Espoossa asuvat!

kukkulainen
Latokaski oli ihan lapsiperheen unelma, kun siellä käytiin pyörimässä. Harmi vaan, että myytävät asunnot oli kaikki niin vanhoja ja nuhjuisia, ettei niihin haluttu muuttaa. Alue olis ollu aika täydellinen. Unelma-asuntoa ei vaan sieltä löytynyt. Valitettavasti.
Asuin vanhempien kanssa siellä, rivitalossa joka on omistuksessa(tai kuului Kukkumäkeen. Sen pihan asunnot ei ainakan ollut vanhoja ja nuhjusia. Kyselyjä tuli postiin, että halutaanko myydä asunto. Pari vuotta sitte tehtiin juuri vessa remontit. Mutta en sit tiedä onko niitä asuntoja nyt myytävänä, kun naapuri henki on todella hyvä ja ystävällistä porukkaa.
 
"vieras"
Lapsuus vietetty Latokaskessa, oli silloin todella mahtavaa aluetta. Nykyään on vain pahasti umpeen rakennettua, onneksi maston ympärillä olevat metsät ovat natura-aluetta, eivät kaikkea voi raiskata.
 
"vieras"
Olaria kehuisin vielä sen verran, että siellä on hyvät ala- ja yläkoulun musiikkiluokat ja lisäksi matemaattis-luonnontieteellinen yläkoulu ja lukio, joka on yksi Suomen parhaista ( http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Espoolaisesta+Olarin+lukiosta+joka+toinen+jatkaa+suoraan+yliopistoon/1135244199945 ). Jos hihhulointi kiinnostaa, niin Olarissa on Steiner-koulukin.
 
[QUOTE="vieras";23322064]Turhautumisongelma on teineillä, ei lapsilla ja aikuisilla. Westend-Tapiola on rikkaiden aluetta ja mitä enemmän teineillä on rahaa, sitä enemmän voivat tehdä hölmöyksiä. Köyhyyteen liittyviä ongelmia teineillä ei kuitenkaan ole, mutta mielestäni teiniperheille keskiluokkainen asuinalue on paras.[/QUOTE]

Niin, kyllä mä tajusin. En ole asunut siellä teininä joten en osaa kommentoida. Oletan että teineillä nyt on ongelmia asuvat he missä tahansa. En oikein tajua ajatusta siitä että jos on liikaa rahaa, tehdään tyhmyyksiä jotenkin enemmän. Tällä ajatuksenjuoksulla tyhmyyksiä ei tehdä jos on rahaa vähän.
 
Viimeksi muokattu:
No meillä on tytöt Haukilahden tarhassa kun asuttiin ennen Westendissä. Ihanaa aluetta ja en ymmärrä tuota turhautumisväitettä. Kaikkialla on omat ongelmansa ja oletan että paremmilla alueilla joku turhautuminen on kyllä aika pieni paha jos vertaa esimerkiksi Espoonkeskuksen ongelmiin.

Mankkaa, Tapiola, Espoonlahti on kivoja alueita. Leppävaarassa rakennetaan paljon ja liikennettä menee kovasti kehällä (kuuluu kyllä melu). Vanttila on ihan uutta taloa täynnä ja ihka uusi koulukin on rakennettu. Tillimäessä rakennetaan paljon, mm. tarha tulossa parin vuoden sisällä. Saunalahdessa myös tulossa alakoulu.
Niin, tarkoitin sitä teinien turhautumista. Ei tartte kuin mennä alueen päiväkotien nurkille viikonloppuiltaisin niin näkee meiningin. Sanotaanko näin että jos on liian rikas tai rutiköyhä niin aika samanmoisesti lapsi/nuori oireilee. Jos siis työnnetään rikkaassa perheessä sitä mammonaa kultalusikalla eikä opeteta ettei raha ole tärkeintä vaan aito välittäminen ja yhteinen aika.
 
"vieras"
Niin, kyllä mä tajusin. En ole asunut siellä teininä joten en osaa kommentoida. Oletan että teineillä nyt on ongelmia asuvat he missä tahansa.
Mä asuin teininä toisessa lähiössä ja kyllä ne hurjimmat tempaukset ja kotibileet olivat Tapiolassa. Ja siellä myös "monet" teinit käyttivät huumeita (lähinnä kannabista), vaikka viattomalla 90-luvulla se ei todellakaan ollut yleistä. En kuitenkaan kuullut, että toisista lähiöistä olisi saanut pilveä niin yleisesti, nykyään kyllä saa...
 
Niin, kyllä mä tajusin. En ole asunut siellä teininä joten en osaa kommentoida. Oletan että teineillä nyt on ongelmia asuvat he missä tahansa. En oikein tajua ajatusta siitä että jos on liikaa rahaa, tehdään tyhmyyksiä jotenkin enemmän. Tällä ajatuksenjuoksulla tyhmyyksiä ei tehdä jos on rahaa vähän.
Mun tuttava ajaa pk-seudulla busseja, tai oikeastaan tuttavan mies. Sanoi että viikonloppuisin kaikista ärsyttävin porukka lähtee kyytiin Tapiolan/Westendin kulmilta ja Kauniaisista. Ne teinit eivät oikeasti kunnioita mitään, joku bussikuski on heidän silmissään maan matonen ja tekevät hölmöyksiä ja hajoittavat paikkoja.
Itse oon töissä lasten ja nuorten psykiatrian parissa ja kyllä se niin on että ääripäät oireilevat aikalailla samalla tavalla; eli jos on upporikkaasta perheestä jossa vanhemmilla ei ole aikaa mutta työntävät vaan rahaa kouraan, tai sitten jos ovat oikein köyhästä perheestä jossa on muitakin ongelmia. Eli ääripäistä tulevat pahimmin oireilevat lapset.
 
"vieras"
En oikein tajua ajatusta siitä että jos on liikaa rahaa, tehdään tyhmyyksiä jotenkin enemmän. Tällä ajatuksenjuoksulla tyhmyyksiä ei tehdä jos on rahaa vähän.
Hurjempia tyhmyyksiä tehdään helpommin, jos on rahaa. Esim. alkoholi, tupakka ja huumeet vievät rahaa. Rikkaiden lapsilla on myös usein skootteri/mopo jolla voi hurjastella. Ja rikkaat vanhemmat eivät aina tajua opettaa rahan arvoa lapsilleen, köyhien lapset oppivat sen automaattisesti.

Enkä tarkoita että jokainen rikas lapsi tekee turhautuu ja käyttää huumeita jne. Se on ihan vanhemmista ja nuoren kaveripiiristä kiinni. Ja on köyhienkin lapsilla omat ongelmansa.
 
alueet
Laurinlahti, Latokaski, Nöykkiö, Saunalahti, Tillinmäki.
Voisin vähän kertoa ko alueista. Laurinlahti ihanaa omakotitalo/rivi/paritaloaluetta, luonto ja meri vieressä. Rauhallista, palveluihin n. 1km, eli ei pitkä matka, mutta rauhoittaa alueen kivasti. Ei baareja/räkälöitä, ei kauppoja, eikä edes kioskeja, mutta nämä suht lyhyen matkan päässä kaikki. Ei kaupungin asuntoja. Puistoja ainakin 2kpl. Hyvät yhteydet, busseja menee paljon eri alueille.

Latokaski/Nöykkiö ihanaa lapsiperhealuetta, päiväkoteja (jotka valitettavasti ihan tukossa, jonot pitkiä, ei helposti pääse, vaikka niitä Latokasken ja Nöykkiön alueilla onkin useampia). Pieni kauppa, kioskeja, ihana asukaspuisto, peltoja ja urheilukenttiä plussana. Ei kerrostaloja. Enimmäkseen rivitaloja, pari ja omakotitaloja. Rauhallista aluetta, vaikkakin pieni pubi "keskustassa" onkin. Ok liikenneyhteydet.

Saunalahti uutta aluetta, kerrostaloja aika paljon, suurinosa kuitenkin omistus/asumisoikeusasuntoja. 2 päiväkotia, joista toinen valmistumassa nyt näillä näppäimillä, 1 ryhmäperhepäiväkoti. Sen yhteydessä neuvola, puheterapeutti (?) yms. 1-2 vuoden sisällä tulossa mm. koulu, kirjasto, 2 isoa ruokakauppaa ja pienkauppoja. Meri vieressä (ei uimarantaa, lähin uimaranta n. 1km päässä). Puisto. Koulu valmistuu 2012.

Tillinmäki suurimmaksi osaksi uutta aluetta, omakotitaloja enimmäkseen. Luontoa. Palveluihin n. 1-2km, ei kauppaa. Rauhallista lapsiperhealuetta. Vieressä Latokaski, toisella puolella Saunalahti ja Kivenlahti. Kaikkiin samansuuruinen etäisyys. Päiväkoti tulossa muutaman vuoden kuluttua.

Itse en muuttaisi seuraaville alueille:
Espoon keskus (koko alue)
Suvela
Matinkylä (ainakaan ostarin läheisyys)

Ihan kivoja alueita:
Niittykumpu
Tapiola
 
[QUOTE="vieras";23322248]Hurjempia tyhmyyksiä tehdään helpommin, jos on rahaa. Esim. alkoholi, tupakka ja huumeet vievät rahaa. Rikkaiden lapsilla on myös usein skootteri/mopo jolla voi hurjastella. Ja rikkaat vanhemmat eivät aina tajua opettaa rahan arvoa lapsilleen, köyhien lapset oppivat sen automaattisesti.

Enkä tarkoita että jokainen rikas lapsi tekee turhautuu ja käyttää huumeita jne. Se on ihan vanhemmista ja nuoren kaveripiiristä kiinni. Ja on köyhienkin lapsilla omat ongelmansa.[/QUOTE]

Eihän sitä tartte mennä kuin katsomaan Kauniaisten lukion nurkalle minkälaisilla menopeleillä nuoret sinne tulevat; kyllä siellä urheilubemaria ja -mersuakin on 18-vuotiailla. Enitenhän tässä on ongelmana se että siloitellaan teini-iässäkin kaikki esteet tieltä; jos teini esim Granissa haluaa järkätä kotibileet niin vanhemmat järkkäävät vartijan sinne töihin kun kuulemma se tulee halvemmaksi maksaa vartijan liksa kuin kotivakuutuksen omavastuu. Siis, eikö lapselle voi opettaa että bileisiin ei sitten kutsuta tupaa täyteen ja ollaan kiltisti? Siis perusasioita. Ja sitten on näitä tilanteita joissa nuori on esim polttanut koulun tai jonkun muun rakennuksen (näitäkin tilanteita olen paljon nähnyt), rikas perhe tekee kaikkensa että nuori pääsee vastuusta. On kalliit lakimiehet puolustamassa ja samalla nuori seuraa vierestä tuota taistelua kuinka yritetään häntä päästää kuin koiraa veräjästä vaikka teki väärin ja rikkoi lakia.
Oma lapseni ainakin moisessa tilanteessa saisi oppia sen että tyhmyydestä sakotetaan ja seuraukset kärsitään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322307:
...jos teini esim Granissa haluaa järkätä kotibileet niin vanhemmat järkkäävät vartijan sinne töihin kun kuulemma se tulee halvemmaksi maksaa vartijan liksa kuin kotivakuutuksen omavastuu. Siis, eikö lapselle voi opettaa että bileisiin ei sitten kutsuta tupaa täyteen ja ollaan kiltisti?
Mä olen teininä ollut monissa kotibileissä ja jokaisessa, joissa meno on mennyt hurjaksi, on vikana olleet kuokkavieraat, joita teinit eivät uskalla/kehtaa käännyttää pois tai soittaa poliisia paikalle. Kutsutut ovat aina käyttäytyneet asiallisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322307:
Eihän sitä tartte mennä kuin katsomaan Kauniaisten lukion nurkalle minkälaisilla menopeleillä nuoret sinne tulevat; kyllä siellä urheilubemaria ja -mersuakin on 18-vuotiailla. Enitenhän tässä on ongelmana se että siloitellaan teini-iässäkin kaikki esteet tieltä; jos teini esim Granissa haluaa järkätä kotibileet niin vanhemmat järkkäävät vartijan sinne töihin kun kuulemma se tulee halvemmaksi maksaa vartijan liksa kuin kotivakuutuksen omavastuu. Siis, eikö lapselle voi opettaa että bileisiin ei sitten kutsuta tupaa täyteen ja ollaan kiltisti? Siis perusasioita. Ja sitten on näitä tilanteita joissa nuori on esim polttanut koulun tai jonkun muun rakennuksen (näitäkin tilanteita olen paljon nähnyt), rikas perhe tekee kaikkensa että nuori pääsee vastuusta. On kalliit lakimiehet puolustamassa ja samalla nuori seuraa vierestä tuota taistelua kuinka yritetään häntä päästää kuin koiraa veräjästä vaikka teki väärin ja rikkoi lakia.
Oma lapseni ainakin moisessa tilanteessa saisi oppia sen että tyhmyydestä sakotetaan ja seuraukset kärsitään.
No joo, sanotaan että on teinejä ja on teinejä. Kyllähän ihmisiä mahtuu kaikenlaisia mukaan. Sanoisin että mieluummin Tapiolan alue kuin Matinkylä. Ja jos rikkaiden perheiden ongelmana on nautintoaineiden helppo saatavuus kun rahaa on, niin onhan se ikävää. Mutta kyllähän minä ainakin otan mieluummin röökiä polttavan teinin kuin vaikka kartsalla mamujen kanssa itseään kaupittelevan pissiksen joka etsii rahaa siihen röökiaskiin.

Onhan se totta että rikkaiden lapsilla (yleistys) on rahaa ja joskus siellä kotona ei olla teroitettu tarpeeksi että vaikka on rahaa niin ei olla sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Eli asenne on vääristynyt ja siihenhan syypäitä ovat vanhemmat etupäässä. Ehkä joku keskiluokkainen ei rikas ei köyhä alue olisi paras paikka lapsen kasvaa. Huumeet on paha juttu ja Jussi Ahde pelottava esimerkki rikkaan perheen vesasta joka sähläsi huumeiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23322357]Mä olen teininä ollut monissa kotibileissä ja jokaisessa, joissa meno on mennyt hurjaksi, on vikana olleet kuokkavieraat, joita teinit eivät uskalla/kehtaa käännyttää pois tai soittaa poliisia paikalle. Kutsutut ovat aina käyttäytyneet asiallisesti.[/QUOTE]

Niinhän se menee. Mut sit pitäs olla rohkeus soittaa apua paikalle eikä päästää tuntemattomia sisään. Ja olihan tuossa lehdessä jokin aika juttua siitä että teinien mainostaminen facebookissa on typerää koska siellä se sana kotibileissä lähtee kiertämään.
Mieheni joka on poliisi, sanoi sitä että se on jännä piirre kun nämä riehaantuneet kotibileet ovat pääsääntöisesti aina niillä hyvillä asuinalueilla. Eli rikkaissa perheissä. Lähiöissä ei ole tätä ongelmaa, no siellähän tietysti asuntojen kootkin ovat pienempiä ja kerrostalossa kyllä naapurit puuttuvat aika herkästi öisiin bileisiin. Mutta se että vanhemmat miettivät kotibileiden kohdalla jo vartijan ja vakuutuksen omavastuun välillä, on aika outoa. Eikö olisi itsestään selvää yrittää saada järkeä niiden omien lasten päähän eikä miettiä "mitähän seuraavaksi tulee"...
 
No joo, sanotaan että on teinejä ja on teinejä. Kyllähän ihmisiä mahtuu kaikenlaisia mukaan. Sanoisin että mieluummin Tapiolan alue kuin Matinkylä. Ja jos rikkaiden perheiden ongelmana on nautintoaineiden helppo saatavuus kun rahaa on, niin onhan se ikävää. Mutta kyllähän minä ainakin otan mieluummin röökiä polttavan teinin kuin vaikka kartsalla mamujen kanssa itseään kaupittelevan pissiksen joka etsii rahaa siihen röökiaskiin.

Onhan se totta että rikkaiden lapsilla (yleistys) on rahaa ja joskus siellä kotona ei olla teroitettu tarpeeksi että vaikka on rahaa niin ei olla sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Eli asenne on vääristynyt ja siihenhan syypäitä ovat vanhemmat etupäässä. Ehkä joku keskiluokkainen ei rikas ei köyhä alue olisi paras paikka lapsen kasvaa. Huumeet on paha juttu ja Jussi Ahde pelottava esimerkki rikkaan perheen vesasta joka sähläsi huumeiden kanssa.
Niin, joka asiassa vastuu on nimenomaan niillä vanhemmilla! Eli ei jaella sitä rahaa vaan yhteistä aikaa ja välittämistä, ja toisessa ääripäässä yritettäisiin antaa lapselle vähemmälläkin rahalla itsetuntoa ja rakkautta, ettei tarvitsisi sortua niin itsetuhoiseen touhuun kuin itsensä kauppaamiseen.
Mutta oli rahaa tai ei, kodin pitäisi olla kannustava, turvallinen ja rakastava. Vaikka puhutaan siitä ettei lapsi saa olla uran este. Pitäisi silti ajatella myös toisinpäin; ei se ura saa olla lapsen hyvinvoinnin este!
 
"minä"
On se hirveätä asua täällä Suvelassa. Olen asunut täällä 9v. ajan. Ja ihan rauhassa olen saanut olla. Ei ole häiritseviä naapureita tai levottomuutta ulkona oli yö tai päivä. Kaikki palvelut ovat lähellä. Julkisilla pääsee hyvin moneen suuntaan.
 
[QUOTE="minä";23322466]On se hirveätä asua täällä Suvelassa. Olen asunut täällä 9v. ajan. Ja ihan rauhassa olen saanut olla. Ei ole häiritseviä naapureita tai levottomuutta ulkona oli yö tai päivä. Kaikki palvelut ovat lähellä. Julkisilla pääsee hyvin moneen suuntaan.[/QUOTE]

Mä muutin nuorena Westendistä Suvelaan; asuin siinä Kirstintie seiskassa ja damn että siellä oli hyvä asua! :) Rauhallista ja todellakin palveluita on joka lähtöön, bussit kulki nurkalta ja juna-asemalle kävelymatka. Liikaa parjattu asuinalue vaikkakin sieltä ongelmat aika hyvin karsittu pois.
 
"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322494:
Mä muutin nuorena Westendistä Suvelaan; asuin siinä Kirstintie seiskassa ja damn että siellä oli hyvä asua! :) Rauhallista ja todellakin palveluita on joka lähtöön, bussit kulki nurkalta ja juna-asemalle kävelymatka. Liikaa parjattu asuinalue vaikkakin sieltä ongelmat aika hyvin karsittu pois.
Näin on mutta eipä ole liikaa tunkua tänne päin ihmisillä. =)
 
[QUOTE="minä";23322466]On se hirveätä asua täällä Suvelassa. Olen asunut täällä 9v. ajan. Ja ihan rauhassa olen saanut olla. Ei ole häiritseviä naapureita tai levottomuutta ulkona oli yö tai päivä. Kaikki palvelut ovat lähellä. Julkisilla pääsee hyvin moneen suuntaan.[/QUOTE]

Niin muuten vielä; voit kuvitella millaisen reaktion sain aikaan perheessäni ja kaveripiirissäni kun minä, vaikutusvaltaisen perheen tytär jätän ns. hyvän asuinalueen ja muutan Suvelaan! Ja voi että mä nautin siitä ilmeestä ja kaikesta vastustelusta ja "järjen puhumisesta" huolimatta muutin Kirstintielle. Se on jännä kun "järkeä" voi puhua ne ihmiset jotka eivät ole edes käyneet ko.paikassa.
 
[QUOTE="minä";23322554]Näin on mutta eipä ole liikaa tunkua tänne päin ihmisillä. =)[/QUOTE]

No ne on niitä joille on jäänyt 70-luvun paha maine mieleen ja kuvittelevat että eletään vielä samaa vuosikymmentä tai vuosituhatta. Saapahan olla rauhassa kun naapurikämpissä on tyhjää :) Kyllä mä voisin vieläkin siellä asua mutta mieheni ei halua. Asumme nyt tylsästi pientaloalueella ja kaipaus on kova, käymme kyllä usein Suvelan ja Espoon keskuksen lähellä asukaspuistoissa ja avoimissa päiväkodeissa. Eilenkin kävimme Entressen kirjastossa joka on koko kaupungin paras kirjasto.
 
"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322560:
Niin muuten vielä; voit kuvitella millaisen reaktion sain aikaan perheessäni ja kaveripiirissäni kun minä, vaikutusvaltaisen perheen tytär jätän ns. hyvän asuinalueen ja muutan Suvelaan! Ja voi että mä nautin siitä ilmeestä ja kaikesta vastustelusta ja "järjen puhumisesta" huolimatta muutin Kirstintielle. Se on jännä kun "järkeä" voi puhua ne ihmiset jotka eivät ole edes käyneet ko.paikassa.
Näinhän se on. Tai sitten ne jotka ovat asuneet täällä joskus 80-90-luvuilla. :D
Kirstintie 7 on tosiaan hyvällä paikalla. =)
 
"vieras"
Kyllä Latokaskessa uuttakin rakennusta on, meidän taloyhtiö on rakennettu tällä vuosituhannella :) Hyvin tiheästihän tämä on rakennettu, mutta aivan ihanaa ja rauhallista seutua. Latokaski, Nöykkiö ja Tillinmäki ovat suosikkejani. Jos tästä muutetaan, niin samalla seudulla pysytään ellei tarvitse muuttaa jonnekin muualle päin Suomea. Päiväkotipaikat ovat ongelma, itsellä ei vielä siitä kokemusta, kun kotona olen. Julkiset toimivat ok, mutta ei mitenkään loistavasti.

Leppävaaraan en muuttaisi, siellä on kiva käydä (Sello voittaa esim. Ompun mennen tullen), mutta se riittää. Kilossa asuttiin ennen kuopusta ja sinne en enää muuttaisi mistään hinnasta vaikka mukaviakin alueita siellä on. Kirkkojärvi, Suvela, Soukka yms. ovat alueina ihan kauhistus. (Kaveri asui Suvelassa. Heillä oli parvekkeelta näköala bussipysäkille, jossa spurgut kävivät kusella ja voivat pahoin. Muuttivat sieltä pois muutamassa kuukaudessa. Tämä on toki vain yhden perheen kokemus)
 
alueet
Suvelasta sen verran, että olen siellä käynyt ja pari läheistäkin siellä asuu. Ehkä se on nyt rauhallisempaa, mitä se oli joskus 2000-luvun alussa tai 90-luvulla. Se, että siellä asuu maahanmuuttajia hyvin paljon, tekee siitä mielestäni rauhattoman. Koulussakin niin suuri osa koostuu heistä. En ole rasisti, mutta kyllä se tekee mielestäni alueesta levottomamman. Sitten nämä laitapuolenkulkijat, suureksi osaksi onneksi kuitenkin ilmeisesti harmittomat juopot, jotka käyvät näissä pikku kapakoissa/räkälöissä heti aamusta alkaen :( Viime kesänä tuli sattuneista syistä pyörittyä siellä joka päivä, eikä ollut harvinaista, että joutui ambulanssia/poliisia kutsua jos jonkinlaisen juopon/huumeidenkäyttäjän takia (etenkin siellä Satulinnan nurkilla).

En haluaisi lasteni kanssa sinne muuttaa. Se on vain minun mielipiteeni ja meidän perheen valinta :)
 
"realisti"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23322560:
Niin muuten vielä; voit kuvitella millaisen reaktion sain aikaan perheessäni ja kaveripiirissäni kun minä, vaikutusvaltaisen perheen tytär jätän ns. hyvän asuinalueen ja muutan Suvelaan! Ja voi että mä nautin siitä ilmeestä ja kaikesta vastustelusta ja "järjen puhumisesta" huolimatta muutin Kirstintielle. Se on jännä kun "järkeä" voi puhua ne ihmiset jotka eivät ole edes käyneet ko.paikassa.
No moni hommaa ihan omistusasunnon Espoosta (varsinkin kun on ihan tavallinen pulliainen ilman taustajoukkoja, ei vaikutusvaltaisesta perheestä...), ja silloin kyllä kannattaa miettiä myös sitä jälleenmyyntiarvoa. Suvelassa arvo ei nousekaan, kuin vaikkapa Saunalahdessa.
 
alueet
[QUOTE="vieras";23322608]Kyllä Latokaskessa uuttakin rakennusta on, meidän taloyhtiö on rakennettu tällä vuosituhannella :) Hyvin tiheästihän tämä on rakennettu, mutta aivan ihanaa ja rauhallista seutua. Latokaski, Nöykkiö ja Tillinmäki ovat suosikkejani. Jos tästä muutetaan, niin samalla seudulla pysytään ellei tarvitse muuttaa jonnekin muualle päin Suomea. Päiväkotipaikat ovat ongelma, itsellä ei vielä siitä kokemusta, kun kotona olen. Julkiset toimivat ok, mutta ei mitenkään loistavasti.

Leppävaaraan en muuttaisi, siellä on kiva käydä (Sello voittaa esim. Ompun mennen tullen), mutta se riittää. Kilossa asuttiin ennen kuopusta ja sinne en enää muuttaisi mistään hinnasta vaikka mukaviakin alueita siellä on. Kirkkojärvi, Suvela, Soukka yms. ovat alueina ihan kauhistus. (Kaveri asui Suvelassa. Heillä oli parvekkeelta näköala bussipysäkille, jossa spurgut kävivät kusella ja voivat pahoin. Muuttivat sieltä pois muutamassa kuukaudessa. Tämä on toki vain yhden perheen kokemus)[/QUOTE]

Kannattaa laittaa päivähoitohakemus mahdollisimman ajoissa vetämään, vaikka vielä aikoisit kotona ollakin :) Kuten varmaan tiedätkin. Eräs tuttu lapsiperhe on ollut jonossa Latokasken päiväkoteihin nyt yli 1,5 vuotta, eikä vieläkään mitään ole kuulunut :(
 

Yhteistyössä