Kävin tänään ultrassa- odotankin kolmosia! SHOKKI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlonvaiSurunKyynel..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monikkoraskaus on aina riskiraskaus. Sellainen paikka josta löydät muita kolmosten äitejä on yllättäen keskosvanhempien keskustelupalsta kevyt.net
Sinne voi kirjautua jo raskausaikana, jos on suuri riski, että lapset syntyvät ennenaikaisina. Sieltä löytyy myös vertaistukea ja tietoa keskosista.

Laita ainakin muistiin tuo sivu, jos nyt tuntuu, ettet halua sinne kirjautua. Se on suljettu palsta ja sinne kirjautumista varten joutuu hiukan näkemään vaivaa. Mutta se kannattaa, jos yhtään mikään mietityttää ennenaikasuudessa.

Itselläni on kaksoset ja keskolan kautta ollaan kotiuduttu. Voin vain kuvitella minkälaista kolmen kanssa arki olisi, enkä siltikään taitaisi osua lähellekään todellisuutta.
Kannattaa myös liittyä monikkoyhdistykseen jäseneksi, jäsenedut on sen verran hyvät. Varsinkin jos joutuu kolmena kappaleena ostamaan tavaroita...

Helsingin Monikkoperheet: www.hmp.fi
Keskosvanhempien yhdistys Kevyt: www.kevyt.net

Jälkimmäisestä uskoisin olevan sinulle enemmän hyötyä, siellä on todella aktiivinen keskustelupalsta ja mukana kolmosperheitäkin. Keskustelupalstalle pääsy vaatii "hakemisen", mutta kolmosten odottaja hyväksytään kyllä ;) Siellä on mm. oma ketju riskiodottajille. Lapsesi tulevat siis syntymään väistämättä keskosina, kolmosraskautta ei koskaan päästetä rv 34 pidemmälle (en kyllä tiedä ketään joka olisi niinkään pitkälle päässyt). Mutta sitä ei kannata surra, otat nyt levon kannalta sekä henkisesti että fyysisesti.

Meillä on rv 32 syntyneet kaksoset ja asumme myös Helsingin keskustassa. Haluaisitko ehkä jutella/tavata? Spostini on tässä näkyvä lähettäjätunnus (at) gmail.com.

Helsingin Monikkoperheet: Helsingin Monikkoperheet ry
Keskosvanhempien yhdistys Kevyt: Keskosvanhempien yhdistys Kevyt — Kevyt.net

Jälkimmäisestä uskoisin olevan sinulle enemmän hyötyä, siellä on todella aktiivinen keskustelupalsta ja mukana kolmosperheitäkin. Keskustelupalstalle pääsy vaatii "hakemisen", mutta kolmosten odottaja hyväksytään kyllä ;) Siellä on mm. oma ketju riskiodottajille. Lapsesi tulevat siis syntymään väistämättä keskosina, kolmosraskautta ei koskaan päästetä rv 34 pidemmälle (en kyllä tiedä ketään joka olisi niinkään pitkälle päässyt). Mutta sitä ei kannata surra, otat nyt levon kannalta sekä henkisesti että fyysisesti.

Meillä on rv 32 syntyneet kaksoset ja asumme myös Helsingin keskustassa. Haluaisitko ehkä jutella/tavata? Spostini on tässä näkyvä lähettäjätunnus (at) gmail.com.

Haluan korjata hieman käsitystäsi, siitä että ei koskaan kolmosraskautta päästetä 34 viikkoa pidemmälle, koska asia ei ole näin, jos ei mitään ongelmia ilmene, niin raskaus saa mennä niin pitkälle kuin mahdollista, se on aina vauvoillekin parempi mitä pidempään saavat kasvaa siellä kohdun suojissa.
P-H monikkoperheissä on tällä hetkellä 3:met kolmoset ja kahdet näistä syntyi rv 35+6 ja yhdet on syntyneet rv 33+4.

Itselläni on 10v kaksoset ja kyllä se on aina järkytys kun sieltä ultrasta paljastuu enempi vauvoja kuin se 1, näin myös itselle. Miehelle järkytys oli suurempi, mutta kyllä siitä selviää, meillä otettiin heti alusta lähtien se käytäntö, että lapset herätetään yhtä aikaa syömään, ei lapsentahtisesti, sillä muuten olisi ollut väsynyt kaikkeen. Ja kun ei vaadi itseltä liikaa, niin kyllä te pärjäätte kolmosten kanssa.
Niin se menee, kolmet ilot ja surut.

Haluan korjata hieman käsitystäsi, siitä että ei koskaan kolmosraskautta päästetä 34 viikkoa pidemmälle, koska asia ei ole näin, jos ei mitään ongelmia ilmene, niin raskaus saa mennä niin pitkälle kuin mahdollista, se on aina vauvoillekin parempi mitä pidempään saavat kasvaa siellä kohdun suojissa.
P-H monikkoperheissä on tällä hetkellä 3:met kolmoset ja kahdet näistä syntyi rv 35+6 ja yhdet on syntyneet rv 33+4.

Kiitos korjauksesta, ei ollut tarkoitus tietenkään levitellä väärää tietoa! Mulle ton kertoi Naistenklinikalla lääkäri taannoin siellä ollessani vuodelevossa, mutta eipä niiltäkään tosiaan aina kaikkea kannata uskoa. Se perustui siihen, että rv 34 täyttyessä lapsi on jo "valmis", sen jälkeiset viikot vain kerää painoa (rasvaa).

AP:lle vielä, että ymmärrän kyllä "iloa vai surua" -tunteesi. Mutta kyllä se siitä, asioilla on aina tapana järjestyä. Onnea odotukseen ja vauva-arkeen!

Toivottavasti tämä on provo, kuten epäilen.
Mutta jos ei niin itse tekisin tosiaankin keskeytyksen. En tiedä voiko sellasta aborttia tehdä että sinne jäis yksi alkio vaan, jos ei niin kaikki vaan pois. Elämäs pilaat jos tollasen pesueen lähdet pullauttamaan ulos.

Onnea! Miksi ihmeessä pitäis poistaa osa sikiöistä, jos niitä on tarkoitettu kolme tulevaksi, niin se on sitten niin. Nämä asiat on korkeimman kädessä.

Toivottavasti tämä on provo, kuten epäilen.
Mutta jos ei niin itse tekisin tosiaankin keskeytyksen. En tiedä voiko sellasta aborttia tehdä että sinne jäis yksi alkio vaan, jos ei niin kaikki vaan pois. Elämäs pilaat jos tollasen pesueen lähdet pullauttamaan ulos.

Just. Miten voit ees kirjottaa noin? Oksettaa tuommonen ajattelutapa. Itse sain tietää odottavani kaksosia rv7 ja lääkäri, joka ultras oli tosi negatiivinen. Puhu vaan, että riskiraskaus, voi ei, voi ei. Lopuksi ku oltiin miehen kans lähössä pois niin sano, että "ai niin, onneksi olkoon".

Mä en vielä onnittele. Kaksosraskaus on aina riskiraskaus ja niin on kolmosraskauskin. Toivon kuitenkin kovasti, että teillä menee kaikki hyvin.

Kaksosten äiti, joista toinen elävä ja toinen enkeli

[QUOTE="vieras";23157024]Hmm, mietitäänpä.

- 21 ja 23-vuotiaat vanhemmat
- vahinkoraskaus
- kolmoset

Sanoisin että viimeistään vuoden sisällä lasten syntymästä olette eronneet.[/QUOTE]

En oikein ymmärtänyt miten tuo ikä liittyi listaasi? :D
Enemmän mulla on yli kolmekymppiset kaverit eronneet kun ovat tottuneet niin itsekeskeisiksi jo ennen lapsia, joten iän puolesta hyvä ett tulee nyt. :)
Nuorena kuten kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja munmielestä;23155455:
tarvitsette kyllä isomman asunnon 60 neliöö on liian pieni 5 hengelle. Miehenkin pää sekoaa jo tilan puutteesta. Kunnalta nyhdät kaikki tuet ja avustukset mitä on mahdollista saada.
Joopa. Yhteiskunnalta nyhtämään kaikki vaan. Ja saletisti mies lähtee kävelemään kuvioista, koska on noin nuorikin, enkä ihmettele. Mitä sitä elämäänsä pilaamaan.

[QUOTE="vieras";23157075]Joopa. Yhteiskunnalta nyhtämään kaikki vaan. Ja saletisti mies lähtee kävelemään kuvioista, koska on noin nuorikin, enkä ihmettele. Mitä sitä elämäänsä pilaamaan.[/QUOTE]

Enemmän mua naurattaa nää 30-40vuotiaat papan näköset siellä synnärillä nuorten freesien äitien ja isien joukossa. Sitten makoillaan päivätolkulla sohvalla kuten ollaan 10vuotta totuttu tekemään ja akka huutaa vaihdevuosi-iässä kun lapsi on vielä kotona :D

[QUOTE="vieras";23157075]Joopa. Yhteiskunnalta nyhtämään kaikki vaan. Ja saletisti mies lähtee kävelemään kuvioista, koska on noin nuorikin, enkä ihmettele. Mitä sitä elämäänsä pilaamaan.[/QUOTE]

Jok utaitaa olla hiukan katkera kun ehti niin myöhään äidiksi. Hei voit olla ihan yhtä hyvä äiti kuin alta 25:kin älä hätäile tai tunne heitä uhkana, vaikka ymmärtäähän sen... : /

[QUOTE="sama";23157125]Jok utaitaa olla hiukan katkera kun ehti niin myöhään äidiksi. Hei voit olla ihan yhtä hyvä äiti kuin alta 25:kin älä hätäile tai tunne heitä uhkana, vaikka ymmärtäähän sen... : /[/QUOTE]
Olen 21 vee, enkä voisi mitenkään kuvitella itselläni vielä lapsia. Nyt olikin kysymys siitä, että tuo poikaparka voi vielä pelastautua ja hypätä uppoavasta laivasta.

[QUOTE="vieras";23157174]Olen 21 vee, enkä voisi mitenkään kuvitella itselläni vielä lapsia. Nyt olikin kysymys siitä, että tuo poikaparka voi vielä pelastautua ja hypätä uppoavasta laivasta.[/QUOTE]

Varmasti ;)

Onneksi olkoon!!!! Huom! Tukijoukkoja saat aina oli sitten yksi tai 3 vauvaa tulossa!
Itselläni ei ole vielä lapsia,mutta olen ollut monesti sisareni ja ystävieni lapsia kaitsemassa ja näin on saanut esim sisareni aikaa itselleen ja minä arvokasta kokemusta!
Et jää yksin =) Minä itse en ole onnistunut tulemaan vielä raskaaksi =( huoh...

Yhteistyössä