallisen ihmisen käsipuolesta. Viemme lasteni kanssa esim kodittomien asuntolaan lahjoituksia ja huostaanotetuille lapsille leluja tms. Samalla selitän esikoiselle asioita ja vastaan hänen kysymyksiin. En halua että lapseni kasvavat pumpulissa ja yllättyvät sitten koulumaailmassa mikseivät kaikki elä ja käyttäydy niinkuin me. En tietenkään vie lapsiani mihinkään vaaralliseen paikkaan vaan vien heidät mukanani auttamaan heikompiosaisia ja selitän että me olemme onnekkaita kun meillä on koti ja rakkautta kodissamme.
 
"Vieras"
Mua ihan naurattaa toi, että Soukkaa pitäisi välttää.
Me ollaan 4-vuotta asuttu Soukassa ja erittäin rauhallinen paikka, lapsiakin meillä on ja ihana asukaspuistokin vieressä. Kenen lapsiperheen tarvitsee edes yöllä ulkona liikkua?
Me asutaan ihan ostarilla, eikä täältä olla pitkään aikaan pois muuttamassa =)
Naapuritkin on ihania, tämän 4-vuoden aikana en kertaakaan ole nähnyt täällä mitään väkivaltaa tms..
 
alueet
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322801:
Edelleen; kaikki lähtee niistä vanhemmista ja oman kodin opeista ja esimerkeistä. Itse ainakin haluan että lapseni näkevät myös sitä elämän nurjaa puolta; turvallisesti turvallisen ihmisen käsipuolesta. Viemme lasteni kanssa esim kodittomien asuntolaan lahjoituksia ja huostaanotetuille lapsille leluja tms. Samalla selitän esikoiselle asioita ja vastaan hänen kysymyksiin. En halua että lapseni kasvavat pumpulissa ja yllättyvät sitten koulumaailmassa mikseivät kaikki elä ja käyttäydy niinkuin me. En tietenkään vie lapsiani mihinkään vaaralliseen paikkaan vaan vien heidät mukanani auttamaan heikompiosaisia ja selitän että me olemme onnekkaita kun meillä on koti ja rakkautta kodissamme.
En mä oo sun kanssas mitenkään kovin suuresti eri mieltä näistä asioista. Mun mielestä se ympäristö ja kaverit ja näiden perheetkin kuitenkin vaikuttaa siihen, ei se KAIKKI lähde omista vanhemmista ja omasta kodista. Tottakai se on hyvä, että näkee elämän nurjaakin puolta, mä vaan en henk.koht. halua että se on niin lähellä, että ikkunasta ulos katsoessa se jo näkyy :) Ei se silti tarkoita, että lapseni kasvavat pumpulissa.
 
En mä oo sun kanssas mitenkään kovin suuresti eri mieltä näistä asioista. Mun mielestä se ympäristö ja kaverit ja näiden perheetkin kuitenkin vaikuttaa siihen, ei se KAIKKI lähde omista vanhemmista ja omasta kodista. Tottakai se on hyvä, että näkee elämän nurjaakin puolta, mä vaan en henk.koht. halua että se on niin lähellä, että ikkunasta ulos katsoessa se jo näkyy :) Ei se silti tarkoita, että lapseni kasvavat pumpulissa.
Tottakai ympäristö ja kaverit vaikuttaa. Mutta se taas lähtee kotoa millaisen itsetunnon lapsi on saanut että miten kohtaa sen ympäristön ja kaverien asettamat "houkutukset" ja paineet. Kuitenkin jos kaikki on kotona ok (siis ei vaan kulisseissa vaan aidosti hyvin) ja itsetunto on hyvä, ei ole mitään tarvetta lähteä huonoon kaveripiiriin ja sen mukana tekemään hölmöilyjä. Ja sitten osaa sen ympäristön tekemät hölmöydet suodattaa.
 
perkkaalainen
[QUOTE="Kissa";23321997]Perkkaalla on suhteellisen paljon huumeongelmaisia, joten itse en muuttaisi sinne. Siellä on kyllä kiva asukaspuisto.[/QUOTE]

Höpöhöpö! :LOL:

Perkkaa ja koko Etelä-Leppävaara on oikein mukavaa mukavaa aluetta. Samoin Tapiola ja Lintuvaara. Pohjois-Leppävaara kannattaa jättää pois laskuista.
 
alueet
[QUOTE="Vieras";23322823]Mua ihan naurattaa toi, että Soukkaa pitäisi välttää.
Me ollaan 4-vuotta asuttu Soukassa ja erittäin rauhallinen paikka, lapsiakin meillä on ja ihana asukaspuistokin vieressä. Kenen lapsiperheen tarvitsee edes yöllä ulkona liikkua?
Me asutaan ihan ostarilla, eikä täältä olla pitkään aikaan pois muuttamassa =)
Naapuritkin on ihania, tämän 4-vuoden aikana en kertaakaan ole nähnyt täällä mitään väkivaltaa tms..[/QUOTE]

Mä tykkään myös Soukasta! Siellä on kuitenkin aika paljon ikäihmisiä, mikä ei sinällään ole haitta ollenkaan :) Jossain vaiheessa Soukka saattoi olla vähän levoton, skinien "kokoontumispaikka". Ja onhan ne Soukan kapakat aika suosittuja, semmosille keski-ikäisille ja sitä vanhemmille. Tuskin suurta haittaa kuitenkaan asukkaille heistä aiheutuu, harmittomia sanoisin :) Soukka voisi olla yksi vaihtoehto, minne muuttaisin, jos ei ole varaa ns. "paremmille" alueille, joissa asuntojen hinnat korkeita.
 
Mä tykkään myös Soukasta! Siellä on kuitenkin aika paljon ikäihmisiä, mikä ei sinällään ole haitta ollenkaan :) Jossain vaiheessa Soukka saattoi olla vähän levoton, skinien "kokoontumispaikka". Ja onhan ne Soukan kapakat aika suosittuja, semmosille keski-ikäisille ja sitä vanhemmille. Tuskin suurta haittaa kuitenkaan asukkaille heistä aiheutuu, harmittomia sanoisin :) Soukka voisi olla yksi vaihtoehto, minne muuttaisin, jos ei ole varaa ns. "paremmille" alueille, joissa asuntojen hinnat korkeita.
Ja onhan se Soukan ranta upea ja siellä hinnatkin aika korkealla :)
 
odilampi
Odilampi.
Omakotitalo alue, paljon lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Taisin itse siellä asuessani olla ainoa lapseton/ei-eläkeläinen.
Äärimmäisen rauhallinen, todella siisti ja viihtyisä kylä. Oma uimaranta, leikkipaikkoja ja kylätapahtumia.
Alueella itsestään ei ole palveluita, mutta parin kilsan päästä löytyy koulu, päiväkoti, lähikauppa, apteekki ym. ja isommat palvelut ovat(esim. Sello) on muutamien kilometrien päässä.
 
"vieras"
[QUOTE="Lila";23324331]Mikäs vika on radan pohjoispuolla? Olen asunut yli 18 vuotta lähellä Lintuvaaran rajaa, eikä koskaan ole ollut mitään valittamista. =)[/QUOTE]

Gallerian alue on ihan hirveä.
 
"Lila"
[QUOTE="vieras";23324463]Gallerian alue on ihan hirveä.[/QUOTE]

Se nyt voi pitää paikkansa. Mutta onhan siellä pohjoispuolella muitakin paikkoja. Siitä vajaa kilometri mäkeä ylöspäin, niin ollaan jo erittäin hyvällä ja rauhallisella asuinalueella.
 
"mie"
Tapiola ei ole vain ökyrikkaiden asuinalue. Keskiluokkaisia (lapsi)perheitä sielläkin asuu ainakin kerros- ja rivitaloalueilla. Palvelut lähellä, lasten helppo harrastaa kun kaikki vieressä, luontoakin tarpeeksi. Ja hyvät yhteydet joka suuntaan. Jos haluaa välttää niitä joitain huonokäytöksisiä tai ongelmanuoria, niin sitten ei voi asua missään. Heitä, kun on joka paikassa. Yhdestä alueen kunnallisesta päiväkodista on kokemuksia ja olen todella tyytyväinen! Suosittelen siis.
 
"espoolainen"
Olen asunut lapsena Laajalahdessa ja Suvisaaristossa. Kummatkin aivan ihania alueita. Luonto, hyvä koulu/päiväkotivalikoima lähellä (rutosi, suomi, engalnti).

Aikuisena olen asunut Olarissa ja Tapiolassa. Olarissa asuntojen hinta-laatusuhden erittäinkin kohdallaan. Tapiola ylihinnoiteltua, mutta muutoin ihana asuinalue. Lapseni ovat käyneet/käyvät koulua Olari-Tapiola-alueella. Koulut ovat erittäin hyvätasoisia. Tietenkin jos pelkää 'ökyrikkaita', kannattaa muuttaa muualle. Ei täällä kaikki kuitenkaan ole tosi rikkaita. Korekasti koulutettuja on kyllä varmaan tavallista suomalaislähiötä enemmän.

Hyvää olen kuullun myös mm. Sunan alueesta, joka vielä 20 vuotta sitten oli no no aluetta. Nyt kuulemma edullista ja alueella on mm. Jalavpuiston ja Aarinlaakson koulut, joissa ainakin ystäväni lapset ovat viihtyneet hyvin ja ovat oikein hyvin käyttäytyviä lapsia.

Olen elänyt lapsuuteni Kivenlahti-Kaitaa-Haukilahti-Tapiola-nuorisoporukoissa, enkä koskaan törmännyt huumeisiin. Lapseni ovat varhaisnuoria/nuoria ja liikkuvat Olari-Tapiola-alueella. Käsiittääkseni eivät ole koskaan olleet edes kotibileissä, joissa olisi ollut edes kaljaa tai tupakkaa. puuta koputan, että näin jatkuu. Heisän kaveriprukassaan ei katsota hyvällä niitä, jotka käyttää alkoholia tai polttaa tupakkaa.
 

Yhteistyössä