Te, jotka meinaatte perussuomalaisia äänestää, miksi juuri persut?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
...
Kyllä. Et selvästi ole perillä ikärakenteesta. Ja esitit kommentteja maahanmuuttajista, jotka ihan takuuvarmasti kertovat, ettet olisi valmis heitä palkkaamaan. (Lue tekstisi ja ole rehellinen.)
Vapaus=vastuu oli vastaukseni viimeiseen.

[QUOTE="Vuvuzela";23151604]Ahaa. Mielestäsi vastasit siis asiallisesti näissä kohdissa:
"- Et selvästi ole perillä ikärakenteesta."

Joka oli ilmeisesti vastaus siihen kun kirjoitin että meillä on massiivinen määrä omia työttömiäkin? Katoaako meiltä siis nuoret ja keski-ikäiset työttömät johonkin kun vanhemmat ikäluokat (joista osa on jo) siirtyvät kokonaan eläkkeelle?

"Sinunkaltaisesi eivät palkkaa maahanmuuttajanuoria. Nähty on."

Tätä on mielestäni edes turha selitellä mitenkään.

Sen lisäksi epäonnistuit jälleen vastaamasta tähän kysymykseen:
"Olet siis ihan oikeasti sitä mieltä että "Meidän on siis PAKKO valita joko "RAJAT AUKI" politiikan tai täydellisen eristäytyneisyyden väliltä"[/QUOTE]

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151617:
Mahdollisesti, mutta kuinka pitkällä tähtäimellä? Mulle oli yllätys, että kovin moni palstalainen ei tiennyt, että englanti ei ole koskaan ollut koulussa pakollinen kieli. He olivat kuitenkin olleet "pakotettuja" opiskelemaan koulussa englantia, koska muita vaihtoehtoja ei ollut. Millos peruskoulu tulikaan Suomeen..70-luvulla?
Enkku on ollut minun pelastus maailmalla, olen ikionnelinen että osaan enkkua niin hyvin. Ruotsista ei ole ollut mitään hyötyä missään ja Ruotsissa pärjää englanilla aivan loistavasti, tiedän tämän koska olen reissannut maassa niin paljon.

...
Luovutan. Otetaan mallia Kiinasta tai vaikka Singaporesta. Ihmisoikeudet kunniaan.

[QUOTE="Vuvuzela";23151621]Näinhän sen pitäisi mennä ja näinhän se meneekin maailmalla (eurostoliittoa lukuunottamatta).
Valtiolla tulee olla oikeus päättää kenet tänne päästämme asumaan.[/QUOTE]

Keittiönoita
Enkku on ollut minun pelastus maailmalla, olen ikionnelinen että osaan enkkua niin hyvin. Ruotsista ei ole ollut mitään hyötyä missään ja Ruotsissa pärjää englanilla aivan loistavasti, tiedän tämän koska olen reissannut maassa niin paljon.
Englanti on toki varsin järkevä valinta vieraaksi kieleksi, koska sillä pärjää lähes missä päin maailmaa tahansa. Mutta todellista valinnanvapautta se ei kuitenkaan ole, jos on pakko ottaa englanti vaikkapa espanjan sijasta.

Kaikista vieraista kielistä pisimpään olen opiskellut ruotsia - koulussa yhteensä 10 vuotta (mulla alkoi ruotsi kansakoulun kolmannella) - ja sen jälkeen sekä sairaanhoito-opistossa että ammattikorkeassa. Ruotsia en kuitenkaan ole elämäni aikana tarvinnut missään muualla kuin ruotsin tunneilla, joten luonnollisesti olen autuaasti unohtanut kaiken ruotsista muutamaa hävyttömyyttä lukuunottamatta.

"Vuvuzela"
Kyllä. Et selvästi ole perillä ikärakenteesta. Ja esitit kommentteja maahanmuuttajista, jotka ihan takuuvarmasti kertovat, ettet olisi valmis heitä palkkaamaan. (Lue tekstisi ja ole rehellinen.)
Vapaus=vastuu oli vastaukseni viimeiseen.
Miksi en ole perillä ikärakenteesta? Jonkinlaiset perustelut olisivat mukavia noiden huuteluiden lisäksi.

Tarkennatko hieman missä esitin sellasia kommentteja? Minä en palkkaa ihmisiä ihonvärin perusteella vaan osaamisen.

"Olet siis ihan oikeasti sitä mieltä että "Meidän on siis PAKKO valita joko "RAJAT AUKI" politiikan tai täydellisen eristäytyneisyyden väliltä"

= Vastuu?

Avaatko hieman tätä. En ymmärrä.

Kaikenkaikkiaan alkaa tuntumaan siltä että kävelen trollimiinaan.

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151654:
Englanti on toki varsin järkevä valinta vieraaksi kieleksi, koska sillä pärjää lähes missä päin maailmaa tahansa. Mutta todellista valinnanvapautta se ei kuitenkaan ole, jos on pakko ottaa englanti vaikkapa espanjan sijasta.

Kaikista vieraista kielistä pisimpään olen opiskellut ruotsia - koulussa yhteensä 10 vuotta (mulla alkoi ruotsi kansakoulun kolmannella) - ja sen jälkeen sekä sairaanhoito-opistossa että ammattikorkeassa. Ruotsia en kuitenkaan ole elämäni aikana tarvinnut missään muualla kuin ruotsin tunneilla, joten luonnollisesti olen autuaasti unohtanut kaiken ruotsista muutamaa hävyttömyyttä lukuunottamatta.
Niin, miten ne valinnat sitten menee. Luultavasti aika moni ottaa sen Ruotsin sitten tulee Venäjä tietyssä maan osissa, Englanti on varmasti tosi suosittu, sitten Espanja, Ranska, Kiina eikä pidä Viroa unohtaa. Miten tulemme tämän järjestämään niin kyllä me saadaan hommat hoidettua jotenkin ja päästään johonkin yksimielisyyteen tai miten tämä homma hoidetaan.

"kira"
Siis mikä tässä Suomen valtiossa nyt on oikeesti niin helvetin huonosti? Mulla on asiat ainakin ollut koko elämäni helvetin hyvin. Opiskelu on ollut ilmasta ja siitä on jopa maksettu ja annettu puoli ilmasta lainaa vielä päälle. Hoitoo oon aina saanut vaikka olen ollut hieman vakavamminkin sairas ja Suomessa hoidosta joutuu maksamaan vain 600 euroa vuodessa ja lääkkeetkin ovat todella halpoja. Parin kuukauden työttömyyden aikana sain sossusta rahaa, jolla eli ihan mainiosti. Isovanhempani ovat eläkkeellä, tavallisen duunarin uran tehneitä ja tulevat eläkkeellään toimeen ihan ok. Asun Helsingissä ja maahanmuuttajista ei ole koskaan mitään häiriöö ollut. Äitiyslomalla olemisestakin maksettiin kunnon korvaus 9 kk, sen jälkeen vähän pienempää rahaa ja sitten voikin viedä lapsena lähes ilmaiseen päiväkotiin että pääsee tienaamaan oman osuutensa verorahoista. Verotuskin on ihan oikeudenmukaista Suomessa.

Mikä täällä onnelassa niin helvetin huonosti oikeesti on kun koko ajan ne persut meuhkaa? alkaa meneen hermot kun koskaan ei nähdä miten loistavasti asiat on Suomessa!

PS,
Tuskinpa kouluissa saa valita sitä kurkunnapsutuskieltä ja vaihtoehdot mistä voi valita niin tullaan rajaamaan johonkin. Tämä on minun fiilis tästä kieliasiasta, sitten kun pakkoruotsi poistuu.

Impiumpilampi
1. Vai "kouluttamattomat" vain äänestävät Perussuomalaisia? Ne ennakkoluulottomat ja suvaitsevaisetko esittävät tällaisia kommentteja? Minä olen maisteri, samoin mieheni, ja äänestämme Persuja. Koulutus on tärkeä asia, mutta ei tee kenestäkään toista parempaa. Törkeää nimitellä Persujen kannattajia junteiksi sun muiksi. Juntteja ovat ne jotka ovat mahdollistaneet nykymenon, jos jotkut.

2. Täytyy muistaa, että se mitä oikeasti tarvitsemme tänne ulkomaista työvoimaa, ei ole niin paljon kuin joskus annetaan ymmärtää, EIKÄ niitä työntekijöitä löydy tänne sosiaalietuuksien perässä tulevista maahanmuuttajista, joista osa ei osaa edes lukea, ja liian moni ei edes halua oppia kieltä ja sopetua, kun sitä ei heiltä etuuksien eteen vaadita, vaan rahaa tulee kuin Manulle illallinen. Ipanoilla muotifarkut kun suomalainen ostaa tarjousmaksalaatikkoa.... Kaikki turhat tulijat pois ja Suomen on lakattava olemasta kansainvälinen sosiaalitoimisto. Siihen ei ole varaa. Kielen opiskelu oleskelun ja tukien ehdoksi, ja siltikin paljon tiukempi syyni ketä tänne otetaan. Keplottelijat pois heti.

3. Rikostilastoja lukemalla selviää, että ulkomaalaisten osuus on suuri. Ja tulee lisääntymään, samoin kuin kansainvälinen rikollisuus. Suomi ei ole enää jatkossa turvallinen maa, sen ovat päättäjämme varmistaneet. Suomessa ollaan aivan liian sinisilmäisiä, ja keskustelu vaiennetaan tehokkaasti rasismi-korttia heiluttamalla. Missä on meidän kansallisylpeytemme? Ei suvaitsevaisuutta ole se että luovumme omista perinteistämme ja tavoistamme muualta tulijoiden takia. Liika nöyryys pois. Maassa maan tavalla, täällä nainen on vapaa ja tasa-arvoinen jne.

4. EU ylittää Suomen lain. Suomi ei ole enää itsenäinen valtio, ja syydämme valtavia summia EU:lle, ja jopa rikkaalle Venäjälle jonka talutusnuorassa yhä olemme. Maatakin myydään venäläisille kiihtyvään tahtiin. Viisumivapaus olisi älyvapaata touhua. Kaakkoinen Suomi on nyt jo "pikku Venäjä".

5. Nykyinen meno on kestämätöntä. Oikea muutos tarvitaan. Pienituloiset ovat tiukemmalla ja tiukemmalla, rötösherrat porskuttavat, kansanedustajat edustavat monet itseään, rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, rahaa syydetään vääriin kohteisiin. Terveydenhuollosta, hätäkeskustoiminnasta jne. jne. karsitaan, samaan aikaan kun valtavia summia mätetään muualle.

Älkää muuttako tätä ketjua pelkäksi pakkoruotsikeskusteluksi kiitos.

Ainut asia mistä olen voimakkaasti Persujen kanssa eri mieltä, on sukupuolineutraali avioliitto. Jokaiselle ihmiselle samat oikeudet, rakasti hän sitten eri tai samaa sukupuolta olevaa henkilöä.

...
Ikärakenne liittyy oleellisesti työvoiman määrään, eikös?

"On kuitenkin perin ihmeellistä että miten näiden eräiden maahanmuuttaja ryhmittymien työttömyysprosentti on korkeampi kuin kantasuomalaisilla nuorilla. Minnekköhän se työmoraali katoaa :?" -Jos et näe tätä asenteellisena kommenttina, niin ohhoh. Ja puhuinko ihonväristä?

Ja en missään vaiheessa ole puhunut mistään vapaasta kulkemisesta (ei sellaista nytkään ole), mutta maahanmuutossa pitää kunnioittaa ihmisoikeuksia sen verran, että maahanmuuttaja on ihan yhtä lailla syytön kunnes toisin todistetaan kuin kantasuomalainenkin, eikä voida valikoida mielivaltaisesti ihmisiä, jotka meille "päästetään".

[QUOTE="Vuvuzela";23151664]Miksi en ole perillä ikärakenteesta? Jonkinlaiset perustelut olisivat mukavia noiden huuteluiden lisäksi.

Tarkennatko hieman missä esitin sellasia kommentteja? Minä en palkkaa ihmisiä ihonvärin perusteella vaan osaamisen.

"Olet siis ihan oikeasti sitä mieltä että "Meidän on siis PAKKO valita joko "RAJAT AUKI" politiikan tai täydellisen eristäytyneisyyden väliltä"

= Vastuu?

Avaatko hieman tätä. En ymmärrä.

Kaikenkaikkiaan alkaa tuntumaan siltä että kävelen trollimiinaan.[/QUOTE]

"Vuvuzela"
[QUOTE="kira";23151697]Siis mikä tässä Suomen valtiossa nyt on oikeesti niin helvetin huonosti? Mulla on asiat ainakin ollut koko elämäni helvetin hyvin. Opiskelu on ollut ilmasta ja siitä on jopa maksettu ja annettu puoli ilmasta lainaa vielä päälle. Hoitoo oon aina saanut vaikka olen ollut hieman vakavamminkin sairas ja Suomessa hoidosta joutuu maksamaan vain 600 euroa vuodessa ja lääkkeetkin ovat todella halpoja. Parin kuukauden työttömyyden aikana sain sossusta rahaa, jolla eli ihan mainiosti. Isovanhempani ovat eläkkeellä, tavallisen duunarin uran tehneitä ja tulevat eläkkeellään toimeen ihan ok. Asun Helsingissä ja maahanmuuttajista ei ole koskaan mitään häiriöö ollut. Äitiyslomalla olemisestakin maksettiin kunnon korvaus 9 kk, sen jälkeen vähän pienempää rahaa ja sitten voikin viedä lapsena lähes ilmaiseen päiväkotiin että pääsee tienaamaan oman osuutensa verorahoista. Verotuskin on ihan oikeudenmukaista Suomessa.

Mikä täällä onnelassa niin helvetin huonosti oikeesti on kun koko ajan ne persut meuhkaa? alkaa meneen hermot kun koskaan ei nähdä miten loistavasti asiat on Suomessa![/QUOTE]

Katsos asiat eivät tule aina olemaan näin jos hallituksemme jatkaa vastuuntonta rahantuhlausta. Suomi ottaa jatkuvasti velkaa lisää samalla kuitenkin joudumme karsimaan juuri terveydenhuollosta, koulutuksesta jne.

Maahanmuuttajista sen verran että meillä on (korjatkaa jos olen väärässä) ~3% ulkomaalaistaustaisia ja tämä pieni prosentti tekee jo nyt melko suuren määrän rikoksista.

Ymmärrät varmasti mitä tulee tapahtumaan kun heidän määrä nousee 5-10%?

PS,
[QUOTE="kira";23151697]Siis mikä tässä Suomen valtiossa nyt on oikeesti niin helvetin huonosti? Mulla on asiat ainakin ollut koko elämäni helvetin hyvin. Opiskelu on ollut ilmasta ja siitä on jopa maksettu ja annettu puoli ilmasta lainaa vielä päälle. Hoitoo oon aina saanut vaikka olen ollut hieman vakavamminkin sairas ja Suomessa hoidosta joutuu maksamaan vain 600 euroa vuodessa ja lääkkeetkin ovat todella halpoja. Parin kuukauden työttömyyden aikana sain sossusta rahaa, jolla eli ihan mainiosti. Isovanhempani ovat eläkkeellä, tavallisen duunarin uran tehneitä ja tulevat eläkkeellään toimeen ihan ok. Asun Helsingissä ja maahanmuuttajista ei ole koskaan mitään häiriöö ollut. Äitiyslomalla olemisestakin maksettiin kunnon korvaus 9 kk, sen jälkeen vähän pienempää rahaa ja sitten voikin viedä lapsena lähes ilmaiseen päiväkotiin että pääsee tienaamaan oman osuutensa verorahoista. Verotuskin on ihan oikeudenmukaista Suomessa.

Mikä täällä onnelassa niin helvetin huonosti oikeesti on kun koko ajan ne persut meuhkaa? alkaa meneen hermot kun koskaan ei nähdä miten loistavasti asiat on Suomessa![/QUOTE]

Kyse on siitä minkälaista maata olemme rakentamassa. Katseet kun kääntyy tuohon lähinaapuriin Ruotsiin niin ei käy kateeksi, he tulevat olemaan ihan kusessa tulevaisuudessa ja ovat sitä moninpaikoin jo nyt.

Ja nämä edut mistä monet pääsevät nauttimaan niin haluamme säilyttää ne myös tuleville sukupolville tekemällä järkevää ja hyvää politiikkaa tässä maassa.

Keittiönoita
[QUOTE="kira";23151697]

Minä kyllä ymmärrän persujen meuhkaamisen, koska sama huolihan on myös muilla puolueilla. Eli millä kaikki tuo, mistä sinä ja läheisesi olette saaneet nauttia, rahoitetaan jatkossa, kun yhä pienemmän porukan pitäisi elättää ja huolehtia yhä suuremmasta joukosta.

Mikämikä
Mitä tarkoittaa tämä "maassa maan tavalla"? Viitataanko sillä alkoholinkäyttöön jotenkin? Vai jurottamiseen? Vai einesruokien syömiseen? Vai kenties koulukiusaamiseen? Vai onko kenties kyseessä ylipainon kerryttäminen? Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

"Vuvuzela"
Ikärakenne liittyy oleellisesti työvoiman määrään, eikös?
Ja?
"On kuitenkin perin ihmeellistä että miten näiden eräiden maahanmuuttaja ryhmittymien työttömyysprosentti on korkeampi kuin kantasuomalaisilla nuorilla. Minnekköhän se työmoraali katoaa :?" -Jos et näe tätä asenteellisena kommenttina, niin ohhoh. Ja puhuinko ihonväristä?
Faktat ovat faktoja.

Ja en missään vaiheessa ole puhunut mistään vapaasta kulkemisesta (ei sellaista nytkään ole), mutta maahanmuutossa pitää kunnioittaa ihmisoikeuksia sen verran, että maahanmuuttaja on ihan yhtä lailla syytön kunnes toisin todistetaan kuin kantasuomalainenkin, eikä voida valikoida mielivaltaisesti ihmisiä, jotka meille "päästetään".
Siis.. Et ole puhunut vapaasta kulkemisesta mutta kaikilla on oikeus (ihmisoikeus?!) tulla Suomeen asumaan ja nauttimaan kattavasta sosiaaliturvasta?

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Mikämikä;23151729:
Mitä tarkoittaa tämä "maassa maan tavalla"? Viitataanko sillä alkoholinkäyttöön jotenkin? Vai jurottamiseen? Vai einesruokien syömiseen? Vai kenties koulukiusaamiseen? Vai onko kenties kyseessä ylipainon kerryttäminen? Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Ei se tarkoita mitään. Ole hyvä ja siinä vastaus.

"jenny"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151722:
Minä kyllä ymmärrän persujen meuhkaamisen, koska sama huolihan on myös muilla puolueilla. Eli millä kaikki tuo, mistä sinä ja läheisesi olette saaneet nauttia, rahoitetaan jatkossa, kun yhä pienemmän porukan pitäisi elättää ja huolehtia yhä suuremmasta joukosta.
No ei varmaan ainakaan auta asiaa, jos halutaan irrota EU:sta ja rajoittaa vapaata työntekoa ja liikkuvuutta, eikä myöskään haluta ottaa mamuja elättämään ja huolehtimaan?

"Vuvuzela"
[QUOTE="jenny";23151733].... eikä myöskään haluta ottaa mamuja elättämään ja huolehtimaan?[/QUOTE]

Näinkö se nykyään meneekin? Mamut (lue humanitääriset) tulevat tänne elättämään ja huolehtimaan meistä.

PS,
[QUOTE="jenny";23151733]No ei varmaan ainakaan auta asiaa, jos halutaan irrota EU:sta ja rajoittaa vapaata työntekoa ja liikkuvuutta, eikä myöskään haluta ottaa mamuja elättämään ja huolehtimaan?[/QUOTE]

Aika vapaaksi on tosiaan mennyt :D Kun ei niiden verojenmaksun tai liksojen kanssa ole niin pennin päälle.

Otetaan lisää velkaa, mutta milloin tulee se piste että emme enää saa sitä halvalla tai välttämättä edes kallliilla, jo näiden vaalien jälkeen tulee hirvittävät leikkaukset josta tulee sellainen älämölö ja monien silmät tulevat aukeamaan lopullisesti.

Keittiönoita
[QUOTE="jenny";23151733]No ei varmaan ainakaan auta asiaa, jos halutaan irrota EU:sta ja rajoittaa vapaata työntekoa ja liikkuvuutta, eikä myöskään haluta ottaa mamuja elättämään ja huolehtimaan?[/QUOTE]
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Jotta meillä olisi veronmaksajia eli niitä elättäjiä, pitää olla myös työpaikkoja. Jotta meillä olisi työpaikkoja, pitää olla halukkaita palkanmaksajia. Jotta meillä olisi halukkaita palkanmajsajia, meillä pitäisi olla halukkaita asiakkaita maksamaan suomalaistesta työstä (tällä hetkellähän moni suomalainen ostaa päivittäin jotain ihan muuta kuin Suomessa tuotettua). Suomella ei myöskään olisi varaa päästää ainakaan keski- ja suurituloisia maksamaan verojaan johonkin muuhun maahan ja siten elättämään jonkun muun maan kansalaisia. Suomella ei olisi myöskään varaa päästää työpaikkoja siirtymään halvemman työvoiman maihin. Sikäli olen persujen kanssa samaa mieltä, että jos meillä ei ole tarjota työtä mamuille, niin eivät nämä mamut silloin meitä elätäkään. Ja sama pätee toki keneen tahansa Suomessa asuvaan.

"jenny"
[QUOTE="Vuvuzela";23151751]Näinkö se nykyään meneekin? Mamut (lue humanitääriset) tulevat tänne elättämään ja huolehtimaan meistä.[/QUOTE]

No kertokaa nyt mikä on persujen ratkaisu te jotka puoluetta kannatatte, siihen miten jatkossa huolehditaan Suomen kansantaloudesta (verot) ja vanhuksista kun kantasuomalaisten työikäisten määrä vähenee ja vähenee suhteessa eläkeläisten määrään? Eu:n vapaan työvoiman liikkuvuuden tavoittena on ollut muun muuassa se että köyhemmistä maista tulisi rikkaimpiin maihin työntekijöitä tekemään hommia joihin meillä ei riitä työntekijät. Persut haluavat erota EU:sta.

Ei ole myöskään kovin realistista odottaa, että tänne muutenkaan työntekijöitä tulisi bussia ajamaan ja vanhuksia hoitamaan ihan itsestään, kyllä ne on nimen omaan humanitaarisia maahanmuuttajia ainoat jotka tänne tulee. Suomalaisia ei voi myöskään pakottaa lisääntymään, vaikka jostain luinkin että persut kannattavat abortin kieltämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151722:
Kannattaa muistaa millaisiin lukemiin valtion velkaantuminen nousi ns. 90-luvun laman seurauksena. Tuota velkaantumiskäyrää tarkastellessa on olennaista huomioida lamaa seurannut ilmiömäinen nousukausi, taloudellinen aktiivisuus ja etenkin vientimarkkinoiden kasvupyrähdys; oikein kansataloutemme kulta-aika Nokian menestyksineen ym.

Tätä taustaa vasten: Miten tämä kaikki rikkaus näkyi ja jakautui yhteiskunnassamme, mutta ennen kaikkea: Kuinka hyvin lyhensimme velkaamme?

Globalisaation myötä (mm. valmistavan teollisuuden volyymien painopisteen siirtyminen Kiinaan ja yleensä kaukoitään) vastaavaa nousua ja tuotannollistaloudellista aktiivisuutta tuskin tulemme maassamme vähään aikaan enää näkemään. Velkaannumme yhä vain enemmän, vaikka maksukykymme tulevaiusuudessa on entistäkin heikompi.

Valtiontalouden käyriä katsoessa kannattaakin minusta etenkin peilata niitä v.2008 äkisti päättyneeseen taloudelliseen menestyskauteen, sekä nykyisessä tilanteessa realistisiin tulevaisuuden näkymiin: Jos emme edes tuolloin kyenneet vanhaakaan velkaa lyhentämään, kuinka selviämme jatkossa yhä enemmän vain velkaantuen?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä