Pikasynnyttäjät ja sektiolla synnyttäneet eivät tiedä mitään synnytyksestä!

• Viestiketjun aloittaja "Iituska"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulle sanoi kyllä ihan kätilö, että ihmiset eivät yleensä ymmärrä, että nopea synnytys ei välttämättä ole helppo, vaan saattaa olla tosi kamala. Se on sitten sitä äärimmäistä supistusta _koko_ ajan.

[QUOTE="vieras";23151531]Mulle sanoi kyllä ihan kätilö, että ihmiset eivät yleensä ymmärrä, että nopea synnytys ei välttämättä ole helppo, vaan saattaa olla tosi kamala. Se on sitten sitä äärimmäistä supistusta _koko_ ajan.[/QUOTE]

Minäkin olen ajatellut (en tiedä ei ole kokemusta) mutta ajatellut että se nopea olisi oikeastaan karmein ja liian nopea. Sellanen helvetillinen repäsy! :D
Minä kun mietiskelin alatiesynnytystä kun en sektiosta tiennyt, pelkäsin vähän sellasta liian nopeasti etenevää ja toivoin pitempää hidasta synnytystä. :)

Suzyanne
No just. Mulle on ihan yksi ja sama arvostaako joku tuntematon minua, koska olen synnyttänyt ainoan lapseni nopeasti. Minulle tärkeämpää on se, että yleensä edes olen synnyttänyt, koska se oli kohdallani enemmän kuin todennäköistä etten olisi koskaan synnyttänyt. Mutta synnytin silti, ja se on tärkeintä.

ummelwalad harmaana
[QUOTE="Iituska";23148917]En voi ollenkaan samastua heihin. Itselläni oli todella vaikea synnytys joka kesti yli vuorokauden. En arvosta ollenkaan näitä pikasynnyttäjiä jotka vaan pieraseevat sen muksun pihalle, eivätkä nämä sektiolla synnyttäneetkään saa minun arvostustani. Kokevat ehkä pienen ajan kipua ja se oli siinä! Helppoa kuin heinän teko perkele.[/QUOTE]

Tässä taidat viitata siis suunniteltuihin sektioihin? Mulla esimerkiksi oli säännöllisiä supistuksia 50 tuntia, lapsiveden menosta 38 tuntia ja kohdunsuu 9 cm auki, kun lapsen ahdinkotilan vuoksi jouduttiin kiireelliseen sektioon.

suunniteltu
Tässä taidat viitata siis suunniteltuihin sektioihin? Mulla esimerkiksi oli säännöllisiä supistuksia 50 tuntia, lapsiveden menosta 38 tuntia ja kohdunsuu 9 cm auki, kun lapsen ahdinkotilan vuoksi jouduttiin kiireelliseen sektioon.
Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että suunnitellun sektion kokeneella kipua olisi vähän?
Jos oliisn kuten ap, päässyt kivuista vuorokaudessa voi sitä helppouden autuutta. Helvetti kesti 4päivää ja sen jälkeen kaksi viikkoa "vain kamalaa". Että joo.

sektiolla
Jaa...oma synnytykseni kaynnistettiin ja sain karvistella poltoissa 5 paivaa! Seka sain oksitosiinia joilla supistuksia viela kovennettiin 12 tuntia. Vauva oli ja pysyi ylhaalla, ei laskeutunut. Siina meni jo sydan aanetkin vauvalta kateisiin jne joten kiireellinen sektiohan siita tuli sen 5:n paivan puurtamisen jalkeen. En sanoisi etta olisin helpolla paassyt...

ummelwalad harmaana
Ja mikä saa sut kuvittelemaan, että suunnitellun sektion kokeneella kipua olisi vähän?
Jos oliisn kuten ap, päässyt kivuista vuorokaudessa voi sitä helppouden autuutta. Helvetti kesti 4päivää ja sen jälkeen kaksi viikkoa "vain kamalaa". Että joo.
En missään kohtaa sanonut, ettei kipua olisi suunnitellun sektion kokeneilla. Lähinnä nauratti tuo ap:n kommentti, ettei kukaan sektion kokeneista olisi tietoinen supistuskivuista ym. Siihen viittasin kommentillani. Suunnitelluissa sektioissa leikataan jo ennen kuin synnytys on käynnistynyt, joten supistuskipua avautumisvaihessa ei koeta. Hätäsektiot ja kiireelliset sektiot taas tehdään jo synnytyksen ollessa käynnissä.

Sektion aiheuttamat kivut (haavakipu) ovat vastaavat tietenkin.

Minulla supistukset olivat sellaisia pieniä vatsanväänteitä, aivan kuin mahataudissa. Ja kuitenkin ne avasivat kohdunsuuta hyvää vauhtia. Kun olisikin saanut mennä niillä "mahanpuruilla" koko synnytyksen läpi, mutta ennenkuin olin täysin auki, sikiön sydänäänet laskivat niin että jouduttiin kiireelliseen sektioon. Sektion jälkeen olinkin sitten järkyttävän kipeä ja pitkään.

Eli omalla kokemuksellani voisin tietysti väittää, että alatiesynnytyksen kivut eivät ole mitään, mutta sektiosynnyttäjät ne vasta kärsivät. :stick:

"vieras"
onnesta sitten olen edes esikoiseni vaivalla kärsien saanut synnytettyä.
toinen lapsi olikin sitten erittäin kivulias pieru, ja kolmas pelkkä tuhnu. kyllä mä silti liputan itseni puolesta ja arvostan kuinka kroppa toimii.

käverini on kaksi kertaa synnyttänyt sektiolla ja kyllä mä olen sitämieltä että se on huomattavasti kivuliaampi ja kamalampi. suurinosa alatie synnyttäjistä kuitenkin pystyy liikkuun kunnolla heti. jos nyt ei oo reiästä reikään revenny.

Mä kyllä väittäisin tietäväni kun on oli ekan synnytyksen jälkeen 29tikkiä, imukuppia käytettiin kun menin tajuttomaksi kesken ponnistuksen ja synnytys tosiaan kesti "vaan" sen 4 tuntia. toisen synnytys oli sit taas "helppo" ja kesti myös 4tuntia

"vieras"
[QUOTE="Iituska";23148917]En voi ollenkaan samastua heihin. Itselläni oli todella vaikea synnytys joka kesti yli vuorokauden. En arvosta ollenkaan näitä pikasynnyttäjiä jotka vaan pieraseevat sen muksun pihalle, eivätkä nämä sektiolla synnyttäneetkään saa minun arvostustani. Kokevat ehkä pienen ajan kipua ja se oli siinä! Helppoa kuin heinän teko perkele.[/QUOTE]

Haista nyt paska,mun synnytys kesti 28 tuntia kunnes hätäsektio päätös tuli,eli mä kärsin sen 28 tuntia +sen ammottoman leikkaushaavan kivuiosta.Joten sä pääsit helpommalla enkä arvosta sua pätkääkään.Mistä helvetistä näitä todellisen elämän kadottaneita sikiää?

"vieras"
Sun mielestä paremman äidin mitta on se,että synnytys kestää kauan? Yhtään sen parempi äiti et ole oletko pikasynnyttäjä vai sekstiolla saanut. Ei myöskään se tee kenestäkään parempaa äitiä synnyttääkö kivunlievityksen kera vaiko ilman.

"Hanna"
Minä taas en arvosta pätkääkään niitä, jotka ovat saaneet kivunlievitystä. Arvatenkin myös ap on saanut. Tuskinpa olet luomuna muksujasi ulos pykännyt.

Väitän, että luomusynnyttäjät ja erityisesti luomuponnistajat (ilman mitään epiduraaleja takana) ovat niitä ainoita oikeita tosisynnyttäjiä. He ovat joutuneet käymään läpi todellisen kidutuksen ilman mitään helpostusta kipuihinsa.

v
Heh, sehän onkin aina valittavissa miten lapsi syntyy ja miten kauan synnytys kestää. Sitä kun ei voi itse valita käynnistyykö synnytys ylipäätään vai, en voinut valita koenko supistuksia vai en. Eikö voisi ajatella samalla logiikalla, että niillä joilla on kestänyt yli kymmenen tuntia, eivät vain ole osanneet synnyttää oikein.

Ego

mulla on kaksi ystävää jotka sanoivat että synnytys oli kuin kävisi isolla pas**lla. Toivoin aina että pääsisin helpolla itekkin mutta toisin kävi aikoinaan.

"Hanna"
[QUOTE="vieras";23149008]Näin on. Pitkään kitumalla saat sulan hattuus. Minä kiduin 2 vuorokautta, sitten vasta hätäsektioon. .[/QUOTE]

Mitäs kitumista tuossa on, kun se pahin jäi kokematta eli ponnistus.

"aaa"
[QUOTE="Hanna";23152463]Mitäs kitumista tuossa on, kun se pahin jäi kokematta eli ponnistus.[/QUOTE]

Ilman kivunlievitystä synnyttäneenä väitän kyllä, että ponnistusvaihe on kaukana pahimmasta. Kyllä se pahin vaihe on avautumisvaiheen loppu, silloin kun koko kroppa on yhtä jatkuvaa supistusta ja särkyä. Ponnistusvaiheessa ne supistuskivut muuttuvat aivan täysin erilaisiksi. Ja ponnistusvaiheeseen pystyy jopa itse vähän vaikuttamaan (työntöjen voimakkuuteen).

[QUOTE="vieras";23151531]Mulle sanoi kyllä ihan kätilö, että ihmiset eivät yleensä ymmärrä, että nopea synnytys ei välttämättä ole helppo, vaan saattaa olla tosi kamala. Se on sitten sitä äärimmäistä supistusta _koko_ ajan.[/QUOTE]

No hitto niin oli :| Kiitos muistutuksesta, kääk ja apua.

Yhteistyössä