Kiitos uudesta pinosta Mittumaaria, mulle nimi aivan sama, löysin tämän pinon kuitenkin heti...
Karppauksesta mä karppailin melkein koko viime vuoden, sitten marraskuussa lääkäri sanoi että raskaustoiveiden vuoksi jätät nyt kaikki karppailut sikseen ja keskityt syömään terveellisesti, mulla se ruokavalio vaikutti ilmeisesti siihen että kierto ei koskaan kunnolla palautunut keskenmenon jälkeen. Tämä raskaus on siis aivan ihme, ei ollut edes kunnon menkkoja ennen raskautumista, 1 päivänä tihkuvuotoa... Itse tykkäsin olostani karppaajana, tosin ei ainakaan vielä ole ihan hirveän huonoksi olo muuttunut vaikka en sitä olekaan harrastellut enää kuukausiin... hiilareita kuluu mut vatsa toimii suhtkoht hyvin, enemmän turvotusta olen havainnut kyllä!!
Mun karppileipä joka aamu oli helppo tehdä ja hyvä:
1 rkl öljyä
1 muna
0,3 dl ruisjauhoja
0,3 dl leseitä
1 tl leivinjauhetta
Kaikki aineet sekaisin, ruokalautaselle lusikoi ohut lettu ja mikroon n. 1,5 min, valmis! Leseet ja jauhot voi siis valita itse mitä käyttää mut toi määrä yht. 0,6 dl oli aika tarkka... Kummallisen näköistä mutta mä pärjäsin sillä pitkään päivään ja helppo ja nopea tehdä!
Taidankin alkaa silloin tällöin sitä taas tekee, ei kai puolittaisesta karppauksesta raskaudelle mitään haittaa ole... kunhan huolehtii vitskuista ym. Mulla onkin täällä maidon juomisen opettelu käynnissä, yök, en ole sitä varmaan yläasteen jälkeen juonu ja neuvolassa sanoi että lasillinenkin päivässä tuo jo mulle sitä kalsiumia enemmän ku ennen joten olen nyt eilisestä lähtien lasillisen uhrautunut maitojuomaa kittaan... totuttelua sekin... Muuten opin kannattaan kaikkea "oikeaa" ruokaa karppaajana eli mitään kevyttuotteita en yleensä osta, ehkä 17% juustoa joskus. Karppaajana "herkkuni" oli rahka, siis marjoja tai banaania, vispikermaa ja rahkapurkki sekaisin, kyllä oli täyttävää ja hyvää! Mä siis karppailin vain niin että perunat, pasta, riisi ja leipä jäi pois, muita en kytännyt, paitsi tietenkin sokeria ja vaaleita jauhoja vähän yritin myös kyttäillä...
tinja toivottavasti kaikki on hyvin...
painosta mulla noussut viime kahden neuvolan välillä 1,7 kg eli ei se vielä kuulostanut pahalle ja neuvolatätikään ei mitään siitä sanonu. Yht siis noussu n. 4 kg. Toiveena olisi tietenkin se että mahdollisimman vähän tulisi ylimääräistä ja kyllä vielä ainakin se mitä tekee mieli syödä tukee toivettani. Normaalipainoinen olin ennen raskautta. Mies nyt aina vitsailee että kumpikohan tässä lihoo enenmmän ku on hänellekin kuulemma alkanut maistuu ruoka paremmin ku ennen =) Sitä aiempaa kokemusta ku ei ole niin ei varmaan voi tietää miten itsellä kilot tulee karttumaan! Liikuntaa onneksi harrastan ja toivottavasti voin harrastaa sitä lähes loppuun asti!
Kylläpä ne viikot tosiaan menee vauhdilla, tuntuu että välillä junnaa paikalla mut sit alkaa miettii et onhan tässä jo kohta puoliväli lähestymässä
alavatsa se on jo alkanut "häiritsemään" tietyissä asennoissa yms. joten kaipa se vähän on sit kasvanu vaikka tuntuu et ylävatsa vaan kasvaa!
Minttu + Jalmari 16+5 (jo se taas perjantaina poksuu...)