Hyperäidit ärsyttää!!

  • Viestiketjun aloittaja nnmm
  • Ensimmäinen viesti
"tre"
No entäs ne äidit.. tänään pidän tupperit, huomenna Avon, sitten vaatekutusut, sitten taas tupperit, sitten partlitet... huoh! Missä välissä niiden lasten kanssa ollaan?
 
Ego
Mä en oo kyl mikään superäiti. Mutta hyvinhän tuo lapsi voi vaikka ei hössötäkkään kaikkea joka pv ja hommathan kotona tulee tehtyä ihan rauhallisellakin tyylillä. Vatsahaavan täs saisi kaikki jos pitäs ravata joka puolella.
 
"äippä"
Tämänkin ketjun aloitus osoittaa taas kerran kuinka kateellisia me naiset ollaan toisille. Jos joku jaksaa huolehtia itsestään ja kodistaan, niin ei se ole sen vika jos joku toinen ei jaksa. Elämä on valintoja täynnä. Aina vedotaan että ei ole aikaa, mutta useimmiten se on vain viitseliäisyydestä kiinni. Turha muita on kadehtia ja vihata, jokaisen tulisi keskittyä vain omaan tekemiseensä.
 
meu
Mä en oo kyl mikään superäiti. Mutta hyvinhän tuo lapsi voi vaikka ei hössötäkkään kaikkea joka pv ja hommathan kotona tulee tehtyä ihan rauhallisellakin tyylillä. Vatsahaavan täs saisi kaikki jos pitäs ravata joka puolella.
Peesi. Kai sitä ihminen joutaa hetken oleen rauhallisemminkin. Juosta joutaa sitten kun lapset on isompia. Tai vaihtoehtoisesti juoksee ennen niitä muksuja.

Miten voi olettaa että lapsi oppii olemaan hetken paikallaan ja keskittymään jos vanhemmatkaan ei hetkeä malta paikallaan olla. Perusarki jo työssä käyvässä perheessä on aika vaativa ja työntäyteinen, miks se pitää väkisin buukata ihan täyteen? Ja vielä viikonloputkin? Vois kuvitella että lapsesta olisi ihan mukava joskus olla vaan kotona eikä lähteä minnekään... vaan kun vanhemmat ei osaa pysähtyä.
 
"tuulia"
[QUOTE="äippä";23321377]Tämänkin ketjun aloitus osoittaa taas kerran kuinka kateellisia me naiset ollaan toisille. Jos joku jaksaa huolehtia itsestään ja kodistaan, niin ei se ole sen vika jos joku toinen ei jaksa. Elämä on valintoja täynnä. Aina vedotaan että ei ole aikaa, mutta useimmiten se on vain viitseliäisyydestä kiinni. Turha muita on kadehtia ja vihata, jokaisen tulisi keskittyä vain omaan tekemiseensä.[/QUOTE]

Mietin vaan että missä se aika lapselle on, kun muut suorittaminen on ykkössijalla... Se mua aina mietityttää noissa.
 
XXO
[QUOTE="tre";23321321]No entäs ne äidit.. tänään pidän tupperit, huomenna Avon, sitten vaatekutusut, sitten taas tupperit, sitten partlitet... huoh! Missä välissä niiden lasten kanssa ollaan?[/QUOTE]

Heh =D Noissa kutsuissa menee tunti-pari? Missäköhän välissä niin ;)
 
"vieras"
Heh =D Noissa kutsuissa menee tunti-pari? Missäköhän välissä niin ;)
No meillä ainakin niin että normiarkena olemme lasten kanssa kotona 16.30-17.00 välillä. Syödään ruoka ja siivoan keittiön yms. Lapset aloittaa iltapalan syönnin klo 19 ja nukkumassa ovat klo 20, JOTEN, missäköhän välissä olisin lasteni kanssa jos iltasin olis vielä jotain kutsuja?? Ja suunnilleen sama aikataulu on hyvin monella ystäväperheellämme!!
 
...
Minä taas kadehdin noita äitejä joiden koti aina kiiltää, ja pitävät itsestään ja ulkonäöstään huolta ja ovat hoikkia ja hyväkuntoisia.. Ja netistä kun katselee blogeja miten ihania koteja joillakin on..
 
No mä en kuulu noihin haalari-ja merkkihössöttäjiin mutta kotiruokaa teen ja aamuisin käyn salilla tai uimassa. Päivät olen kyllä kotona mutta tuo aamuharrastaminen on ollut mulla jo silloin kuin opiskelin ja olin töissä, hain silloin myös lapsen tarhasta.
En mä tiiä miten helvetissä sen teen mutta se tunne kun aamulla ennen muiden heräämistä käy vähän rehkimässä on palkitseva. Siitä tulee vaan hyvä olo, ei siihen muuta kannustinta tarvita. Jokainenhan tekee elämässään mitä lystää, ei muiden tekemiset mua kiinnosta. Ei kannata kokea ärsytystä muiden innokkuudesta, säästä voimasi oman elämäsi hoitamiseen ja elä oma elämäsi parhaalla mahdollisella tavalla! Antaa niiden muiden intoilla ja sinä voit tehdä mikä sinusta on mukavinta! :)
 
"Pomm"
Minä en pärjäisi reilun 6h yöunilla... Tai menisi se ehkä viikko tai kaksi mutta sitten alkais jo patterit loppua. Saatan joskus mennä nukkumaan klo 21 ja herään 8.

Minä olen vähän sellainen tuulella käypä äiti. Välillä on kausia että kotia pitää puunata ja laittaa, toisinaan aikoja jolloin touhutaan suurin osa päivästä lasten kanssa enkä niin välitä siivoukesta, välillä taas hoidetaan koko päivä puutarhaa jne.

Mutta siihen pyrin että lapset on puhtaita, ehyissä vaatteissa (paitsi silloin kun rymytään) ja ruokittuna.

Jumppaan, joogaan tai salille olis kiva joskus mennä mutta tahtoo olla että kyllästyn niihin aika nopeasti. Mieluisampaa olisi joku energisempi joukkuepeli (sähly, jalkapallo tms).

Kodinhoito on suurimmaksi osaksi minun harteilla tällä hetkellä. Pykkikone pyörii yleensä joka päivä, puhdas ja kuiva pyykki saattaa kuitenkin olla korissa muutaman päivän ennenkuin saan ne kaappiin, mies hoitelee tiskipuolen suurimmaksi osaksi, minä imuroin ja luutuan, en voi sietää likaista wc-allasta tai pönttöä.... ne puhdistetaan usein.

Paljon on kiinni myös asunnon toimivuudesta. Jos koti on sokkeloinen ja hankala siivota on kyllä siivoushalukin kaukana. Yritän pitää kodin avoimena ja esteettömänä jolloin siivoaminen on paaaaljon helpompaa ja nopeampaa.

Kaikelle on paikkansa....

On se hyvä että meitä on erilaisia :)
 
"Minna"
Mä taas en ymmärrä miten jollakin kotona olevalla ei voi olla aikaa laittaa ruokaa ja siivota? Ymmärrän jos käy töissä ja laittaa ruuan, että siivous yms jää varmasti enemmän viikonlopulle.

Ei meillä ainakaan siihen siivoamiseen kauan mene, lapset laittavat edellisen leikin pois ennen kuin aloittavat uutta leikkiä. Samoin iltaisin aina huoneen lattialla ei saa olla leluja vaan ne siivotaan omille paikoilleen. Tähän menee noin 10 min.

Kerran viikossa pyyhitään pölyt, siivotaan vessa yms. Siihen menee noin puoli päivää, ei aina sitäkään.

Päivällistä laitan aina sen verran, että siitä tulee seuraavan päivän lounas, välipalan tekoon menee ehkä se 5 min.

3 krt vko käyn lenkillä. En joka ilta, opiskeluja suoritan 1-2 kurssia tässä äitiysloman/hoitovapaan aikana. Yleensä teen silloin kun nuorin nukkuu. Silti mulla on päivisin luppoaikaa vaikka kuinka.
Lapset 2 ja 4v leikkivät jo paljon keskenään, kuopus 10 kk nukkuu kahdet päikkärit ja on leikeissä jo mukana. Ulkoillaan tuossa pihalla aamupäivällä tunteroinen, vähän keleistä riippuu tai sitten illalla koko perheellä kun isäkin on tullut töistä.
 
nnmm
Kaikista noista kirjotuksista..
Mä en tuomitse sitä että joku on Hyperäiti tai laiska äiti mua vaan ärsyttää se että joka paikassa toitotetaan siitä kuinka paljon kerkee vaikka on lapsi tai lapsia, ja puhutaan nyt pienistä lapsista, mun mielestä ja korostan että tämä on vaan mun mielipide: ei ole lapsen edun mukaista että niitä raijataan paikasta toiseen ma uimaan, ti museoon, ke markkinoille, to kaverin luo, pe tallinan päiväristeilylle, la synttäreille, su mummolle hoitoon... jne.. Jotenkin vaan mulla on sellanen kuva että se kotona vietetty aikakin olis lapselle tärkeetä!?
Eri luontosia ja unimääräsiä ihmisiä on, jokainen kun meistä on erillainen!
Mä vaan haluaisin lukea tai kuulla joskus mitä se normaali elämä meidän keskiverto jaksavien perheissä on!(oletan että kuulun keskivertoon)
Ja mietin vaan että miten nää äidit joille oma urheilu/muu meneminen on tärkeetä niin hoitaa asiansa sitten kun lapset alkaa harrastaa, vai eikö ne lapset sitten harrasta ollenkaan, tai miehet!???
 
Ensin sanot, että hyperäideillä ei ole muuta tekemistä kuin miettiä minkä väriset ja merkkiset haalarit lapselleen ostaa ja sitten luettelet, mitä kaikkea ne ärsyttävät ehtiikään päivän aikana tekemään.

Mä ehdin päivässä tekemään valtavasti asioita. Mä saan tehokkuudesta mielihyvää. Ihanaa, kun elämä on järjestyksessä ja siinä on paljon sisältöä.
 
"äippä"
[QUOTE="tuulia";23321428]Mietin vaan että missä se aika lapselle on, kun muut suorittaminen on ykkössijalla... Se mua aina mietityttää noissa.[/QUOTE]

Ei se aina ole lasten ajasta pois. Asoita voi myös yhdistää ja lasten kanssa voi harrastaa myös liikuntaa. Kun omat kaksoset oli pieniä, laitoin ne vaunuun ja lähdin kävelylenkille. Jos eivät vaunuissa nukkuneet, pysähdyttiin välillä eri leikkipuistoihin leikkimään. Lapsista oli hauskaa käydä eri leikkipuistoissa sen sijaan että aina oltais oltu pihan hiekkalaatikolla. Kun lapset kasvoivat, he ajelivat pyörällä kun itse juoksin/kävelin. Usein otettiin eväät myös mukaan ja pysähdyttiin jonnekin syömään niitä. Sen päivittäisen liikuntahetken voi tehdä myös lasten kanssa, vaatii vain viitseliäisyyttä lähteä sieltä neljän seinän sisältä ulos. Nyt kun lapset ovat jo isompia, käyn myös "omissa" harrastuksissa iltaisin. Silti jää aikaa myös yhdessäoloon. Sitä en ymmärrä että valitetaan jos joku viitsii tehdä muutakin kuin olla kotona, jokainen elää tyylillään.
 
Ensin sanot, että hyperäideillä ei ole muuta tekemistä kuin miettiä minkä väriset ja merkkiset haalarit lapselleen ostaa ja sitten luettelet, mitä kaikkea ne ärsyttävät ehtiikään päivän aikana tekemään.

Mä ehdin päivässä tekemään valtavasti asioita. Mä saan tehokkuudesta mielihyvää. Ihanaa, kun elämä on järjestyksessä ja siinä on paljon sisältöä.
Joo, jos nyt pitäis jostan ärsyyntyä niin enemmän saattais ärsyttää ihminen joka ei saa takapuolta sohvalta ylös ja valittaa aina. Mut kuten sanoin jo äsken; en jaksa ärsyyntyä toisten tekemisistä, ne ei mulle kuulu. Jokainen käyttäköön energiansa oman elämänsä hoitamiseen eikä muiden tekemisten kyttäämiseen.
 
"tre"
[QUOTE="tre";23322147]No mutta tarkointinkin, että itse ollaan tiimin vetäjiä. Kyllä siinä kuule aika kauan menee aikaa.
Itse olin tupperilla joskus, ja kyllä mä sain ihan tavis myyjänäkin aikaa siihen menemään..[/QUOTE]

Ja siis tein ihan pelkästään tätä. Yhdellä kaverilla on parhaimmillaan kolme tupperia viikossa, ja avonia + ne vaatekutsut. Siihen lasketaan vielä kamojen toimitus, paikanpäälle ajaminen, esille laitto ja esittelys menee selalset pari tuntia. Eli kyllä siihen aikaa saa palamaan....
 
En tiedä luetko minua "hyperäidiksi", lapseni on nyt 2v. käy päivisin hoidossa, itse olen koulussa (AMK), raskaana puolessa välissä, vkloppuisin käyn töissä. Mies myös opiskelee töiden ohessa. Kaikesta tuosta huolimatta koti on siisti, kotiruokaa päivittäin tarjolla, ehdin hoitaa kouluprojektit kunnialla, lapsen kanssa ehditään touhuamaan ja antamaan huomiota. Ainoa miinus on, ettei tässä omiin harrastuksiin ole aikaa, mutta ehkä sitten joskus kun lapset ovat isompia.
Oma aamu alkaa yleensä klo 6 aamusuihkulla, lapsi menee 8 hoitoon ja minä 8.30 kouluun, kotiin tullaan 15-16 välillä ja yöunille käydään 21.00, joten untakin ehditään saamaan tarpeeksi.
 
Mep
Hyper "äitiydellä" on aika vähän tekemistä pelkän äityiden kanssa.

On ihmisiä, jotka pärjäävät vähällä unella ja elävät koko elämänsä "durasell" vaihteella. Ne ehtii ja jaksaa, myös äiteinä. Ne on niitä, jotka on luottamustehtävissä, vapaaehtoisina, harrastavat jne jne. koska se on kivaa.

Sitten on hitaampia ihmisiä, luontaisesti, jotka suoriutuvat arjesta, mutta mieluiten ottaisivat löysemmin ;-)
 
nnmm
Ensin sanot, että hyperäideillä ei ole muuta tekemistä kuin miettiä minkä väriset ja merkkiset haalarit lapselleen ostaa ja sitten luettelet, mitä kaikkea ne ärsyttävät ehtiikään päivän aikana tekemään.

Mä ehdin päivässä tekemään valtavasti asioita. Mä saan tehokkuudesta mielihyvää. Ihanaa, kun elämä on järjestyksessä ja siinä on paljon sisältöä.

LUE ensimäinen kirjotus uudestaan ja sisäistä lukemas!!
täpisijät JA hyperäidit ne on kuule kaks eri asiaa!!

Jos mä hel..ti soikoon käyn tallinnassa lasten kanns tai siivoon kotona niin ei mun jumalauta tarvii sitä kaikille mainostaa!!
Ja voin sen verran vihjasta että en mä IHAN koko päivää sohvalla makaa.. :)
 
nnmm
En tiedä luetko minua "hyperäidiksi", lapseni on nyt 2v. käy päivisin hoidossa, itse olen koulussa (AMK), raskaana puolessa välissä, vkloppuisin käyn töissä. Mies myös opiskelee töiden ohessa. Kaikesta tuosta huolimatta koti on siisti, kotiruokaa päivittäin tarjolla, ehdin hoitaa kouluprojektit kunnialla, lapsen kanssa ehditään touhuamaan ja antamaan huomiota. Ainoa miinus on, ettei tässä omiin harrastuksiin ole aikaa, mutta ehkä sitten joskus kun lapset ovat isompia.
Oma aamu alkaa yleensä klo 6 aamusuihkulla, lapsi menee 8 hoitoon ja minä 8.30 kouluun, kotiin tullaan 15-16 välillä ja yöunille käydään 21.00, joten untakin ehditään saamaan tarpeeksi.
Musta toi kuulostaa aika perus toiminnalta.. :)
 
Keittiönoita
Onko yksinhuoltajaäiti, jolla on koira, hyperäiti? En mä ainakaan pitänyt itseäni minään hyperäitinä, vaikka aamulla kävinkin ensin koiran kanssa lenkillä, laitoin lapsille aamiaista, vein kuopuksen tarhaan, menin töihin, hain kuopuksen tarhasta, kävin kaupassa, käytin koiran ulkona, laitoin ruokaa, olin lasten kanssa ja tein kotitöitä, kävin koiran kanssa lenkillä ja vielä lasten mentyä nukkumaan ompelin lapsilleni ja itselleni vaatteita, katsoin telkkaria tai luin.
 

Yhteistyössä