Harmi kun ei enään voi ostaa irtokarkkeja =( *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";23238770]Ja susta on tosi kivaa mennä liiallisuuksiin =)[/QUOTE]

Ai minä menen liiallisuuksiin... jep
Muistaakseni minä en ollut meistä kahdesta se, joka hysteerisenä pelkää lakunappeja ja kingkongeja....

[QUOTE="juu";23238786]Joo, mutta noita pissakakka-pöpöjä löytyy joka paikasta. Yksi saastaisimpia paikkoja on tietokoneen näppäimistö, joka on oikea bakteerien kokoustila. Samoin kaikki ovenkahvat, hissinpainikkeet, automaatit, käsinojat, avaimet, rahat, pankkikortit + maksupäätteet jne jne. ovat aivan täynnä noita samaisia pöpöjä.[/QUOTE]

Totta. Mutta en mä niitä syö. Vastenmielinen ajatus syödä jotain irtokarkkia kun ei tiedä onko se mahdollisesti ollut jo jonkun suussa tai kädessä.

Pitäs olla niinku ennenvanhaa et myyjä annosteli ne karkit pussiin. Lapsena aina näytettiin et noita karkkeja 2 ja noita 3 ja myyjä kärsivälliseti ne laitto pussiin.

[QUOTE="juu";23238794]Ai minä menen liiallisuuksiin... jep
Muistaakseni minä en ollut meistä kahdesta se, joka hysteerisenä pelkää lakunappeja ja kingkongeja....[/QUOTE]

Sä menet liiallisuuksiin koska miten postin hyöryttäminen ja irtokarkit liittyy toisiinsa? Ei mitenkään!!

Ja mä olen pöpökammoinen irtokarkkien suhteen, hysteeria on ihan eri asia.

Ja aiempaan kysymykseesi, kyllä voin syödä ravintolassa silloin harvoin kun siellä käyn. Ei se ole mulle mikään ongelma sillä luotan että kokki ja tarjoiliat osaa työnsä eikö likasilla sormillaan koske niihin ruokiin. En ole asiaa koskaan edes ajatellut, mutta nyt kun ajattelin niin tossa vastaus.

Irtokarkkeja ottaa niin moni ihminen ja joukossa on niitä jotak oikeesti pärskii sinne ja sitten ne lapset. Joten niissä voi olla hyvinkin pöpöjä.

En mä ole pöpöhysteerikkö niin kun nyt luulette, sillä mä kartan vaan yhtä asiaa ja se on irtokarkit joihin koskee niin moni ihminen ja niitä ottaa niin moni ihminen.

[QUOTE="vieras";23238810]Pitäs olla niinku ennenvanhaa et myyjä annosteli ne karkit pussiin. Lapsena aina näytettiin et noita karkkeja 2 ja noita 3 ja myyjä kärsivälliseti ne laitto pussiin.[/QUOTE]

Kioskeissa ehkä oli noin tai karkit oli pussitettu valmiiksi, mutta jos karkkeja myytiin kaupassa ne oli joskus täysin avonaisissa laatikoissa. Hetkeksi irtokarkit minusta lähes hävisi kaupoista.

[QUOTE="höh";23238741]Koska mä kävin sillä viikolla vain kerran ulkona ja ainoa paikka missä olin ilman hanskoja oli tuo kauppa. Kyse oli siis talviajasta, en pidä kesällä hanskoja =) Menin maanataina käymään kaupassa ja saman viikon la oksensin 9 kertaa joten ei vaikea yhdistää että mistä sen taudin sain. Ja ei, en nähny ketään sillä viikolla jolta olisin pöpön voinut saada. Paitsi ne ihmiset kaupassa.[/QUOTE]

jos oot ma ollut kaupassa ja la saanut vatsataudin niin ei ole mitään pienintäkään mahdollisuutta että olisit saanut sen sieltä kauppareissusta!! vatsataudin itämisaika on 18-72h. terveisin sairaanhoitaja infektio-osastolta.

[QUOTE="vieras";23238953]jos oot ma ollut kaupassa ja la saanut vatsataudin niin ei ole mitään pienintäkään mahdollisuutta että olisit saanut sen sieltä kauppareissusta!! vatsataudin itämisaika on 18-72h. terveisin sairaanhoitaja infektio-osastolta.[/QUOTE]

Kyllä kuule jotkut vatsataudit itää viisikin päivää tai viikon, joten nyt olet "sairaanhoitaja" väärässä. Ja en käynyt ulkona sen jälkeen, joten postiljooniako alan tässä syyttämään. :) Mutta eipä tuo mahatauti ja irtokarkkikammoni liity toisiinsa millään tavalla.

[QUOTE="vieras";23238810]Pitäs olla niinku ennenvanhaa et myyjä annosteli ne karkit pussiin. Lapsena aina näytettiin et noita karkkeja 2 ja noita 3 ja myyjä kärsivälliseti ne laitto pussiin.[/QUOTE]

Se oli kivaa aikaa :D Ei siis pöpöjen takia vaan muuten =) 10 pennillä noita, ja 50 pennillä noita :D Mutta se oli siilon se.

Ahaa, mä en ole koskaan edes miettinyt että irtokarkkien kautta sais jotain pöpöjä :o Siis joo tiedän nyt kun ajattelen että se on mahdollista. Mutta joo, mulla ei koskaan eläissäni ole ollut mahatautia vaikka irtokarkkeja ostankin, enkä muutenkaan ole erityisen tarkka hygieniasta. Siis perushygienia joo hallussa mutten ole fanaattinen. En pese käsiä kotiin tullessa ja koskettelen kyllä kaupassa ollessakin naamani ja puren kynsiä. Tai en ole edes ajatellut koko asiaa tätä ennen. Ihanaa ettei omaa elämää rajoita joku pöpökammo..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="höh";23238472]Lähentelee hulluutta koska en osta irtokarkkeja pöpöjen takia? Hmm...

Pöpöjä on joo, mutta miksi ostaa jotakin joissa on suuremmalla todennäköisyydellä pöpöjä kun joissain muissa asioissa. Ja edelleenkin en laita sormia suuhuni tai silmiini tai nenääni kun olen kaupassa jolloin pöpöt ei tarttuisi. Joten miksi laittaa suuhun karkki jossa voi hyvinkin olla joku pöpö. Se olisi sama kun nuolisi käsiään kauppareissulla :D[/QUOTE]

Olethan provo, olethan? Kaupasta et voi siis ostaa tuoretta leipää, joka usein on päästä avoinaisessa pakkauksessa. Monihan kokeilee käsissä mikä tuntuu pehmeimmältä. Etkä hedelmiä, joita ei kuorita, et kesällä mansikoita...
Et kai vain lue sanomalehteä tai mitään ilmaisjakeluita varsinkaan? Nehän makaa jossain betonilattialla tai ulkona tai ties miten sottaisen jakajan kotona ja jokainen lehti käy sen jakajan hyppysissä ennen kuin tulee sinun luettavaksesi.

Joo, kannattaa varmaan välttää "pöpöjä" viimeiseen asti, sillä tavalla varmemmin jää vastustuskyky kehittymättä ja allergiat lisääntyvät.

Siis syövätkö aikuiset ihmiset irtokarkkeja? Mä en ole syönyt sitten teinivuosien mitään karkkeja enkä syö... aivan järjetön määrä ylimääräistä ja turhaa sokeria ja energiaa!
Joo, onhan se ihan järkyttävää että toiset herkuttelevat joskus jollain epäterveellisellä. Tai se, ettei kaikkien syömisten kohdalla mietitä pelkästään ravintoarvoja vaan toisinaan ihan pelkästään makua.

Terveisin yksi aikuinen ihminen, joka syö normaalisti monipuolisesti ja terveellisesti, mutta herkuttelee joskus kaikenlaisella "turhalla" mutta hyvänmakuisella - myös irtokarkeilla.

Mä oon varmaan ihan outo, mutta mulle on ihan sama vaikka joku pesemättömillä käsillä tekis mulle ruokaa.. Tai vaikka mun karkkipussi kiertäis kymmenellä ihmisellä ja he käpelöisivät karkkeja, ihan hyvin voisin syödä niitä sen jälkeen ja syönkin.

Mä oon varmaan ihan outo, mutta mulle on ihan sama vaikka joku pesemättömillä käsillä tekis mulle ruokaa.. Tai vaikka mun karkkipussi kiertäis kymmenellä ihmisellä ja he käpelöisivät karkkeja, ihan hyvin voisin syödä niitä sen jälkeen ja syönkin.
Mäkin olen samalla lailla outo. :D En pelkää pöpöjä yhtään. Toki huolehdin hygieniasta normaalisti ja pesen käsiä jne, mutta ei kyllä jaksa yhtään kiinnostaa mitkään pöpöt. Mahataudissa en ole ollut lapsuuden jälkeen ja kipeänä muutenkin todella harvoin.

[QUOTE="höh";23238741]Koska mä kävin sillä viikolla vain kerran ulkona ja ainoa paikka missä olin ilman hanskoja oli tuo kauppa. Kyse oli siis talviajasta, en pidä kesällä hanskoja =) Menin maanataina käymään kaupassa ja saman viikon la oksensin 9 kertaa joten ei vaikea yhdistää että mistä sen taudin sain. Ja ei, en nähny ketään sillä viikolla jolta olisin pöpön voinut saada. Paitsi ne ihmiset kaupassa.[/QUOTE]

No tuo selittää paljon. Jos viikot vietät neljän seinän sisällä, olet tosiaan yliherkkä vieraille bakteereille.

[QUOTE="huhhuh";23239782]Olethan provo, olethan? Kaupasta et voi siis ostaa tuoretta leipää, joka usein on päästä avoinaisessa pakkauksessa. Monihan kokeilee käsissä mikä tuntuu pehmeimmältä. Etkä hedelmiä, joita ei kuorita, et kesällä mansikoita...
Et kai vain lue sanomalehteä tai mitään ilmaisjakeluita varsinkaan? Nehän makaa jossain betonilattialla tai ulkona tai ties miten sottaisen jakajan kotona ja jokainen lehti käy sen jakajan hyppysissä ennen kuin tulee sinun luettavaksesi.

Joo, kannattaa varmaan välttää "pöpöjä" viimeiseen asti, sillä tavalla varmemmin jää vastustuskyky kehittymättä ja allergiat lisääntyvät.[/QUOTE]

No enpä mä voi sua pakottaa ymmärtämään eikä mun kannata edes yrittää koska se on huomattu että et voi ymmärtää. :) Mutta esimerkeistäsi, avoinaisia leipiä en yleensä ostele koska ne menee kovaksi niin pian joten ostan ihan pussissa olevia. Ja tuskin kukaan niin tyhmä on että sitä pehmeyttä koittelee itse siitä leivästä eikä pussin päältä. Tietty sellasiakin voi olla olemassa.

Ja syön hedelmistä banaania, appelsiineja ja mandariineja sekä viinirypäleitä jotka pesen mutta ne onkin muovilaatikossa. Joten en syön kuorettomia hedelmiä sillä en tykkää esim omenasta. Enkä mansikoista.

En ole koskaan pitänyt sanomalehteä ongelmana, koska edelleen en laita sitä suuhuni ja jos siinä lehdessä on yhden ihmisen pöpöjä niin johan sanoin että en ole niin pöpöhysteerikko että sanomalehden lukemisen jälkeen pesisin käteni. En ole asiaa koskaan edes ajatellut.

Ajattelen asiaa vain niissä tuotteissa mitkä laitan suuhuni ja kyllä myös kaupassa kun olen niin mietin korin ja kärryjen sankoja yms ja en vaan laita sormia suuhuni. Mikä tässä voi olla ihmeellistä? Miksi mun pitäis syödä sormiani kaupassa...

Ja jos nyt oikein asiaa alan tässä miettimään, ihan vaan sun takia, niin irtokarkkeihin koskee monia ihmisä. Monia likaisia lasten sormia. Monia nuhaisia ihmisiä jotka niiskuttaa ja jotkut jopa pärskii. Ja tähän sanomalehteen koskee mun lisäksi vain se jakaja. Joten siinä on yhden ihmisen pöpöt ja karkissa voi olla vaikka 10. Joten sen takia asia ei vaan ole sama!

Mutta hyvä että sä et ajattele näin ja jos mä olen pöpökammoinen irtokarkkien suhteen niin sitten olen :) Jokainen tavallaan.

[QUOTE="joo";23239870]No tuo selittää paljon. Jos viikot vietät neljän seinän sisällä, olet tosiaan yliherkkä vieraille bakteereille.[/QUOTE]

Tuolla viikolla kyllä olin kotona muut päivät 4 seinän sisällä. Joskus näin käy vieläkin, joskus taas enempi ulkona. Mutta tuon viikon olin tosiaan täysin kotona. Edellistä viikkoa en muista. mutta samapa tuo.

Mutta tuo tapaus ei liity irttarikammooni, se oli vaan vastaus tai kommenttia tuohon että olen siitä lähtien ollut laittamatta sormia suuhuni kaupassa ymv ja olen tulut enemmän tietoiseksi ostoskärryissä ja koreissa olevista bakteereista. Joten pesen käteni kun tulen kotiin, se tuskin on mikään uusia asia ihmisille =)

Alunperin tuo koko homma oli vaan vastaus viestiin että onhan pöpöjä muuallakin johon vastaisn että niitä pöpöjä en tarkoituksella laita suuhuni vaan pesen ne pois ja karkeista niitä ei voi pestä poiis jos niitä siis sattuu niissä karkeissa olemaan. En vain halua ottaa riskiä ja se on ihan mun oma päätös vaikka kukaan ei sitä näytä tajuavankaan.

Usein muuten näkee, kuinka ihmiset sorkkivat paljain käsin niitä kaupan Täällä leivottua tuotteita. Monesti olen nähnyt kun joku papparainen lähmii niitä karjalapiirakoita käsissään ja miettii, että ottaisiko vai eikö ottaisi, ja sitten viskaa piirakan takaisin sinne vitriiniin.

Aloitus on tosiaan aika turhis ongelmasta tai harmista kun ei kärsi kuin se joka ei karkkeja voi ostaa pöpökammon takia eli sinä itse. Vaikka vastaukset olisi mitä se asia tuskin helpottaa. Ekä kannattaisi enemmin vaikka laittaa palautetta esim. candy kingille. Yhteistiedot löytyy googlettamalla.

Aloitus on tosiaan aika turhis ongelmasta tai harmista kun ei kärsi kuin se joka ei karkkeja voi ostaa pöpökammon takia eli sinä itse. Vaikka vastaukset olisi mitä se asia tuskin helpottaa. Ekä kannattaisi enemmin vaikka laittaa palautetta esim. candy kingille. Yhteistiedot löytyy googlettamalla.

Tiedän että alotus oli turha, sen takia se otsikossa lukeekin. Sillä hetkellä vaan niin teki mieli irtokarkkeja ja ehkä haeskelin että onko muita jotka eivät myöskään voi irtokarkkeja syödä. No yksi löytyi mun lisäksi, joten tiedän etten ole outo vaikka kaikki muut niin yrittää kokoajan väittää. Lisäksi esim äitini ja ystäväni on samalla linjalla kun mä, joten ei pitänyt asiaa nyt näin ennenkuulumatomana. Vaan teki vaan mieli purkaa ajatuksia kuten muutkin täällä tekee.

Candy king tuskin tekee mitään asialle yhden yhteydenoton perusteella, mutta voihan sitä kokeilla ny kun asiasta mainitsit :)

Mun ei ole tarvinnut ostaa sen jälkeen kun Makuunissa noin 8v poika raaputti sillä kauhalla hikistä tukkaansa ja otti karkkia.. Seuraavia karkkeja miettiessään nuoli sitä kauhaa ja lykkäsi sen samassa karkkilaariin.. Lähdin ulos.

Ja muutenkin lopetan kommentoimisen tähän. Turha tästä on "tapella". En kuitenkaan ole hysteerikkö joka kiljuu jos näkee irtokarkkihyllyn ja juoksee kaupassa kuin päätön kana. Voin olla karkkihyllyn vieressä, voisin jopa laittaa karkkeja pussiin mutta suuhuni en niitä karkkeja vie =)

Se on vaan mun rajani nykyisin. Kauhassa on pöpöjä kanssa joo, mutta kuten sanoin niin en käsiäni suuhun kaupassa vie ja tämä tuli tuon mahataudin jälkeen sekä possunuha epidemian jälkeen. Jos likaisilla käsillä otan esim maitopurin ja tuon sen kotiin ja kosken seuraavat päivät siihen ehkä pöpöiseen matopurkkiin niin sekään ei ole mulle ongelma. Jossain vaiheessa ne pöpöt menee suuhun kyllä, mutta ne pöpöt ei ole niin iso ongelma kuin irtokarkkien. En siis desinfioi joka asiaa jonka kaupasta kotiin kannan :D Jos niin luulitte. En ole pöpöhysteerikkö.
Kuitenkin jos joku sairaus iskee niin mähän sen kärsin ettekä te, joten helpompaa se teille on.

Ja te jotka irttareitta syötte niin nauttikaa =) En pidä teitä outoina, jokainen elää tavallaan. Ja voin vaan kadehtia sekä itse tyytyä johonkin pakattuun pussiin =) :)

Mun ei ole tarvinnut ostaa sen jälkeen kun Makuunissa noin 8v poika raaputti sillä kauhalla hikistä tukkaansa ja otti karkkia.. Seuraavia karkkeja miettiessään nuoli sitä kauhaa ja lykkäsi sen samassa karkkilaariin.. Lähdin ulos.

Ja tuo on juurikin se syy miksi en enään osta irtokarkkeja. Olen kanssa nähnyt ihan suoraa pärskimistä avoimiin laatikoihin ja lapset ottaa karkin suuhun ja laittaa takaisin. Ja eikun seuraava karkki tai vaan sekoittelee sormillaan niitä karkkeja.

Oma lapsi on eriasia. Jos siis koskee jo ostettuihin karkkeihin kotona. Kaupan karkkeihin ei koske, tietää seuraukset jos niin tekee =)

Yhteistyössä