joo niin mäki oon 7v hillunu jo ympäri kyliä. Kyllä tyttö saa mennä ulos yksin jos haluaa mutta tässä pihapiiris ei oo oikein noita kavereita niin ei tykkää oikein yksin mennä.
siis tää toki riippuu aina lapsesta niinku sanoinki jo. Mutta siis, onko lapset jotenki "lapsempia" nykyään kuin ennen? Sillon kun itse olin 7v niin oli kyllä ihan yleistä että kotona oltiin yksin, olihan porukat töissä!
Itse olin 7-vuotiaana "ammana" 5-vuotiaille velipojilleni jos äiti kävi esim. kaupassa. Kyllähän tuon ikäisen uskaltaa päästää pihallekin itsekseen leikkimään, miten se asia muuttuu kun se on kotona sisällä?
Joo kyllä ennen vanhaa meki lähettiin autolla 400km ajamaa ja siin ei toiminu jarrut edes ja oli talvi, joo kyllä meki pienenä tehtii yhtä sun toista jne. Se et jos ennen tehtiin niin ei tarkoita et samoja tekis nyt. Mä oon pikkasen varovaisempi mitä mun äiti oli aikoinaan ja mitä yleensäkki oltiin.
Ollaan paljon mun vanhempien kans puhuttu et silloin toimittiin niin eri tavoilla kun nyt. Mun pikkuveljen kuolema onnettomuudessa pelaa myöskin osansa tässä et mä oon paljon varovaisempi ja enkä pysty olemaan niin huoleton.
Joo mäki hoidin ekaluokkalaisena puoli vuotiasta poikaa kun vahemmat meni vanhemman lapsen kanssa sirkukseen. Moniko jättäs nykyään ekaluokkalaiselle puoli vuotiasta lasta...
No meillä ei ole sen asian kanssa kiire ja kyllä ne muksut kerkee olla yksin kotona ihan tarpeeks vaikka se alotettaiski vähä vanhempana.