facebook mammat jotka selostaa koko elämän naamakirjassa ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jurlikka83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hahha, siis VOI LUOJA sentää :D Tätä tää sit nykyää vissiin. Eipä tulis koskaa mieleenikään.
Itsekin kiva joskus kirjoittaa jotain, jos ollaan tehty jtn mukavaa tms mitä ei yleensä JOKA päivä tuu tehtyy, mut en ymmärrä näit kavereita jotka on SUPER äitejä, mut kuitenkin ehtii nuokkuu naamakirjassa KOKO päivän, koska siellä selostellaan joka ikinen arjen pieni askare aamupuuron keitosta kylpyhetkeen ja päiväuniin, päiväkahveihin, ulkoiluun, illalla ehkä saunahetkeen ja siinä välissä sit kaikki "esikoinen oli aivan vallattoman ihana kun tuli ja sanoi että" tai "on tuo meidän pieni vauva maailman ihanin kyllä, niin helppo äidin enkeli".
Ja sit tulee JATKUVASTI tätä piilovittuiluu et esim. " on tuo meidän kuopus hirmu helppo tapaus, en kyllä kestäisi jos meillä olisi joku koliikki vauva tms" . Tai esim. "mulla tota maitoa kyllä riittäis vaikka 5 vauvalle, onneks, olis tosi kauheeta jos sitä maitoo sais kokoajan stressailla et tuleeko". Kun kuitenkin on ihmisii joiden vauvoilla on koliikkia tai maitoa ei kunnolla tule (hänenkin kaveripiirissään).

Joo ja tyhmäähän tää on tänne tulla kirjottelee kuinka fb päivitykset ärsyttää, mut mitäpä tuosta.

En osaa noita oikein piilovittuiluna nähdä. Siis jos ihminen on tyytyväinen johonkin asiaan mikä sujuu ja myöntää oman heikkoutensa siinä jos se homma ei sujuisi. Enemmänhän se kuulostaa hatunnostolta heille jotka jaksavat vaativammissa tilanteissa.

Itse pitkään välttelin kirjoittamasta fb:iin juuri mitään koska oikesti elämäni pyörii tällä hetkellä juurikin lasten, kodin ja perheen ympärillä. Toki tämäkin tekee sitten sen että minua varmasti helposti ollaan pidetty jonain kyylänä joka on koko fb:ssa vain saadakseen salaa seurata toisten elämää. :D

Kuitenkin tällä hetkellä tuolla on paljon kavereita, niitä koulukavereitakin aikojen takaa, joilla on samaa elämäntilannetta lasten, näiden sairasteluiden yms kanssa. Eli olen antanut itselleni luvan keskustella profiilissa vaikka näistä tylsistä korvatulehduksista, lasten kommunikoinnista jne. Ne joita ei kiinnosta voivat sitten vapaasti hypätä ohi.

Lasten kuviakin minulla on paljon. Ihan syystä että sukulaiset asuvat toisessa maassa eikä tuota kuopustakaan ole livenä nähnyt kuin isäni ja yksi siskoista, muista en tiedä koska mahtavat nähdä vai tulevatko näkemään ikinä. Eli lähinnä ne kuvat on tarkoitettu näille sukulaisille, mutta toki saa katsella muutkin. En kuitenkaan oleta että jokaisen kaverin täytyy kehua noita kuvia aina kun niitä ilmestyy.

Lasten mukahauskat jututkin voivat omata jotain isompaa merkitystä tutummille ihmisille.

Mutta juu, ymmärrän sen "väsymyksen" jos joku kaveri päivittää tosissaan profiiliaan sen 32 kertaa vuorokaudessa kertoen siinä suurinpiirtein jokaisen vaipanvaihdon ja välipalan. :D Mutta siis jos ihmisen elämä on sitä lapsiperheen arkea niin ei kai sitä kannata väkisin yrittää repia päivityksi jostain muualta?

No joo, mielipiteitä on kovasti ja paljon.
Mullakin on ystäviä jotka laittavat paljon lapsista kuvia, perheestä ja kodista kuvia, kirjottavat myös paljon kaikkee. Mut ei ne häiritse. Ne ei silti oo niin itsekkäitä et ei mikään muu päässä pyöri.

Mut mua ärsyttää enemmän nää MINÄ MINÄ MINÄ ihmiset, jotka ei KOSKAAN kysy muiden kuulumisia, selittää vaan silmät sumussa omaa napaa ja heidän asioita. Ja niistä kuvista puhuin että laitetaan niitä raskaus maha kuvia rv 5 eteenpäin joka viikko ja sit kauheet löpinät ja olot ja tuntemukset ja ihanaa ihanaa ihanaa ja ootetaa niit vitun kommentteja ..et mun mielest on jotenki vähä sairasta. EI se ole sairasta laittaa lapsista kuvia ynnämuuta.

Mut tosi vaikee selittää, siis vaikka 2 eri kaveria kirjottais täysin saman päivityksen, nii asennoidun ite siihen päivitykseen eri tavalla kummankin kohdalla, koska tiedän millaisia ihmisiä he ovat.
Jos tämä räpätäti kaveri joka puhuu vaan itsestään ja kauniista kodistaan ja lapsistaan ja parhaasta meihestään (jota ei KOSKAAN kiinnosta kenenkään muun asiat oikeasti eikä kysele muiden kuulumisia, toistenkin päivityksiin kirjoittaa vaan "niin meilläkin sitä tätä tota") , niin jos tämä henkilö kirjottaa et "Lähdetään nauttimaan kylpylään" niin asenne on mulla valitettavasti huonompi ja ärsyynnyn siitä, kun jos joku toinen fb kaverini kirjoittaa näin joka ei ole MINÄ MINÄ MINÄ ihminen JOKA PÄIVÄ!

ja joo ei tää nyt mulle vaiva ole näistä kirjottaa ( ne jotka ihmetteli et joku jaksaa tänne tulla tälläst kirjottaa) . Aika pieni vaiva .....

LAALAAALLAAAAHHHH , ei siis, ei mulla oikeesti mitää valittamista pitäs olla, elämä on ja sitäpaitsi oon ihan ilonen nyt :) Kai joskus vaan haluu kirjottaa jos joku ärsyttää....

Mä ainakin ihan hyvällä omallatunnolla sepustan FB:hen kaikki "nyt se murunen alkoi konttaamaan" yms. jutut, jos häiritsee, ne saa piiloon..Yksi iso syy siihen päivittelyyn on myös sekin että kauempana asuvat isoisovanhemmat ym. sukulaiset tuntuu seuraavan aika tiiviisti fb:n kautta meidän kuulumisia.

Niin ne on ihmiset erilaisia, me jutellaan puhelimessa kaukana asuvien sukulaisten kanssa ja näin ollen kerrotaan kuulumisia.

Mä nään tuon "piilovittuilun" tän ihmisen kohdalla kyllä just sellaseks "onneks meidän perhe on niin täydellinen ettei meillä mitää koliikkia ole saati imetysongelmia" Kaikki sujuu kun tanssi. Ja siis tää ihminen KEHUU itseään jatkuvasti. Raskauden alussa puhui kuinka moni näyttää alussa vaan läskiltä raskaana, mutta kuinka hän näytti kyllä ihan raskaana olevalta eikä läskiltä. ja kuinka on joillakin ihmisillä nähnyt "rumia" vauvamahoja, mutta hänellä on onneksi kaunis pyöreä vauvamaha.

ja kuinka moni rupsahtaa raskaus aikana (hiukset ja kaikki finnit ym) mutta hänelle on sanottu jatkuvasti kuinka hän on suorastaan puhennut kukkaan.. " Minulle kun on sanottu että olet niin KAUNIS raskaana ja sulle kyllä SOPII TUO RASKAUS niiin hyvin.. :) No, onhan tää raskaus kyllä pakko myöntää tosi ihanaa".

No joo, mielipiteitä on kovasti ja paljon.
Mullakin on ystäviä jotka laittavat paljon lapsista kuvia, perheestä ja kodista kuvia, kirjottavat myös paljon kaikkee. Mut ei ne häiritse. Ne ei silti oo niin itsekkäitä et ei mikään muu päässä pyöri.

Mut mua ärsyttää enemmän nää MINÄ MINÄ MINÄ ihmiset, jotka ei KOSKAAN kysy muiden kuulumisia, selittää vaan silmät sumussa omaa napaa ja heidän asioita. Ja niistä kuvista puhuin että laitetaan niitä raskaus maha kuvia rv 5 eteenpäin joka viikko ja sit kauheet löpinät ja olot ja tuntemukset ja ihanaa ihanaa ihanaa ja ootetaa niit vitun kommentteja ..et mun mielest on jotenki vähä sairasta. EI se ole sairasta laittaa lapsista kuvia ynnämuuta.

Mut tosi vaikee selittää, siis vaikka 2 eri kaveria kirjottais täysin saman päivityksen, nii asennoidun ite siihen päivitykseen eri tavalla kummankin kohdalla, koska tiedän millaisia ihmisiä he ovat.
Jos tämä räpätäti kaveri joka puhuu vaan itsestään ja kauniista kodistaan ja lapsistaan ja parhaasta meihestään (jota ei KOSKAAN kiinnosta kenenkään muun asiat oikeasti eikä kysele muiden kuulumisia, toistenkin päivityksiin kirjoittaa vaan "niin meilläkin sitä tätä tota") , niin jos tämä henkilö kirjottaa et "Lähdetään nauttimaan kylpylään" niin asenne on mulla valitettavasti huonompi ja ärsyynnyn siitä, kun jos joku toinen fb kaverini kirjoittaa näin joka ei ole MINÄ MINÄ MINÄ ihminen JOKA PÄIVÄ!

ja joo ei tää nyt mulle vaiva ole näistä kirjottaa ( ne jotka ihmetteli et joku jaksaa tänne tulla tälläst kirjottaa) . Aika pieni vaiva .....

LAALAAALLAAAAHHHH , ei siis, ei mulla oikeesti mitää valittamista pitäs olla, elämä on ja sitäpaitsi oon ihan ilonen nyt :) Kai joskus vaan haluu kirjottaa jos joku ärsyttää....

Okei, uskotaan että kysymys on kokonaisuudesta eikä yksittäisistä päivityksistä tai valokuvista. :D

Itselläkin on jokunen kaveri joiden elämä fb:n päivitysten mukaan on aina niin ihanaa. Toki kiva ja yksittäiset positiiviset päivitykset ihan säästä alkaen on ihan kivoja, mutta kyllä sitä pidemmälle selatessa joskus miettii että mahtaako se kuitenkaan olla ihan tuollaista. Enkä meinaa että pitäisi mennä tähän toiseen ääripäähän joka tilittää kaikki mahdolliset rahapulansa, sossukäyntinsä ja parisuhdeongelmansa sekä riitansa ystävien kanssa niille viidelle sadalla fb-kaverille...

Minusta sellaiset mammat olisivat tosi mukavia facebookkavereita.
Hassua ottaa pulttia siitä jos toinen kuvaa arkeaan.

:)

Mä ainaki kerron just noita tytär sano tänään, tai käytiin tyttären kanssa keskustelu... :D
En sentään synnytyskertomuksia jaa tai mitään poika kaivo madon nenästä :x Mut mitä ihmettä sinne pitää sitten kirjottaa jos ei sellasta mikä itseään ilostuttaa/vihastuttaa???? :O

mua ärsyttää sellaset jotka kirjottaa jotain kurjuuksien kurjuutta, ja sit jos joku kommentoi että mitäs nyt, niin vastaavat että ei kerro. Tai sitte ei osata kirjottaa lainkaan. Erityisesti yhdyssanavirheet iskee silmille

Mä ainaki kerron just noita tytär sano tänään, tai käytiin tyttären kanssa keskustelu... :D
En sentään synnytyskertomuksia jaa tai mitään poika kaivo madon nenästä :x Mut mitä ihmettä sinne pitää sitten kirjottaa jos ei sellasta mikä itseään ilostuttaa/vihastuttaa???? :O

Juuri noin. Kyllähän sitä mielellään seuraa miten muidenkin kuin arjessa läsnäolevien tuttujen lapset kasvavat ja millainen elämäntilanne heillä kulloinkin on.
Ja jos nyt joku haluaa synnytystään työstää mielessään siitäkin puhumalla, niin tuskin minä siitäkään pulttia ottaisin.

Juuri noin. Kyllähän sitä mielellään seuraa miten muidenkin kuin arjessa läsnäolevien tuttujen lapset kasvavat ja millainen elämäntilanne heillä kulloinkin on.
Ja jos nyt joku haluaa synnytystään työstää mielessään siitäkin puhumalla, niin tuskin minä siitäkään pulttia ottaisin.

tykkään itsekin jakaa elämääni (en nyt sentään tyyliin vauvamaha viikolla 0+1, 0+2 jne) joten pyrin olemaan kiinnostunu muidenkin jutuista ja olemaan myötäiloinen.

Joo just nämä äidit joiden elämä on yhtä pullan tuoksua ja vauvan ensihymyjä päivä toisensa jälkeen :D Jonku aikaa se jaksaa huvittaa mutta sitten alkaa kyrpimään ja lopulta lemppaan kokonaan pois kaverilistalta.

Minusta sellaiset mammat olisivat tosi mukavia facebookkavereita.
Hassua ottaa pulttia siitä jos toinen kuvaa arkeaan.

:)

Joo todella lukea sitä arjen kuvausta joka on selkeää kiillotusta. Oikeasti kenenkään elämä ei ole yhtä hymyä ja lasten naurua ja vastapestyjä ikkunoita ja tuoretta omenapiirakkaa 24/7. Uuh lalaa tekis mieli kommentoida kun tulee taas " ihana mieheni paistaa koko perheelle lettuja"-päivitys ja kaikki edelliset on samanlaisia. On mullaki ihana mies mutta kerron sen mieluiten hänelle enkä kiusaa koko fb-kaveripiiriä siirappia tiukuvilla jutuillani.

[QUOTE="juu";23302414]Joo todella lukea sitä arjen kuvausta joka on selkeää kiillotusta. Oikeasti kenenkään elämä ei ole yhtä hymyä ja lasten naurua ja vastapestyjä ikkunoita ja tuoretta omenapiirakkaa 24/7. Uuh lalaa tekis mieli kommentoida kun tulee taas " ihana mieheni paistaa koko perheelle lettuja"-päivitys ja kaikki edelliset on samanlaisia. On mullaki ihana mies mutta kerron sen mieluiten hänelle enkä kiusaa koko fb-kaveripiiriä siirappia tiukuvilla jutuillani.[/QUOTE]

Vaikea ottaa kantaa kun ei näemmä omassa facebooklistassa löydy tuollaisia kavereita.
Kivoja asioita toki jaetaan, mutta kaikilla välillä omat vaikeudetkin.

Minusta varmaan saa melko jakomielisen kuvan facessa, kun oon siellä niin yltiörehellinen. Panen ihan suoraan jos lapset valvottaneet että nyt päässä kuuluu napse jne, mut sit sillon kun on ihana olo ja kaikki hyvin niin kerron senkin. Mulla on vain sellaisia ihmisiä listalla joiden kanssa ihan oikeastikin jossain määrin ainakin ollaan tekemisissä ja kyllä suurin osa meidän perheen hyvinkin tuntee niin tietävät että kun hehkutan niin en hehkuta turhaan.
Minua ei ärsytä kenenkään päivitykset koska kaikkia ei tarvitse lukea ja suurin osa on kiinnostavaa tekstiä ja paljon kommentoinkin....
Jos joku olisi sellainen kuin ap kuvailee, niin varmaan vittuilisin jotain, jos siis tosiaan on noin itsekeskeinen ihminen....??? Tai sitten yksinkertaisesti poistaisin listalta.
Pahinta facessa on ne parit jotka riitelevät siellä kaiken kansan lukiessa kommentit ja päivittelevät parisuhdetilannetta kaksi kertaa viikonlopun aikana.

Vaikea ottaa kantaa kun ei näemmä omassa facebooklistassa löydy tuollaisia kavereita.

joo mutta pientä rajaa siihen arjen ihanuuden hehkuttamiseenkin, please. en halua saada sokeriähkyä pelkkää fb:tä lukemalla, haluan saada sen päivittäisestä suklaa-annoksestani.

Tosin sellaiset kaikesta valittajat pistää ärsyttämään yhtä paljon kuin nämä sokerihattarassa elelevät.

Komppaan. Kyllä sitä mielellään kertoo jos on vietetty mukava retkipäivä tai saa viettää romanttisen illan miehen kanssa. Mitä hiton kiillottamista se on? Ja kyllä niitä vaikeuksiakin kaikilla näillä omenapiirakka-pestyt ikkunat-ihmisillä on (ainakin mulla) kun lapset on kipeänä tms.
Oisko se parempi että aina valitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;23302555:
Komppaan. Kyllä sitä mielellään kertoo jos on vietetty mukava retkipäivä tai saa viettää romanttisen illan miehen kanssa. Mitä hiton kiillottamista se on? Ja kyllä niitä vaikeuksiakin kaikilla näillä omenapiirakka-pestyt ikkunat-ihmisillä on (ainakin mulla) kun lapset on kipeänä tms.
Oisko se parempi että aina valitetaan?

Kyllähän se ihan selkeää kiillotamista jos päivitykset on toinen toistaan sokerisempia ja kaikki on koko ajan ihanampaa. Normaali ihminen kertoo sekä huonoja ja hyviä hetkiä ja jättää ne kaikista intiimeimmät juttunsa kokonaan kertomatta. Kiillottajat ei jätä MITÄÄN kertomatta paitsi tietenkin ne huonot jutut.

Kyllä te tietäisitte mistä puhun jos omistaisitte yhdenkin sellaisen kiillottaja-kaverin.

niin ja sitte ku ei oo hetkeen enää mitn MULLISTAVAA kerrottavaa arjesta ja perheestä, nii sit ruvetaa muistelee sitä ihanaa hääpäivää kun olin maailman kaunein morsian, tai sitte muistellaan jtn muuta yhtä kuivaa näin muutamien vuosien takaa.. Ja sit alkaa jostain TÄYSIN TURHISTA ASIOISTA vihjailu kun jostakinhan sitä huomiota on SAATAVA... "tänään se tapahtuu" on päivitys ja miljoona kommenttia "mitä mitä mitä...?" ja joko ei vastata mitään tai sitte se onkin joku ihan hölmö juttu, kunnes se kommenttilista kolottaa siellä 30 kiepeillä nii sit voi kommentoida jtn.. KAUHEETA HUOMION HAKEMISTA. Tuntuu että sitä huomioo saa niin vähän kotoa, että sitä täytyy sitten hakea muualta.

[QUOTE="heh";23302356]Joo just nämä äidit joiden elämä on yhtä pullan tuoksua ja vauvan ensihymyjä päivä toisensa jälkeen :D Jonku aikaa se jaksaa huvittaa mutta sitten alkaa kyrpimään ja lopulta lemppaan kokonaan pois kaverilistalta.[/QUOTE]

Mikä siinä HUVITTAA jos toinen ihminen nauttii vauvan ensi hymystä,uusista sanoista jne..tai jos joku tykkää pitää kodin siistinä ja leipoa vaikka joka päivä...?

Yhteistyössä