aion lopettaa elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki minä voin Hänessä...;23160569:
Jumalalle ei ole mikään mahdotonta.
Hän rakastaa sinua ehdoitta.
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun tulee kunnioittaman minua." Näin sanotaan Pyhässä Raamatussa. Jumala itse vastaa sanastaan.
Tartu tuohon lupaukseen!
Älä tee mitään pahaa itsellesi.

Myös uskovaiset tekevät itsemurhia, joten älä tule tänne tota Jeesus pelastaa sontaa kauppaamaan.

No voi vitsi, sulla on varmaan siellä joku kristallipallo joka kertoo übertotuuden siitä, kuka on tosissaan ja kuka ei!?

Mitä se on keneltäkään pois, jos kirjoittaa tänne yhden pienen KANNUSTAVAN viestin? Jos ei siihen kykene, voi olla hiljaa. Ihan sama se minulle on, onko tämä ap tosissaan vai ei, humalassa vai ei ... se ei minulta ole paljoa vaadittu, että kirjoitan tänne jotain positiivista sen sijaan että heittäisin haukut niskaan.

Jos ei kykene kanssaihmisen kannustamiseen yhtään niin menkää sinne Reimatecci - keskusteluihin kinastelemaan...

Jotain rajaa!

Juuri näin!

No voi vitsi, sulla on varmaan siellä joku kristallipallo joka kertoo übertotuuden siitä, kuka on tosissaan ja kuka ei!?

Mitä se on keneltäkään pois, jos kirjoittaa tänne yhden pienen KANNUSTAVAN viestin? Jos ei siihen kykene, voi olla hiljaa. Ihan sama se minulle on, onko tämä ap tosissaan vai ei, humalassa vai ei ... se ei minulta ole paljoa vaadittu, että kirjoitan tänne jotain positiivista sen sijaan että heittäisin haukut niskaan.

Jos ei kykene kanssaihmisen kannustamiseen yhtään niin menkää sinne Reimatecci - keskusteluihin kinastelemaan...

Jotain rajaa!

Oot tainnu nousta väärällä jalalla ylös tänään? ;) En ymmärrä mistä sunkin kaltaisia ihmisiä sikiää. Mun kristallipallo sanoo että salee säki oot masennuksen läpikäynyt ja/tai mahd. joku läheinen tehnyt itsemurhan. Silti, ei tämäkään päästämäsi aivopieru saa mua uskomaan, että ap olisi asian suhteen tosissaan ja etteikö tämä olisi provo.
Ja jos jotai positiivista pitäisi sanoa, nii ajatelkoon kissanpentuja.

Oot tainnu nousta väärällä jalalla ylös tänään? ;) En ymmärrä mistä sunkin kaltaisia ihmisiä sikiää. Mun kristallipallo sanoo että salee säki oot masennuksen läpikäynyt ja/tai mahd. joku läheinen tehnyt itsemurhan. Silti, ei tämäkään päästämäsi aivopieru saa mua uskomaan, että ap olisi asian suhteen tosissaan ja etteikö tämä olisi provo.

Olet kyllä harvinaislaatuisen tyhmä ihminen.

Kunpa SINÄ et olisi noussut sieltä sängystä lainkaan tänä aamuna ....

Olen järkyttynyt! Hyvät ihmiset, ÄLKÄÄ LYÖKÖ LYÖTYÄ!! Miten ihmeessä sanotte hädässä olevalle ihmiselle, että "vedä ittes jojoon tms" En saata käsittää. Miten ihmisistä tulee noin tunnekylmiä? Tuo ei ole normaalia reagointia toisen ongelmaan eikä normaali terve ihminen sano toiselle noin. Minkälaisia ihmisiä olette? Olisin todella surullinen, jos joskus huomaisin kasvattaneeni lapsen , joka ei kykene empatiaan...

Ap, älä tee itsellesi mitään, vaan soita kuitenkin terveyskeskuskeen, ja kerro puhelimessa tuo, mitä tänne kirjoitit ja vaadi saada apua. Tai kirkon diakonille voit soittaa. Sinulla on lapsia, jotka tarvitsevat sinua ja olet arvokas ihminen, vaikka nyt ei tuntuisi siltä.

Et todellakaan! Sulle on elämä antanut lapset ja olet elämälle sen velkaa, että olet niille äiti! Kuka niitä voisi enemmän rakastaa?
Olen joskus ollut todella vaikeassa tilanteessa. Sieltä ei ollut enää kuin yksi tie, ylöspäin. Päätin purra hampaat yhteen ja tehdä jokaisesta päivästä paremman kuin eilinen. Luulin, ettei hyvä elämä ole tarkoitettu mulle. En voinut kuvitella, että mussa on sellaisia voimavaroja ja kykyjä. Meissä kaikissa on. Miettikääpä äidit, mitkä voimat teissä jyllää synnytyksen hetkellä. Siinä miehiä heikottaa. Näitä voimia meissä on muutenkin, ne täytyy vaan ottaa käyttöön.
Elän nyt sitä elämää, minkä kuvittelin olevan vain muille tarkoitettu. Tein 10 vuotta töitä päästäkseni tähän. Aloita sinä nyt siitä, että haet apua. Menet terveyskeskukseen ja puhut miehellesi tai ihan kenelle tahansa läheiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 35;23160536:
Vai on masennus muka itseaiheutettu ja vielä arvostettukin. Olisit fiksusti hiljaa koska sinulla ei selvästikään ole mitää käsitystä siitä mistä puhut. Sen kun näkis kuka arvostaisi (haluaisi) itselleen tai rakkaalleen alkoholismin tai masennuksen.

Kyllä ihmisen pitää selvitä hengissä edes yhden elämän verran. On se helvetti ku aina maristaan. Ajatelkaa positiivisesti niin elämäkin sujuu paremmin. Vittuako olette perusnegatiivisia. Siitä se masennus just puhkeaa eli itseaheuttaen. Iloitakaa ja riemuitkaa ja löpettakaa turha höyhötys.

Ap:lle vielä, et ei raha ole mikään syy tehdä itsaria. Varsinainen roolimalli lapsillesi. Miäs jos ottaisit mukanasi myös lapset ja miehes ku perässä ne tulee kuitenkin tai ainakin lapset. Mies voi olla jo niin fiksu ettei kulje samoja jalanjälkiä kanssas vai ei sekään mahottoman fiksu voi olla ku elää tuollaisen jurpon kanssa kuka ei osaa edes keskustella
Miksi heitätä tällaisen paskajutun tänne ku kaikki tietää et olet vaan joku provoilija. Ala jo mennä siitä tai heitän kivellä :)

[QUOTE="vieras";23159972]Joo, älä yritä edes vetää muita tohon paskaan mukaan. Joillakin meistä on vielä elämänhalua eikä siiihen tarvita mitään draamanhakijoita mukaan koska arki on ihan yhtä ankara suurimmalle osalle meistä. Jos ahdistaa niin vedä itsesi jojoon mutta älä tule jakamaan sitä paskaa muille.[/QUOTE]apua sinäkin tarviit. jos et osaa muuta kuin kehoittaa toista itsariin niin pidä se tyhmä pääsi kiinni

ihania asioita elämästäsi!
mä tiedän mitä on olla masentunut ja tuntea että on vailla ulospääsyä.
selvisin kuitenkin ja nyt välillä masentaa mutta suurin osa ajasta ok.

ja lapset: katso elämää vaikka niiden silmien kautta! ne näkee täysikuun ja kuvittelee sen seuraavan itseään, pitää sitä hauskana leikkinä, ne näkee pienen perhosen ja seuraa sitä. ne näkee pienen kauniin kukan ja ihastelee sitä täysillä kuin mitään muuta ei maailmassa olisikaan. ota näistä ihanista pikkuasioista jotakin itsllesi, yritä nauttia kaikesta kauniista, nauti herkullisista ruoista, mauista, kauniista auringonpaisteesta ja muista että jokainen elää vain kerran. tommonen teko on lopullinen, etkä voi sitä perua. sun lapset ja mies tulee loppuiän kaipaamaan sua ihan kauheesti, eikä tuu koskaan ymmärtämään sun tekoa.

ole itsekäs ja ota aikaa itsellesi. mene lepäämään vaikka sairaalaan hetkeksi ja anna muiden hoitaa arkirutiinit. sitten kaikki näyttää taas paremmalta ja saat lääkkeet jotka auttavat pääsemään yli pahimmasta.

luota muhun, mä tiedän..

Mullekin kieltämättä tuli vähän sellainen maku ja ihmetys, että miksi piti tulla tänne ilmoittamaan? Tulee mieleen 3 asiaa: Tämä on provo tylsistyneeltä ihmiseltä, masentunut ihminen haluaa hakea tällä sääliä tai sitten tämä on oikeasti itsemurhaa suunnittelevan viimeinen hätähuuto. Jos kyseessä on viimeksimainittu, olen pahoillani, että kirjoitan tämän. Mutta jotenkin ap:n tyyli kirjoittaa kalskahtaa tältä palstalta tutuksi tulleeseen provoavaan tyyliin, etten oikein tätä usko.

Mullekin kieltämättä tuli vähän sellainen maku ja ihmetys, että miksi piti tulla tänne ilmoittamaan? Tulee mieleen 3 asiaa: Tämä on provo tylsistyneeltä ihmiseltä, masentunut ihminen haluaa hakea tällä sääliä tai sitten tämä on oikeasti itsemurhaa suunnittelevan viimeinen hätähuuto. Jos kyseessä on viimeksimainittu, olen pahoillani, että kirjoitan tämän. Mutta jotenkin ap:n tyyli kirjoittaa kalskahtaa tältä palstalta tutuksi tulleeseen provoavaan tyyliin, etten oikein tätä usko.

No mielestäni jos on mikään noista kolmesta vaihtoehdosta niin ap tarvitsee apua.

Ja ap:lle: Katso lapsiasi ja katso heidän tapaansa katsoa sinua. Mieti sitä miten he turvautuvat sinuun kun satuttavat itsensä ja itkevät. Tulevat äidin syliin hakemaan lohtua. Tämä jatkuu läpi elämän, he tulevat aina tarvitsemaan sinua. Älä riistä itseäsi niiltä pikkuisilta tarvitsijoilta. Vaikka kaikki muu maailmassa tuntuisi tällä hetkellä olevan päin helvettiä niin tartu tuohon oljenkorteen, että sinä olet lapsillesi maailman tärkein ihminen.

Raha ei ole kuin rahaa. Se on loppujen lopuksi niin vääpätöinen asia tässä elämässä. Niinkuin joku viisaasti jo aiemmin kirjoitti, yritä nauttia elämän pienistä asioista. Aurinko alkaa pikkuhiljaa paistaa ja luonto herää. Toivon sydämeni pohjasta että näin käy myös sinulle. Alkaa oikein itkettää kun mietin miten paljon pienet lapsesi menettäisivät jos menettäisivät sinut, äidin. :'(

Toivotan sinulle oikein paljon voimia ja lähetän ison halauksen. Yritä löytää voimia jatkaa.

Paljon voimia ap:lle.
Itsekin olin itsemurhan partaalla muutama vuosi sitten kun kaikki elämässäni romuttui. Tein valmistelut ja kaikki. Sitten tuli yllättäen yksi ihminen mun elämään avuksi ja kaikki alkoi taas kirkastua.
Joten voin ihan omasta kokemuksesta sanoa että vaikka kaikki näyttäisi pahalta ja mahdottomalta niin se ei ole sitä. Hae vain rohkeasti apua, äläkä soimaa itseäsi. Anna ilkeitten kommenttien myös mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

No sitä suuremmalla syyllä tähän pitäisi reagoida vakavasti. Kumpi on pahempi vaihtoehto: a)tylsistynyt mamma naureskelee sulle kun sä otat hänet tosissaan vai b) masentunut ihminen masentuu entisestään sun ilkeästä, välinpitämättömästä kommentista ja tappaa itsensä?

Se on mun mielestä pieni vaiva sulta kirjoittaa jotain kannustavaa, sillä voi kuitenkin olla toiselle suuri merkitys.

Vaikuttaa siltä että Ap:lla on todella hätä, paha masennus josta ei löydä muuta poispääsyä kuin itsemurhan. :( Se on kuitenkin äärimmäinen ja lopullinen teko. Voi kun joku vois auttaa ja käydä katsomassa että kaikki on kunnossa hänellä. Tällaiset jutut pitää aina ottaa vakavasti.

Älä pilaa lopullisesti miehesi ja lasten elämää itsekkäällä itsemurhalla,itse kyllä pääset pois,mutta
miehesi ja lapsesi joutuu kärsimään tekosi takia.:(
Etsi apua ja soita kriisipuhelimeen tai mielenterveystoimistoon tai ystävälle,sukulaiselle.

Yhteistyössä