aion lopettaa elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23160001:
turha sieltä on huudella kenenkään että itsekästä, mieti lapsias. tuossa tilassa ei tosiaan osaa ajatella muuta kun itseään ja pikaista poispääsyä.
aapee vois nyt kuitenkin miettiä vielä muutaman kerran uudestaan ennenkö hölmöilee viimesen kerran.

kerrankin sun kanssa samaa mieltä.

Koita jaksaa, lastesi vuoksi! Hae apua tänään! Sitä saat, kun kerrot tilanteen, ja vannon että se auttaa. Älä anna periksi maallisille murheille, kuten rahavaikeuksille. Ne ei oikeasti merkitse mitään. Sinä olet ÄITI, tärkeintä lastesi maailmassa.

Sun velvollisuus on hoitaa itsesi kuntoon eikä luovuttaa. Mä tiedän että se vaatii voimia ja energiaa joita sulla ei tällä hetkellä ole. Sen takia sun on pyydettävä apua, sen jälkeen "vastuu" on muilla. Sun ei tarvi yksin jaksaa ja yrittää. Soitat kriisipäivystykseen, sen jälkeen et tee enää yhtään mitään. Annat muiden hoitaa sua, otat vaan avun vastaan.

[QUOTE="Kenguru";23160191]Sä oot hirvee ihminen kun tommosta menet sanomaan kenellekään, ja varsinkin sellsiselle, jolla on jo kaikki huonosti. Ketä luulet tuon poljetun polkemisesi auttavan!? Mieti vähän mitä lauot!![/QUOTE]

Itsemurha on äärimmäisen itsekäs teko. Tuo äiti on niin masentunut että ei kykene näkemään että on jättämässä puolisonsa ja lapsensa vielä pahempaan liemeen (velkoineen kaikineen) kuin missä he ovat jo tällä hetkellä.

Voin sanoa, että hautajaisten järjestely ei todellakaam ole mitään halpaa hommaa. Entäpä mitä sitten tapahtuu, jos mies päättä lähteä vaimonsa perään ja orvot lapset jäävät sosiaalitanttojen pelinappuloiksi, ajautuvat laitoksesta toiseen eikä kukaan osaa tai halua pitää heistä huolta?

Olen itse kamppaillut masennuksen kanssa koko nuoruuteni ja suuriman osan aikuisikääni. Kaikkein synkimpinä hetkinä en ole kyennyt näkemään minkäänlaista tulevaisuutta, mutta ajatus siitä taakasta minkä itsemurha aiheuttaisi läheisilleni on estänyt minua päätymästä siihen tekoon.

Voimia sinulle AP. älä tee sitä, LAPSESI RAKASTAVAT SINUA.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄITI 35;23160234:
Itsemurha on äärimmäisen itsekäs teko. Tuo äiti on niin masentunut että ei kykene näkemään että on jättämässä puolisonsa ja lapsensa vielä pahempaan liemeen (velkoineen kaikineen) kuin missä he ovat jo tällä hetkellä.

Voin sanoa, että hautajaisten järjestely ei todellakaam ole mitään halpaa hommaa. Entäpä mitä sitten tapahtuu, jos mies päättä lähteä vaimonsa perään ja orvot lapset jäävät sosiaalitanttojen pelinappuloiksi, ajautuvat laitoksesta toiseen eikä kukaan osaa tai halua pitää heistä huolta?

Olen itse kamppaillut masennuksen kanssa koko nuoruuteni ja suuriman osan aikuisikääni. Kaikkein synkimpinä hetkinä en ole kyennyt näkemään minkäänlaista tulevaisuutta, mutta ajatus siitä taakasta minkä itsemurha aiheuttaisi läheisilleni on estänyt minua päätymästä siihen tekoon.

Voimia sinulle AP. älä tee sitä, LAPSESI RAKASTAVAT SINUA.

No sillä nyt ei ole mitään tekemistä tuon kommentin kanssa. Vaikka itsemurha olisi kuinka ja mitä, niin tuollainen "olet itsekäs iminen" huutelulla ei saa mitään muuta aikaiseksi, kuin purettua huutajan OMIA tunteitaan. Ja sehän taas onkin pää asia.....???

Eli todella itsekästä huudella tuollaista ihmiselle joka voi huonosti. Ehkä tuollaiset kommentit jopa vain ajaa kohti sitä väärää päätöstä, kun nuo huutelijat vain vahvistavat hänen omaa käsitystä itsestään.

En sitten tiedä onko nuo huutelijat sellaisia selkäsaunan kannattajia, että mitä kovempaa hakkaat, niin sitä enemmän tulee muutoksia parempaan suuntaan....
Onenksi ei Fereya ja toivottavasti nuo muut huutelijat eivät ole sellaisissa ammateissa, josissa autetaan ihmisisä!

[QUOTE="Kenguru";23160292]ja vielä, että hyvällä saa aina parempia tuloksia kuin pahalla![/QUOTE]

Mä oon samaa mieltä. Olemalla vihanen ap:lle ja haukkumalla, ette saa muuta aikaiseksi kun lisää pahaa oloa jonka hänen ratkaisunsa tuntuu entistä paremmalta. Moni kuvittelee, että noista ap sisuuntuu ja päättää et mäpäs näytäkin et en ole itsekäs ja paska, mutta ei se niin mene. Väsynyt ihminen joka jo valmiiksi vihaa itseään, vihaa itseään vaan lisää tuollaisen jälkeen. Ap:tä pitäisi kannustaa näkymään jotain hyvää itsessään, antaa toivoa helpotuksesta pahaan oloon jollain muulla tavalla kuin hänen. Ja se on vaikeaa, paljon helpompaa on vaan haukkua.

Olet tärkeä ja ainutlaatuinen ihminen.
Ajatuksesi ovat nyt todella ahtaita mutta sinulla on vielä toivo hyvään tulevaisuuteen.
Älä luovuta. Ota yhteys sosiaalipäivystykseen ja ota vastaan kaikki apu mitä siellä tarjotaan.
Ole armollinen itsellesi, sinun ei tarvitse olla täydellinen, elämän ei tarvitse olla täydellistä! Se riittää että olet siinä, rakkaimmillesi ja myös itsellesi.

*halaus*

Sä oot hirvee ihminen. Oletko yhtään ajatellut miten pahasti sä pilaat lastes elämän? Olkoot kuinka hyvä isä vaan.
Tai jollei sua sun lapset kiinnosta niin mietippä miten paljon sun vanhemmat kärsii jos tapat ittes? Ja muu perhe, suku ja ystävät?

Itsemurha on itsekkään ihmisen ratkaisu.

Mua pistää vihaksi nää kyökkipsykologit jotka julistaa kuinka hirvevä ihminen on jos hautoo itsemurhaa. Masentuneelle ja itsetuhoiselle ihmiselle tuki on varmasti tärkeämpää kun tuollaiset kommentit.
Kuolema jättää aina valtavan surun läheisille, se nyt on täysin selvää. Mutta oletko miettinyt miltä ihmisestä joka on valmiiksi umpikujassa tuntuu se että muut syyttelee hirveäksi ihmiseksi?

Meinaatko kostaa lapsillesi, kun et voi mennä lääkäriin hakemaan pillereitä ym ylpeyden takia / tai johonkin hoitoon .. Isäni tappoi itsensä 23vuotta sitten, siihen aikaan ei kait ollut terveydenhuolto niin hyvällä mallilla kuin nyt .. Mutta olen hemmetin kiukkuinen edelleen kun tuhosi lapsuuteni !! A J A T T E L E MUITAKIN KUIN ITSEÄS!!

hirvittävät velat niskassa ei varmuutta toimeentulosta siinä se on oikein vastuullisen äidin malli lapsille

kyllä niiden on parempi ilman mua isänsä hoitaa ja pitää huolen ja yh-isäthän on sankareita

ja sulle "vieras", mä en ole vetämässä sua mukaan mihinkään, ei olis ollu pakko avata koko aihetta, kun hyvin näit, mitä asia koskee

mutta ilmeisesti tuli hyvä mieli kun sait satuttaa sanoillas

Jos kyse on rahasta niin miksi teet itsemurhan?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23160387:
Mua pistää vihaksi nää kyökkipsykologit jotka julistaa kuinka hirvevä ihminen on jos hautoo itsemurhaa. Masentuneelle ja itsetuhoiselle ihmiselle tuki on varmasti tärkeämpää kun tuollaiset kommentit.
Kuolema jättää aina valtavan surun läheisille, se nyt on täysin selvää. Mutta oletko miettinyt miltä ihmisestä joka on valmiiksi umpikujassa tuntuu se että muut syyttelee hirveäksi ihmiseksi?

Itsemurha on itsekkäintä mitä voi tehdä ja siitä ei lapset toivu ikinä kunnolla. Ja on todellakin luovuttamista!! Raha ei tosiaan korvaa rakasta ihmistä =( . Eli nyt vain nopeasti hoitoon !!

Itsemurha on itsekkäintä mitä voi tehdä ja siitä ei lapset toivu ikinä kunnolla. Ja on todellakin luovuttamista!! Raha ei tosiaan korvaa rakasta ihmistä =( . Eli nyt vain nopeasti hoitoon !!

Rahapula ei sinällään aiheuta masennusta. Depressio johtuu aivojen kemiallisesta häiriöstä ja siihen ei paljoakaan auta muiden mielipiteet siitä onko itsemurha itsekästä ja luovuttamista.

masennus on yliarvostettu "sairaus". "sairaus" koska itseaiheutettua niin kuin alkoholismikin. Parempi vaan,et pistää itsensä päiviltä niiin eihän menen veroeuroja sinunkaan turhaan hoitamiseen.
Miten muuten aijot toteuttaa tän listimises??? Helpoimpia tapoja on mennä pakkaseen ja palelluttaa itsensä :) nythän se onnistuisi.

Aikamoista sontaa tämä ketju täynnä.
En tiedä kuinka paljon tai kuka on potkinut näitä vittuilijoita päähän lapsena.

Vittuilijoille kysymys ; olisiko vastauksenne sama jos itsemurhaa hautova olisi oma lapsenne?
Miettikää asiaa vaikka niin päin..

Jokainen elämä on arvokas ja jokaisesta suosta on mahdollisuus nousta.

[QUOTE="piip";23160476]masennus on yliarvostettu "sairaus". "sairaus" koska itseaiheutettua niin kuin alkoholismikin. Parempi vaan,et pistää itsensä päiviltä niiin eihän menen veroeuroja sinunkaan turhaan hoitamiseen.
Miten muuten aijot toteuttaa tän listimises??? Helpoimpia tapoja on mennä pakkaseen ja palelluttaa itsensä :) nythän se onnistuisi.[/QUOTE]

Vai on masennus muka itseaiheutettu ja vielä arvostettukin. Olisit fiksusti hiljaa koska sinulla ei selvästikään ole mitää käsitystä siitä mistä puhut. Sen kun näkis kuka arvostaisi (haluaisi) itselleen tai rakkaalleen alkoholismin tai masennuksen.

Aikamoista sontaa tämä ketju täynnä.
En tiedä kuinka paljon tai kuka on potkinut näitä vittuilijoita päähän lapsena.

Vittuilijoille kysymys ; olisiko vastauksenne sama jos itsemurhaa hautova olisi oma lapsenne?
Miettikää asiaa vaikka niin päin..

Jokainen elämä on arvokas ja jokaisesta suosta on mahdollisuus nousta.

Aha. Mua taas vituttaa tällanen tapa, et yleensä kun joku jonkun kivan ketjun tänne postaa, niin palstamammat ovat heti siellä huutamassa provo provo. Mutta itsemurha-asia on näköjään niin tabu juttu ettei sitä saa arvostella ja varsinkaan sanoa vastaan "yrittäjälle". Mitä tossa katoin, tääkin ketju on aloitettu viime yönä yhden jälkeen, mahdollisesti humalassa? Älkää viittikö tulla tänne huutelemaan kun kaikki on ilkeitä ja kukaan ei ymmärrä. Tuokin vain hakenut huomiota, ei se itteltään henkeä riistä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 35;23160536:
Vai on masennus muka itseaiheutettu ja vielä arvostettukin. Olisit fiksusti hiljaa koska sinulla ei selvästikään ole mitää käsitystä siitä mistä puhut. Sen kun näkis kuka arvostaisi (haluaisi) itselleen tai rakkaalleen alkoholismin tai masennuksen.

Ihminen ei voi itse vaikuttaa siihen sairastuuko depressioon vai ei.
Alkoholismin puhkeamista sen sijaan voi jokainen ehkäistä yksinkertaisella tavalla, olemalla juomatta alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23160471:
Rahapula ei sinällään aiheuta masennusta. Depressio johtuu aivojen kemiallisesta häiriöstä ja siihen ei paljoakaan auta muiden mielipiteet siitä onko itsemurha itsekästä ja luovuttamista.[/QUOT

Mutta , jos kirjoittaa tänne että aikoo tehdä itsemurhan.. ihminen hakee apua silloin vielä !! Ja tarvii todellakin tietoa ja neuvoja miten se vaikuttaa läheisiin ihmisiin !! Ihminen joka 100 % on päättänyt tehdä itsemurhan ei siitä puhu vaan tekee sen !!

Jumalalle ei ole mikään mahdotonta.
Hän rakastaa sinua ehdoitta.
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun tulee kunnioittaman minua." Näin sanotaan Pyhässä Raamatussa. Jumala itse vastaa sanastaan.
Tartu tuohon lupaukseen!
Älä tee mitään pahaa itsellesi.

Aha. Mua taas vituttaa tällanen tapa, et yleensä kun joku jonkun kivan ketjun tänne postaa, niin palstamammat ovat heti siellä huutamassa provo provo. Mutta itsemurha-asia on näköjään niin tabu juttu ettei sitä saa arvostella ja varsinkaan sanoa vastaan "yrittäjälle". Mitä tossa katoin, tääkin ketju on aloitettu viime yönä yhden jälkeen, mahdollisesti humalassa? Älkää viittikö tulla tänne huutelemaan kun kaikki on ilkeitä ja kukaan ei ymmärrä. Tuokin vain hakenut huomiota, ei se itteltään henkeä riistä.

No voi vitsi, sulla on varmaan siellä joku kristallipallo joka kertoo übertotuuden siitä, kuka on tosissaan ja kuka ei!?

Mitä se on keneltäkään pois, jos kirjoittaa tänne yhden pienen KANNUSTAVAN viestin? Jos ei siihen kykene, voi olla hiljaa. Ihan sama se minulle on, onko tämä ap tosissaan vai ei, humalassa vai ei ... se ei minulta ole paljoa vaadittu, että kirjoitan tänne jotain positiivista sen sijaan että heittäisin haukut niskaan.

Jos ei kykene kanssaihmisen kannustamiseen yhtään niin menkää sinne Reimatecci - keskusteluihin kinastelemaan...

Jotain rajaa!

Yhteistyössä